Gå til innhold

Høye forventninger blant dagens kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel..

Kvinner skal like menn med jobb i høy stilling. Det gir status

Men...jeg mener å ha sett at menn i lavere stillinger kan være mer ambisiøse og jobbe hardere for pengene sine enn menn i høyere stillinger,? jeg kan umulig være den eneste som har sett det? Vet om mange menn i høye stillinger som egentlig ikke gjør stort gjennom arbeidsdagen.

Jeg er ikke med på statusjaget. Det er attraktivt å gjøre noe man synes er interessant og brenner for. Enkelte lavstatusyrker burde hatt MYE høyere lønninger og enkelte høystatusyrker er overbetalte.

Anonymkode: fff38...51f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.1.2018 den 23.44, AnonymBruker skrev:

Nei, egentlig ikke. Alt ei kvinne trenger å gjøre er å se normalt attraktivt ut og da snakker jeg ikke om modeller. Sikkert 75 prosent av kvinner ser normalt attraktive ut, mens den gjenværende 25 prosentene likevel kan gå litt ned i krav for å finne noen. 

En mann blir mye mer kritisk evaluert. På grunnlag av utseende, sosiale egenskaper, lønn, status, humor, personlighet, jobb osv. Det er hundre prosent sikkert at kvinner har høyere krav.

Anonymkode: 19357...80a

Hvor tar du dette fra egentlig? Jeg kan bare snakke på vegne av meg selv. Samboeren min er utrolig kjekk, har en del sosiale egenskaper - men mangler også myyye her, særlig når det kommer til et parforhold, han har helt normal lønn, ikke spesielt høy status på noen måte, vi har ikke samme humor, men han har en kjærlig og varm personlighet som gjør at alt er verdt det. 

Få huet ditt ut av ræva og våkn opp, TS. 

Anonymkode: 07bb4...209

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel..

Kvinner skal like menn med jobb i høy stilling. Det gir status

Men...jeg mener å ha sett at menn i lavere stillinger kan være mer ambisiøse og jobbe hardere for pengene sine enn menn i høyere stillinger,? jeg kan umulig være den eneste som har sett det? Vet om mange menn i høye stillinger som egentlig ikke gjør stort gjennom arbeidsdagen.

Jeg er ikke med på statusjaget. Det er attraktivt å gjøre noe man synes er interessant og brenner for. Enkelte lavstatusyrker burde hatt MYE høyere lønninger og enkelte høystatusyrker er overbetalte.

Tror ikke vi skal klandre kvinner for å gå etter menn med ressurser. Tror det ligger spikret inn i dna til de fleste kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor tar du dette fra egentlig? Jeg kan bare snakke på vegne av meg selv. Samboeren min er utrolig kjekk, har en del sosiale egenskaper - men mangler også myyye her, særlig når det kommer til et parforhold, han har helt normal lønn, ikke spesielt høy status på noen måte, vi har ikke samme humor, men han har en kjærlig og varm personlighet som gjør at alt er verdt det. 

Få huet ditt ut av ræva og våkn opp, TS. 

Anonymkode: 07bb4...209

Haha, dette skulle være et bevis på at kvinner ikke stiller høye krav, at mannen du er sammen med i tillegg til å ha grei jobb, gode sosiale egenskaper, og en fin personlighet, også er utrolig kjekk, noe som gjelder kanskje 0,5% av menna der ute? Godt at han er verdt det da, selv om han ikke har toppstilling og samme humor som deg.

Anonymkode: 7f927...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Investeringsekspert James Montier har sagt:

«Materialistiske mål er ikke en vei til vedvarende lykke.

Det er massiv dokumentasjon for at mennesker, som har materialistiske mål, er mindre lykkelige en de som har immaterielle mål, som for eksempel relasjoner og personlig utvikling».

Anonymkode: 4bd94...790

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars utlendinger, kan ikke gjøre noe rett de. Gifter de seg med folk fra hjemlandet er det feil, da er de for lite integrert. Gifter de seg med norske er det feil også, for da stjeler de damene våre 😅

Anywhoo, tror det er såpass få sånne type ekteskap at det er ikke det som bikker vektskåla her.

Anonymkode: 33421...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt normalt utseende kvinne her, som sliter utrolig med å finne en kjæreste. Mine krav til mannen, han må kunne forsørge seg selv, men om han er ufør, jobber på kiwi, advokat osv, spiller ingen rolle. Så må han være snill, ærlig og ute etter ett seriøst forhold. Og normalt oppegående. 

Nå er jeg 40 år, og føler det bare blir vanskeligere. For flesteparten av menn jeg møter, er skilt, og skal nå leve livets glade dager. Alle kompiser jeg har på samme alder, som er normale oppegående menn, finner seg flotte kjærester lett. Mens alle mine single venninner sliter. 

Anonymkode: 1de31...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store problemet både for kvinner og menn er "bruk og kast"mentaliteten som råder på alle områder, de treffer hverandre blir forelsket, hverdagen kommer og de går lei hverandre og tar hverandre for gitt, kaster alt på havet og starter på nytt. Kvinner og menn, veldig mange er omtrent helt like på dette området, så det å late som om kvinner er verre en menn på dette er helt latterlig.

Det er å finne de få som ikke er slik som er saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 0.54, pewdiepie skrev:

 

“Deal breakers” for women included laziness, dishevelled appearance (that’s you, Mat), being too needy and, simply, “bad sex”. 

... moderne kvinner som er alt for kravstore og krever og krever og krever...... kvinner har alt for høye og urealistiske forventninger. 

 

 

 

Så du synes at det er urealistisk å kreve at mannen ikke skal være lat og uflidd?

Se hvor mange kvinner her inne som sliter med late menn. Det er greit å være lat når man har bare seg selv å ta hensyn til, men skal en leve med en partner og etterhvert med barn må en dra sin del av lasset. Altfor mange kvinner drasser rundt på late drog av noen menn....heldigvis tar noen lærdom av det og skyr unna latsekkene.

Anonymkode: d4693...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
På 17.1.2018 den 23.44, AnonymBruker skrev:

Nei, egentlig ikke. Alt ei kvinne trenger å gjøre er å se normalt attraktivt ut og da snakker jeg ikke om modeller. Sikkert 75 prosent av kvinner ser normalt attraktive ut, mens den gjenværende 25 prosentene likevel kan gå litt ned i krav for å finne noen. 

En mann blir mye mer kritisk evaluert. På grunnlag av utseende, sosiale egenskaper, lønn, status, humor, personlighet, jobb osv. Det er hundre prosent sikkert at kvinner har høyere krav.

Anonymkode: 19357...80a

Tull. Menn skal ha supermodeller. Og de tror faktisk en "pen" dame ser slik ut, at hun bruker lite sminke. Hahahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Se hvor mange kvinner her inne som sliter med late menn. Det er greit å være lat når man har bare seg selv å ta hensyn til, men skal en leve med en partner og etterhvert med barn må en dra sin del av lasset.

Ja de er nødvendigvis objektive :)  Det forholder seg nok ganske likt, har sett nok av late kvinner også, som tror mannen er en vaktmester, og han opptrer som en slik også, samtidig som han skal gjøre alt det andre for kvinnen også.Slik er jo ikke alle menn, heller ikke alle kvinner. Alle med litt sosiale antenner og tilpasningsevne ordner dette innbyrdes og inngår et sammarbeid som begge kan leve med. I mitt tidligere ekteskap gjord jeg det aller meste i huset, kona hatet oppussing og hagearbeid, helt greit for min del. Vi var et team som løste dette også, i mange mange år før det skar seg av helt andre grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Vel..

Kvinner skal like menn med jobb i høy stilling. Det gir status

Men...jeg mener å ha sett at menn i lavere stillinger kan være mer ambisiøse og jobbe hardere for pengene sine enn menn i høyere stillinger,? jeg kan umulig være den eneste som har sett det? Vet om mange menn i høye stillinger som egentlig ikke gjør stort gjennom arbeidsdagen.

Jeg er ikke med på statusjaget. Det er attraktivt å gjøre noe man synes er interessant og brenner for. Enkelte lavstatusyrker burde hatt MYE høyere lønninger og enkelte høystatusyrker er overbetalte.

Anonymkode: fff38...51f

Definer høy stilling. Definer hvordan lønningssystem uavhengig av tilbud etterspørsel og sektortilhøriget skal organiseres? Skal man for eksempel stemme over hva som bør være best betalt? Hvorfor er det satt likhetstegn mellom å jobbe hardt og å være ambisiøs? Og hva har det med kvinner å gjøre? 

Anonymkode: df501...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å si «kvinner» skal ha det og det.. keg er kvinne og det eneste kravet jeg har er at jeg har god kjemi med mannen. Akkurat nå har jeg falt for en yngre mann, smålubben, helt andre verdier enn meg, bor hjemme hos foreldrene sine osv. Aner ikke hvorfor, men er helt på knærne etter ham. Når vi er sammen glemmer jeg alt annet. Dette er en mann jeg ser for meg å kunne elske for alltid. Dessverre vet jeg ikke om han tenker det samme siden han er så pass ung.. :( 

Anonymkode: 5d7ab...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...