Gå til innhold

Hull i øret

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt et hull i hvert øre i 10 år ca og vil ta et til i hvert øre. Har hørt at det ikke anbefales å ta det hos frisøren. Hva tenker dere? Vurderer også å ta helix, gjør det veldig vondt? Gjerne anbefal steder i vestfold/Drammen/Oslo. Og kom med erfaringer

Anonymkode: c8fa0...f83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bedre å gjøre det hos en piercing artist, nålene de bruker er hule så de "skjærer" plass til stangen/ringen. Hos frisøren blir øredobben trykket inn ett sted den ikke får plass, ergo mer dunking og ubehag i lengre tid. Jeg har også hørt at pistolen en frisør bruker ikke er laget så den kan bli steril, men vet ikke om det stemmer. Jeg har også hatt ingen/lite plager med mine ørepiercinger, mye mer trøbbel med de som er tatt hos frisør. 

Jeg syns ikke helix var særlig vondt, men så "liker" jeg piercing og tatoverings ubehaget:P

Skrevet

Pinpoint piercing I Oslo. 

Anonymkode: 5820e...04e

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok hos frisør. VELDIG plaget 10 mnd i etterkant.

Anonymkode: 94a85...e7f

Skrevet

Bare plaget med hullene jeg tok med pistol hos frisør. Alle de andre er piercingstudio, bortsett fra èn som er synål, og de har jeg aldri hatt noen problemer med.

Anonymkode: e0b8c...31c

Skrevet

Definitivt ta den hos et ordentlig piercingstudio, Pinpoint er for eksempel et bra sted i Oslo. Jeg var dum og tok min helix piercing et dårlig sted i utlandet da jeg var ung, ikke bare syntes jeg selve piercingen var helt grusomt vond, men jeg slet mye med smerter og infeksjoner i ettertid så jeg endte opp med å ta min ut. 

Skrevet
1 time siden, Nerine_ skrev:

Det er bedre å gjøre det hos en piercing artist, nålene de bruker er hule så de "skjærer" plass til stangen/ringen. Hos frisøren blir øredobben trykket inn ett sted den ikke får plass, ergo mer dunking og ubehag i lengre tid. Jeg har også hørt at pistolen en frisør bruker ikke er laget så den kan bli steril, men vet ikke om det stemmer. Jeg har også hatt ingen/lite plager med mine ørepiercinger, mye mer trøbbel med de som er tatt hos frisør. 

Jeg syns ikke helix var særlig vondt, men så "liker" jeg piercing og tatoverings ubehaget:P

Da skal jeg ikke ta det hos frisøren hvertfall!

Skrevet

Pinpoint Piercing i Oslo :) 

Jeg tok fem på en gang (paret jeg hadde fra før var usymmetrisk, så måtte ta ene hullet på nytt). Jeg anbefaller ikke å ta så mange på en gang. Tok i midten av august og blør enda litt, ørene mine har vanskelig for å gro - sleit med dette de to gangene jeg tok da jeg var 9 og 15 år og. De blør bare friskt blod, ikke hatt noe form for verk, og det er i alle fall positivt *bankibordet* :) 

Sliter ikke med andre plasseringer, har/hatt i både nese og leppe, de har grodd helt fint.

Ellers kan jeg varmt anbefalle Ståle Rekkavik og, holder til ved Tangen i Drammen - Public Pride Piercing. Han har tatt alt jeg har hatt omtrent :) 

Anonymkode: f6dfc...f09

Skrevet

Tok hos frisør for 20år siden, har ikke hatt noe problem med dem sån. Tåler ikkeå bruke detmeste av noen ting nå da 😅 Men er muligens litt tilvenning og litt nikkelallergi. Har ikke brukt hullene på 10-15 år :fnise: Men de er der enda om jeg ønsker å bruke dem.

Men uavhengig av det, ville nok anbefalt et skikkelig studio, da de har kanskje litt bedre erfaring. Var ikke klar over at frisør enda gjorde det. 

Anonymkode: 8892f...00d

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok hos frisør for 20år siden, har ikke hatt noe problem med dem sån. Tåler ikkeå bruke detmeste av noen ting nå da 😅 Men er muligens litt tilvenning og litt nikkelallergi. Har ikke brukt hullene på 10-15 år :fnise: Men de er der enda om jeg ønsker å bruke dem.

Men uavhengig av det, ville nok anbefalt et skikkelig studio, da de har kanskje litt bedre erfaring. Var ikke klar over at frisør enda gjorde det. 

Anonymkode: 8892f...00d

De hullene jeg har nå ble tatt hos frisøren og det gikk ganske fint tror jeg. Kan ikke huske å ha hatt noen problemer med ørene etter det, men jeg kommer nok til å ta hull i et piercingstudio uansett

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pinpoint Piercing i Oslo :) 

Jeg tok fem på en gang (paret jeg hadde fra før var usymmetrisk, så måtte ta ene hullet på nytt). Jeg anbefaller ikke å ta så mange på en gang. Tok i midten av august og blør enda litt, ørene mine har vanskelig for å gro - sleit med dette de to gangene jeg tok da jeg var 9 og 15 år og. De blør bare friskt blod, ikke hatt noe form for verk, og det er i alle fall positivt *bankibordet* :) 

Sliter ikke med andre plasseringer, har/hatt i både nese og leppe, de har grodd helt fint.

Ellers kan jeg varmt anbefalle Ståle Rekkavik og, holder til ved Tangen i Drammen - Public Pride Piercing. Han har tatt alt jeg har hatt omtrent :) 

Tror nok jeg bare tar et hull til i hvert øre og eventuelt helix. Det går vell fint å ta hull i øreflippen og helix på samme gang? Takk for svar og anbefaling!

Gjest fruktfest
Skrevet

Contrast i Vestfold, Sandefjord. Tatt både piercing og tatovering der, og de er utrolig dyktige.

Skrevet

Kan man bruke vanlige øredobber i helixen? Eller må man ha noen spesielle liksom?

Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man bruke vanlige øredobber i helixen? Eller må man ha noen spesielle liksom?

Hvis du tar det hos en piercing artist blir det satt i stang med kuler eller ring. Men etterhvert kan du jo sette i hva du vil. Jeg personlig liker stang eller ring, gnager/stikker mindre om du sover på siden. 

Endret av Nerine_
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok jeg bare tar et hull til i hvert øre og eventuelt helix. Det går vell fint å ta hull i øreflippen og helix på samme gang? Takk for svar og anbefaling!

Ja, det tror jeg skal gå helt fint :) 

Eneste jeg vet er at brusk-plasseringer bruker litt lenger til på å gro så det må man ta på en side av gangen, men vil tro at en i hver flipp + helix på ene siden ikke er noe problem. Man får et førstegangssmykke, jeg valgte mine selv (stenger med opaler og månestener), men når det er ferdiggrodd kan du nok sette i det du ønsker selv :) 

Skrevet

Hull i helix er jo egentlig som et vanlig hull i øret så jeg tenkte at man sikkert kunne bruke hva man vil der men måtte liksom spørre, Hehe. :)

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hull i helix er jo egentlig som et vanlig hull i øret så jeg tenkte at man sikkert kunne bruke hva man vil der men måtte liksom spørre, Hehe. :)

Hvis du tar hos Pinpoint så kan du spørre om det samtidig som du bestiller time - hos dem må du forresten bestille time bare sånn til info :) 

Når det er grodd kan du bruke hva du vil, men i grotiden er det fint å ha noe der som gir nok plass med tanke på hevelser og rensing. En vanlig øredobb blir for kort i starten.

Skrevet

Anbefaler dere piercingstudio for barn også? Hvordan er smerten i det man tar hullet vs smerten med en frisørpistol?

6-åringen skal få hull i ørene, og jeg vurderer å gå til et studio. Men om smerten er "seigere", så er jeg redd for at hun trekker seg etter ett hull.. Hos frisøren er det jo fort gjort ☺

Anonymkode: 69f79...b48

Skrevet (endret)
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler dere piercingstudio for barn også? Hvordan er smerten i det man tar hullet vs smerten med en frisørpistol?

6-åringen skal få hull i ørene, og jeg vurderer å gå til et studio. Men om smerten er "seigere", så er jeg redd for at hun trekker seg etter ett hull.. Hos frisøren er det jo fort gjort ☺

Studio. Det er mer ubehagelig å ta det hos frisøren, og ubehaget varer mye lenger. Om hun trekker seg etter første må jo det være hennes valg:) jeg hadde ikke reist til  frisøren i "frykt" for at barnet mitt skulle trekke seg etter ett hull. Du er klar over at man bør være veldig nøye med hygiene, og det er ikke sikkert er 6åring klarer å la være å pelle?

Endret av Nerine_
Skrevet

Selvfølgelig er jeg klar over det. Jeg kjenner henne ganske godt, så jeg tror det skal gå bra ☺

Takk for svar for øvrig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...