Fredd99 Skrevet 14. januar 2018 Forfatter #61 Skrevet 14. januar 2018 Mor og far vil abolutt IKKE ha en annen kanin til... what to do?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #62 Skrevet 14. januar 2018 1 time siden, Neinøff skrev: Jeg tenker ikke på næringsinnholdet. Jeg tenker på at kaninene faktisk ikke spiser det. Hjelper ikke hva innholdet er når det ikke kommer ned i magen Kalle eksisterer ikke lenger.. Fullstendig klar over at kalle ikke eksisterer heldigvis! Greia er at du kan ikke si at et for ikke er bra bare fordi dine kaniner ikke spiser det. Anonymkode: a1260...716
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #63 Skrevet 14. januar 2018 1 time siden, Neinøff skrev: Det er ikke sunt å spise papp. Vet du hvor mange forskjellige kjemikalier og hvor mye blekningsmiddel det er i slikt? Da kan kaninen dø. Rett og slett. Det er flere som har opplevd det, også med sånne høyhekker. Ikke bra. Du kan dekke nederste delen med hønsenetting. Alle kaninene jeg kjenner leker med papp. De spiser det ikke, det ser man på haugen med papp biter som ligger igjen. Noen kaniner har et behov for å destruere ting. Anonymkode: a1260...716 2
Tvist Skrevet 14. januar 2018 #64 Skrevet 14. januar 2018 4 timer siden, Fredd99 skrev: Mor og far vil abolutt IKKE ha en annen kanin til... what to do? Hvor gammel er du? Skal du bo hjemme lenge? Kanskje trenger de bare litt tid til å venne seg til tanken? 1
Fredd99 Skrevet 14. januar 2018 Forfatter #65 Skrevet 14. januar 2018 3 timer siden, Tvist skrev: Hvor gammel er du? Skal du bo hjemme lenge? Kanskje trenger de bare litt tid til å venne seg til tanken? De er ganske klare i sin sak. Har hatt 15 dyr før. Er 19 så blir en stund til
Hanne67 Skrevet 14. januar 2018 #66 Skrevet 14. januar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle kaninene jeg kjenner leker med papp. De spiser det ikke, det ser man på haugen med papp biter som ligger igjen. Noen kaniner har et behov for å destruere ting. Anonymkode: a1260...716 De har også et behov for å gnage på ting, siden tennene vokser hele tiden. Anbefaler kvister å gnage på. 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #68 Skrevet 14. januar 2018 21 minutter siden, Hanne67 skrev: De har også et behov for å gnage på ting, siden tennene vokser hele tiden. Anbefaler kvister å gnage på. Så lenge man bruker et godt grovt høy så er det der de slipper tennene mest. Men kvister er ikke dumt, da får de noe å gjøre å Anonymkode: a1260...716 2
Kath H. Skrevet 14. januar 2018 #69 Skrevet 14. januar 2018 10 timer siden, Fredd99 skrev: Mor og far vil abolutt IKKE ha en annen kanin til... what to do? Da tar du så godt vare på kaninen som du klarer Jeg lagde aktivitetskasser til mine kaniner. En eske med solid bunn, fra en matvarebutikk feks. Den fylte jeg med tomme doruller og tørre greiner. Så strødde jeg oppi tørkede urter som lukter godt. Forsikre deg først at kaninene tåler urtene du bruker. Altså ikke krydder, men urter. Kaninene elsket sånne esker, og lagde et salig rot! De grov og luktet og spiste og rev sund papp og koste seg i dagesvis 1
Fredd99 Skrevet 14. januar 2018 Forfatter #70 Skrevet 14. januar 2018 1 time siden, Kath H. skrev: Da tar du så godt vare på kaninen som du klarer Jeg lagde aktivitetskasser til mine kaniner. En eske med solid bunn, fra en matvarebutikk feks. Den fylte jeg med tomme doruller og tørre greiner. Så strødde jeg oppi tørkede urter som lukter godt. Forsikre deg først at kaninene tåler urtene du bruker. Altså ikke krydder, men urter. Kaninene elsket sånne esker, og lagde et salig rot! De grov og luktet og spiste og rev sund papp og koste seg i dagesvis Bilde? Hvor stor eske? Og spiser de ikke pappen da?
Kath H. Skrevet 15. januar 2018 #71 Skrevet 15. januar 2018 1 time siden, Fredd99 skrev: Bilde? Hvor stor eske? Og spiser de ikke pappen da? Nei mine spiste ikke pappen, bare rev den i 1000 biter Holdt dem i aktivitet veldig lenge! I tillegg brukte de lang tid på å lete etter krydderet som luktet godt, og å spise greinene. Esken var så stor at 2 kaniner på ca 2 kg hadde plass å røre seg og grave nedi der. Har ikke bilder dessverre. Det er selvfølgelig viktig å passe på at de ikke får i seg for mye papp. 1
Fredd99 Skrevet 15. januar 2018 Forfatter #72 Skrevet 15. januar 2018 Har satt kaninen i den nye innhegningen nå, men er ikke nyskjerrig. Skal jeg sitte med han eller kan jeg forflytte meg ut av rommet?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2018 #73 Skrevet 15. januar 2018 13 minutter siden, Fredd99 skrev: Har satt kaninen i den nye innhegningen nå, men er ikke nyskjerrig. Skal jeg sitte med han eller kan jeg forflytte meg ut av rommet? Gi den litt tid de bruker gjerne litt tid på å bli kjent med nytt sted. Du kan gjerne være der sammen med den. Mange liker også å ha steder å gjemme seg. Så du kan feks ta en pappeske å skjære hull i hver ende i den. Jeg har enda ikke opplevd at en kanin spiser pappen (de destruerer den). Anonymkode: a1260...716
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå