Anciol Skrevet 9. januar 2018 #1 Skrevet 9. januar 2018 Foreldrene mine eier 2 ferieleiligheter hvor den ene brukes av meg , min mann og våre barn! I forfjor hadde jeg vært i Sverige og handlet en del mat, brus, snop og kjøtt! Så lar mamma slektningene sine låne leiligheten (det er greit); men når jeg kommer opp neste gang, så er en pk carpisonne borte, 1/2 brett brus, + en del kjøtt og drikke. Da har slektningene forsynt seg av mine varer! Så sommeren 2017 var , jeg på ny svenskehandel og handlet inn mye det samme, denne gangen låste jeg og fryste alt ned i boden som jeg og foreldrene mine har nøkkel til . Mannen min mener jeg er smålig som låser inn svenskevarene! MEn jeg synes det er på sin rette plass, da det er irriterende at folk bare forsyner seg med varene mine og ikke gir noe igjen! 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 9. januar 2018 #2 Skrevet 9. januar 2018 Det er direkte frekt av dem å stjele mat og drikke fra deg, du er ikke smålig! Hadde gjort akkurat det samme som deg.
Gjest making.a.mess Skrevet 9. januar 2018 #4 Skrevet 9. januar 2018 Det er ikke smålig. Hadde det vært foreldrene dine som hadde tatt det så blir det noe annet for de låner jo ut hytta til deg, men de andre slektningene burde jo ikke ta dine (eller andres) matvarer.
Testosteron Skrevet 9. januar 2018 #5 Skrevet 9. januar 2018 Nei. Det er ikke smålig. Det er jo dine ting som du har kjøpt til deg selv og din familie. Merkelig at noen tror at de bare kan gå og forsyne seg av andres ting helt uten videre 9
Anciol Skrevet 9. januar 2018 Forfatter #6 Skrevet 9. januar 2018 MAmma og pappa er velkommen til å forsyne seg om de vil:) Som takk for at jeg får låne en av deres leiligheter! 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #7 Skrevet 9. januar 2018 Andre enn de som faktisk låner bort en hytte er frekkere en flatlusa om de stjeler mat som er der uten å i det hele tatt spørre. Anonymkode: 25fa9...983 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #8 Skrevet 9. januar 2018 Altså, hvordan vet du hvem som har forsynt seg? Forøvrig, du låner sikkert leiligheten gratis, jeg ville ansett alt som settes igjen som noe som tilhører fellesen. Om dine foreldre velger å la andre bruke stedet er det opp til dem, men jeg synes altså det er smålig å syte over at det forsvinner litt fra fellesen. Du får heller ta med jusen, brusen og billigkyllingen din hjem, om det er så viktig for deg. Anonymkode: 1c549...235 7
Anciol Skrevet 9. januar 2018 Forfatter #9 Skrevet 9. januar 2018 (endret) Ja desverre vet jeg det er de slektningene, fordi mamma og pappa bruker leilighet 2, og det er kun slektningene som har lånt leilighet 1 utenom meg! Og m og p sier alltid fra om de har tatt noe av lageret! Endret 9. januar 2018 av Anciol 2
Morten1 Skrevet 9. januar 2018 #10 Skrevet 9. januar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Altså, hvordan vet du hvem som har forsynt seg? Forøvrig, du låner sikkert leiligheten gratis, jeg ville ansett alt som settes igjen som noe som tilhører fellesen. Om dine foreldre velger å la andre bruke stedet er det opp til dem, men jeg synes altså det er smålig å syte over at det forsvinner litt fra fellesen. Du får heller ta med jusen, brusen og billigkyllingen din hjem, om det er så viktig for deg. Anonymkode: 1c549...235 Det er da ikke snak om felles mat, man tar da bare ikke fra andres ting uten å ha forhørt seg 6
Morten1 Skrevet 9. januar 2018 #11 Skrevet 9. januar 2018 28 minutter siden, Tom Bäcker said: Ja, du er gjerrig. Tydelighvis er de som har tatt mer gjerrig da de ikke kjøper ting selv eller sier i fra. 5
Gjest Datti Skrevet 9. januar 2018 #12 Skrevet 9. januar 2018 Du er okke gjerrig, de kunne jo sagt ifra
Gjest Tom Bäcker Skrevet 9. januar 2018 #13 Skrevet 9. januar 2018 Capri Sonne: 25 kr på tilbud 1/2 brusbrett: 40 kroner Det er lov å være litt raus. Regner med at TS låner hytta gratis. TS kan heller spørre sine foreldre hvilke betingelser de andre fikk da de lånte hytta. Kanskje de satte igjen litt mat til TS’ foreldre som takk?
Anciol Skrevet 9. januar 2018 Forfatter #14 Skrevet 9. januar 2018 De tingene jeg kjøper i Sverige er tiltenkt: meg , ungene, bror min, mannen min, mamma og pappa! Det er de som er nærmeste familie! Foreldrene mine er enig med meg om svenskvarene ! 3
Stjerneku Skrevet 9. januar 2018 #15 Skrevet 9. januar 2018 Nei, synes ikke det er smålig av deg. Hadde jeg lånt hytta til noen andre hadde jeg ikke forsynt meg av deres mat uten enten a) spørre først dersom det var fordi jeg manglet noe, eller b) erstatte hva som ble tatt. 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #16 Skrevet 9. januar 2018 Hadde det vært snakk om et par brus, hadde du vært smålig. Det er snakk om ganske mye mer. Anonymkode: d098b...021 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #17 Skrevet 9. januar 2018 Jeg synes det hadde vært smålig å jage etter dem for å få betalt for det de har tatt, men det er ikke smålig å sørge for at de ikke kan fortsette å snylte. Anonymkode: 568e4...ead 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #18 Skrevet 9. januar 2018 Veldig spesiell oppførsel, og ikke normal folkeskikk. Anonymkode: 7646e...481 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #19 Skrevet 9. januar 2018 39 minutter siden, Tom Bäcker skrev: Capri Sonne: 25 kr på tilbud 1/2 brusbrett: 40 kroner Det er lov å være litt raus. Regner med at TS låner hytta gratis. TS kan heller spørre sine foreldre hvilke betingelser de andre fikk da de lånte hytta. Kanskje de satte igjen litt mat til TS’ foreldre som takk? Det er prinsippsak. Anonymkode: 25fa9...983 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #20 Skrevet 9. januar 2018 Det jeg tenker er at de ikke tenker på at den som har kjøpt inn maten forventer å finne mat der og plutselig er det ikke noe der. De tar ikke bare mat men tid, ro og alt denne som kommer som følge av det for da må man jo stresse og kjøpe mat. Anonymkode: d6b66...447 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå