Gå til innhold

Janne Jemtland saken...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, chisandra skrev:

Det trenger det ikke å være. Vi vet ingenting om hun f.eks. pleide å være hos ei venninne etc. innimellom. Det eri det hele tatt svært listevisning vet om saken. 

Nei, men nå har jo familien hennes fortalt veldig mye om henne og ikke noe sånn er nevnt. Tror ikke det er vanlig for henne å dra ut midt på natta fra familie og barn midt uti gokk. De færreste gjør vel sånt frivillig?

Anonymkode: 68f9f...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, AnonymBruker said:

Skal mye til at vi klarer å overgå nærmiljøet i spekulasjoner 

Anonymkode: d4f83...2e5

Så da er det greit?

Nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble meldt savnet den 30, på morgenen, altså ikke den 31 som mange her skriver. Det var opprinnelig en skrivefeil i avisen. 

Anonymkode: b7422...d20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor forlot hun hjemmet? Frisk luft pga litt dårlig etter all drikka... Krangel med mannen. Mannen la seg, våknet grytidlig og så hun fortsatt ikke var hjemme. Noen som har kjørt på henne? Spist av ulv? Vet mannen mer enn han sier? Har hun møtt på en fremmed overfallsperson? Har hun falt ned i en grøft osv... med tanke på at hun var full... Gått seg vill? Alt kan ha skjedd.

Anonymkode: 19515...73e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2018 den 8.29, AnonymBruker skrev:

Hun ble meldt savnet den 30, på morgenen, altså ikke den 31 som mange her skriver. Det var opprinnelig en skrivefeil i avisen. 

Anonymkode: b7422...d20

Men det er likevel halvannet døgn etter at hun ble borte.

Anonymkode: ed56d...169

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er likevel halvannet døgn etter at hun ble borte.

Anonymkode: ed56d...169

Hun ble meldt savnet morgenen etter, rundt halv ti. Altså ca sju og en halv time etter at hun sist ble sett. Med tanke på at det var natt, synes jeg ikke det er spesielt lenge. 

Anonymkode: e41d0...40e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble meldt savnet 09:29 30.desember, politiet oppfattet ikke ektemannen som urolig, og satte derfor ikke igang leteaksjonen før mannen ringte for annen gang 31.desember. Er vel ikke tilfeldig at det er politiets håndtering av saken som plutselig får så mye oppmerksomhet fra media.

Anonymkode: 7e839...d33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke satt meg så veldig inn i saken, men jeg syntes det er rart at hun skulle ut å gå en tur midt på natta etter de har kommet fra byen. Hadde jeg vært mann og min samboer og mor til mine barn ville ut å gå midt på natta hadde jeg prøvd å overtale hun til å ikke gjøre det eller tilbudt meg å gå med. Mulig mannen sov når hun gikk, det bet jeg ikke. Jeg stusser også på at om han sov å våkner dagen etterpå såpass "sent" og samboer ikke er der uten å ha gitt beskjed ville jeg også blitt urolig. Kan de se om han har prøvd å kontakte henne før han meldte hun savnet til politiet?  

Anonymkode: e2186...2cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun ble meldt savnet morgenen etter, rundt halv ti. Altså ca sju og en halv time etter at hun sist ble sett. Med tanke på at det var natt, synes jeg ikke det er spesielt lenge. 

Anonymkode: e41d0...40e

Festen de var på sammen var den 28.desember, altså kom de hjem sammen med taxi natten den 29.desember kl 02.00. Han meldte henne savnet 30.desember om morgenen, det er over 30 timer etter at hun forsvant fra hjemmet. Politiet fikk ny melding fra ektemannen 31.desember og da satte de i gang leting. 

Anonymkode: 0d56b...e16

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Festen de var på sammen var den 28.desember, altså kom de hjem sammen med taxi natten den 29.desember kl 02.00. Han meldte henne savnet 30.desember om morgenen, det er over 30 timer etter at hun forsvant fra hjemmet. Politiet fikk ny melding fra ektemannen 31.desember og da satte de i gang leting. 

Anonymkode: 0d56b...e16

Jeg rettet litt på det for deg, jeg: 

Festen de var på sammen var den 29. desember, altså kom de hjem sammen med taxi natten den 30. desember kl 02.00. Han meldte henne savnet 30. desember om morgenen (kl 09.29), det er omtrent akkurat 7,5 timer etter at hun forsvant fra hjemmet (eller rettere sagt sist ble sett hjemme). Politiet fikk ny melding fra ektemannen 31. desember og da satte de i gang leting. 

Anonymkode: e41d0...40e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun ble meldt savnet morgenen etter, rundt halv ti. Altså ca sju og en halv time etter at hun sist ble sett. Med tanke på at det var natt, synes jeg ikke det er spesielt lenge. 

Anonymkode: e41d0...40e

Nei, det er feil. Han ringte ikke morgenen etter, men dagen etter det igjen.  Det tok 30 timer før ektemannen ringte politiet første gang, og da oppfattet de det ikke som akutt.

Anonymkode: ed56d...169

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg rettet litt på det for deg, jeg: 

Festen de var på sammen var den 29. desember, altså kom de hjem sammen med taxi natten den 30. desember kl 02.00. Han meldte henne savnet 30. desember om morgenen (kl 09.29), det er omtrent akkurat 7,5 timer etter at hun forsvant fra hjemmet (eller rettere sagt sist ble sett hjemme). Politiet fikk ny melding fra ektemannen 31. desember og da satte de i gang leting. 

Anonymkode: e41d0...40e

Her tar du feil, så kanskje du ikke skulle være så nedlatende. Hun ble borte NATT TIL 29. desember.

Anonymkode: ed56d...169

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg rettet litt på det for deg, jeg: 

Festen de var på sammen var den 29. desember, altså kom de hjem sammen med taxi natten den 30. desember kl 02.00. Han meldte henne savnet 30. desember om morgenen (kl 09.29), det er omtrent akkurat 7,5 timer etter at hun forsvant fra hjemmet (eller rettere sagt sist ble sett hjemme). Politiet fikk ny melding fra ektemannen 31. desember og da satte de i gang leting. 

Anonymkode: e41d0...40e

Fra VG

"28. desember var Janne Jemtland og hennes ektemann på fest i et forsamlingslokale i Brumunddal. De dro hjem, men Janne forlot deretter hjemmet, klokken 02 om natten."

"Politiet er sikre på at Janne forlot sitt hjem i Brennlia klokken 02 natt til fredag."

"Ektemannen meldte henne savnet drøye 30 timer etter at hun forsvant, men politiet oppfattet ikke meldingen som akutt. Det var først da mannen ringte politiet på søndag 31. desember at politiet iverksatte leteaksjon etter 36-åringen."

Anonymkode: 0d56b...e16

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det SÅ vanskelig å skjønne at hun ble borte natt til 29., festen var 28., mannen meldte henne savnet 30., og letingen startet 31.!!??😲

Anonymkode: 7e839...d33

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg rettet litt på det for deg, jeg: 

Festen de var på sammen var den 29. desember, altså kom de hjem sammen med taxi natten den 30. desember kl 02.00. Han meldte henne savnet 30. desember om morgenen (kl 09.29), det er omtrent akkurat 7,5 timer etter at hun forsvant fra hjemmet (eller rettere sagt sist ble sett hjemme). Politiet fikk ny melding fra ektemannen 31. desember og da satte de i gang leting. 

Anonymkode: e41d0...40e

Du "retter på" det som fra før var rett? :dry:

Anonymkode: d4f83...2e5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det stod feil dato i en av Dagbladets artikler om saken, de har rettet det nå. Det stod at politiet var interessert i informasjon fra kl.02.00 30.desember, det skulle være 29.desember.

Så da er det kanskje ikke så rart at det blir misforståelser. 

Anonymkode: 0d56b...e16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det SÅ vanskelig å skjønne at hun ble borte natt til 29., festen var 28., mannen meldte henne savnet 30., og letingen startet 31.!!??😲

Anonymkode: 7e839...d33

Legger ved bilde som viser at du har rett. Men det er jo helt vilt! 30 - tretti - timer!!! Fatter det ikke. Skummelt. 

Screenshot_20180109-120854.png

Anonymkode: 7ea2c...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/1/2018 den 0.17, AnonymBruker skrev:

Den teorien bør du tipse politiet om.

Anonymkode: 042a1...dd6

Slapp av, og ta dere en bolle. Man ringer politiet hvis man har tips, ikke en oppdiktet teori. Politiet vet hva de driver med, og partnere blir alltid nøye efterforsket å slike saker. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legger ved bilde som viser at du har rett. Men det er jo helt vilt! 30 - tretti - timer!!! Fatter det ikke. Skummelt. 

Screenshot_20180109-120854.png

Anonymkode: 7ea2c...c91

Det er veldig skremmende! Normalt sett ville det ikke gått så mange timer før en ektemann melder sin kone savnet. Og tanken på at han hadde ordlagt seg på en slik måte som ikke gjorde at politiet satte igang en leteaksjon - dét er skremmende, det!

Anonymkode: 7e839...d33

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...