Gå til innhold

FoLkeHøgSkuLe


Guess What!

Anbefalte innlegg

Hei og hå!

Eg lurer på om noen av dere har gått på folkehøgskulen på Karmøy??

Det virker som en veeeldig intresant skule, og vil gjerne søke der om noen år!

Om det er andre som i det hele har gått et år på folkehøyskole. Og vil dele litt med meg...Så fint om dere sier

*hvor var du?(når?)beliggenhet. -er det best i sør eller nord, øst eller vest? det DU anbefaler........

*førsteinntrykk - fine rom, natur, medelever

*lærerene - kjekke?

fag? - valgte du riktig?

(*valgfag)

+++ =)

Valgte du en ikke kristen folkehøyskole? Hvorfor ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lottemor

Hei jeg har gått på folkehøyskole,men ikke den du såpørr om hær.....

Gikk på en skole som heter Risøy folkehøyskole,denn ligger i vest-agder fylke og mellom risør og tvedestrand.....bare en time med buss fra kristiansan..... http://home.c2i.net/risoey/ hær er siden deres...

Jeg valgte sosial linjen for å få mer kompitanse og erfaring innen helseyrket....

Hadde det kjemmpe gøyt og angrer ikke et sekund på at jeg gikk på denne skolen.....

Lærerene var kjemmpe snille og man følte seg velkommen med en gang man steg inn på skolen første dagen...alle av personalet var bare tipp topp og hyggelige mennesker......

Det er en kristen foklehøyskole noe som jeg ikke valgte for at jeg er kristen ,men for at jeg fallt for denne skolen da jeg så bilder og leste om den......

Rommene er helt grei og man kan velge mellom enkelt rom og dobbelt,jeg annbefaler dobbelt rom....

Mye vannaktiviteter på skolen noe jeg liker veldig godt.....spennende tilbud på skolen var det når jeg gikk og mer spennende har det blitt etter jeg gikk der :)

Annbefaler denne skolen på det høyeste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei, jeg gikk på folkehøyskole for 7 år siden (oj, jeg begynner visst å bli gammel), og jeg må si at det er nok det mest spennende året i mitt liv. Kan absolutt anbefales. Gikk på medielinje - det var det som interesserte meg mest da, og både jeg og mange av klassekameratene jobber innen media i dag.

Et år på folkehøyskole er et år da man kan gjøre veldig mye gøy og samtidig lære noe av det. I tillegg til de fagene du velger, lærer du mye om deg selv og det å omgås folk. Det er spesielt å dele rom med en person du aldri har møtt før i et helt skoleår. På skolen jeg gikk funket samboerskapet godt for de aller fleste, men noen få byttet romkamerat i løpet av året.

Nå får man jo poeng for å gå på fhs også, det fikk vi ikke da vi gikk der, men jeg har aldri angret en dag siden.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...