Gå til innhold

Janne Jemtland


JuliaKepler

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Nemigirl skrev:

Du er jammen ikke sann. Eier du ikke skam?

Unnskyld. Uff, nå er det dessverre en som er siktet for drapet. Det hadde vært så mye bedre om han kunne sluppet unna. Snufs snufs

Bedre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen her som vurderer å overvære rettsaken? Kan bli spennende!

Anonymkode: 1dcf3...d60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, JuliaKepler skrev:

Forskjell på å gjøre det for fedrelandet, og drepe sine ektefelle? Sitt barns mor? Og gjemme liket hennes? Lyve for alle rundt seg? Forstår du forskjellen??

ja, jeg forstår forskjellen. Jeg har opplevd forskjellen, sett den med egne øyne, sett en god venn bli drept (av min barndomskompis) rett forran øynene mine  og levd med sorgen, tapet, den følelsen av at ingenting blir noesinne de samme.  Jeg vitnet i rettssaken som 16 åring, og forstår forskjellen. Hater jeg drapsmannen, tenker jeg at han er ondskapen selv og vil han det samme? Går jeg rundt og sprer dritt om han? Nei. Han er også bare et menneske, og jeg velger å ikke ha kontakt med drapsmannen, og det går et grøss i kroppen hver gang jeg hører navnet hans. Men det er det. Han lever med sitt, og tankene til han går i grava, og jeg ble voksen over natten.

Når jeg hører folk frotse i andres tragedie, så tenker jeg at de umulig kan ha opplevd slikt selv. Og det er bra, men for oss som har hatt både vold og drap tett på, så blir bildet mer nyansert. Ytters få begår en slik handlig uten å ha traumer som trigger det.

Anonymkode: ca1ba...1ab

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen en formening om liket hadde kommet for dagen uten konkrete tips hvor det var? Hvordan er forholdene der hun havnet?

Anonymkode: 1dcf3...d60

Det var en kommentar om at Glomma er grunn akkurat der liket ble funnet, så sjansen er vel der for at hun hadde blitt funnet kanskje. Enten sa de det i nyhetssendingen eller så leste jeg det i en eller annen artikkel. 

Anonymkode: 75288...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husmusa70
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det finnes ingen unnskyldning, men oppfølgingen og screeningen av soldater, også fra norske styrker, er generelt kritikkverdig. Det finnes få/kanskje ingen proffesjonelle veteraner som ikke lider av ptsd og paranoia, og har lidd av det gjennom store deler av tjenesten. Det å drepe ligger ikke latent for folk flest, og en mann med hans bakgrunn har åpenbart egenskaper ut over det normale. Fremmedlegionen er langt hardere enn en standard norsk tjeneste og de fungerer som internasjonale leiesoldater for div konflikter, spesielt i afrika. Han har sett og deltatt i skarpe oppdrag, som for oss er totalt fremmed, og mye verre og traumatisk enn enhver hollywoodversjon. Man blir ikke værende som soldat for fremmedlegionen inårevis, med mindre man er avhening av spenningen som det gir.

Dette er ingen unnskydning som sagt, og det da godt å se at han så det mest fornuftige i situasjonen ved å legge alle kortene på bordet slik at alle etterlatte kan bearbeide hendelsen og få svar på alle spørsmål. Med hans bakgrunn kunne han lett ha holdt kjeft og bestått alle løgndetektorer i ukesvis. Han er trent til å tie, men åpenbart ikke til å skjule spor.

Dette er bare ufattelig trist for offeret, og alle etterlatte.

Anonymkode: ca1ba...1ab

Akkurat det jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partnerdrap skjer ofte i affekt. Det er ingen grunn til å tro at ektemannens bakgrunn var viktig i denne saken. Eller vet noen om vi har statistikk i Norge som viser det motsatte?

Anonymkode: 75288...9e4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Partnerdrap skjer ofte i affekt. Det er ingen grunn til å tro at ektemannens bakgrunn var viktig i denne saken. Eller vet noen om vi har statistikk i Norge som viser det motsatte?

Anonymkode: 75288...9e4

Tviler på at det finnes statistikk på det - da forsvaret i norge er svært forsiktig med å gå ut offentlig når noen som har vært i deres tjeneste gjør noe hinsides utenfor tjeneste. Og Fremmedlegionen er spesielt, ytterst få ender der, kun de som ikke var god nok for Norge, eller ikke fant roen her etter at de ble pensjonert. 

Anonymkode: ca1ba...1ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husmusa70
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Partnerdrap skjer ofte i affekt. Det er ingen grunn til å tro at ektemannens bakgrunn var viktig i denne saken. Eller vet noen om vi har statistikk i Norge som viser det motsatte?

Anonymkode: 75288...9e4

10% av de innsatte på Death Row er krigsveteraner.

https://www.newyorker.com/news/daily-comment/why-are-so-many-veterans-on-death-row

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Husmusa70 skrev:

Det er i USA, vi kan ikke uten videre overføre dette til Norge. Om man leser om partnerdrap i Norge de senere år så virker det som separasjon/skilsmisse ofte er grunn for drapet. 

link 

Anonymkode: 75288...9e4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er barna, og har de forskjellige fedre ?

 

hvis man googler navnet så kommer det opp et barnevernsfirma på adressen deres. 

Anonymkode: e2d8f...6c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er barna, og har de forskjellige fedre ?

 

hvis man googler navnet så kommer det opp et barnevernsfirma på adressen deres. 

Anonymkode: e2d8f...6c4

10/11 og 13, tror jeg.

Den siktede har/hadde et slikt firma.

Anonymkode: 1dcf3...d60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er barna, og har de forskjellige fedre ?

 

hvis man googler navnet så kommer det opp et barnevernsfirma på adressen deres. 

Anonymkode: e2d8f...6c4

Barna er 10 og 13 år. 

Årsaken til dette er at ektemannen eier et enkeltforetak innenfor bv.tjenesten

Anonymkode: 1fae5...63f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ektemannen tilstått? Ser at flere i denne tråden, samt en Ola Ødegaard i en kommentar under en artikkel i Oppland Arbeiderblad, omtaler ektemannen som draptsmann, men etter hva jeg kan se i mediene nekter han straffeskyld... Uansett hva statistikk og sannsynlighetsberegninger tilsier bør vel mannen tilstå eller dømmes av en domstol før vi titulerer ham som drapsmann?!?

Anonymkode: 44faf...31a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ektemannen tilstått? Ser at flere i denne tråden, samt en Ola Ødegaard i en kommentar under en artikkel i Oppland Arbeiderblad, omtaler ektemannen som draptsmann, men etter hva jeg kan se i mediene nekter han straffeskyld... Uansett hva statistikk og sannsynlighetsberegninger tilsier bør vel mannen tilstå eller dømmes av en domstol før vi titulerer ham som drapsmann?!?

Anonymkode: 44faf...31a

Ikke beskyttet tittel. 🙄

Anonymkode: d3479...6f1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hvorfor han har skjult drapet i to uker og hva han har tenkt. Kanskje visste han at barna da måtte i beredskapshjem? Har jo vært noen saker de senere år med partnerdrap, men da har de jo meldt seg til politi rimelig raskt?! 

Alle ressursene som er brukt mens han hele tiden løy...

Og jeg lurer virkelig på hva han mener med at han kun hadde en rolle i drapet hennes, men ikke erkjenner straffeskyld? Er det flere drapsmenn involvert eller? 

Stakkars barn og stakkars familie og venner. 

Anonymkode: a67f5...8bf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ektemannen tilstått? Ser at flere i denne tråden, samt en Ola Ødegaard i en kommentar under en artikkel i Oppland Arbeiderblad, omtaler ektemannen som draptsmann, men etter hva jeg kan se i mediene nekter han straffeskyld... Uansett hva statistikk og sannsynlighetsberegninger tilsier bør vel mannen tilstå eller dømmes av en domstol før vi titulerer ham som drapsmann?!?

Anonymkode: 44faf...31a

Han erkjenner ikke straffeskyld for forsettlig drap, men innrømmer å ha hatt en rolle i saken. Enig i at vi ikke skal kalle han drapsmann.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, i så fall skrev:

Han erkjenner ikke straffeskyld for forsettlig drap, men innrømmer å ha hatt en rolle i saken. Enig i at vi ikke skal kalle han drapsmann.

man skal ikke utelukke at han har hatt medhjelpere. Det var jo funn på gården til ene broren hans som gjorde at de ransaket boligen og eiendommens og deretter pågrep han..
Det hadde ikke vært første gang noen dreper og i panikk ringer noen.. Så får de hjelp til å dekke over det.

men umulig å si i denne saken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, i så fall skrev:

Han erkjenner ikke straffeskyld for forsettlig drap, men innrømmer å ha hatt en rolle i saken. Enig i at vi ikke skal kalle han drapsmann.

Han kan ha dyttet til henne slik at hun ble skadet og døde, ha slått henne - uten at det var ment å drepe.

Anonymkode: 1dcf3...d60

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, i så fall skrev:

Han erkjenner ikke straffeskyld for forsettlig drap, men innrømmer å ha hatt en rolle i saken. Enig i at vi ikke skal kalle han drapsmann.

Hvis han ikke har tatt livet av henne, hvorfor skulle han da sitte på all denne infoen i så lang tid og ikke si noe før han ble konfrontert med funnene av politiet?

Kan umulig være en annen grunn enn at han håpte han kunne komme unna med det. Ingenting som tilsier at det var en ulykke.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...