Gå til innhold

Høye forventninger blant dagens kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan like gjerne generalisere grovt over menns forventninger: De vil gjerne pule så mange fine damer som mulig før de er 35, og lar ofte damer som er flotte på alle måter gå, fordi de ikke er klar for forpliktelser i form av barn og ekteskap. Så våkner de opp som 42-åringer og er klar, og tror at de kan få like fine damer som dem de dumpa for ti år siden, men hun har funnet en annen å få barn med, så de eneste som er igjen er alenemødre på runde to, stygge damer eller nutcases. Så blir de "ufrivillig barnløse" og intervjues av Aftenposten, Bu-Fuckings-Hu. 

Det er forøvrig ikke sant at stygge damer har det så lett, for mange menn er eneste kapital kvinner har utseende, og de ser deg faktisk ikke dersom du feiler der. (Med mindre klokka er kvart på fire, ølbrillene er på, byen stenger snart, og de bare vil ha et ligg.) Jeg er en helt normalt søt og pen kvinne, men jeg har aldri stoppa trafikken, jeg er litt introvert og jeg er lite fotogen. Jeg får svært lite oppmerksomhet på datingapper/nettsider, og i real life, og tiltrekker meg i stor grad idioter som håper de kan utnytte meg, fordi jeg fremstår som mindre attraktiv, og dermed har færre valgmuligheter. Hurra, liksom. 

Anonymkode: c58c1...f22

Amen.

Anonymkode: 43428...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, pewdiepie skrev:

 

3. stygge damer har det kanskje ikke så lett, poenget er at stygge menn har det enda vanskeligere igjen, mye værre enn stygge damer

Hvorfor er det et poeng? Hvis begge disse har det vanskelig så er det vel ikke om å gjøre å vinne hvem-har-det-verst-konkurransen. Hva vet du om hvem som har det verst av den styggeste dama i verden og den styggeste mannen. Det blir for dumt. Kamp om offer. Dessuten kan ikke alle eldre menn forvente at yngre kvinner vil være med dem.  Det er noe udigg over eldre personer som kun går etter langt yngre partnere.

Anonymkode: d6021...21d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at kvinner vil ha menn med høy status og utseende er pga av evolusjonære årsaker. Forelskelse og attraktivitet handler om reproduksjon, og reproduksjon handler om å videreføre genene sine. Det at en mann er morsom, har status og kjekk sier mye om kvaliteten på genene. Hvis man har oppnådd høy status kreves det intelligens og gjerne andre gode egenskaper som igjen speiler kvaliteten på genene som avkommet arver. Likeledes viser sans for humor at man er kreativ og intelligent.

Menn kan i prinsppet spre genene sine så mye som mulig og det er derfor ikke så veldig farlig om kvinnen han reproduserer seg med har kjempegode gener. Det er mye større sjangse for at man får spredd genene hvis man har seg med masse damer, uansett om dama kanskje ikke er hverdens mest oppegående dame. For kvinner derimot er det motsatt. Når de først skal gjennomgå et svangerskap er det kanskje en av få mulighetene hun har til å spre genene. Det er derfor veldig viktig at det er med en høykvalitetesmann, så barnet har bedre sjangse til å overleve og arve gode gener som gjør at barnet får spredd hennes gener videre.

Før så var det menn som var forsørgeren til kvinnen, men nå er det ikke nødvendigvis sånn. Nå er staten en alternativ forsørger, så det er ikke så viktig å gå i kompromiss med en mann som kanskje ikke er så attraktiv, så lenge han er trofast og hjelper til med å oppfostre ungen. Nå kan kvinnen få beste av begge verdener, nemmelig de kjekkeste, smarteste mennene selv om det er større sjangse for at de blir kapret av en annnen kvinne og man blir alene med barnet. Ergo blir kvinner mer selektive og man ser en stor økning av barnløse menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Krake skrev:

Det at kvinner vil ha menn med høy status og utseende er pga av evolusjonære årsaker. Forelskelse og attraktivitet handler om reproduksjon, og reproduksjon handler om å videreføre genene sine. Det at en mann er morsom, har status og kjekk sier mye om kvaliteten på genene. Hvis man har oppnådd høy status kreves det intelligens og gjerne andre gode egenskaper som igjen speiler kvaliteten på genene som avkommet arver. Likeledes viser sans for humor at man er kreativ og intelligent.

Menn kan i prinsppet spre genene sine så mye som mulig og det er derfor ikke så veldig farlig om kvinnen han reproduserer seg med har kjempegode gener. Det er mye større sjangse for at man får spredd genene hvis man har seg med masse damer, uansett om dama kanskje ikke er hverdens mest oppegående dame. For kvinner derimot er det motsatt. Når de først skal gjennomgå et svangerskap er det kanskje en av få mulighetene hun har til å spre genene. Det er derfor veldig viktig at det er med en høykvalitetesmann, så barnet har bedre sjangse til å overleve og arve gode gener som gjør at barnet får spredd hennes gener videre.

Før så var det menn som var forsørgeren til kvinnen, men nå er det ikke nødvendigvis sånn. Nå er staten en alternativ forsørger, så det er ikke så viktig å gå i kompromiss med en mann som kanskje ikke er så attraktiv, så lenge han er trofast og hjelper til med å oppfostre ungen. Nå kan kvinnen få beste av begge verdener, nemmelig de kjekkeste, smarteste mennene selv om det er større sjangse for at de blir kapret av en annnen kvinne og man blir alene med barnet. Ergo blir kvinner mer selektive og man ser en stor økning av barnløse menn.

Tema i tråden var ikke evolusjon og jeg er egentlig ikke interessert i det. Om mulig burde vi så absolutt fjerne all økonomisk støtte til alenemødre og prøve å gjeninnføre restriksjonene på menn med høyere status. Barn i dag blir uansett dummere og dummere, sykere og sykere og har flere emosjonelle problem. Så uansett hva kvinnene gjør, funker det i alle fall jævlig dårlig.

Anonymkode: 19357...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

e ønsker en mann med høy utdanning, høy lønn og et godt utseende.

Hvis dette stemmer kommer det til å forbli mange single fremover, ettersom kvinner fyller opp 60 % av høgskoler og universiteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper nok heller ikke at staten ødelegger kjønnsbalansen i befolkningen ved å ta inn så mange mannlige arbeidsinnvandrere og andre migranter.

Dette kan du i alle fall legge fra deg. Hvor mange sk. innvandrermenn ser du egentlig med norske kvinner? (Et godt svar krever at du i det minste prøver å være objektiv - eller så ser du ikke annet.) Dessuten så skyter du deg selv i foten, i og med at du i det første avsnittet skriver at kvinner krever menn med godt utseende, god utdanning og høy lønn. Hvor mange innvandrere treffer de to siste av de kriteriene?

Det står helt sikkert i din makt å lykkes med kvinner. Men det første du må gjøre for å få noe til, det høres brutalt ut og hardt ut, men se på det som mannlig kjæørlighet, er å kvitte deg med unnskyldningene for ikke å lykkes.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, pewdiepie skrev:

nei. Menn har kunn krav til utseende.

Virkelig? Til one night stands kanskje. Vil si jeg er ganske opptatt av å like personligheten til personen jeg dater ikke bare utseende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, pewdiepie skrev:

joda de er smarte de. hva tror du menn mest vil ha ? jo det er sex, det er derfor vi jakter på dere hele tiden. og da er det en selvfølge at menn også vil ha den mest fysisk attraktive damen og at det er det viktigste menst personelighet osv er et pluss.

menn kan bli sammen med drittdeilige damer uten personelig og helt elendig oppførsel, så lenge hun er pen nok så finner de seg i det. men de kjekkeste mannfolkene kunne aldri vært sammen med en dame med verdens beste personelighet, kan lage mat, vaske og alle disse drømmetingene, men så er hun feit. det går ikke

til å med forskning viser at menn setter høyest fokus på kvinners skjønnhet og fruktbarhet, altså at de er ung, pene , vakre og har former, pupper rumpe, timeglass figur osv

mens kvinner har endel andre krav 

står en bra artikkel om dette på wikipedia 

Ja, kan du sende meg en link hvor SMARTE menn tar pene damer? som kjæreste og gifter seg med dem ? Smarte mannfolk tar ikke dumme damer, de kan ta dem for sex, men det er det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så høye er ikke kvinnenes krav, at menn ikke kan finne seg ei om de legger inn litt innsats. Ser mange menn med helt gjennomsnittlig utseende og jobb som har dame. Er også veldig glad for at vi kvinner kan stille krav og ikke å ta til takke med en som ikke bringer noe positivt til forholdet. 

Forstår det kan være tungt å bli avvist, men da må du se på hva du selv kan gjøre annerledes, ikke skylde på at alle har for høye krav. 

Anonymkode: bcf89...fdb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri opplevd oppmerksomhet fra kvinner og er i midten av tjueårene. Jeg er ikke den eneste. Flere og flere menn forblir single, fordi dagens kvinner ønsker hele pakka. De ønsker en mann med høy utdanning, høy lønn og et godt utseende. I lag med kvinnenes økte status, har kravene deres vokst seg skyhøye.

Det hjelper nok heller ikke at staten ødelegger kjønnsbalansen i befolkningen ved å ta inn så mange mannlige arbeidsinnvandrere og andre migranter.

Tror dere disse enorme kravene bare blir forverret med tiden? Hvor ulykkelig vil egentlig dette samfunnet bli?

Anonymkode: 19357...80a

I stedet for å syte over at ingen vil ha deg, hva med å forbedre deg selv? Hvis du kan velge mellom en knøttliten leilighet og en flott villa, da velger du villaen. Problemet ligger altså ikke hos kvinnen/kvinnene som ikke vil ha deg/dere, men den tilsynelatende manglende evnen til å utvikle seg. Jeg gjør mye for å være en interessant og attraktiv partner, og forventer at han gjør det samme. Klart menn med penger drar damer, og klart mange beundrer høy utdannelse, men da er det jo besynderlig at menn uten høy utdannelse og er i forhold. Kanskje de også har noe å by på? Min kommende samboer er rørlegger, selv har jeg mastergrad. Jeg liker ham fordi vi har felles interesser og verdier, fordi han tar vare på seg selv og tar hånd om egen økonomi på en forsvarlig måte. I tillegg er han praktisk, ikke mannsjåvinist og en god samtalepartner. Poenget mitt er altså: alle må ha noe å selge seg inn på, enten det er utseende, hobbyer eller penger. Finn ut hva du har å by på framfor å sutre om et tema som begynner å bli innmari kjedelig. Eller mener du virkelig at vi damer skal dumpe mennene våre og bli sammen med sytepaver vi ikke liker for å fikse dette "problemet"?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, pewdiepie skrev:

menn kan bli sammen med drittdeilige damer uten personelig og helt elendig oppførsel, så lenge hun er pen nok så finner de seg i det. men de kjekkeste mannfolkene kunne aldri vært sammen med en dame med verdens beste personelighet, kan lage mat, vaske og alle disse drømmetingene, men så er hun feit. det går ikke

Hvis dette er sant, så viser det bare at noen menn er utrolig overfladiske. Jeg skriver " noen menn", rett og slett fordi jeg kjenner flust av flotte menn som ikke tar til gode med et flott utseende, men som også krever en fin personlighet hos sin kvinnelige partner.

Anonymkode: 1bb3d...358

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri opplevd oppmerksomhet fra kvinner og er i midten av tjueårene. Jeg er ikke den eneste. Flere og flere menn forblir single, fordi dagens kvinner ønsker hele pakka. De ønsker en mann med høy utdanning, høy lønn og et godt utseende. I lag med kvinnenes økte status, har kravene deres vokst seg skyhøye.

Det hjelper nok heller ikke at staten ødelegger kjønnsbalansen i befolkningen ved å ta inn så mange mannlige arbeidsinnvandrere og andre migranter.

Tror dere disse enorme kravene bare blir forverret med tiden? Hvor ulykkelig vil egentlig dette samfunnet bli?

Anonymkode: 19357...80a

Jep jeg har høye forventninger og hvis jeg ikke finner det jeg ser etter så er jeg lykkeligere som singel, enn meden taper jeg ikke vil ha. 

Anonymkode: 82639...2b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, egentlig ikke. Alt ei kvinne trenger å gjøre er å se normalt attraktivt ut og da snakker jeg ikke om modeller. Sikkert 75 prosent av kvinner ser normalt attraktive ut, mens den gjenværende 25 prosentene likevel kan gå litt ned i krav for å finne noen. 

En mann blir mye mer kritisk evaluert. På grunnlag av utseende, sosiale egenskaper, lønn, status, humor, personlighet, jobb osv. Det er hundre prosent sikkert at kvinner har høyere krav.

Anonymkode: 19357...80a

Jeg ønsker meg bare en mann som er snill og noenlunde normal, rusfri, måteholden med alkohol og aller helst røykfri. Han trenger overhodet ikke å være rik, bare han har evnen til å tilpasse forbruket etter inntekten og ikke går i kredittkortfella. Jeg bryr meg null om hvilken utdannelse og jobb han har. Og så må man selvsagt ha noe til felles og føle en tiltrekning. Synes du jeg er kravstor?

Anonymkode: 698ea...aea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, pewdiepie skrev:

nei. Menn har kunn krav til utseende. er du slank, og ser helt ok ut så kommer du langt, jo penere du er , jo kjekkere menn får du. kjenner mange jenter som har levd på utseende hele livet sitt, har hverken jobb, personelighet eller intelligens. men de er såpass pene at de kjekkeste mannfolkene vil ha dem allikavell

penger, status, høyde, penisstørrelse, hvor god man er i sengen, hvor populær man er, hvordan du ligger ann økonomisk, utdannelse  osv er flere krav som kvinner har. selvfølgelig er det mer overfladisk. å stille krav til utseende er da helt ållreit. da man faktisk må ha seksuell tilltrekning for at et forhold skal fungere

du ser jo flere tråder her inna av kvinner som stiller spørsmålet som f.eks 

- er det greit å date en som er 30 og forsatt studerer ? (status og redd for hva venninene skal si, ergo overfladisk)

 

Menn har "kun" krav til utseendet? Det hjelper lite for de kvinnene som ikke har utseendet med seg. Om de sliter med å få en mann kan de "bare" bli pene, liksom...?

Anonymkode: 698ea...aea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn har "kun" krav til utseendet? Det hjelper lite for de kvinnene som ikke har utseendet med seg. Om de sliter med å få en mann kan de "bare" bli pene, liksom...?

Anonymkode: 698ea...aea

de damene som ikke har utseende med seg de får menn i samme kvalitet/status, eller bunnmenn eller mindre attraktive menn.

menn er fra et biologisk standpunkt mer opptatt av kvinners ytre, utseende altså. forskning viser at menn vil ha pene, deilige, vakre og unge kvinner og alt som gir tegn på at hun er mer fruktbar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, pewdiepie skrev:

de damene som ikke har utseende med seg de får menn i samme kvalitet/status, eller bunnmenn eller mindre attraktive menn.

menn er fra et biologisk standpunkt mer opptatt av kvinners ytre, utseende altså. forskning viser at menn vil ha pene, deilige, vakre og unge kvinner og alt som gir tegn på at hun er mer fruktbar

Om menn går etter utseendet så vil vel de mindre pene mennene ha en pen dame de og likevel? Er ikke alle som har innsikt i hvordan de selv ser ut heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.1.2018 den 1.16, AnonymBruker skrev:

Pewdiepie har faktisk rett. Stygge damer har det mye lettere enn stygge menn, rett og slett fordi stygge kvinner som oftest likevel får oppmerksomhet. 

Anonymkode: 19357...80a

Nei nei så feil du tar. Jeg kjenner to "stygge" damer utseende messig og de får ALDRI noen oppmerksomhet fra menn. Heller ikke de "stygge" mennene kaster et blikk på dem. Nei de mindre pene damene har det ikke lettere...

Anonymkode: f4444...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 2.11, AnonymBruker skrev:

Sier vel litt om deg om du kun har vanket med slike typer. Man blir som regel lik de man henger mye med. Er manns selv ja, og veloppdratt, og har gode venner. Drømmedama fant jeg i en alder av 23, og aldri sett meg tilbake. Du snakker kun for deg selv og de lik deg, men flesteparten ønsker seg et liv med mening, og ønsker dette relativt tidlig. 

Anonymkode: 0ca32...cd7

Nope. De fleste 23 åringer nyter livet istedenfor å stoppe det ...stifte familie osv i den alderen. Er typisk menn som ikke får seg noe bedre eller ikke fikser fitte som singel. De må slå seg til ro tidlig pga de ikke har sjangs på noe annet. De fleste unge menn i begynnelsen av 20 årene både fester er for det mestr singel eller har korte forhold. Du er i fåtallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 21.46, hocane skrev:

Menn går ikke bare for utseende. Dere er alle helt på jordet hvis dere faktisk tror det.

Neida. Men utseende teller klart mest. Personelighet og andre ting kommer senere.

Spiller ingen rolle om dama er helt fantastisk på alle områder når hun ikke kan gi oss ståpikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...