Gå til innhold

"Kul" kake til gutter på 16-17?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Sønnen min skal ha pizzakveld med noen venner i morgen og har bedt pent om å få en kake. Er det noen som har tips til en litt morsom kake, som ikke er sånn superkomplisert? Føler liksom at de har vokst litt ut av den langpannekaka med seigmenn som jeg har brukt trofast i alle år...

Anonymkode: 29879...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Sønnen min skal ha pizzakveld med noen venner i morgen og har bedt pent om å få en kake. Er det noen som har tips til en litt morsom kake, som ikke er sånn superkomplisert? Føler liksom at de har vokst litt ut av den langpannekaka med seigmenn som jeg har brukt trofast i alle år...

Hvilke interesser har han da?

Anonymkode: edc5d...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på den alderen tror jeg at jeg ville syntes det var teit å få en dekorert kake, men det spørs jo på sønnen din. Jeg ville nok satset på noe standardkake som du ellers ville tatt med til kakebord i konfirmasjon eller 17 mai etc, altså en vanlig sjokoladekake med glasur eller gulrotkake etc

Anonymkode: f8bfc...85b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en kake (gulrot, vanilje, sjokolade alt etter hva favoritten er) som du bare pøser på med masse "hipt" godteri oppå? Smash, pops, smågodt de liker (dødningehoder, turkise/rosa flasker, colaflasker osv)...

Pynte den slik evt, http://toneskaker.blogspot.no/2014/03/chocolate-mud-cake-med-masse-godt-pa.html

Anonymkode: 1f75a...0bd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en vanlig kake. Ungdom på seksten-sytten år hater når foreldre prøver å være kule. Seksten-syttenåringer er ofte de minst takknemlige individene i verden. Just sayin. Nesten alt er for flaut for dem. Eller hvis du er en dristig mor som driter i dette (kult!), gå for den kule kaka det er bilde av over her og legg til litt runkepapir ved sengekanten.

Endret av Lava Anne
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør han hvilken kake han ønsker seg. Og angående pizza, ville jeg laget slike:

Anonymkode: fdee0...503

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, kan du ikke bare spørre ham? :) Spør om han synes det blir teit å få en pyntet kake, og om han heller bare ønsker en helt vanlig "kjedelig" kake uten noe dilldall?

Hvis han likevel ønsker en pyntet kake, kunne du kanskje ha tatt inspirasjon fra en eller annen interesse han har? Liker han dataspill? Eller TVspill, som f.eks. Xbox? Liker han fotball eller en annen sport? Biler? Noe annet, som fisking eller trening?

Tenker kanskje på kaker som dettedette, dette og dette. De kan selvsagt forenkles hvis du ikke føler du klarer noe lignende. Akkurat type kake kan du jo selv velge, det har kanskje ikke så mye å si hva du velger å dekke til med fondant og lignende. :fnise: 

Anonymkode: 1d795...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mer enn nok innenfor å bare lage en enkel kake. Brownies for eksempel er jo noe de aller fleste liker, bare kutt opp i stykker og sett det på ett fat. 

Anonymkode: 40c92...aae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Hva med å faktisk spørre gutten om hva han liker? :P

Anonymkode: 7291e...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er pizzakveld, ikke bursdag, konfirmasjon e.l. Alle overpyntede kreasjoner med fondant og figurer blir overkill de luxe, og sannsynligvis mer flaut enn kult. 

Gå for noe enkelt men godt uten masse fiksfakserier, gjerne fra langpanne: Brownies, gulrotkake, banankake, krydderkake, sjokoladekake e.l. 

Anonymkode: 0f4af...5e4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange fine tips! :) Til og med til pizzaen, den var morsom!

Jeg vet jo hva gutten liker og har av interesser, men han visste ikke helt selv hva slags kake han ønsket og jeg har ikke verdens største repertoar. Går ofte på repeat med den samme sjokolade- eller ostekaka. Det finnes så mange flinke hobbybakere der ute, så jeg tenkte bare å høre om noen hadde tips om noe spesielt og litt artig som jeg ikke har tenkt på. Synes jeg har fått mange fine forslag, og det står mellom mudcake'n med godteri, popcornkake med karamell (kult!) eller rett og slett oreokake.

Den øverste kaken med sovende tenåring var morsom, men enig i at det blir litt mye for en pizzakveld. Derimot sparer jeg tipset til lillebror skal konfirmeres til våren, haha! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...