Fredd99 Skrevet 13. januar 2018 #1 Skrevet 13. januar 2018 Hei. Har hatt en kanin i 4 år nå. Har bur og er alene. Hvordan kan jeg gjøre livet han bedre? Koser med han mye og spiser riktig for det neste. Er på skolen en del så har han ikke ut av buret hele tiden.
Gjest N-Nøff Skrevet 13. januar 2018 #2 Skrevet 13. januar 2018 7 minutter siden, Fredd99 skrev: Hei. Har hatt en kanin i 4 år nå. Har bur og er alene. Hvordan kan jeg gjøre livet han bedre? Koser med han mye og spiser riktig for det neste. Er på skolen en del så har han ikke ut av buret hele tiden. Hei ha ham ute av buret så mye som mulig. Når du er hjemme. Du kan også lage en "krok" et sted i hjemmet hvis du har plass til det. Kastrer ham om han ikke er kastrert, så kan du adoptere en ferdig kastrert kanin fra dyrebeskyttelsen han kan bli venn med. Kaniner liker ofte å være to stk.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #3 Skrevet 13. januar 2018 Bygg en base til han av kompostbinger du får kjøpt på Biltema osv, fest de sammen med strips. Kaniner trenger å bevege seg mer enn bare noen timer når du er hjemme å kan kose litt med den. Skaff en kaninvenn. Kaniner blir utrolig ensomme av å være alene, de kan rett og slett dø tidligere av det. Dyrebeskyttelsen har ferdig kastrerte kaniner, men din bør også være kastrert. Sørg for at han får den beste maten, blandt annet er det kommet frem at gulrot ikke er bra. Meld deg inn i «den store kaninboka» på Facebook, der får du et tonn av ideer til hvordan du kan gjøre kaninlivet bedre Anonymkode: a1260...716 8
Fredd99 Skrevet 13. januar 2018 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2018 1 minutt siden, Neinøff skrev: Hei ha ham ute av buret så mye som mulig. Når du er hjemme. Du kan også lage en "krok" et sted i hjemmet hvis du har plass til det. Kastrer ham om han ikke er kastrert, så kan du adoptere en ferdig kastrert kanin fra dyrebeskyttelsen han kan bli venn med. Kaniner liker ofte å være to stk. Takk for godt svar! Har et slags spillerom der jeg lar han gå fritt så lenge jeg er der. Har litt dårlig med penger akkurat nå men kan være jeg adopterer en kanin mot sommeren!
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #5 Skrevet 13. januar 2018 11 minutter siden, Fredd99 skrev: Hei. Har hatt en kanin i 4 år nå. Har bur og er alene. Hvordan kan jeg gjøre livet han bedre? Koser med han mye og spiser riktig for det neste. Er på skolen en del så har han ikke ut av buret hele tiden. Kastrere han og skaffe en kastrert venninne til han samt ta han ut av buret og heller bruke kompostgjerder rundt et større området. Anonymkode: 881ae...5f3 2
ulven298 Skrevet 13. januar 2018 #6 Skrevet 13. januar 2018 Kan du ikke kanin sikre hele hjemmet ditt eller bare et lite rom han kan være på? Så slepper han og være i buret stakkars.. og som sagt ovenfor skaffe deg en til kanin, med tanke på at de helst skal være to.
Fredd99 Skrevet 13. januar 2018 Forfatter #7 Skrevet 13. januar 2018 Så jeg skal bare sette kompostgjerder på gulvet slik at han får størrre plass? Hva skal jeg ha til underlag da?
ulven298 Skrevet 13. januar 2018 #8 Skrevet 13. januar 2018 Akkurat nå, Fredd99 skrev: Så jeg skal bare sette kompostgjerder på gulvet slik at han får størrre plass? Hva skal jeg ha til underlag da? Feks tepper:) 1
ulven298 Skrevet 13. januar 2018 #9 Skrevet 13. januar 2018 De skal vell helst ikke gå på vanlig gulv hvis jeg husker rett... har lest at de kan få sår av det!
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #10 Skrevet 13. januar 2018 Akkurat nå, Fredd99 skrev: Så jeg skal bare sette kompostgjerder på gulvet slik at han får størrre plass? Hva skal jeg ha til underlag da? Billige tepper fra IKEA. Kaniner kan dotrenes de fleste er naturlig renslige, og de som ikke er det blir mye bedre etter at de blir kastrerte. Heng høykhekken over dokassen (bruk bunnen på buret) da kaniner liker å gå på do mens de spiser Anonymkode: a1260...716 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #11 Skrevet 13. januar 2018 Akkurat nå, ulven298 skrev: De skal vell helst ikke gå på vanlig gulv hvis jeg husker rett... har lest at de kan få sår av det! Det stemmer at de kan få sår av det. Derfor er det anbefalt å ha tepper der, det finnes billigtepper på IKEA som sikkert 80% av kanineiere bruker 😅 Anonymkode: a1260...716
Fredd99 Skrevet 13. januar 2018 Forfatter #12 Skrevet 13. januar 2018 1 minutt siden, ulven298 skrev: Feks tepper:) Ikke spon?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #13 Skrevet 13. januar 2018 3 minutter siden, Fredd99 skrev: Så jeg skal bare sette kompostgjerder på gulvet slik at han får størrre plass? Hva skal jeg ha til underlag da? Tepper, slitte gamle tepper. Åpent bur med do muligheter til han. Friskt høy og vann hver dag. Anonymkode: 881ae...5f3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #14 Skrevet 13. januar 2018 Akkurat nå, Fredd99 skrev: Ikke spon? Nei kun i dokassen dersom kaninen tisser utenfor tørker du det opp med papir og leger papiret i kassen. Da lærer de etter hvert hvor doen er å du vil få ytterst få uhell. Bæsj koster du bare opp (eller støvsuger opp) det er jo bare høy Anonymkode: a1260...716 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #15 Skrevet 13. januar 2018 1 minutt siden, Fredd99 skrev: Ikke spon? Blir masse rot for deg når de liker å grave og kaste ting rundt. Ellers aldri bruk spon, det er tynt og de vil puste det inn og få infeksjoner i lunger. Bruk trepellets til doen eller grov flis. Anonymkode: 881ae...5f3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #16 Skrevet 13. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei kun i dokassen dersom kaninen tisser utenfor tørker du det opp med papir og leger papiret i kassen. Da lærer de etter hvert hvor doen er å du vil få ytterst få uhell. Bæsj koster du bare opp (eller støvsuger opp) det er jo bare høy Anonymkode: a1260...716 Aldri spon i dokassen! Anonymkode: 881ae...5f3
Fredd99 Skrevet 13. januar 2018 Forfatter #17 Skrevet 13. januar 2018 Har noen link til kompostgjerder? IG om jeg har han i bur (fram til jeg får slike gjerder) hvilket underlag bør jeg bruke?
ulven298 Skrevet 13. januar 2018 #18 Skrevet 13. januar 2018 2 minutter siden, Fredd99 skrev: Ikke spon? Hun sa at hun hadde dårlig råd. Og spon er veldig dyrt over lange perioder. Hvertfall hvis det skal dekke store områder, som det må gjøre hvis kaninen skal ha det bra! Det er itilleg enklere og rengjøre tepper, enn og drive og koste opp all den sponen. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #19 Skrevet 13. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Aldri spon i dokassen! Anonymkode: 881ae...5f3 Spørs på hvilken spon. Dersom man bruker den som er veldig finkornet og støver så anbefales så klart ikke det. Trepellets er mye bedre uansett, mindre lukt. Men da må man huske at pelletsen er hard, å at man bør legge litt høy på toppen og spraye bittelitt vann på så den mykner litt. Ellers får de lett labbesår Anonymkode: a1260...716 1
ulven298 Skrevet 13. januar 2018 #20 Skrevet 13. januar 2018 Akkurat nå, Fredd99 skrev: Har noen link til kompostgjerder? IG om jeg har han i bur (fram til jeg får slike gjerder) hvilket underlag bør jeg bruke? Tepper!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå