Gjest Melk Skrevet 9. februar 2005 #41 Skrevet 9. februar 2005 hvorfor bryr du deg om det da? La de få stresse med det, de som selv har valgt det. Jeg bryr meg da ikke. Jeg bare svarte i denne tråden at jeg feirer ikke slikt.
Gjest Seleena Skrevet 9. februar 2005 #43 Skrevet 9. februar 2005 2 grunner til at eg meinar mor og farsdagar ikkje burde vore funne opp er fordi det er så mange som ikkje har foreldre og så er det heilt klart "butikkens dag". Ekstra inntekter. Men koselig for dei som liker å samle seg denne dagen!! :-) Eg skal skifte på senga hennes, lage frokost til henne og bake kake.
Gjest Embla s Skrevet 9. februar 2005 #44 Skrevet 9. februar 2005 poenget er jo ikke at det er så forkastelig å gi mor kaffe på senga, en telefon, si at man setter pris på henne osv. Men jeg skjønner ikke at det skal gjøres på en bestemt dag som er lik over hele landet. (er litt morsomt da, når noen tar feil uke og feirer morsdag på feil dag. :o å nei!!! hva nå??? )
Gjest MrsL Skrevet 9. februar 2005 #45 Skrevet 9. februar 2005 Synes det er kos at alle mammaer får en ekstra oppmerksomhet denne dagen :-)
Twigi Skrevet 9. februar 2005 #46 Skrevet 9. februar 2005 Hvis vi skal slutte å feire morsdag fordi den er "oppfunnet" av handelsstanden, og noen barn ikke bor sammen med mor eller far...... ...skal vi da boikotte Valentines day også? Har ikke lang tradisjon i Norge, akkurat. Og tenk på alle de stakkarne som ikke har kjæreste da! De kommer til å bli lei seg, de
Gjest Mrs. Potter Skrevet 9. februar 2005 #47 Skrevet 9. februar 2005 Jeg feirer både morsdag og farsdag. Kjøper en liten gave eller blomster. Ser at mange mener at dagen bør sløyfes pga at det er noe handelstanden nyter godt av. Da er det iallefall mange andre merkedager som burde vært kuttet ut også!(bryllup,valentines-day osv)
nallemaja Skrevet 11. februar 2005 Forfatter #48 Skrevet 11. februar 2005 Forferdelig mange her som tar livet så fryktelig alvorlig! Fy og fy! hun får GAVER :evil: på morsdagen, nei det kan vi ikke la gå upåaktet hen.... Folk feirer i hel, stresser og koser seg visst litt for mye her i verden... også på faste dager i året da, nei og nei, tenke seg til; gi mor oppmerksomhet en spesiell dag i februar, hvorfor ikke gjøre det hele året? og tenk på de mødrene som liker å ha morsdag da! fysj for noen fryktelige mennesker, riktig sjarmerende! Ja,ja, der kan man se hva man får ut av et lite spørsmål! Og jeg som bare lurte på når morsdagen var...sukk
Gjest Sissi Skrevet 11. februar 2005 #50 Skrevet 11. februar 2005 Folk må markere de dager de vil - med kort/gaver/helikoptertur til månen eller whatever for min del. At både halloween og valentine er blitt "nye" dager i Norge også er vel ingen tvil om at handelsstanden står bak. I tillegg til at det nok er en konsekvens av globalisering. Det jeg likevel er glad for er faktisk det at de har sluttet med mors/farsdager på skolen. I min tid lagde vi mors/farsdagskort på skolen. Det har aldri min unge måttet gjøre - og det er jeg veldig veldig glad for - for hans del. Nå er han så stor at jeg har sagt til han at det er morsdag på søndag - så da får jeg frokost på senga, noe som ialler høyeste grad gleder et morshjerte Men jeg er så heldig at jeg ofte får kaffe på senga i helga uansett :-) Ha en strålende morsdag og en finfin valentine alle sammen
Gjest LoisLane Skrevet 11. februar 2005 #51 Skrevet 11. februar 2005 Her i huset har vi innført våre egne mors- og farsdager, mandagen etter den vanlige. Billigere kaker, blomster, gaver... Litt mer unik føler man seg også!
Murf Skrevet 13. februar 2005 #53 Skrevet 13. februar 2005 samme som at vi går ut og spiser dagen etter valentine. Mye lettere å få bord... Murf
Brunhilde Skrevet 13. februar 2005 #54 Skrevet 13. februar 2005 Jeg hadde bursdag for en uke siden og sa til 14åringen at gaver to søndager på rad var unødvendig. Vi tar heller en tur til mormor og gir henne en liten oppmerksomhet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå