AnonymBruker Skrevet 11. januar 2018 #1 Skrevet 11. januar 2018 Her sitter jeg og sørger over at alle ignorerer meg på skolen og at nesten ingen liker profilbilde mitt på facebook. Jeg er en hyggelig person, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg er dømt til å være en taper og få oppleve så mye vondt som jeg ikke fortjener. Kniven er min eneste venn. Er det slik at siden jeg er meg, så er jeg dømt til å bli hatet av verden? Er livet egentlig for meg? Er det slik at jeg egentlig er skapt for å dø? Anonymkode: c21de...4aa
Elán Skrevet 11. januar 2018 #2 Skrevet 11. januar 2018 Høres ut som om du trenger noen å snakke med. Har du vært hos legen og/eller psykolog?
Ronaldo85 Skrevet 11. januar 2018 #3 Skrevet 11. januar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her sitter jeg og sørger over at alle ignorerer meg på skolen og at nesten ingen liker profilbilde mitt på facebook. Jeg er en hyggelig person, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg er dømt til å være en taper og få oppleve så mye vondt som jeg ikke fortjener. Kniven er min eneste venn. Er det slik at siden jeg er meg, så er jeg dømt til å bli hatet av verden? Er livet egentlig for meg? Er det slik at jeg egentlig er skapt for å dø? Anonymkode: c21de...4aa Vi bryr oss om deg!
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #4 Skrevet 12. januar 2018 Vi er alle skapt for å dø, faktisk. Jeg skjønner at det er vanskelig å være deg. Jeg kan bare anbefale deg å snakke om tankene og følelsene dine med en. Helsesøster, rådgiver, lege, annen.. det blir bedre, men det er du selv som må ta grep og jobbe med tankemønsteret ditt. Så vil forholdet til det og de rundt endre seg som følge av det. Rart, men sant! Lykke til <3 Anonymkode: 791cf...b7d
Blod Skrevet 13. januar 2018 #5 Skrevet 13. januar 2018 Kjære trådstarter, Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det. Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her. Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113. Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år) Kirkens SOS: 22 40 00 40 Med vennlig hilsen, Blod, mod
Fremhevede innlegg