AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #61 Del Skrevet 16. januar 2018 Det er selvfølgelig ikke på noen måte akseptabelt med spredning av personlige bilder. Full støtte til krigen mot lavmålsmennesker som bedriver sånt. Men stusser litt på timingen hun går ut med dette, akkurat på dagen hvor håndballherrene skal spille en avgjørende kamp. Synes nesten at det lukter kollektiv avstraffelse her, og kjenner at jeg mistet litt av respekten for henne nå. Hvis Norge ryker i kveld, kommer det alltid til å henge over henne. Anonymkode: fea0f...c75 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #62 Del Skrevet 16. januar 2018 Jeg falt for fristelsen å søke opp og titte på de omtalte bildene av Nora Mørk. Bør jeg melde meg for politiet? Har jeg gjort noe ulovlig? Redd jeg skal bli straffet her, og kanskje de lar det passere om man tilstår frivillig? Anonymkode: f6bff...59b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #63 Del Skrevet 16. januar 2018 8 minutter siden, Jens Even skrev: Ikke meningen å være anonym forresten. La meg minne deg på din egen påstand (svake hersketeknikk), siden du tydeligvis har vansker. "som så tydelig ikke kan heve seg over en flauhet selv ei jente på 17 hadde vært ferdig med innen nå." Nude Snapchat Leak Drove Teen Girl to Suicide - https://www.thedailybeast.com/nude-snapchat-leak-drove-teen-girl-to-suicide A 15-year-old boy from Enschede committed suicide by jumping off an apartment building on Sunday after finding a nude photo of himself online. - https://nltimes.nl/2017/02/21/enschede-teen-commits-suicide-online-nude-photo Poenget er, siden du mangler ansvarsfølelse og trenger å få ting inn med teskje, det er en kjent stor belastning for de det gjelder. Hvis det er noe voksne og ansvarsfulle folk ikke bryr seg om, så er det den "nedgraderende" dommen din. Anonymkode: 71f84...c44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #64 Del Skrevet 16. januar 2018 Hva enkelte spillere på et lag eller landslag gjør på sine telefoner/pcer må jo være likegyldig for forbundet, og slik jeg ser dette så må hun bare se langt etter en beklagelse fra forbundet. Bruke "trakassert av kollegene" som et argument er hinsides hvis ikke utøverkontrakten inkl. dette. Så vidt meg bekjent er det ikke ulovlig å søke på google og se slike bilder. Redaktøransvaret i VG og andre medier som har belyst dette fra dag en opp og ned i mente burde skamme seg, har ingen samfunnsmessige interesser. Jeg tror hovedgrunnen bak dette fra VG sin side er videreføring av arbeidet mot idrettstoppene. Anonymkode: 5d6c0...13c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #65 Del Skrevet 16. januar 2018 Nora slår nå et slag for alle jenter, damer, gutter og menn som blir utsatte for perverse peeping-Toms som ikke respekterer andres privatliv. Som synes det er greit å snuske på andre. Jeg er glad for at hun har klart å mobilisere en slik styrke mot den likegyldige hvermansen, som egentlig er litt perverst lykkelig i sin sjel når andre blir utsatt for overgrep. Anonymkode: 71f84...c44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Even Skrevet 16. januar 2018 #66 Del Skrevet 16. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nora slår nå et slag for alle jenter, damer, gutter og menn som blir utsatte for perverse peeping-Toms som ikke respekterer andres privatliv. Som synes det er greit å snuske på andre. Jeg er glad for at hun har klart å mobilisere en slik styrke mot den likegyldige hvermansen, som egentlig er litt perverst lykkelig i sin sjel når andre blir utsatt for overgrep. Anonymkode: 71f84...c44 Hva har hun klart å mobilisert egentlig? En absurd grisk advokat og en skare umodne sutrejenter som egger denne jenta til å fortsette å dumme seg ut til alles underholdning og irritasjon? Nå har hun jo klart å få faren sin til å drite seg ut og. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #67 Del Skrevet 16. januar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nora slår nå et slag for alle jenter, damer, gutter og menn som blir utsatte for perverse peeping-Toms som ikke respekterer andres privatliv. Som synes det er greit å snuske på andre. Jeg er glad for at hun har klart å mobilisere en slik styrke mot den likegyldige hvermansen, som egentlig er litt perverst lykkelig i sin sjel når andre blir utsatt for overgrep. Anonymkode: 71f84...c44 Ja, litt av et overgrep, overfallsvoldtektene i Oslo som mediene bevisst tier om er bagateller i forhold. Anonymkode: 5d6c0...13c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #68 Del Skrevet 16. januar 2018 4 timer siden, RoH skrev: Jeg lurer ikke på hvor integriteten deres ble av. De er unge menn og hun er en vakker kvinne. Det ligger i seksualitetens natur. Min sønn skal få den oppdragelsen som kreves for å overleve i verden, deriblant et kvinnesyn som er realistisk, dette innebærer og behandle kvinner likeverdig, men også se at disse ikke har noe på en pidestall og gjøre. Å plassere kvinner der er noe av det dummeste en kan gjøre. Heldigvis har sjåvinister ikke noe med hans oppdragelse og gjøre, hverken kvinnelige eller mannlige. Kvinner som stapper mobilen opp i underlivet for å ta selvfi er ekshibisjonistiske av natur, at de senere angrer fordi bildene kommer på avveie kan ikke ses på som noe annen måte enn direkte konsekvens av egen handling. Det finnes 100 000 vis av bilder på avveie. Måten hun nå gjør alt for å fremstå som offer, melker og nyter offerrollen sin er egentlig bare en forlengelse av hennes trang til oppmerksomhet. Hennes hevnbehov på alt og alle er patetisk. Hennes fars behov for og beskytte datteren er forstålig, men slik den fremstilles i media på grensen til latterlig. Dette slår deg ikke kan jeg tenke meg. Ligger det i seksualitetens natur å være en dott som lar seg påvirke av kjipe kompiser og dele bilder av en nakenbilder kollega som allerede har det kjipt? Det er ikke reint sjelden jeg har anledning til å utnytte en situasjon på en destruktiv måte for et annet menneske fordi de enten er naive, har gjort dumme valg eller bare er ung... Men jeg lar være! Det handler om grunnleggende folkeskikk og empati! Anonymkode: fc24d...603 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 16. januar 2018 #69 Del Skrevet 16. januar 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ligger det i seksualitetens natur å være en dott som lar seg påvirke av kjipe kompiser og dele bilder av en nakenbilder kollega som allerede har det kjipt? Det er ikke reint sjelden jeg har anledning til å utnytte en situasjon på en destruktiv måte for et annet menneske fordi de enten er naive, har gjort dumme valg eller bare er ung... Men jeg lar være! Det handler om grunnleggende folkeskikk og empati! Anonymkode: fc24d...603 Ja og fred på jorden også. I prinsippet helt enig i at de som sprer uønskede bildet av denne typen er folk jeg gjerne klarer meg uten. Menn i alderen 18-30 styrer ikke etter det moralske kompass alltid, veit jeg også. Ei dame som har 2958 bilder av seg selv på Instagram og Facebook er nok også greit opptatt av eget utseende. Så fin kombinasjon dette. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #70 Del Skrevet 16. januar 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: et har vil ikke fått noen konsekvenser for de mannlige spillerne som har delt bildene De har ikke delt bildene. Anonymkode: 5dfd8...361 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #71 Del Skrevet 16. januar 2018 Snart kommer det vel frem at en kasseoperatør på Meny har sett på disse bildene, sånn at Norgesgruppen værsågod må ut og beklage. Anonymkode: 6161f...519 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #72 Del Skrevet 16. januar 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal det få konsekvenser at noen menn laster ned noen bilder på nettet? 99,9 % av alle menn har vel på et eller annet tidspunkt gjort noe lignende. Anonymkode: 5d6c0...13c Delingen av bilder som er stjålet er vel ulovlig. Derfor skal det få konsekvenser. Mange kjører uten sikkerhetssele, men det er ikke en argumentasjon for at man skal slutte med det eller at det ikke skal få konsekvenser i form av en reaksjon fra politiet. Anonymkode: 1aa37...f08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mass Skrevet 16. januar 2018 #73 Del Skrevet 16. januar 2018 (endret) 7 timer siden, Priyanka skrev: Selv om jeg prinsipielt er enig med Nora, synes jeg at hun overreagerer. Det er flott at hun ikke lar seg tråkke på, men jeg tror hun selv har bidratt til at mange flere har søkt opp bildene på grunn av måten hun opptrer på. At oppmerksomheten handler mer om hva er det med disse bildene, enn selve bildene. Videre tenker jeg at det er mulig å tenke på sin egen timing. Hun ødelegger for samtlige på landslaget, også de som ikke har sett bildene, ved å dra opp saken nå. At hun mener at landslaget skal kastes ut av mesterskapet, faller bare på sin egen urimelighet. Jeg hadde i utgangspunktet stor sympati for Nora, men nå opplever jeg at hun bruker media for å straffe folk, og at hun fremstår som bortskjemt og uten gangsyn. Jeg tror hennes egen reaksjon skader henne mer enn de bildene. Helt enig. Hun stod opp for temaet, men tenker også at man bør kjenne etter når nok er nok. Nå mister selve temaet fokus når det draes ut av proposjoner. Det er som å se en film om og om igjen. Man blir ganske lei. Og det virker bare mer mot sin hensikt. Endret 16. januar 2018 av Mass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #74 Del Skrevet 16. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg falt for fristelsen å søke opp og titte på de omtalte bildene av Nora Mørk. Bør jeg melde meg for politiet? Har jeg gjort noe ulovlig? Redd jeg skal bli straffet her, og kanskje de lar det passere om man tilstår frivillig? Anonymkode: f6bff...59b I likhet med alle andre som har lastet ned bildene, enten bildene er delt eller ei, er dette seksuell kriminalitet som kan straffes med fengselsopphold. Alle som har gjort dette, bør anmeldes dersom det blir kjent. De som har spredt bildene, bør kunne dømmes til opp mot 3 års fengsel (str.l. § 317). De som kun har lastet ned og i tillegg tilstår, vil nok slippe vesentlig billigere, selv om oppreisningen de må betale til offeret, kan svi hardt. Anonymkode: b7a55...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #75 Del Skrevet 16. januar 2018 Nora Mørk er så snurt over at håndballgutta blei årets lag på idrettsgallaen samt at Bjarte Myrhol ble årets forbilde at hu nå gjør alt for å ødelegge for dem på neste galla. Anonymkode: 7283b...fd1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2018 #76 Del Skrevet 16. januar 2018 Og der forsvant den siste respekten jeg hadde for den dama. Ingen skal fortelle at det er helt tilfeldig at hun kommer med dette midt i et mesterskap, når dette skjedde så sent tilbake som i oktober. Myrhol har uttalt seg etter kampen, og de har vært i kontakt med Nora, og jeg forstod det slik at det til og med var de som kontaktet henne og fortalte at bilder sirkulerte. Elden har også bekreftet at ingen av bildene er spredd. To spillere fikk disse tilsendt på sine mobiler, de ble omtalt i gruppen, og deretter slettet. Det Nora Mørk driver med her er uakseptabelt, og det er stor grunn til å mistenke at hun har en agenda. Dette blir flaut og ynkelig. Før Mørk gikk ut med dette, hadde vel bare en håndfull griser på Mannegruppa Ottar sett bildene. Hun har på egen hånd sørget for at en hel verden nå vet om bildene, og antallet som har sett dem er skyhøyt i forhold til før hun offentliggjorde dette. Jeg hadde aldri hørt om bildene før hun selv fortalte om dem. Anonymkode: 5dfd8...361 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 16. januar 2018 #77 Del Skrevet 16. januar 2018 Hva mer mener hun guttene skulle gjort. Nå synes jeg i grunn dama har bæsja på leggen https://www.vgtv.no/video/152279/myrhol-om-moerk-saken-vi-kontaktet-nora-moerk-om-bildene 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gregor Clegane Skrevet 17. januar 2018 #78 Del Skrevet 17. januar 2018 Isolert sett er jeg enig med Nora Mørk, ens private telefon er ikke for offentlig beskuelse, med mindre uttrykkelig tillatelse blir gitt. Så langt har hun helt rett og jeg kan ikke se noe galt med at hun tar opp saken. Det er fint at det er åpenhet om slike forhold. Problemet starter derimot når hun virker mer interessert i å få inn mest mulig cash i kassa, enn å faktisk ta et knallhardt, men fair oppgjør med slike ting. Hver gang hun har en sjanse til å tone ned oppmerksomheten rundt disse bildene, kommer hun sutrende til media for å spre litt mer blest rundt en sak hun helst vil ha minst mulig oppstyr rundt. Snodig tilnærming, man bør vel egentlig gripe de mulighetene man får. At herrelandslaget nå blir stilt til veggs på en slik måte, minner om en hevngjerrighet som har gått over alle støvleskaft. Virker som hun har gått i skole hos John Arne Riise i hvordan fremstille sin sak på verst tenkelig vis. Hun fremstår nå mer som en trassig drittunge fremfor en fornuftig voksenperson. Hva er vitsen med å bedrive en slik offentlig gapestokk av gud og hvermann? Man trenger ikke ha gjort annet enn å motta et bilde av Mørk, før man blir satt på hennes svarteliste. Den siste henrettelsen i fredstid ble begått for nesten 150 år siden, altså ligger hun et par tidsaldere bak den vi lever i nå. Det later til at hun ikke innser at en slik overdrevet og klovneaktig fremgangsmetode fullstendig uten gangsyn, slår mer tilbake på seg selv enn hva hun eventuelt måtte tjene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #79 Del Skrevet 17. januar 2018 Mørk bør beskyttes mot seg selv, jfm. Vær Varsom-plakaten. Men nå virker det som at Mørk hørte rykter om en plakat: - Nora Mørk ringte, hun lurer på hvilken plakat du snakker om og hvorvidt den inneholder nakenbilder av henne, du må i så fall rykke tilbake til start og ved neste passering mottar du en bot på 150 000. Her er det jo stort potensial for kjendis-monopol. Du trekker et kort og får "Du får ved en feil tilsendt nakenbilder av Nora Mørk, du ser på de og du forstår ikke helt oppstyret, betal 150 000 til banken" Anonymkode: f76f2...827 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #80 Del Skrevet 17. januar 2018 Som jeg har forstått det så fikk to spillere på landslaget tilsendt bilder og hennes advokat sier at de ikke er kjent med at noen av spillerne verken har bedt om bildene, søkt etter bildene eller delt bildene. Da er det jo virkelig ikke en sak i hele tatt og det er fins jo ingenting å beklage. Men hun fikk likevel beklagelse. Likevel valgte hun å gå ut i media samme dag som herrene spiller en skjebne kamp i EM. Det virkelig bedritten oppførsel av Mørk, det var gutta som tok det opp med henne, og støttet henne. Og så får de denne dritten tilbake. Anonymkode: bf980...607 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå