Gå til innhold

Fra "barnemunn"

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

fjernet

Endret av M.P
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

fjernet

Endret av M.P
Skrevet

Har en fin historie fra min nå 4-årige datter;

Vi var på vei hjem fra barnehagen, og praten gikk om barna der. Så nevnte hun en gutt som het "Appelsinjuice"...... :overrasket:

Jeg lurte på om de kalte han det eller, og hun påsto hardnakket JA, han het "Appelsinjuice"........ Jeg begynner en formanende tone å si at det er stygt å kalle noen for det osv. Plutselig kom jeg til å tenke på at det er en gutt som heter Martinius......

Er det Martinius du mener, spør jeg! Og ja, det var det selvfølgelig......

:ler::klappe::ler:

Skrevet (endret)

Vi har endel humler på gresset i hagen... :forvirret: Så jeg pekte på en humle for 3-åringen og fortale at han måtte passe seg for å trå på en av dem ellers ville han få vondt... Da tenkte han litt og svarte: "Hvis den stikker meg skal jeg bæsje på den så den ikke kan vepse mere..." :ler:

...det må i tillegg fortelles at favoritt-boken for tiden er om muldvarpen som fikk en bæsj på hodet... ;)...anbefales på det sterkeste...:Nikke:

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt....d=136098&rom=AK

Endret av Thomasine
Skrevet

Jeg og familien min var på stranda nå i sommer, og minstejenta på tre hadde vært ute i vannet og badet. Hun påpekte at vannet smakte salt. Ja, sa jeg det gjørt det fordi du badet i sjøen det. Det er noe annet med vann som finnes f.eks på fjellet (Jeg tenkte da selvfølgelig på f.eks ferskvannsbading.) Ja, sa hun verslevoksent, og kikket opp på meg, for sånt vann smaker pepper, det. :ler:

Logisk for henne, enten smaker det salt ellers så smaker det pepper. He he, jeg måtte bare snu meg bort...

Skrevet

Hehe, morsomt med historier- ler for meg selv her jeg sitter ;)

Tantebarnet mitt på 4 år var på besøk hos en gravid venninne av moren. Tantebarnet mitt var veldig opptatt av den store magen til morens venninne, og lurte på om det var en gutte- eller jentebaby. Så hun spurte morens venninne om dette, hvorpå hun fikk svar tilbake at det visste de ikke. Da resonnerte tantebarnet mitt seg fram til at foreldrene ikke hadde bestemt seg for om de ville ha jente eller gutt! :ler:

Skrevet

Et par historier om barn i familien min:

Lille niese og moren hennes var på vei til barnehagen. En fugl hadde bæsja på trappa og den lille jenta resonnerte som så: "Fuglen hadde ikke bleie på seg!"

En annen liten jente i familien (med en mor som gravid med nr. 2) fikk spørsmål om hvordan babyen hadde havna i magen til mammaen hennes. Etter å ha tenkt seg om en stund, kom hun fram til at hun måtte ha spist den!

Skrevet

Tantebarnet mitt på 4 så med store øyne på mens datteren min fikk pupp. Du så at hun tenkte skikkelig så det knakte også spør hun:

Har du melk i ene puppen og vann i den andre????

:ler:

Skrevet

Mange artige historier her.

Med barn i hus kommer det jo slike gullkorn nesten på daglig basis og jeg er dessverre ikke noe flink til å skrive de opp etterhvert. Derfor går endel i glemmeboka.

Men, en liten en som ble sagt for et par dager siden har jeg da:

Junior på 2,5 ligger fortsatt i sprinkelseng. Da jeg for tiden ikke er spesielt tøyelig, har jeg problemer med å løfte han opp dersom han ligger helt nede. Dette vet han veldig godt og benytter seg av når han ikke vil stå opp.

Junior: Mamma kommer ikke ned til meg.... (hi hi hi )

Mamma: Nei, det gjør jeg ikke. Men du vet jo hvorfor.

J: Ja, fordi mamma har så stor mage.

M: Hvorfor har mamma stor mage, da?

J: Det er fordi babyen sparker så fælt!

Han er overbevist om at alle, han selv inkludert, har baby i magen sin, men det er bare min som sparker og derfor lager stor mage ;)

Skrevet

En lærer fortalte meg dette gullkornet fra førsteklassen sin.

Det er andre skoledag, og en gutt begynner plutselig å pakke sammen. Hun spør hvorfor han pakker sammen:

Jo, for jeg har spist opp matpakken min og drukket opp vannet mitt!

Det tok litt tid å overtale ham til å bli litt lenger...

Skrevet

Kjæresten min sin sønn har og munndiare og snakker heeeeeeele tiden.

Men noen ting har jo vært utrolig morsome.

Slik som hans usynlige venn og hvordan han ble til.

Frøet kom fra magen hans og falt ned i tissen, og så sa det SPRUUUUUT og frøet kom borti tissen til mammen til han usynlige vennen. Og slik ble han til. Men han er ikke pappaen. :ler:

Og da vi spiste frokost på søndag spurte han meg plutselig om jeg og pappa skulle gifte oss. Ble flau jeg. For han og ei i barnehagen skulle gifte seg. For det gjør kjærester. Så han mente at vi skulle gifte oss.

Veldig søt da.

Skrevet (endret)

fjernet

Endret av M.P
Skrevet (endret)

fjernet

Endret av M.P
Skrevet (endret)

fjernet

Endret av M.P
Skrevet

Søskenbarnet mitt på 2 år var med faren ned på vaskerommet for å lete etter lastebilen hans.

Da sier gutten :

Her jobber mamma! :ler:

Skrevet

Hørt fra en tidligere kollega av meg. Han har ei datter på 9-10år som spurte faren om hva traktorene gjør når den puler :overrasket:

Hun hadde da hørt mye omtale om traktorpulling..... :ler:

Skrevet

Tremenningen til gutta mine skulle ut å "vaske pikken" til pappa etter en fisketur...:overrasket:

Det skulle vært:"vaske fisken" til pappa...

:ler::ler::ler:

Skrevet
Barns svar på kristendomsprøver....

9.Man kan kalle Gud for hva man vil. Man kan kalle ham Kristus, Festus eller Herre-Jesus.

Jepp! That's me!! ;)

Mange bra her! Kjekt å ha noe og le til i løpet av arbeidsdagen! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...