AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #1 Skrevet 16. januar 2018 Dersom man ikke kommer inn på profesjon i psykologi kan det være et slags alternativ å ta feks master i psykologi og sykepleie, for så å bli psykiatrisk sykepleier? Anonymkode: 3040d...f30
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #2 Skrevet 16. januar 2018 Man trenger vel ikke profesjonsstudiet i psykologi for å bli psykiatrisk sykepleier? Anonymkode: b3840...c61
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #3 Skrevet 16. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man trenger vel ikke profesjonsstudiet i psykologi for å bli psykiatrisk sykepleier? Anonymkode: b3840...c61 Nei, har jeg påstått det? Anonymkode: 3040d...f30 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #4 Skrevet 16. januar 2018 Du får ikke jobbe som psykolog på noen annen måte enn ta profesjonsstudiet da psykolog er en beskyttet tittel. Anonymkode: 6ba42...ebb
Zwish Skrevet 16. januar 2018 #5 Skrevet 16. januar 2018 Psykiatrisk sykepleier blir du ved å ta videreutdanning etter sykepleien. Master i psykologi gir ikke mulighet til å jobbe klinisk/med pasienter - men gir jo mange andre spennende muligheter som forskning, stillinger med behov for psykologikunnskap, organisasjoner etc. 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #6 Skrevet 16. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, har jeg påstått det? Anonymkode: 3040d...f30 Jeg forsto ikke spørsmålet ditt. Det du alternativt kan gjøre er å bli psykoterapaut. Det er ikke en beskyttet tittel, så du bestemmer selv hvordan du skal gå frem for å bygge deg relevant erfaring. Anonymkode: b3840...c61
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #7 Skrevet 16. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du får ikke jobbe som psykolog på noen annen måte enn ta profesjonsstudiet da psykolog er en beskyttet tittel. Anonymkode: 6ba42...ebb jeg vet det herregud. jeg har ikke skrevet det. 1 minutt siden, Zwish skrev: Psykiatrisk sykepleier blir du ved å ta videreutdanning etter sykepleien. Master i psykologi gir ikke mulighet til å jobbe klinisk/med pasienter - men gir jo mange andre spennende muligheter som forskning, stillinger med behov for psykologikunnskap, organisasjoner etc. Ok. Noen har lyst til å bli psykolog. Noen er for dum til å få godt nok snitt til å komme inn på profesjon. Noen vil fortsatt jobbe med psykologi og pasienter. Kan det være et alternativ å ta master i psykologi OG sykepleier? Man kan selvsagt bli bare vanlig psykiatrisk sykepleier, men det må være ganske dritt hvis man faktisk hadde lyst til å lære om psykologi. Derfor master. Anonymkode: 3040d...f30
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #8 Skrevet 16. januar 2018 Psykiatrisk sykepleier er en videreutdanning. Du må da først ta bachelor i sykepleie, så jobbe to år for å få relevant erfaring, for så å ta to år med psykiatrisk sykepleie. Master i psykologi + sykepleie kvalifiserer dessverre ikke til psykiatrisk sykepleie. Master/bachelor i psykologi kan faktisk nesten ikke brukes til noe annet en forskning... Man får ingen kliniske stillinger eller noe pasientarbeid med det. Anonymkode: bca13...bd9 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #9 Skrevet 16. januar 2018 Du kan jo alltids ta master i psykologi, men du blir som sagt ikke psykiatrisk sykepleier av det. Anonymkode: bca13...bd9 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #10 Skrevet 16. januar 2018 Jeg skal ikke ta noe av dette. Det var bare et hypotetisk spørsmål. Anonymkode: 3040d...f30
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #11 Skrevet 16. januar 2018 Hvorfor vil du studere psykologi når du får relevant psykologikunnskap for psykiatrisk sykepleie gjennom relevant viderutdannelse? Hvis du synes pensum blir for tynt, er det jo bare å spe på med egenlesning Anonymkode: b3840...c61 2
Zwish Skrevet 16. januar 2018 #12 Skrevet 16. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: jeg vet det herregud. jeg har ikke skrevet det. Ok. Noen har lyst til å bli psykolog. Noen er for dum til å få godt nok snitt til å komme inn på profesjon. Noen vil fortsatt jobbe med psykologi og pasienter. Kan det være et alternativ å ta master i psykologi OG sykepleier? Man kan selvsagt bli bare vanlig psykiatrisk sykepleier, men det må være ganske dritt hvis man faktisk hadde lyst til å lære om psykologi. Derfor master. Anonymkode: 3040d...f30 Har man lyst å lære om psykologi er det jo selvfølgelig bare å ta master. Men hvis målet er å jobbe som behandler for pasienter blir det jo en veldig lang vei- 5 år master, 3 år sykepleie, kreves vel noen år praksis før man i det hele tatt kan søke opptak på videreutdanning psykisk helse for sykepleiere, og deretter selve videreutdanningen. Men for all del, er jo ikke umulig å gjøre det! Jeg ville kanskje bare tenkt på hva målet er- lære psykologi eller jobbe som behandler? Mulig vil du også tenke annerledes etter at "første del" er ferdig (uansett om du velger å ta psykologi eller sykepleie først).
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #13 Skrevet 16. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du studere psykologi når du får relevant psykologikunnskap for psykiatrisk sykepleie gjennom relevant viderutdannelse? Hvis du synes pensum blir for tynt, er det jo bare å spe på med egenlesning Anonymkode: b3840...c61 Som sagt skal jeg ikke noe av det. Jeg bare tenkte at videreutdanning som psykiatrisk sykepleier er ganske langt unna psykolog. Hadde det vært meg ville jeg i alle fall tatt minst en bachelor i psykologi for å få nok innsikt. Men hvis profesjon var drømmen så burde vel det være et ønske om master også. 1 minutt siden, Zwish skrev: Har man lyst å lære om psykologi er det jo selvfølgelig bare å ta master. Men hvis målet er å jobbe som behandler for pasienter blir det jo en veldig lang vei- 5 år master, 3 år sykepleie, kreves vel noen år praksis før man i det hele tatt kan søke opptak på videreutdanning psykisk helse for sykepleiere, og deretter selve videreutdanningen. Men for all del, er jo ikke umulig å gjøre det! Jeg ville kanskje bare tenkt på hva målet er- lære psykologi eller jobbe som behandler? Mulig vil du også tenke annerledes etter at "første del" er ferdig (uansett om du velger å ta psykologi eller sykepleie først). Hvis man vil bli psykolog er vel målet å både lære en god del om psykologi og å jobbe som behandler. Derav begge deler. Jeg skal som sagt ikke ta noe av det. Anonymkode: 3040d...f30
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #14 Skrevet 16. januar 2018 Merkelig hvor mange som misforstår TS. Psykiatrisk sykepleier blir du etter videreutdanning i psykiatri som sykepleier. Master i psykologi har ikke noe med psykiatrisk sykepleier å gjøre. Det er en teoretisk rettet utdanning som ikke åpner opp for muligheten til å arbeide klinisk med pasienter. Anonymkode: 4d952...90c 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #15 Skrevet 16. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Merkelig hvor mange som misforstår TS. Psykiatrisk sykepleier blir du etter videreutdanning i psykiatri som sykepleier. Master i psykologi har ikke noe med psykiatrisk sykepleier å gjøre. Det er en teoretisk rettet utdanning som ikke åpner opp for muligheten til å arbeide klinisk med pasienter. Anonymkode: 4d952...90c Det vet jeg. Jeg tenkte at kombinasjonen av de to kunne være en mulighet for de som egentlig ville bli psykolog, men ikke kan det likevel. Anonymkode: 3040d...f30
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #16 Skrevet 16. januar 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Psykiatrisk sykepleier er en videreutdanning. Du må da først ta bachelor i sykepleie, så jobbe to år for å få relevant erfaring, for så å ta to år med psykiatrisk sykepleie. Master i psykologi + sykepleie kvalifiserer dessverre ikke til psykiatrisk sykepleie. Master/bachelor i psykologi kan faktisk nesten ikke brukes til noe annet en forskning... Man får ingen kliniske stillinger eller noe pasientarbeid med det. Anonymkode: bca13...bd9 Det stemmer ikke. Anonymkode: b68d0...dea
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #17 Skrevet 16. januar 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg. Jeg tenkte at kombinasjonen av de to kunne være en mulighet for de som egentlig ville bli psykolog, men ikke kan det likevel. Anonymkode: 3040d...f30 Det kan jo det, i den forstand at du får mye kunnskap om psykologi gjennom masteren, og kanskje da kan bli en ekstra god psykiatrisk sykepleier? (Men da må du jo og ta psykiatrisk sykepleie så klart.) Hvis det var sånn du mente det. Anonymkode: 651be...d1d
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #18 Skrevet 16. januar 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg. Jeg tenkte at kombinasjonen av de to kunne være en mulighet for de som egentlig ville bli psykolog, men ikke kan det likevel. Anonymkode: 3040d...f30 Og det svarer jeg jo nei på da master i psykologi ikke er klinisk rettet. Anonymkode: 4d952...90c
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #19 Skrevet 16. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke. Anonymkode: b68d0...dea Hva stemmer ikke? Anonymkode: bca13...bd9
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #20 Skrevet 16. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo det, i den forstand at du får mye kunnskap om psykologi gjennom masteren, og kanskje da kan bli en ekstra god psykiatrisk sykepleier? (Men da må du jo og ta psykiatrisk sykepleie så klart.) Hvis det var sånn du mente det. Anonymkode: 651be...d1d Ja, det var det jeg mente Anonymkode: 3040d...f30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå