Gakkepus Skrevet 7. august 2018 #541 Del Skrevet 7. august 2018 Ja, trening og fjellturer er en fantastisk måte å tilbringe tiden sin på. Så lenge du føler at du orker og lytter til kroppen din, så er det bare bra for både mor og barn Nja, jeg føler at 13 kg er en del. Jeg veide 64 før svangerskapet og er jeg er 1.70 cm høy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiaermeg Skrevet 7. august 2018 Forfatter #542 Del Skrevet 7. august 2018 4 timer siden, Gakkepus skrev: Ja, trening og fjellturer er en fantastisk måte å tilbringe tiden sin på. Så lenge du føler at du orker og lytter til kroppen din, så er det bare bra for både mor og barn Nja, jeg føler at 13 kg er en del. Jeg veide 64 før svangerskapet og er jeg er 1.70 cm høy. Ja 😍 Hm, ja, det kjennes nok veldig annerledes ut enn jeg kan tenke meg da virker jo det som du er slank til vanlig, mulig man kjenner litt ekstra på det da? Jeg har ikke peiling nå gleder jeg meg bare til magen kommer ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiaermeg Skrevet 7. august 2018 Forfatter #543 Del Skrevet 7. august 2018 Pokker... tror jeg har en begynnende tannkjøttbetennelse. Etter at jeg hadde spist middag, kjente jeg plutselig at det var litt rart på ene siden i munnen. Så kjente jeg at det føltes hovent ut, og gikk for å se i speilet... Skikkelig hovent tannkjøtt vondt når jeg kommer borti også. Håper det går over, men leser at det er veldig vanlig... Bruker tanntråd hver kveld, men sliter med å nå tak i de bakerste pga jeg brekker meg så fælt og noen kvelder brekker jeg meg bare jeg ser på tanntråden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 7. august 2018 #544 Del Skrevet 7. august 2018 10 timer siden, Kaiaermeg skrev: Det er vell godt innenfor "normalen"? 😄 Ja, jeg regner med at hofter og lår vil få litt ekstra, det er vanligvis der jeg legger på meg... elsker hip dips 😂Har lest litt forskjellig nå, og det virker som det varierer veldig. Men mange som går opp "mye" i andre trimester, går kanskje opp mindre i tredje Tiden får vise! Ja, er derfor jeg har begynt å kjenne etter, pga. det står at noen kan kjenne det i appene 😂 Har fortsatt 9 uker til termin, så jeg går nok opp mer enn 2,5 kg (hvis 12,5 kg er normalt). Men de kan jo ikke sette 1 fasitsvar, så klart. Er nesten fornøyd så lenge jeg ikke bikker +20 Neida, satser på maks 15 kg. Da kan jeg legge på meg 0,5 kg i uka de siste ukene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 7. august 2018 #545 Del Skrevet 7. august 2018 3 timer siden, Kaiaermeg skrev: Pokker... tror jeg har en begynnende tannkjøttbetennelse. Etter at jeg hadde spist middag, kjente jeg plutselig at det var litt rart på ene siden i munnen. Så kjente jeg at det føltes hovent ut, og gikk for å se i speilet... Skikkelig hovent tannkjøtt vondt når jeg kommer borti også. Håper det går over, men leser at det er veldig vanlig... Bruker tanntråd hver kveld, men sliter med å nå tak i de bakerste pga jeg brekker meg så fælt og noen kvelder brekker jeg meg bare jeg ser på tanntråden... Husker at jeg hadde hovent og sårt tannkjøtt i 1. trimester. For min del ble det heldigvis aldri betennelse, og det gikk over. Usikker når, men mener 1. trimester var verst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 7. august 2018 #546 Del Skrevet 7. august 2018 Jeg også fikk hovent og sårt tannkjøtt. Det hjalp å bare fortsette med tanntråd og peise på med munnskyll! Skal ikke så mye til når man er gravid tydeligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiaermeg Skrevet 8. august 2018 Forfatter #547 Del Skrevet 8. august 2018 8 timer siden, sullå skrev: Har fortsatt 9 uker til termin, så jeg går nok opp mer enn 2,5 kg (hvis 12,5 kg er normalt). Men de kan jo ikke sette 1 fasitsvar, så klart. Er nesten fornøyd så lenge jeg ikke bikker +20 Neida, satser på maks 15 kg. Da kan jeg legge på meg 0,5 kg i uka de siste ukene! Tror ikke der er noe fasitsvar, nei 😁 har ei tante som har normal bmi, hun gikk opp mellom 20-25kg med alle tre barna. Det er selvsagt ikke anbefalt, men alle er forskjellige blir spennende å se hva det ender på da 😁 8 timer siden, sullå skrev: Husker at jeg hadde hovent og sårt tannkjøtt i 1. trimester. For min del ble det heldigvis aldri betennelse, og det gikk over. Usikker når, men mener 1. trimester var verst. Huff, håper det går over 😮 klarer ikke å pusse tenna på utsiden på den siden, det er så ømt og kjennes som at tenna skal løsne... 5 timer siden, tweet skrev: Jeg også fikk hovent og sårt tannkjøtt. Det hjalp å bare fortsette med tanntråd og peise på med munnskyll! Skal ikke så mye til når man er gravid tydeligvis. Fant fram munnskyll nå i dag tidlig, så nå blir det vademecum for alle penga 😂 og tanntråd får jeg prøve å fortsette med, det er bare så jævlig med all brekkingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiaermeg Skrevet 8. august 2018 Forfatter #548 Del Skrevet 8. august 2018 (endret) 11+2 Jeg vet ikke hvorfor, men jeg er skikkelig nervøs for å dra til jordmor 😮 Mannen kan ikke bli med, da han jobber på andre siden av byen, jeg har bilen, og timen er midt på dagen. Heldigvis blir han med til fastlegen på mandag Selv om jeg har lest mye om hva som sannsynligvis foregår hos jordmor, og at alle synes det er så koselig, kjenner jeg likevel at jeg er fryktelig spent. Kanskje fordi det er mer ekte? Rart at vi har kommet så langt? Vi dro for å kjøpe maling her om dagen, og da spurte mannen hun i kassen om maling og graviditet osv, og da kjente jeg at jeg ble skikkelig rar. Ikke pinlig berørt, men litt sånn "shh, folk kan høre deg" - jeg føler kanskje at det er så uvirkelig at jeg føler at alt er kødd? At vi ikke burde si det til noen fordi det kan gå galt, eller fordi der sikkert ikke er noe der inne likevel? Veldig, veldig rart.... Samtidig er der mye aktivitet for tiden, aldri kjent så mye strekk//riving som i går 😮 Endret 8. august 2018 av Kaiaermeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiaermeg Skrevet 8. august 2018 Forfatter #549 Del Skrevet 8. august 2018 Jordmor fant hjertelyd 😍 utrolig spesielt! Og rart. Det var egentlig alt jeg fikk ut av meg. "oi, så rart!" 😂 ellers var det veldig koselig å være der, hun var hyggelig og flink! Så jeg tenker i utgangspunktet å ta kontroller hos henne videre, neste er jo i uke 24 - føles lenge til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plastfolien Skrevet 8. august 2018 #550 Del Skrevet 8. august 2018 Så deilig at du fikk høre hjertelyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sullå Skrevet 8. august 2018 #551 Del Skrevet 8. august 2018 Åh, så herlig at du fikk høre hjertet! Det er en deilig følelse. Syned det er stas hver gang, men enda finere før jeg begynte å kjenne bevegelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 8. august 2018 #552 Del Skrevet 8. august 2018 Så deilig med hjertelyd!!😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiaermeg Skrevet 8. august 2018 Forfatter #553 Del Skrevet 8. august 2018 51 minutter siden, plastfolien skrev: Så deilig at du fikk høre hjertelyd 45 minutter siden, sullå skrev: Åh, så herlig at du fikk høre hjertet! Det er en deilig følelse. Syned det er stas hver gang, men enda finere før jeg begynte å kjenne bevegelser. 10 minutter siden, blomst12 skrev: Så deilig med hjertelyd!!😍 Ja, det var virkelig spesielt 😍 gleder meg virkelig til jeg kjenner noe! Hun sa også at det kjentes som at livmoren var veldig nære å komme over symfysen, så kanskje jeg får litt babymage snart og ikke bare er oppblåst 😂 for en spennende tid ❤️ Nå tenker vi å ha "en siste" UL før vi slår oss til ro med at dette faktisk går bra. Alt for lenge å vente til uke 17-19, føler vi 😮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiaermeg Skrevet 9. august 2018 Forfatter #554 Del Skrevet 9. august 2018 11+3 ... eller skal jeg si 11+1 eller 11+5? 😂 Basert på EL er jeg 11+3, og gynekologen sine mål sier 11+5, men ut i fra jordmords beregning (første dag i siste mens) er jeg 11+1. Jeg velger å stole på EL enn så lenge, så får vi bare se på OUL 😂 Uansett! Gleder meg faktisk veldig til å fortelle folk på jobben om graviditeten nå. Ikke fordi jeg vil ha oppmerksomheten, men fordi at jeg da slipper å gå i de få klærne mine som ikke strammer over den oppblåste magen min 😂Det blir virkelig en befrielse! I tillegg hater jeg å gå med hemmeligheter, spesielt rundt folk jeg ser hver eneste dag... Så, de på jobben får sannsynligvis vite de i neste uke allerede, mens familie får vite det i uke 14 og 15. Er det rart, egentlig? At jobben vet det før familie? Jeg tenker egentlig ikke så mye på nettopp det, mtp. at de på jobben ikke har noen relasjon til verken min eller hans familie, så det er ikke slik at det er risiko for at noen avslører det eller hva det måtte være. Det er jo bare for at jeg skal få en litt enklere arbeidshverdag Grunnen til at familie får vite det så "seint" er flere... Vi bor et lite stykke unna, og besøker de ca. én gang i mnd - og neste måneds besøk er når vi er i uke 15 Jeg har et nært søskenbarn med mann og barn som bor i Oslo, som jeg har veldig sterk medfølelse for mtp. at hun "aldri" får vite ting samtidig som resten av familien - hun får alltid en melding eller en snap etter at avsløringer skjer i resten av familien. Derfor reiser vi ned i uke 14 for å fortelle det til henne først Tror hun vil bli veldig glad for det! Både jeg og mannen synes at det er litt gøy å vente såpass lenge mtp. at vi virkelig tror at folk ikke har peiling. Såvidt vi vet tror folk at jeg drakk i bryllupet (var 5 uker gravid da), fordi jeg hadde fått laget til "bryllupslabeler" på alkoholfri drikke. Videre var vi på en fest i sommer der mannen min drakk opp ølen sin, vasket den og fyllte den med vann, og så satt jeg og "drakk" 😂I tillegg har vi snappet at "vi" har malet både det ene og det andre med oljebasert maling, når jeg egentlig har vært "innelåst" i en trygg del av huset. Og så har vi snakket ganske åpent om at vi lurer på å reise til feks Kapp Verde i oktober, noe jeg tror gjør at folk ikke mistenker graviditet 😄 Haha, vi har virkelig koset oss med dette 😂 Må innrømme at det kanskje blir ekstra gøy at vi er i uke 15 når vi forteller det til svigers, siden svigermor tidligere har sagt at hun ser på folk når de er gravide, "hun bare vet det" 😂Vi er veldig sikre på at hun ikke har peiling! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plastfolien Skrevet 9. august 2018 #555 Del Skrevet 9. august 2018 Skal ikke se bort i fra at svigermor sier "Jeg visste det! Bare ventet på det, dere lurer ikke meg" 😉 Føler det er typisk for damer som "alltid vet det". Men uansett, det blir spennende å fortelle det! Og deilig å fortelle det på jobben også. Jeg fortalte til jobben først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiaermeg Skrevet 9. august 2018 Forfatter #556 Del Skrevet 9. august 2018 32 minutter siden, plastfolien skrev: Skal ikke se bort i fra at svigermor sier "Jeg visste det! Bare ventet på det, dere lurer ikke meg" 😉 Føler det er typisk for damer som "alltid vet det". Men uansett, det blir spennende å fortelle det! Og deilig å fortelle det på jobben også. Jeg fortalte til jobben først Haha, ja jeg regner med at hun kommer til å si noe lignende 😂menmen, det får bare være - vi er veldig sikre på at hun ikke har peiling 😄 Godt å vite at det ikke bare er meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 9. august 2018 #557 Del Skrevet 9. august 2018 Jeg forstår godt at du sier det til jobben før familie. Jeg gjorde også det, pga kvalme og sykemelding. Ble overrasket da kusina mi plutselig sender melding og spør om jeg er gravid, etterfulgt av fire spørsmålstegn 🙈 Hadde glemt at hun har ei venninne på jobben min... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiaermeg Skrevet 9. august 2018 Forfatter #558 Del Skrevet 9. august 2018 1 time siden, Pupsilure skrev: Jeg forstår godt at du sier det til jobben før familie. Jeg gjorde også det, pga kvalme og sykemelding. Ble overrasket da kusina mi plutselig sender melding og spør om jeg er gravid, etterfulgt av fire spørsmålstegn 🙈 Hadde glemt at hun har ei venninne på jobben min... Skjønner ❤️ Blir hakket verre når man er så plaget! Huff, det var fryktelig trasig! Kanskje jeg skal snike inn at familie/ingen ikke vet det enda, så det er ikke fritt frem for å dele videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 9. august 2018 #559 Del Skrevet 9. august 2018 7 minutter siden, Kaiaermeg skrev: Skjønner ❤️ Blir hakket verre når man er så plaget! Huff, det var fryktelig trasig! Kanskje jeg skal snike inn at familie/ingen ikke vet det enda, så det er ikke fritt frem for å dele videre Det er nok lurt å si fra om det ja... Jeg endte opp med å måtte si det til den kommende storebror før jeg svarte på meldingen, for jeg ville ikke at noen i familien skulle vite det før han. Hadde egentlig tenkt til å vente et par uker til, til vi fikk svar på NIPT testen, om fosteret var frisk. Men men... Jeg var jo litt dum som ikke husket at de to var venninner da, selv om jeg ikke sa det direkte til henne selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaiaermeg Skrevet 9. august 2018 Forfatter #560 Del Skrevet 9. august 2018 31 minutter siden, Pupsilure skrev: Det er nok lurt å si fra om det ja... Jeg endte opp med å måtte si det til den kommende storebror før jeg svarte på meldingen, for jeg ville ikke at noen i familien skulle vite det før han. Hadde egentlig tenkt til å vente et par uker til, til vi fikk svar på NIPT testen, om fosteret var frisk. Men men... Jeg var jo litt dum som ikke husket at de to var venninner da, selv om jeg ikke sa det direkte til henne selv. Veldig kjedelig når man ikke får kontrollere nyheten selv Huff! Skal prøve å forsikre meg om at det ikkje skjer med oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå