Gå til innhold

Babydrømmen - vi venter på nr to!

Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

12+2

Fikk brev om OUL idag, 3. Oktober 😱 føles så utrolig lenge til. Sju hele uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

12+2

Fikk brev om OUL idag, 3. Oktober 😱 føles så utrolig lenge til. Sju hele uker. 

Herligt 😍 Jeg har fått 17 september (tror jeg det var). Så uvirkelig, spennende og gledeligt. Må av og til klype meg litt i armen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Lene25 skrev:

Herligt 😍 Jeg har fått 17 september (tror jeg det var). Så uvirkelig, spennende og gledeligt. Må av og til klype meg litt i armen 😅

Virker som de fleste får i uke 19, gitt 😁 ja, enig! Satt å leste gjennom brevet, og hadde litt følelsen av at det måtte være til noen andre 😂 og så kjente jeg på fødselsangst i et par sekunder, før jeg måtte legge det fra meg😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med OUL-dato! 3. oktober er her nok snart, skal du se. Men jeg forstår at det føles ut som om det er lenge til! Da er vi plutselig inne i min fødemåned, hjelpes :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, sullå skrev:

Så gøy med OUL-dato! 3. oktober er her nok snart, skal du se. Men jeg forstår at det føles ut som om det er lenge til! Da er vi plutselig inne i min fødemåned, hjelpes :ler:

Ja 😍 håper tiden går fort! Føler også at det er lenge å vente mtp å få vite kjønnet...er så nysgjerrig! 😱

Wow, tiden flyr virkelig 😍 tenk, så spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Virker som de fleste får i uke 19, gitt 😁 ja, enig! Satt å leste gjennom brevet, og hadde litt følelsen av at det måtte være til noen andre 😂 og så kjente jeg på fødselsangst i et par sekunder, før jeg måtte legge det fra meg😂 

Hahah uff! Den følelsen har jeg og hatt😂 Bare til å pakke den vekk for en god periode🙈😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Lene25 skrev:

Hahah uff! Den følelsen har jeg og hatt😂 Bare til å pakke den vekk for en god periode🙈😂

Ja, jeg må jo gjennom det uansett, så jeg får ta de mentale forberedelsene når det nærmer seg litt mer 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å følge med deg. ♡ Sånn forresten så er det første dag i siste mens man forholder seg til helt frem til OUL hvor termin eventuelt blir korrigert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sirinna skrev:

Koselig å følge med deg. ♡ Sånn forresten så er det første dag i siste mens man forholder seg til helt frem til OUL hvor termin eventuelt blir korrigert.

Snill du er 💕

Ja, skjønner :) Bare litt forvirrende når gyn vil sette meg frem, jordmor bak, mens jeg selv føler jeg vet hva som er "rett"... Fastlegen tok mål av babyen når vi var der, og målte da til 12+3, så hun sa at jeg kunne ta alle blodprøvene jeg skulle. Samtidig hadde jordmor sagt uken før at jeg ikke skulle ta de før sent i uken eller uken etterpå, fordi hun mener at jeg kun er 11+5 den dagen fastlegen sa jeg var 12+3 😂Jaja... blodprøvene ble tatt. Får bare se hva som stemmer etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+5

Har hatt en skikkelig rar følelse den siste halvtimen. Lå på sofaen, så kjenner jeg plutselig en slags voksesmerter eller følelse av gangsperre på høyre siden av magen, rett over hoftebeinet. Har blitt vandt med stikk og riving ved livmor/nederst på magen, men denne var ny... Håper det er et godt tegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+0

Nå går tiden fort, gitt :)

Passet niesen min på 8 mnd fra lørdag til søndag, kjempekoselig! Men det ble lite søvn 😂Det var opp ca. en gang i timen for å gi smokk og kos, så hun fikk roet seg igjen, og så var hun lys våken kl. 5 😂 Kjente det var godt å levere henne fra seg igjen og vite at jeg kunne sove en middagshvil på søndagen! Huff, høres fælt ut, men er sant. Man blir nok vandt til det, og det gjorde meg absolutt ingenting! Sett bort fra litt hodepine 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, se der, ja! 13 uker! :) tiden flyr. Er du heldig, kjenner du første spark allerede i uke 17 😁. Jeg tror jeg kjente spark tidligere, men var ikke sikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaiaermeg skrev:

13+0

Nå går tiden fort, gitt :)

Passet niesen min på 8 mnd fra lørdag til søndag, kjempekoselig! Men det ble lite søvn 😂Det var opp ca. en gang i timen for å gi smokk og kos, så hun fikk roet seg igjen, og så var hun lys våken kl. 5 😂 Kjente det var godt å levere henne fra seg igjen og vite at jeg kunne sove en middagshvil på søndagen! Huff, høres fælt ut, men er sant. Man blir nok vandt til det, og det gjorde meg absolutt ingenting! Sett bort fra litt hodepine 😂

Å jøje meg..nå gruer jeg meg nesten litt😂 dette fikk meg til å huske på hvor trøtt og kaputt man blir av sånn avbrutt søvn hele tida.... og er niesa di sånn enda på 8mnd😯😂 jaja.   Vi overlever vel,eller hva😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Gakkepus skrev:

Oi, se der, ja! 13 uker! :) tiden flyr. Er du heldig, kjenner du første spark allerede i uke 17 😁. Jeg tror jeg kjente spark tidligere, men var ikke sikker. 

Nå føles det i hvert fall slik! Kommer sikkert til å gå litt treigere etter hvert mtp ventetid til OUL... 😮 

Ååh, det blir så fint ❤️ Har lest om mange som mener de kjenner det allerede i uke 13?? Men jeg skjønner ikke helt hvordan det er mulig. Eneste jeg kjenner som kan kanskje kan ha tenkt muuligens var aktivitet var når jeg kjenner litt iling rett over symfysen. Men kan ikke fatte at det skal være babyen, den er jo så liten enda 😮 

Når begynte du å kjenne det du trodde var spark da? 😄

1 time siden, TeamWP skrev:

Å jøje meg..nå gruer jeg meg nesten litt😂 dette fikk meg til å huske på hvor trøtt og kaputt man blir av sånn avbrutt søvn hele tida.... og er niesa di sånn enda på 8mnd😯😂 jaja.   Vi overlever vel,eller hva😅

Haha 😂Ja, jeg var helt utslitt. Heldigvis er man ikke gravid i denne perioden, da er det kanskje litt enklere... Kanskje det hadde noe med at det var første gang hun sov hos oss, i et nytt rom hun ikke hadde vært i før 😮 Og at det var vi som la henne, og ikke foreldrene 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste tipset jeg har fått, er å sove når baby sover! Jeg tar fortsatt første (og noen ganger andre om jeg skal være ærlig) lur sammen med han, og han er 7 måneder nå 😁 Føler meg mer opplagt og tålmodig på en måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Kaiaermeg said:

Nå føles det i hvert fall slik! Kommer sikkert til å gå litt treigere etter hvert mtp ventetid til OUL... 😮 

Ååh, det blir så fint ❤️ Har lest om mange som mener de kjenner det allerede i uke 13?? Men jeg skjønner ikke helt hvordan det er mulig. Eneste jeg kjenner som kan kanskje kan ha tenkt muuligens var aktivitet var når jeg kjenner litt iling rett over symfysen. Men kan ikke fatte at det skal være babyen, den er jo så liten enda 😮 

Når begynte du å kjenne det du trodde var spark da? 😄

Haha 😂Ja, jeg var helt utslitt. Heldigvis er man ikke gravid i denne perioden, da er det kanskje litt enklere... Kanskje det hadde noe med at det var første gang hun sov hos oss, i et nytt rom hun ikke hadde vært i før 😮 Og at det var vi som la henne, og ikke foreldrene 😂

I uke 16 kjente jeg noe. Sommerfugler i magen, men tenkte at det kanskje var luft. Uke 17 kjente jeg ordentlig spark. 3 dunk fra innsiden 🤭 

Jeg har lest om det og. Tydeligvis er det helt mulig å kjenne spark tidligere, dette gjelder spesielt kvinner som har født tidligere. Enn så lenge har jeg ingen planer om å finne ut av det 🤭😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
45 minutter siden, Gakkepus skrev:

I uke 16 kjente jeg noe. Sommerfugler i magen, men tenkte at det kanskje var luft. Uke 17 kjente jeg ordentlig spark. 3 dunk fra innsiden 🤭 

Jeg har lest om det og. Tydeligvis er det helt mulig å kjenne spark tidligere, dette gjelder spesielt kvinner som har født tidligere. Enn så lenge har jeg ingen planer om å finne ut av det 🤭😅

Så spennende, herlighet 😍

Ja, er vel kanskje spesielt for de! Blir morsomt å se hvem som kjenner det først av meg og svigerinnen, hun er andregangs og komt 1.5 uker mindre enn meg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tweet skrev:

Det beste tipset jeg har fått, er å sove når baby sover! Jeg tar fortsatt første (og noen ganger andre om jeg skal være ærlig) lur sammen med han, og han er 7 måneder nå 😁 Føler meg mer opplagt og tålmodig på en måte. 

Ja, det var faktisk det første jeg tenkte etter at de dro 😂 litt enklere å ta de duppene når der ikke er besøk og man føler man kan gjøre det 😁 tror garantert jeg blir nødt til å gjøre det for å være oppegående 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+3

På mandag startet kvalmen for fullt 😂Og jeg som trodde det skulle være sol og regnbuer etter 12+0. Brekker meg flere ganger om dagen, men har bare kastet opp en gang hittil. Ikke noe gøy... hjelper å spise hyppig, men plutselig er det litt for mye (selv om det er normal mengde) og da er jeg plutselig kvalm igjen. Ond sirkel...

Ellers kjenner jeg stikk/riving i livmors-området hver dag nå, det er litt koselig. Er også spent på når jeg kjenner de første bevegelsene! Tørr ikke å håpe på noe tidligere enn uke 17-18, men synes det er merkelig at noen kjenner det allerede i uke 12-13? Det er vell gjerne andregangsgravide, kanskje :)

Ellers går det stort sett i fiskegrateng, pølsegrateng eller kanelboller til middag, det er virkelig ingenting annet som frister. For mye lukt, smak, krydder... 

På søndag skal vi ha familieselskap, der begge sine sider kommer, men vi skal ikke fortelle om det helt enda. Er spent på om magen plutselig hopper fram slik at det blir vanskeligere å skjule, men vi får bare håpe på at det ikke skjer (enda) 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...