nallemaja Skrevet 5. februar 2005 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2005 oioioioioioioioioioioioioioioooooooooooooooooiiiiiiiiiii!!!!! jeg som sa til mannen min at det er i morra, og han som har vært ute og kjøpt gave til meg fra ungene! så flaut! stakkar han! og stakkar meg! dette kommer jeg til å få høre i 14 år fremover!!!!
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2005 #5 Skrevet 6. februar 2005 Oppfordre alle til å boikotte denne dagen. Dette er en dag for handelstanden. Blir nye mødre i fam da+ som mor får du en gave av ungene som far har fikset. Så må far ordne til sin mor en hilsen. Så må du som mor huske din egen mor.... Morsdag tviholder man på....det gjelder kvinnene selv. Farsdag da? med så mange enslige foreldre i dag og barn uten kontakt eller lite kontakt med fedre.... Jeg synes synd på disse ungene på slike dager. vel det er mange som bor med fedrene,men tenk på alle de andre.... De hører reklamen som hyler mot de fra tv om morsdag/farsdag. Få en avskaffelse med disse kunstige dagene. Vær omtenksom resten av året heller. vel, dette hadde ingen ting med trådstarter sitt spørsmål,men synes det passet alikavel
Gjest Embla s Skrevet 6. februar 2005 #6 Skrevet 6. februar 2005 Enig med Gjest over! Morsdag og farsdag er noe stort tull, og et utrolig dårlig forsøk på å skape enda et behov (morsdagskort... morsdagsblomster... morsdagskake... morsdagsmiddag på resturant... morsdags-smykke hos gullsmeden... morsdags- ) (Men er absolutt ikke motstander av å gjøre stas på sine foreldre/ektefeller, når det måtte være! ) Og til trådstarter som lurer på når denne dagen er: Den kan da være hvilken som helst dag som passer dere!? Det er uansett en oppkonstruert dag! Det er vel det samme om du får blomster og kaffe på senga den ene søndagen som den neste?
koldbruna Skrevet 6. februar 2005 #7 Skrevet 6. februar 2005 Enig med Gjest over! Morsdag og farsdag er noe stort tull, og et utrolig dårlig forsøk på å skape enda et behov (morsdagskort... morsdagsblomster... morsdagskake... morsdagsmiddag på resturant... morsdags-smykke hos gullsmeden... morsdags- ) (Men er absolutt ikke motstander av å gjøre stas på sine foreldre/ektefeller, når det måtte være! ) Og til trådstarter som lurer på når denne dagen er: Den kan da være hvilken som helst dag som passer dere!? Det er uansett en oppkonstruert dag! Det er vel det samme om du får blomster og kaffe på senga den ene søndagen som den neste? Enig med både gjest og embla Koldbruna
Siam Skrevet 6. februar 2005 #8 Skrevet 6. februar 2005 Enig i at denne dagen er laget av handelsstanden, og jeg kjøper derfor ingenting til mødre/svigermødre i forbindelse med morsdag. Men jeg tar selvsagt en telefon, det er jo uansett bare hyggelig.
Dru Skrevet 6. februar 2005 #9 Skrevet 6. februar 2005 Morsdag er vel verken oppkonstruert eller importert/funnet på av handelsstanden. Da mamma var liten feiret de også morsdag. Det begynner jo å bli en del tiår siden. Da var det en dag der mor skulle få litt ekstra tid, og mann/barn tok seg av de daglige oppgavene. Middag og sånt. Jeg vil heller si at handelsstanden melker en gammel tradisjon.
Gjest Madam Felle Skrevet 7. februar 2005 #11 Skrevet 7. februar 2005 Min mor får en telefon fra meg den dagen, og barna lager noe til meg, som er mye mer verdt enn det som blir kjøpt.
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #12 Skrevet 7. februar 2005 Oppfordre alle til å boikotte denne dagen. Dette er en dag for handelstanden. Blir nye mødre i fam da+ som mor får du en gave av ungene som far har fikset. Så må far ordne til sin mor en hilsen. Så må du som mor huske din egen mor.... Morsdag tviholder man på....det gjelder kvinnene selv. Farsdag da? med så mange enslige foreldre i dag og barn uten kontakt eller lite kontakt med fedre.... Jeg synes synd på disse ungene på slike dager. vel det er mange som bor med fedrene,men tenk på alle de andre.... De hører reklamen som hyler mot de fra tv om morsdag/farsdag. Få en avskaffelse med disse kunstige dagene. Vær omtenksom resten av året heller. vel, dette hadde ingen ting med trådstarter sitt spørsmål,men synes det passet alikavel Enig med deg! Jeg har fått inntrykk av at bhg og skoler har boikottet disse dagene pga overnevnte argumentasjon. I datteren min sin bhg er det ihvertfall ingen oppmerksomhet rundt disse dagene. Heldigvis, da hun ikke har kontakt med faren sin ... Diskuterte dette med en venninne en gang, som er lykkelig gift med en enestående mann, og de to har to barn sammen. Hun mente det var helt feil at unger av gifte, normale foreldre skulle måtte lide for at det fantes en brøkdel av unger uten foreldre. Hun syntes det var en skam at hennes barn skulle bli smådd for dette, bare pga mennesker som meg. Jeg takket henne oppriktig for empatien hun hadde overfor min datter og mange med henne. Siden har emnet aldri vært på bane. Men jeg må si at jeg er høyst uenig med henne, ikke bare pga datteren min, men fordi det fins et hav av barn som ville følt seg utenfor. Og DET skjønner jeg ikke vitsen med. Ronja_80
Kittykat Skrevet 7. februar 2005 #13 Skrevet 7. februar 2005 La dagen dø hen stille og rolig. Nei, la oss beholde den. Jeg liker denne dagen. Det blir gjort ekstra stas på mor. La de som vil få feire den, mens resten kan bare botikotte den så mye de vil. Jeg kommer ihvertfall til å feire den så lenge jeg lever.
Belba Skrevet 7. februar 2005 #14 Skrevet 7. februar 2005 Jeg synes morsdagen er hyggelig, og sender kort og blomster.
Fakse Skrevet 7. februar 2005 #15 Skrevet 7. februar 2005 Det er koselig å gjøre noe ekstra for mamma, enten det er morsdag eller en vanlig dag. Neste søndag inviterer vi foreldrene våre på indisk lammemiddag, hyggelig for oss og dem, uten at handelsstanden får noe igjen for det.
Lisemor Skrevet 7. februar 2005 #16 Skrevet 7. februar 2005 Det er en dag der en skal sette litt ekstra pris på mor (og far på farsdag),om man går og kjøper noe er opp til hver enkelt.
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #17 Skrevet 7. februar 2005 Må man ha en bestemt dag i februar for å klare det? Kan de ikke sette pris på meg og overaske meg ellers i året, s får det bare være.
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #18 Skrevet 7. februar 2005 Dere som er alenedre på morsdagen,hvordan opplever barna deres en slik dag? Tv har jo kjørt reklame 14 dager i forvien. Og hva med barna uten far? Mors/fars dag er et eksempel til å ekskludere enkelte. En dag som har levd over..... Trenger vi ekstra kosedager+ Har vi ikke nok som det er? Kansje morsdag for 100 år siden ble annerledes. Da var det sjelen noe kos og noe ekstra. Nå koser vi jo hele uka ,året rundt. Den gang at mor fikk en kaffeskvett på sengen var på sin plass. Den gang var det nesten "umulig for mor å ligge på morgenen.
Belba Skrevet 7. februar 2005 #19 Skrevet 7. februar 2005 Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk må ta alt så alvorlig. Jeg tror ikke mamma synes det er kjipt å få kort og blomster, selv om det er en "konstruert dag". Heldigvis vet hun å sette pris på omtanke, selv om det er morsdag.
Gjest Litjmæ Skrevet 7. februar 2005 #20 Skrevet 7. februar 2005 Man MÅ ikke ha en spesiell dag for det, men jeg kan ikke se at det gjør noen skade! Jeg synes det er koselig med morsdag og farsdag jeg. De kan godt få ha en egen dag som er bare deres. Det er da opp til hver og en om man vil bruke penger på det eller ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå