AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #41 Skrevet 13. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Forferdelig at noen har kanin i bur! Les deg opp eller omplasser kaninen. Anonymkode: 2edc1...734 Hei hei hei! Her prøver Ts å gi kaninen et bedre liv ved å stille spørsmål! Noe mange flere skulle gjort! Hjelper ukjent sånne som deg kommer å er spydige da! Har du ikke noe vettugt å komme med så kan du la være å kommentere! Anonymkode: a1260...716 5
ulven298 Skrevet 13. januar 2018 #42 Skrevet 13. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Forferdelig at noen har kanin i bur! Les deg opp eller omplasser kaninen. Anonymkode: 2edc1...734 Enig med at det er forferdelig å ha kanin i bur. men nå skriver han jo at han vil gjøre det best mulig for kaninen. Og lurer på hvordan han kan gjøre det slik at den får det best mulig. Omplassering er ikke det beste i dette tilfellet. Det er ikke mange som vil ha en voksen kanin. Itilleg til at det kan være vanskelig og trist for kaninen og forlate eier! kanskje det er du som bør lese deg opp?:) 2
ulven298 Skrevet 13. januar 2018 #43 Skrevet 13. januar 2018 5 minutter siden, Fredd99 skrev: Har et avslapningsrom der de står. Har en plass der jeg kan sette han Kan du ikke kanin sikre dette rommet da? Koster ikke mye, 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #44 Skrevet 13. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei hei hei! Her prøver Ts å gi kaninen et bedre liv ved å stille spørsmål! Noe mange flere skulle gjort! Hjelper ikke at sånne som deg kommer å er spydige da! Har du ikke noe vettugt å komme med så kan du la være å kommentere! Anonymkode: a1260...716 Redigert for skrivefeil Anonymkode: a1260...716
Fredd99 Skrevet 13. januar 2018 Forfatter #45 Skrevet 13. januar 2018 4 minutter siden, ulven298 skrev: Kan du ikke kanin sikre dette rommet da? Koster ikke mye, Problemet er at mamma og pappa ikke er særlig happy for det... får lage kompostgjerder rundt et område å ta han ut når jeg kan/er hjemme
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #46 Skrevet 13. januar 2018 7 minutter siden, Fredd99 skrev: Problemet er at mamma og pappa ikke er særlig happy for det... får lage kompostgjerder rundt et område å ta han ut når jeg kan/er hjemme Gjør det så ofte du kan gjerne hele tiden når du er hjemme. På den store kaninboka på Facebook er det maaange gode artikler skrevet av Emilie som er Norges ekspert på kanin. Det er hun som har vært med å utviklet det nye foret til Felleskjøpet (farmer) blandt annet Anonymkode: a1260...716 2
Kath H. Skrevet 13. januar 2018 #47 Skrevet 13. januar 2018 Meld deg inn i Den Store Kaninboka på facebook det er det beste rådet akkurat nå. Til du har fått råd til kompostgjerder har du han så mye ute av buret som mulig. Lykke til, du er en fin kanineier som vil det beste for hopperen din 3
ulven298 Skrevet 13. januar 2018 #48 Skrevet 13. januar 2018 14 minutter siden, Fredd99 skrev: Problemet er at mamma og pappa ikke er særlig happy for det... får lage kompostgjerder rundt et område å ta han ut når jeg kan/er hjemme Prøv og snakk med foreldrene dine om det... de vil vell også det beste for kaninen? Finn hode argumenter. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #49 Skrevet 13. januar 2018 Få tak i en sele og lær han å gå i bånd, så kan han få gå litt ute og "beite" selv, da finner de urter og slikt som de trenger, det liker de! Anonymkode: 48e2c...edd
Gjest N-Nøff Skrevet 14. januar 2018 #50 Skrevet 14. januar 2018 10 timer siden, Fredd99 skrev: Takk for godt svar! Har et slags spillerom der jeg lar han gå fritt så lenge jeg er der. Har litt dårlig med penger akkurat nå men kan være jeg adopterer en kanin mot sommeren! Ja, du får sette av litt og litt. Da rekker du å kastrere kaninen din i mellomtiden dersom den ikke er det
Gjest N-Nøff Skrevet 14. januar 2018 #51 Skrevet 14. januar 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjør det så ofte du kan gjerne hele tiden når du er hjemme. På den store kaninboka på Facebook er det maaange gode artikler skrevet av Emilie som er Norges ekspert på kanin. Det er hun som har vært med å utviklet det nye foret til Felleskjøpet (farmer) blandt annet Anonymkode: a1260...716 Det foret er ikke så veldig bra, mine nektet helt å spise det. Spiser til og med Oxbow, heller.
Gjest N-Nøff Skrevet 14. januar 2018 #52 Skrevet 14. januar 2018 10 timer siden, Fredd99 skrev: OK. Men tar ikke kompostgjerder opp mye plass inne? Og om jeg skal sette det opp langs en vegg, hvordan skal jeg klare det? Det tar endel plass, ja.. dere har ikke hage, da? Kompostgjerdene kan bare stilles opp langs veggen. De kan settes sammen med strips (de spiralene som følger med er helt håpløse!). Men obs... kaniner kan sette fast hodet i kompostgjerder..
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #53 Skrevet 14. januar 2018 1 time siden, Neinøff skrev: Det foret er ikke så veldig bra, mine nektet helt å spise det. Spiser til og med Oxbow, heller. Det foret er like bra som blandt annet oxbow, det er Marit som har vært med å utviklet det så det har alle de gode næringsstoffene i riktig mengde. Mulig du tenker på kalle? Kalle er IKKE bra. Anonymkode: a1260...716 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #54 Skrevet 14. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det foret er like bra som blandt annet oxbow, det er Marit som har vært med å utviklet det så det har alle de gode næringsstoffene i riktig mengde. Mulig du tenker på kalle? Kalle er IKKE bra. Anonymkode: a1260...716 I tilleg så kan man ikke si at et for ikke er bra bare fordi kaninen ikke ville spise det, dersom de ikke var vandt til det er det ikke så rart. Anonymkode: a1260...716 3
Fredd99 Skrevet 14. januar 2018 Forfatter #55 Skrevet 14. januar 2018 Om kaniner setter fast hodet i gjerdet. Hva gjør jeg når jeg skal borte? Og går det Bra om e setter han fra buret og rett inne i gjerdene? Skal jeg isåfall sette buret innenfor gjerdene?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2018 #56 Skrevet 14. januar 2018 1 minutt siden, Fredd99 skrev: Om kaniner setter fast hodet i gjerdet. Hva gjør jeg når jeg skal borte? Og går det Bra om e setter han fra buret og rett inne i gjerdene? Skal jeg isåfall sette buret innenfor gjerdene? Du kan dekke nederste delen av nettingen med papp da får de noe å leke med å Anonymkode: a1260...716
Fredd99 Skrevet 14. januar 2018 Forfatter #57 Skrevet 14. januar 2018 Har også en fugl som står ved siden av han på rommet. (Gjort i 3 år). Leste at det ikke bør gjøres? Hva skal jeg gjøre?
Gjest N-Nøff Skrevet 14. januar 2018 #58 Skrevet 14. januar 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det foret er like bra som blandt annet oxbow, det er Marit som har vært med å utviklet det så det har alle de gode næringsstoffene i riktig mengde. Mulig du tenker på kalle? Kalle er IKKE bra. Anonymkode: a1260...716 Jeg tenker ikke på næringsinnholdet. Jeg tenker på at kaninene faktisk ikke spiser det. Hjelper ikke hva innholdet er når det ikke kommer ned i magen Kalle eksisterer ikke lenger.. Endret 14. januar 2018 av N-Nøff
Gjest N-Nøff Skrevet 14. januar 2018 #59 Skrevet 14. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I tilleg så kan man ikke si at et for ikke er bra bare fordi kaninen ikke ville spise det, dersom de ikke var vandt til det er det ikke så rart. Anonymkode: a1260...716 Ikke vant til det? Kaniner kan ikke bli "vant til" mat de ikke spiser. Når du prøver å gi et for i 14 dager uten hell, så er det på tide å gi et annet for. Særlig på vinterstid.
Gjest N-Nøff Skrevet 14. januar 2018 #60 Skrevet 14. januar 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan dekke nederste delen av nettingen med papp da får de noe å leke med å Anonymkode: a1260...716 Det er ikke sunt å spise papp. Vet du hvor mange forskjellige kjemikalier og hvor mye blekningsmiddel det er i slikt? 47 minutter siden, Fredd99 skrev: Om kaniner setter fast hodet i gjerdet. Hva gjør jeg når jeg skal borte? Og går det Bra om e setter han fra buret og rett inne i gjerdene? Skal jeg isåfall sette buret innenfor gjerdene? Da kan kaninen dø. Rett og slett. Det er flere som har opplevd det, også med sånne høyhekker. Ikke bra. Du kan dekke nederste delen med hønsenetting.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå