Gjest fruktfest Skrevet 15. januar 2018 #1 Skrevet 15. januar 2018 Jeg er knappe seks uker på vei og har i det siste merket at det skal veldig lite til før ledd blir virkelig vonde. Jeg har et barn fra før (16mnd) som ble bært litt rundt i går, noe som merkes veldig i ene armen i går kveld og i dag. Verker skikkelig. Det skulle veldig lite til i mitt forrige svangerskap og, noe jeg trodde bare var tilfeldig, men nå er jeg jo da gravid igjen og opplever den samme smerten som sist og jeg tror kanskje det kan ha en sammenheng med det at jeg er gravid. Er det flere som opplever det samme? Hva kan jeg eventuelt gjøre for å dempe smerten? Bruke kaldt eller varmt vann på det? Skal sies at jeg har hypermobile ledd, men at jeg svært, svært sjelden merker noe til det ellers, og jeg har for eksempel bært masse rundt på datteren min også før jeg ble gravid igjen.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #2 Skrevet 15. januar 2018 Allerede tidlig i svangerskapet begynner kroppen å produsere hormonet relaxin. Dette gjør at alt av muskler, sener, og leddbånd blir løsere. Det kan gjøre at du får leddsmerter, siden knokler og slikt ikke holdes så godt på plass av mykvevet rundt som det pleier. Det er jo det bekkenløsning kommer av. Så om du hadde hypermobile ledd fra før er det nok ikke kjemperart at du får leddsmerter nå. Jeg synes varme hjelper. Om du er i 1. trimester, pass på å ikke ha varme akkurat på magen, da overoppheting ikke er bra for fosteret. Men om du har vondt i armer og skuldre, kan du f.eks. bruke sånne hveteposer de har rundt om som du varmer i mikroen og legger på litt. Anonymkode: 2cbbf...e98
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #3 Skrevet 15. januar 2018 Jeg var sånn frem til uke 19 omtrent.. (siste to - tre ukene kan det ha vært pga forkjølelse), men det har heldigvis gitt seg nå. Kjennes ut som om kroppen har fått influensa, men glemt å si ifra til nese, hals og hode For meg hjalp ingen ting dessverre, det var bare en del av den sjarmerende drittpakka det er å være gravid Anonymkode: 23a0f...cfc
Gjest fruktfest Skrevet 15. januar 2018 #4 Skrevet 15. januar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Allerede tidlig i svangerskapet begynner kroppen å produsere hormonet relaxin. Dette gjør at alt av muskler, sener, og leddbånd blir løsere. Det kan gjøre at du får leddsmerter, siden knokler og slikt ikke holdes så godt på plass av mykvevet rundt som det pleier. Jeg synes varme hjelper. Anonymkode: 2cbbf...e98 Ahaa, da lærte jeg noe nytt i dag og, hehe. Takk! Da skal jeg prøve å bruke varme på det. Har faktisk en sånn liten pose man kan fylle med varmt eller kaldt vann som jeg kan prøve å legge på😊 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var sånn frem til uke 19 omtrent.. (siste to - tre ukene kan det ha vært pga forkjølelse), men det har heldigvis gitt seg nå. Kjennes ut som om kroppen har fått influensa, men glemt å si ifra til nese, hals og hode For meg hjalp ingen ting dessverre, det var bare en del av den sjarmerende drittpakka det er å være gravid Anonymkode: 23a0f...cfc Haha, den sjarmerende drittpakka ja😋 Når alt ender bra og man har baby i armene så blir det heldigvis både verdt det og glemt fort🙊
Gjest fruktfest Skrevet 15. januar 2018 #5 Skrevet 15. januar 2018 Takk for svar til dere begge to😊❤️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå