Gå til innhold

Dere med helt vanlig inntekt - Hvilke resturanter spiser dere på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

52 minutter siden, Calandria said:

Nå er dette lokale restauranter, så jeg utdyper det ikke mer :)

Helt ærlig synes jeg du burde å droppe i svare i denne tråden faktisk.

Anonymkode: cf971...cce

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Christiane_W skrev:

Hva har inntekt med dette å gjøre?  Egon (eller andre kjederestauranter for den saken skyld) er ikke akkurat billige. Det finnes nok av restauranter som serverer mat av langt høyere kvalitet til samme eller lavere priser enn kjedene.  

Vi er en del i Oslo siden utvalget er større der, men siden flere av stedene vi spiser på der allerede er nevnt kommer våre favoritter i Drammen, som er nærmeste by for oss:

  • Tynnbunnet, italiensk pizza på Cafe Grua
  • Burgere på Brask & Bramm
  • Gode biffer på Vertshuset Oscar & Stallen  De har et supert "After Work" tilbud mellom kl. 16 og 18 mandag til fredag: En 180 grams mørbradbiff servert med salat, pommes frites og bearnaise- eller peppersaus for 155 kr.  Mandag til fredag 16 til 18 får man dagens husmannskost til 135 kr, det er god mat til en rimelig penge.
  • For god kinamat har vi Dynastiet Restaurant
  • Tyrkiske Cappadocia Restaurant har veldig god autentisk tyrkisk mat til en rimelig penge.
  • Vår favorittrestaurant er Frukt & Grønt.  Maten holder jevnt over høyt nivå og man får tre retter for 450 kr.

Har man veldig god inntekt så har man enkelte muligheter andre ikke har. Det ble nevnt slik at de kjempedyre restauranter som mannen i gata ikke har råd til å gå på, ikke skulle bli ramset opp her.

Anonymkode: 17bcf...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Har man veldig god inntekt så har man enkelte muligheter andre ikke har. Det ble nevnt slik at de kjempedyre restauranter som mannen i gata ikke har råd til å gå på, ikke skulle bli ramset opp her.

Anonymkode: 17bcf...34e

Hvor mange av de finnes i Norge( Oslo)?

Anonymkode: cf971...cce

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser på Egon av og til. Ellers kjører vi av og til i drive-through på McDonalds eller kjøper noe fra bensinstasjon hvis vi ikke rekker å lage middag. Nåde meg, men det hender vi spiser på ikea også faktisk (hvis vi likevel er der). Men ja, liker Egon veldig godt. Hadde spist der uansett om jeg var styrtrik.

Anonymkode: f4fd2...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo: 

Døgnvill, Burger joint, Kverneriet, Munchies, Tommi`s

Taco Republica, Tijuana Bar,  Taqueria

Villa Paradisio, Tavernan, Hells Kitchen, Way down south

Kampen Bistro, StLars, Trancher Entrecote, nedre foss, 

Delicatessen, trattoria popolare, LeBenjamin, Dr Kneipp

riwaj of India, Tasty Thai, new anarkali, lille Asia, RiceBowl, Lille Saigon, Dinner, Asia aker brygge, Piscoteket

En gang i uka på de rimeligere (typ 2-300kr for måltidet), kanskje 4-5 ganger i året på de som koster 500-1000kr for måltidet. Drar heller på foodie-langweekend med jentene i utlandet når vi skal virkelig kose oss. Der får vi mye mer og bedre utvalg for en ok pris.

Endret av Monky6
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I byen her jeg bor er det ikke så mange små, lokale spisesteder dessverre så spiser lite ute. Henter innimellom kinamat eller en pizza. Det blir det ofte til at man spiser på steder som Egon, Big Horn eller TGI Friday når jeg er på plasser hvor disse finnes. Jeg har hatt så mange dårlige opplevelser på små spisesteder så har blitt litt skremt og vil helst vite at plassen er bra før jeg spiser der. På de overnevnte vet man hva man får til en ok pris. Nei, det er ikke noe gourmetmåltid, men man blir mett. Ser det har kommet mange fine tips i denne tråden, så neste gang jeg besøker en av disse byene vet jeg hvor jeg skal gå 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser utelukkende på Den Gyldne Fasan. 

Anonymkode: 31e2c...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i fjorden har vi ikke hverken Egon eller Fridays.

Vi spiser på Jacob og Gabriel av og til.  De kaller konseptet sitt for 'Folkegourmet'

Strøm mat og bar  har spennende meny og nydelig mat.

Osebro har god mat.

Mr. Wok er rimeligste alternativ, men det skulle en ikke tro. Maten er deilig der. De har så smakfulle sauser .

Anonymkode: ae7bc...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

I følge en tråd her inne så er det hvert fall ingen som spiser på egon, Fridays, big horn og andre kjede restauranter. Så dere med helt vanlig inntekt for deres livsfase, altså ikke dere rike eller med høy lønning, hvor spiser dere?

Anonymkode: 17bcf...34e

Hjemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, T-Rex said:

Hjemme.

Hva er vitsen med å svare sånn i slike tråder egentlig?

Når man vet hva som blir spurt om.

Ser du og en del bruker går inn tråder å svarer sånn eller eventuelt Nei, Ja,

Anonymkode: cf971...cce

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser veldig sjeldent ute. Her vi bor er det også veldig dårlig utvalg, ingen stoby. Vi var på Peppes i dag. Men jeg kjøper ikke pizzaen dems, liker den ikke. Drar på Peppes kun fordi barna liker det og de får den pizzaen de selv vil ha.

Ellers drar vi på et sushi-sted i nabobyen.

Kinarestauranten her er både dyr og dårlig, spiser det heller på ferie.

Spiser kanskje ute en gang i måneden.

Anonymkode: c5287...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva er vitsen med å svare sånn i slike tråder egentlig?

Når man vet hva som blir spurt om.

Ser du og en del bruker går inn tråder å svarer sånn eller eventuelt Nei, Ja,

Anonymkode: cf971...cce

Svaret er på nivå med spørsmålet. Verken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, T-Rex said:

Svaret er på nivå med spørsmålet. Verken mer eller mindre.

Og jeg blokker brukere på lavt nivå, bye bye.

Anonymkode: cf971...cce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, T-Rex skrev:

Svaret er på nivå med spørsmålet. Verken mer eller mindre.

Hva mener du med det om spørsmålet mitt?

TS

Anonymkode: 17bcf...34e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva har inntekt med saken å gjøre? Egon og Fridays er jo dyre. Jeg spiser ofte på pub/gastropub, man får som regel dagens for under 200,- burger m/tilbehør 150-200,- og hovedretter med kjøtt koster 200-300,- Bedre øl har de også. I Oslo feks Aye Aye, Amundsen, Way Down South. Skal jeg ha noe billig-billig tar jeg noe asiatisk, ned i 130,- for en hovedrett, feks East på Grünerløkka. 

Anonymkode: 20af7...91a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Og jeg blokker brukere på lavt nivå, bye bye.

Anonymkode: cf971...cce

Jeg blokkerer også brukere, men det er de som er åpenbare troll, og de som er altfor smarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva har inntekt med saken å gjøre? Egon og Fridays er jo dyre. Jeg spiser ofte på pub/gastropub, man får som regel dagens for under 200,- burger m/tilbehør 150-200,- og hovedretter med kjøtt koster 200-300,- Bedre øl har de også. I Oslo feks Aye Aye, Amundsen, Way Down South. Skal jeg ha noe billig-billig tar jeg noe asiatisk, ned i 130,- for en hovedrett, feks East på Grünerløkka. 

Anonymkode: 20af7...91a

http://eastkitchen.no/ ?

Anonymkode: cf971...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva mener du med det om spørsmålet mitt?

TS

Anonymkode: 17bcf...34e

Jeg mener at det er forskjell på å gå på restaurant ofte kontra en gang i året. Uten den spesifikasjonen blir spørsmålet litt rart.

Min livssituasjon er sånn at jeg nesten aldri går ut og spiser. Jeg har ikke veldig god råd. Men når jeg først gjør det, kan det like gjerne være dyrt, for det spiller liten rolle for årsregnskapet.

Har jeg svart da?

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...