Gjest *Just-Me* Skrevet 17. august 2006 #41 Skrevet 17. august 2006 Stesønnen på 10 år er veldig opptatt av hva babyen skal hete. Termin er 3 januar, men han sier stadig. Visst babyen blir født på julaften, må han hete Jesus!!
Gjest Fride Skrevet 18. august 2006 #43 Skrevet 18. august 2006 Jeg hadde min niese på 6 år på besøk en dag, og jeg spurte henne hva hun ville bli når hun ble stor. Jenta svarte med en gang: "Sjokoladesmelter-dame". ................................ Min kamerat er onkel til en jente på 7 år. Hennes storebror hadde fortalt henne at skrittet er gutters svake punkt. Dette funderte hun over sammen med min kamerat, og sa: "Lurer på hva som er det svakeste punktet hos jenter? Kanskje hjertet? "
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 18. august 2006 #44 Skrevet 18. august 2006 Vendelin er nok egentlig litt for liten til å bidra her enda, men jeg må bare dele det hun sa i dag. Hun holder på å lære seg bæ bæ lille lam, første linja er snart inne: "Bæ bæ lidlidl am!" (Hun er bare 16 mnd, sånn så det er sagt )
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #45 Skrevet 19. august 2006 Dette var i vinterferien i fjor da jeg og mannen min hadde med våre to barn og nevøen vår på hyttetur. Vi hadde det utrolig koselig og det var full fart hele tiden. De spurte meg om ditt og datt og om jeg ikke kunne gjøre det og det (snøre sko, pusse neser, hente kjelke, hente tegnebok, kvesse blyanter osv osv. Ofte brukte jeg frasen; "Jeg skal gjøre det når jeg er ferdig med det jeg gjør for Hans, så får du vente Lise. Jeg kan bare gjøre en ting i gangen - jeg har bare to hender". Så på kvelden, jeg hadde laget middag, mens guttene spilte Yatzy og vesle Lise på 3,5 år kostet golvet. Jeg spurte henne om hun ikke ville være så snill å hjelpe meg å dekke bordet (hun synes det er STOR stas å hjelpe til og være "ordenselev"). Da fikk jeg til svar; "Nei mamma, jeg har bare to hender"
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #46 Skrevet 20. august 2006 MP! Jeg setter ikke akkurat pris på at du legger ut historier om mine barn og andre jeg kjenner sine barn på et forum hvor jeg overhodet aldri har vært eller er medlem. Du bør skjerpe deg!!!
Wonders Skrevet 22. april 2007 #47 Skrevet 22. april 2007 En venninde jobber i barnehage her i Oslo, og en dag kom en lattermild mor bort. Hun forklarte: Dagen før spurte hun sønnen om han hadde kost seg i barnehagen. Ja, det hadde han, han hadde lekt med bananer. Med bananer?, spurte moren. Ja, svarte han, han hadde lekt med bananer i barnehagen den dagen. Mammaen spekulerte i om han hadde lekt med maten sin, men fikk det lissom ikke helt til å stemme... Når hun hadde spurt flere utdypende spørsmål kom hun frem til at han ikke hadde lekt med fruktene bananer, men med en gutt som var Kosovo-Albaner...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå