Gå til innhold

Folk som får barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor forandrer så mange seg til kjedelige kjerringer når de får barn? Det eneste de prater om er ungen! 

Venninnene mine har blitt til de som de selv gjorde narr over. «Skal aldri bli en sånn som tror livet startet når jeg fikk barn, som spammer andre med kjedelige babybilder, syns at livet er gøyest på lekeland og all inclusive ferier».

Snappen min oversvømmes av barn som får mat, barn som ligger på sofaen, barn på trilletur, barn som ser tv. Hvorfor må folk miste seg selv så totalt bare fordi de får barn?

Dette er grunnen til at jeg ikke vil ha barn :icon_frown:

Anonymkode: 1861c...480

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bar prate for min egen del, men jeg har dødd litt av meg selv på dette selv og grunnen til at det en periode var kun sånne type snaps feks var fordi livet mitt kun bestod av ungen. Det var det eneste jeg drev med. Nå er det heldigvis bedre etter 1,5 år😄

Anonymkode: 9ae5e...6ab

• Liker 8
Skrevet (endret)

Fordi når du dår barn blir du mamma, og mamma er du for alltid. Ny rolle, ny tittel. Ingenting kjedelig med det. Du får masse bilder fordi hun er lidenskapelig opptatt av barnet sitt ,som en vanlig mor er.  De elsker rollen som mamma. De mister ikke seg selv, livet går bare over i den nye fasen. «Kari» blir til «mamma Kari»

Slik er det med lidenskap. Hadde noen vært lidenskapelig opptatt av hest,  hadde du blir overøst med hestehoder og rideturer  osv 

Endret av Cyndaquil
  • Liker 28
Skrevet

Det er fordi barna mine er så fantastisk herlig altoppslukende. Fokuset mitt har endra seg. :)

Anonymkode: 77e3e...4c6

• Liker 11
Skrevet

Bare vent til du selv blir mamma, da skjønner du litt bedre 😊

• Liker 9
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor forandrer så mange seg til kjedelige kjerringer når de får barn? Det eneste de prater om er ungen! 

Venninnene mine har blitt til de som de selv gjorde narr over. «Skal aldri bli en sånn som tror livet startet når jeg fikk barn, som spammer andre med kjedelige babybilder, syns at livet er gøyest på lekeland og all inclusive ferier».

Snappen min oversvømmes av barn som får mat, barn som ligger på sofaen, barn på trilletur, barn som ser tv. Hvorfor må folk miste seg selv så totalt bare fordi de får barn?

At det er grunnen er det merkeligste jeg har hørt. Fordi alle andre deler alt så vil ikke du ha barn liksom?

Anonymkode: 9d388...c3b

• Liker 11
Skrevet

Det er slik det skal være, og må være. Hormoner og instinkter. Det sikrer at barna får en trygg oppvekst. Heldigvis.

Anonymkode: 36a0e...ceb

• Liker 14
Skrevet

Du virker som en kjedelig person, ts. Når slike ting irriterer deg så er det vel på tide at DU får deg et skikkelig liv, enn at du fokuserer hva andre gjør. Lær deg det. For du fokuserer mer på andres. Trist, men sant.

Anonymkode: acb57...ec9

• Liker 12
Skrevet

Jeg er så enig med ts. Dere som skriver hvor fantastisk det er osv: jeg skjønner dere godt! Jeg skal bli mamma for første gang og er veldig gira over det, men jeg ser an publikummet mitt når jeg snakker om det! Jeg har nok sosial intelligens til å forstå at ikke alle syns det er superinterresant å snakke om at jeg er gravid.. dette tenker jeg på snap også.. det er så sykt kjedelig med alle som legger ut fullt av bilder og filmer av ungene på mystory.. jeg skjønner at besteforeldre kanskje syns det er veldig moro, men folk som ikke har fått barn syns kanskje ikke det!

Anonymkode: 4b90a...a46

• Liker 25
Skrevet

Greit nok at folk blir mamma. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor de blir så ekstremt bitchy og sure. Ikke alle blir det sikkert, men kjenner ei som ble ekstremt bitchy og sur etter hun fikk barn, sur på partneren sin hele tiden virker det som. Skjønner ikke greia.

Anonymkode: 473ab...21d

• Liker 5
Skrevet

Jeg har ikke barn, men syns folk blir utrolig mye mer behagelig av å få barn. Folk som bare var opptatt av karriære eller enda verre: fin kropp, mat og trening blir plutselig jordnære mennesker som ser gleden i små ting. Syns alle burde få barn.

Anonymkode: a85b1...770

• Liker 8
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit nok at folk blir mamma. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor de blir så ekstremt bitchy og sure. Ikke alle blir det sikkert, men kjenner ei som ble ekstremt bitchy og sur etter hun fikk barn, sur på partneren sin hele tiden virker det som. Skjønner ikke greia.

Om hun ble i dårlig humør etter hun fikk baby og er det de første månedene er det fult forstårlig.. Vent til du blir mamma. Det er en stor overgang. Spørr henne hvor mange ganger hun må opp i løpet av natten eller hvor lenge hun kan sove i løpet av en natt😊

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, Elena87 skrev:

Om hun ble i dårlig humør etter hun fikk baby og er det de første månedene er det fult forstårlig.. Vent til du blir mamma. Det er en stor overgang. Spørr henne hvor mange ganger hun må opp i løpet av natten eller hvor lenge hun kan sove i løpet av en natt😊

"Vent til du blir mamma".. Det er ikke alle som vil eller skal bli mamma.

Anonymkode: 8f186...82f

• Liker 31
Gjest GoldenLioness
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi som mor så er det ikke kjedelig med barn.

Du har skapt et menneske!

Og dette lille mirakelet vokser og gjør nye ting hver dag. Du er med på å forme og hjelpe et lite menneske til å vokse opp. Du har plutselig dette lille vesenet som elsker deg ubetinget og som får deg til å le og føle  en form for kjærlighet du aldri har følt før.

Verden handler ikke lenger om deg og ditt.

Jeg mistet ikke meg selv da jeg ble mor. Jeg fant meg selv. Jeg innså hvor utrolig lite interessant livet mitt egentlig var før jeg fikk barn.

Barn er ikke for alle, men om du noen gang blir mor så vil det gå opp et lys for deg. Har du noen gang elsket et dyr? Ta det og gang med evigheten og du vil kjenne på en brøkdel av hva morskjærlighet er.

Gjest Lilleprinsesse
Skrevet

Jeg syns det er mer skremmende at foreldre ønsker å blotte barna sine så mye i media. Jeg har ingen barn enda, men jeg ønsker virkelig ikke å dele så mye private bilder av mine fremtidige barn med hele verden når den tid kommer. :icon_frown:

Gjest GoldenLioness
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mange blir bitchy og sure uten barn også gitt. At du kjenner en eller to som ble det så er ikke akkurat det malen for alle.

Dessuten så er det unntakstilstand første året. Amming, nattevåking etc. Det tar på, men går seg til.

Noen takler også det dårligere enn andre. Ikke minst kommer det an på om forholdet i utgangspunktet var rustet nok til å få barn.

Mange tror at et barn vil redde forholdet og det er absolutt ikke tilfelle nettopp fordi det er krevende og man trenger en partner som stiller opp, tar ansvar og som har samme verdier, moraler og syn på oppdragelse.

Skrevet
11 minutter siden, GoldenLioness skrev:

Fordi som mor så er det ikke kjedelig med barn.

Du har skapt et menneske!

Og dette lille mirakelet vokser og gjør nye ting hver dag. Du er med på å forme og hjelpe et lite menneske til å vokse opp. Du har plutselig dette lille vesenet som elsker deg ubetinget og som får deg til å le og føle  en form for kjærlighet du aldri har følt før.

Verden handler ikke lenger om deg og ditt.

Jeg mistet ikke meg selv da jeg ble mor. Jeg fant meg selv. Jeg innså hvor utrolig lite interessant livet mitt egentlig var før jeg fikk barn.

Barn er ikke for alle, men om du noen gang blir mor så vil det gå opp et lys for deg. Har du noen gang elsket et dyr? Ta det og gang med evigheten og du vil kjenne på en brøkdel av hva morskjærlighet er.

Jeg tror jeg nesten mistet lysten på barn av innlegget ditt. Kjente at jeg ikke hadde klart tanken på at verden skulle se meg som et menneske som ytrer ting som «Jeg mistet ikke meg selv da jeg ble mor. Jeg fant meg selv. Jeg innså hvor utrolig lite interessant livet mitt egentlig var før jeg fikk barn.». Hvis barn gjør at man høres så rusa, blåst og nyfrelst ut, så tror jeg at jeg står over...

Dessuten - poenget til ts er at man som mor ikke må miste evnen til å tilpasse seg i en sosial setting. Og bare fordi din verden ikke lenger bare handler om deg og ditt, så trenger ikke min verden handle om barnet ditt hver gang vi er i kontakt.

Og alle dere mødre må slutte å si «bare vent til du blir mor!» og alle andre antydninger om at folk mååå få barn. Det er så inderlig frekt sagt. Jeg er bare begynt å svare «nei, du, vi kan ikke få barn, vi», når folk uoppfordret tar opp temaet om når mine barn kommer. Har skremt flere til stillhet med den. To sa til og med at de lærte en lekse, som gjorde at de aldri kommer til å spørre noen igjen, med mindre det ble et tema fra dem.

Anonymkode: f013d...365

• Liker 30
Skrevet (endret)

.

Endret av heipådegsann
Gjest GoldenLioness
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg nesten mistet lysten på barn av innlegget ditt. Kjente at jeg ikke hadde klart tanken på at verden skulle se meg som et menneske som ytrer ting som «Jeg mistet ikke meg selv da jeg ble mor. Jeg fant meg selv. Jeg innså hvor utrolig lite interessant livet mitt egentlig var før jeg fikk barn.». Hvis barn gjør at man høres så rusa, blåst og nyfrelst ut, så tror jeg at jeg står over...

Dessuten - poenget til ts er at man som mor ikke må miste evnen til å tilpasse seg i en sosial setting. Og bare fordi din verden ikke lenger bare handler om deg og ditt, så trenger ikke min verden handle om barnet ditt hver gang vi er i kontakt.

Og alle dere mødre må slutte å si «bare vent til du blir mor!» og alle andre antydninger om at folk mååå få barn. Det er så inderlig frekt sagt. Jeg er bare begynt å svare «nei, du, vi kan ikke få barn, vi», når folk uoppfordret tar opp temaet om når mine barn kommer. Har skremt flere til stillhet med den. To sa til og med at de lærte en lekse, som gjorde at de aldri kommer til å spørre noen igjen, med mindre det ble et tema fra dem.

Anonymkode: f013d...365

Akkurat som om noen synes det er dørgende kjedelig å høre om trening, kosthold, bikkjen, katten eller jobben din.

Jeg skrev at å få barn ikke er for alle og jeg respekterer de som ikke vil ha barn. Men inntil du kan sette deg inn i det å være å være mor så vil du aldri forstå. Enkelt og greit.

Og selv om jeg fant meg selv som mor så er jeg fremdeles meg med samme interesser, meninger og personlighet. Jeg gikk bare fra å være egosentrisk til å sette en annen foran meg. Som mor har jeg funnet en ro og jeg føler at livet har en ny og bedre mening. Å huske hvordan det var å være barn og se verden gjennom et barns øyne med glede og forundring. 

Jeg gleder meg til at han blir eldre så vi kan reise til USA, Asia og andre land og oppleve hva verden har å tilby sammen med sønnen vår. 

For min del så ser jeg tilbake på livet før barn som en fin tid der jeg kunne dyrke meg selv og mine ting og jeg er glad for at jeg ventet med barn til 30 årene. Men jeg var lei av å bare flyte jennom livet uten noe mer mening annet enn jobb, trening og fester. 

At du ikke verken ønsker og vil det samme er meg revnende likegyldig. Men du vil da aldri forstå hvorfor et barn endrer deg og hvordan du ser på livet og prioriteringene dine. Derfor vil du faktisk kun forstå om du selv får barn.

Skrevet

Hehe, jeg skjønner deg jeg, TS. Jeg er mamma selv med en til på vei, men jeg kjenner igjen beskrivelsen din av enkelte mammaer jeg kjenner også. 

Selv om jeg er mamma er jeg også meg, og jeg føler selv jeg balanserer  dette fint. Jeg føler ikke jeg må legge alle egne interesser på hylla og bare være mamma 100 %. Når jeg treffer venninner har jeg faktisk ikke lyst til å prate om barn hele tiden, det gjør jeg nok på hjemmebane. Men noen mammaer har virkelig det som eneste(!) samtaleemne. De begynner også å sakte men sikkert å kutte ut venner som ikke har barn, bare henge med andre mammaer. De slutter å reise, drar aldri på cafe uten barna, sier nei til å bli med å se en ny utstilling osv osv. 

Barn har definitivt vært en berikelse i livet mitt og det er klart mammarollen er viktig, men livet er så mye mer også. 

Anonymkode: 86852...680

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...