Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #21 Skrevet 7. februar 2005 Dette kommer opp hvert år. De som vil boikotte får nå bare boikotte for min del, vi benytter denne dagen til litt ekstra omtanke for våre mødre og bestemødre. Ikke nødvendigvis noe dyrt, men noe vi føler de fortjener. Så lager jeg kort, med omtanke og kjærlighet. Ja, for all del, jeg TRENGER ikke denne spesielle dagen i februar for å sette pris på folk. Jeg og min samboer gledet nok våre bestemødre og min mor nå i helga, da vi besøkte dem (ikke egentlig en gledestur, vi var i området pga en begravelse i hans slekt, men tok en tur innom de andre når vi først var der, det er lang reise) og det verdsetter de selvsagt stort. Det at vi nå likevel sender kort og ordner en liten gave/oppmerksomhet til neste helg er vel kanskje "vanen". Jeg TRENGER ikke denne dagen, men denne dagen blir det i alle fall, og så setter jeg pris på dem andre dager i året også. Men dette er en gammel tradisjon, som jeg viderefører. Det har alltid vært noen barn uten far eller mor, nå har det blitt flere barn uten kontakt med far eller mor, og det er nå sånn det er, og selvsagt er det ikke så greit med farsdagsfeiring om man ikke ser sin far mer enn en gang hvert skuddår, men man har kanskje en stefar, eller en bestefar man kan gi en oppmerksomhet om man vil. Eller man kan boikotte hele dagen. Men, jeg trenger da ikke boikotten den av den grunn? For jeg har en far, en svigerfar, og to bestefedre og en "svigerbestefar", en mor, en svigermor, to bestemødre og en "svigerbestemor" og hver av disse får en liten ekstra oppmerksomhet på sine dager...
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #22 Skrevet 7. februar 2005 Hvorfor kan ikke de som vil gjøre litt stas på sine mødre/fedre få lov til det? Det gjør da ingenting?! Det er ingen som tvinger noen til å feire morsdag/farsdag. (Og jo, det er mange som trenger en påminnelse om å sette ekstra pris på sin mor/far, derfor er det greit med en fastsatt dag.)
nallemaja Skrevet 7. februar 2005 Forfatter #23 Skrevet 7. februar 2005 jeg syns mors- og fars-dagene er koselige jeg! Her i huset har vi sjeldent tid til frokost på senga og egen kosedag for enten mor eller far. Ungene syns det er kjempekoselig å lage gave eller kort, og det syns jeg var morsomt når jeg var liten. Stesønnen min har også brukt å lage kort til meg på morsdagen, noe jeg virkelig virkelig ble glad for. Trenger absolutt ikke være handlehysteri av den grunn, og det tror jeg faktisk det blandt de fleste det ikke er...tradisjonen med disse dagene er jo hjemmelaget kort og frokost på senga...iallefall blandt de jeg kjenner. selv om man på en måte ikke TRENGER en slik dag, så er det fint å sette av en egen dag i året der ungene planlegger og lager ting for å glede mammaen eller pappaen sin, og hele familien setter av dagen til kos! boikott de som vil. Jeg kommer alltid til å feire morsdag uansett
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #24 Skrevet 7. februar 2005 jeg som sa til mannen min at det er i morra Virkelig sjarmerende du er, som forventer å få noe.
nallemaja Skrevet 7. februar 2005 Forfatter #25 Skrevet 7. februar 2005 Virkelig sjarmerende du er, som forventer å få noe. veldig koselig du er da som sier sånt uten å vite hva du snakker om! mannen min har bedt meg om å si fra før morsdagen, fordi han ikke er noe flink til å få med seg når slike dager er. Jeg forventer ikke å få noe annet enn kaffe på senga og kort fra ungene jeg(fordi det er tradisjon i både min og mannen min sin familie, og det er slik vi gjør det hjemme hos oss), men i år hadde mannen min sakt til meg at jeg skulle få barnesete til sykkelen fra ungene, fordi det trenger vi, og har vi ønska oss, og dette var en fin anledning til å gjøre litt stas over et innkjøp vi uansett ville gjort. skjønner ikke vitsen med å være så spydig bare fordi jeg hadde sakt fra til mannen min at det er morsdag snart.... enkelte mennesker er så hyggelige at jeg tror jeg hopper av glede! :evil:
Gjest Xavia Skrevet 8. februar 2005 #26 Skrevet 8. februar 2005 oioioioioioioioioioioioioioioooooooooooooooooiiiiiiiiiii!!!!! jeg som sa til mannen min at det er i morra, og han som har vært ute og kjøpt gave til meg fra ungene!
Gjest Molly mus Skrevet 8. februar 2005 #27 Skrevet 8. februar 2005 Morsdagen er vel i utgangspunktet amerikansk (som så mye annet) der en (tror jeg) voksen dame ville vise at hun satte pris på sin mor med en korthilsen og så ballet det på seg som det pleier å gjøre når handelsstanden ser en mulighet til å tjene noen ekstra kroner.
nallemaja Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #28 Skrevet 9. februar 2005 ja, nettopp... og så? Litt dumt når det var feil dag ikke sant? vet ikke hva du mente med det innlegget??
Angelica Skrevet 9. februar 2005 #29 Skrevet 9. februar 2005 Synes det er en koselig markering jeg. Behøver ikke bruke masse penger for det selv om handelsstanden dytter på oss med reklame.
Arwen Skrevet 9. februar 2005 #30 Skrevet 9. februar 2005 Vi har erklært morsdag og farsdag for død hjemme hos oss. Veldig greit, for farsdagen kommer veldig oppi alt annet, og skal farsdag være "død" må morsdag også være det.
Caramba Skrevet 9. februar 2005 #31 Skrevet 9. februar 2005 Hjelpe meg, hvis vi skal begyne å boikotte morsdag fordi handelstanden melker dagen, så kan vi hvertfal eliminere julaften, 17. mai, påske og bursdager. Ja, bryllup må man hvertfal droppe, fordi man da må støtte den fæle handelstanden ved å kjøpe gaver til brudeparet. For ikke å snakke om alle pengene det koster å arrangere bryllup. Det er da koselig med merkedager, synes jeg, og man velger selv hva man gjør ut av det. Morsdag er en gammel tradisjon, og hvis jeg velger å bake en kake, lage middag eller ringe min mor, så er det min sak. Det er også min sak om jeg velger å bruke en 100rings på en blomsterbukett.
Gjest Bertine Skrevet 9. februar 2005 #32 Skrevet 9. februar 2005 jeg syns blomster og et kort er helt greit å gi mamma. Trengs ikke mer for å vise hvor glad jeg er i henne
Gjest Gjesta Skrevet 9. februar 2005 #33 Skrevet 9. februar 2005 Jeg feirer ikke morsdag,...synes det blir utrolig falskt. Synes det er mer stas å feire mamma på bursdagen min og søskene mine,...som en takk for at hun gikk gjennom svangerskap og fødsel for oss.
Gjest skindeep Skrevet 9. februar 2005 #34 Skrevet 9. februar 2005 Synest morsdag og farsdag er helt greit jeg ! Man må ta vare på familien sin, og når vi har disse dagene kan vi vise bedre at vi setter pris på hverandre, i en nokså stresset hverdag! Akkurat nå ligger min mor på sykehuset, og da blir det ekstra godt å fortelle henne på søndag hvor glad jeg er i henne.
Gjest Melk Skrevet 9. februar 2005 #35 Skrevet 9. februar 2005 Feirer ikke morsdag, ikke farsdag, ikke Valentin og ikke Halloween. Ga mor/farsdagsgaver da jeg var liten, men de var håndlagde. Det er greit. Vet om folk som i tillegg til overnevnte også feirer (med gaver): bli-sammendag Bryllupsdag Bursdag Forlovelsesdag Jul Blir ganske mye å handle inn i løpet av et år..... En presangdag i måneden circa, det. Veldig spesielt.
Gjest skindeep Skrevet 9. februar 2005 #36 Skrevet 9. februar 2005 forstår liksom ikke hvorfor dere har problemer med at vi feirer noen dager mer enn dere... Hva så? det er jo våres penger som blir brent ikke deres.
Gjest Melk Skrevet 9. februar 2005 #37 Skrevet 9. februar 2005 forstår liksom ikke hvorfor dere har problemer med at vi feirer noen dager mer enn dere... Hva så? det er jo våres penger som blir brent ikke deres. Hvem er dere? Jeg har ikke problemer med at andre feirer alt ihjel. Det blir som å spise godteri hver dag istedenfor kun i helgen. Jeg koser meg med færre dager.
Gjest skindeep Skrevet 9. februar 2005 #38 Skrevet 9. februar 2005 feirer alt i hjel? hehe, dummeste jeg har hørt.
Gjest Melk Skrevet 9. februar 2005 #39 Skrevet 9. februar 2005 feirer alt i hjel? hehe' date=' dummeste jeg har hørt.[/quote'] Ja, det må du jo få lov til å mene. Det er jeg som har stressede venninder som stadig må ut og handle til alle disse anledningene, gjerne litt dyrere og finere for hver gang. Og som klager over at de ikke vet hva de skal kjøpe DENNE gangen (for det er jo bare 3 mnd siden mannen fikk gave til ca 1000 kr sist)
Gjest skindeep Skrevet 9. februar 2005 #40 Skrevet 9. februar 2005 hvorfor bryr du deg om det da? La de få stresse med det, de som selv har valgt det. Men må få si at noen av de dagene du nevnt som de feirer, blir litt for mye. Det hender seg noen ganger at jeg kjøper en gave til min kjære nå vi har vært sammen så og så lenge (f.eks. 7 år), en liten rose eller noe sånt. Synest det er veldig kjekt og romantisk jeg. lager en middag med levende lys o.s.v pluss en "nykjøpt" rose på bordet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå