Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har heldigvis, så vidt jeg vet ingen erfaring med verken SA eller MA. Om jeg har forstått det rett så mister man symptomer samt blør kort etter en SA, men hva med MA? Kan det merkes? Blør man? Mister man symptomer? Viser tester plutselig negativ?

Jeg er ofte veldig trøtt og har uten tvil et større behov for mer søvn enn før, kvalmen er tilstede stort sett hele døgnet og puppene mine er ømme. Jeg tok en digital test med ukesindikator senest i ettermiddag som viste "gravid 3+". Jeg er så innmari nervøs og redd. Jeg fikk ikke time hos legen min før ut i februar, og de som styrer med privat, tidlig UL himlet nærmest med øynene da jeg spurte om jeg kunne få bestilt en time, så det ble det ikke noe av nå..

Anonymkode: 8875a...795

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvalme er et veldig sunt og bra svangerskapstegn i forhold til abortrisiko. Kvalme=lav abortrisiko. :)

(Jeg har hatt MA. Jeg blødde ikke, men hadde tidvis brun utflod alt fra før jeg tok positiv test og murring i korsryggen senere. Jeg hadde litt graviditetsymptomer, men helt minimalt. Jeg var ikke kvalm eller trøtt i det hele tatt sånn som normalt blir.)

Anonymkode: bd126...771

Skrevet

Husk på at gravidsymptomer kan variere enormt fra dag til dag, så hvis du skulle føle på kroppen at symptomene har blitt mildere/borte, så er det også helt normalt.

Anonymkode: 56345...97f

Skrevet

Hadde nylig en MA uten å miste symptomer, da hadde den vært død i ca fem uker, jeg var fremdeles kvalm og trøtt, så mistenkte ingenting galt....

Anonymkode: 1f802...418

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde også en MA. Oppdaget det i uke 12, da det såvidt var litt blødning, lyserosa. Da hadde det vært dødt i 4 uker. Merket ingenting. Alle symptomer var der, og magen vokste faktisk. Legen som tok ul forklarte at alt vokste og utviklet seg som normalt, bortsett fra fosteret. 

Jeg lurer på om jeg fikk et lite forvarsel, da jeg begynte å blø i uke 8. Fikk time på sykehuset, og så et bankende hjerte på ul. Blødninger er jo forsåvidt normalt i et svangerskap, og alt så helt perfekt ut. Da jeg var tilbake i uke 12 viste det seg at hjertet hadde sluttet å slå 4 dager etter jeg var der sist. Tilfeldig? Eller prøvde kroppen å støte ut noe som ikke var levedyktig? Det kunne de ikke svare på. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde MA i oktober, ingen tegn på MA. Ble oppdaget på tidlig UL og hadde ingen mistanke. Ingen blødninger, var trøtt,ømme pupper og veldig kvalm helt frem til etter at alt var ute etter aborten i uke 9. Fosteret hadde sluttet å utvikle seg ved 5 uker. Kroppen tror jo den er gravid, så er ikke uvanlig å ha full pakke med gravidsymptomer

Anonymkode: 7e5d4...3bd

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt ma. Fikk en blødning som økte litt.. Men kroppen klarte ikke ordne opp i det sjøl, så ble utskrapning. Hadde Ingen symptomer på graviditeten utenom litt større bryster.. Blei gravid igjen og merket stor forskjell. 

Skrevet

MA og SA er veldig vanlig, og stort sett ikke noe man kan gjøre noe med. UL, og legetimer burde man vente med til man kommer godt i gang med svangerskapet. Det er en grunn til at leger ofte vil du skal vente med undersøkelse, og ikke komme med engsng du får positiv test. 

Mitt råd er å leve som man er gravid. Ta vitaminer, godt kosthold, og ta legetime i februar. Hvis du ikke får oppfølging for risikosvangerskap så får du UL ca uke 18. Men mange velger å ta privat UL tidligere. Å ta ultralyd feks i uke 5 er liten vits. Alle gravide syns at tiden går sakte, og man vil ha garantier. Dessverre får man ikke det. 

Jeg har opplevd SA, og da er det vanlig at utviklingen har stoppet opp en stund før man får blødninger. Jeg hadde symptomer på graviditet helt frem til uke 11. Så altså symptomer, og vellykket utvikling må ikke ha noe med hverandre å gjøre. Det er altså liten vits å kjenne på symptomer å ha det som guide for hvordan det går. Symptomer kan gå opp, og ned. Smør deg med tålmodighet er mitt beste tips. 

Masse lykke til :)

Anonymkode: a848d...95e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...