Gå til innhold

Oppdrag baby


Ginny

Anbefalte innlegg

Var vel på tide med en dagbok 😊

Ginny liker guinness, er snart 30, bor med mannen og katten, lever livet så godt det lar seg gjøre 😊

Etter ett år med prøving uten resultater, ble vi henvist videre i den tro at det var jeg som var problemet. Hadde da prøvd "alt", uten så mye som et snev av to blå. Viste seg da at jeg er i tipp topp stand, mens mannen har for få svømmere, og for få av dem svømmer godt nok. Så da blir det ICSI på oss, venter nå bare på mensen igjen, så er det oppstart. Kunne startet forrige syklus egentlig, men da hadde vi fått potensielt innsett midt i romjula, og da hadde legene andre planer (🙄).

Forventer mens torsdag/fredag kommende uke, reseptene er i boks (gruer meg til å betale for dem, baby x er dyr lenge før den i det hele tatt eksisterer 😛). Så ja. 2017 var et interessant år, store topper og dype daler, så nå satser vi på at 2018 blir hakket mer stabilt 😊

Nå er det bare å håpe at de neste dagene går fort, så vi kommer i gang! Let's go 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mensen! Kanskje aldri vært så glad for å få den før 😛

Prøvde å ringe sykehuset som avtalt, men gikk rett til telefonsvarertjeneste hvor de ville ringe opp igjen. De skulle ringe igjen i løpet av to arbeidsdager, hvilket vil si at da kan de ringe på mandag vel? 😛 Brevet jeg fikk før jul sier at jeg skal starte på bemfola på blødningsdag 2, og cetrotide fra blødningsdag 5. Og hvis jeg skulle få mensen på en helgedag, skulle jeg bare starte, og ringe på mandag. Så hvis de ikke ringer tilbake får jeg vel bare starte i morgen som planlagt?

Dette er dritskummelt! Er kjempenervøs for at de skal si de ikke har kapasitet til oss denne måneden, eller hundre tusen andre ting som kan gå galt etterhvert. Det er veldig mye skumlere enn å ha sex hvertfall 😛 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis ringte de tilbake, og det blir oppstart med bemfola i morgen! Cetrotide fra tirsdag, og ultralyd på fredag!

jei 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøyter dag to. Så langt merker jeg ingenting, annet enn at mensen ikke gjør latterlig vondt denne gangen. Det er en bivirkning jeg kan leve med 😊

Kjøpte bemfola og cetrotide for den første uka, bare det ble 5000 😳 Hele situasjonen føles så uvirkelig i grunn, nå gjør vi jo noe som faktisk øker sjansen for at vi får barn. Samtidig hadde jeg aldri trodd at problemene skulle ligge hos mannen, så jeg følte jo litt på det alle de andre prøveperiodene og, hvor allskens kjerringråd ble prøvd ut. Det er litt sært å tenke på nå, hvis vi bare hadde fått testet spermen privat mye tidligere, så kunne vi ha spart oss for mye prøving. Ikke at det hjelper å tenke sånn da, men det ligger nå en gang bak i hodet og lurer.. 

Jaja. Det føles godt å gjøre noe som faktisk øker sjansene våre for å bli foreldre, selv om det er både dyrt, tidkrevende, og litt brutalt mentalt sett 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøyter dag tre. Så langt går alt greit, bemfola er veldig enkelt å sette, og spissene er veldig tynne og kjennes knapt. Eneste bivirkningen er at jeg er skikkelig frossen, i tillegg til at jeg plutselig ikke har menssmerter. Kanskje litt trøttere enn vanlig og, noe som lett løses ved at jeg tar en lur under noen ekstra pledd 😛

Gruer meg litt mer til cetrotide, den virket hakket større og kjipere. Jeg er ikke redd for sprøyter eller har de helt store problemene med det, jeg setter B12 på meg selv hver måned fra før,  men jeg kan ikke si at jeg liker det 😛 

Ellers er jeg spent på veien videre, dette er jo en spennende prosess og utfallet kan potensielt bli veldig bra. Ultralyd på fredag, bør mannen være med på den tro? Han synes hele opplegget er skummelt 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at det er som det er! Men enda godt dere har funnet ut av det og har fått startet prosessen! :) Jeg kan ikke stort om dette, er ultralyden for å se hvordan eggene har det og at det utvikler seg rett med tanke på uttak? I tilfelle er vel det noe som det sikkert er godt og å ha en hånd å holde i mens det skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.1.2018 den 9.39, Tonio skrev:

Så kjedelig at det er som det er! Men enda godt dere har funnet ut av det og har fått startet prosessen! :) Jeg kan ikke stort om dette, er ultralyden for å se hvordan eggene har det og at det utvikler seg rett med tanke på uttak? I tilfelle er vel det noe som det sikkert er godt og å ha en hånd å holde i mens det skjer. 

Absolutt kjedelig, men vi satser jo på at dette går bra 😃

Ultralyden er for å sjekke hvordan stimuleringen går, om de må endre noe på medisinene, og når det eventuelt kan bli uttak. Jeg har litt lyst til at han skal være med, jeg prøver å inkludere ham mest mulig i prosessen, selv om det er mye meg, meg, meg.. Så jeg tror nok jeg prøver å få ham med 😊

---------

Dag fire! Natta var fæl, mareritt og greier.. Var lei meg da jeg våkna, og har vært putt hele dagen. Hormoner much? 😛

I morgen tidlig er det cetrotide, ut fra det jeg har klart å lese meg til er det mer vanlig å få bivirkninger av den, så det er bare å gjøre seg klar 😛

Endret av Ginny
Manglende skriveferdigheter..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøyter dag fem! Startet med cetrotide i dag, det gikk i grunn over all forventning. Mannen har en fascinerende sprøyteskrekk, og måtte forlate badet :P Det gikk helt fint å blande pulveret og væsken, og sprøyta i seg selv var grei. Fikk en smule angst da jeg så den første spissen ("blandespissen"), men heldigvis skulle ikke den i nærheten av meg, for den var stor! Som O Store Internett hadde advart meg mot, ble huden rundt stikket ganske rød og klødde en stund etterpå, men jeg masserte området (igjen, takk til OSI) og det ser ut til at det gikk helt fint. Ingen spesielle bivirkninger å melde om i dag, annet enn at armen plutselig gjør vondt. Ser ikke den helt store sammenhengen der da, så tenker den bare har fått seg en kakk eller noe mens jeg sov :P 

Dagene går veldig fort og veldig sakte samtidig. Veien hit har vært så lang, og all den tid utfallet er ukjent, er den fremdeles veldig lang. Jeg leste en gang noen her inne som sa at hvis man bare hadde visst at det faktisk ville komme et barn ut av dette, så ville alt vært mye enklere å forholde seg til. Men nå er det bare sprøyter og leger og blodprøver og hormoner og følelser overalt, og så kanskje om en måned så sitter jeg her like tomhendt (tomlivmoret..?). Kan jo ikke akkurat gjøre noe annet enn å vente og se, men den veien her er jammen kjipere enn forventet..

På hjemmefronten har vi fortsatt den store navnedebatten, som i grunn har pågått noen år nå. For hvilket etternavn skal eventuelle barn egentlig ha? Vi er ikke gift, begge har etternavn fra gårder vi er svært knyttet til, ingen er villige til å bytte :PFornavn skal vi nok klare å bli enige om (selv om mitt favorittnavn også er navnet på ei han datet i ca. 10 minutter som tenåring, og dermed er uaktuelt ifølge ham), men etternavn er tydeligvis noe som sitter langt inne. Men, vi må først ha noen å gi et navn før det blir et faktisk problem. Så det er bare å smøre seg med tålmodighet og håpe på gode nyheter på fredag :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøyter dag sju! Føler meg litt blæhrk, og er ganske trøtt, ellers er ting greit. Føler meg litt stinn i grunn, men ikke vondt eller noe. I går kom det masse EL-aktig slim, og det fortsatte i dag. Lett googling sier at det er helt normalt, og ingen grunn til bekymring. Jeg var litt redd for at det skulle bety EL, noe som var mektig tidlig på syklusdag sju, men det er altså ikke det. Noen steder sto det og at det var positivt, noe om tykk slimhinne eller noe, så da satser vi på det 😁

Har litt vondt i hodet og kjenner jeg, det er vel og en veldig vanlig bivirkning, og har ikke vært spesielt plaget med det før akkurat nå, så det kan være tilfeldig..

ultralyd i morgen tidlig 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøyte dag åtte! Ultralyd i dag, tykk slimhinne og fine eggeposer, hun talte til minst fem på begge sider 😊 De var ikke store nok, som forventet, men lå mellom 13 og 16 mm. Fortsetter med samme opplegg til mandag, da blir det ny ultralyd. Uttak tidligst onsdag da. 

nye medisiner kjøpt inn, nå oppe i 7500.. Helt brutalt dyrt dette her, men forhåpentligvis verdt det..

Ifølge legen som gjorde undersøkelsen så slapp vi flere undersøkelser og samtaler på sykehuset fordi vi hadde akkurat den gynekologen vi hadde. Så da skjønner hvorfor vi ikke har vært på disse samtalene alle snakker om 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøyter dag 11. Ultralyd i dag, med en annen lege enn sist, det var en ganske annerledes opplevelse i grunn. Mannlig lege, noe eldre, og han snakket og forklarte mye mer enn legen sist. Sjekket høyre side først, der var det 3-4 poser som var akkurat litt for små, med 15/16 mm. Han sa de ville ha minst tre poser som var over 17 mm, og det var mulig mulig disse på høyre side kunne brukes, men de var litt små. Så gikk han for å skrive ned ting, og jeg måtte holde ultralydstaven imens. Jeg kikket rundt det jeg kunne, men jeg så ikke noe som gav mening 😛

Så bort til venstre, og da kunne han fortelle at disse var større, som sist. Visste ikke at de var større på venstre side sist 🤔 Her fant han 3 som var over 20 mm, og et par som var under 17. Derfor blir det EL-sprøyte i dag, fordi han sa vi måtte ta ut de store på over 20 mm før de ble ødelagt. Jeg vet ikke nøyaktig hva som kan skje med dem, tenker noe i retning spontan EL, men jeg fikk ikke noe svar på det. Så akkurat nå føles det mest som om de fleste er for små, og de store er for store... Ikke veldig oppmuntrende, men jeg håper det ordner seg på onsdag og at vi får ut noen fine egg..

Ovitrelle om et par timer da, og sprøytefri i morgen. Alt dette føles i grunn ganske surrealistisk. Å sitte på det kleineste venterommet i verden begynner å bli litt spesielt i grunn 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Azumarill skrev:

Hehe, det ser mest ut som manglende TV-signaler eller abstrakt kunst inni der, syns jeg :fnise:

Hei forresten :vinke: Vi er nærmeste naboer (frem til jeg poster dette innlegget, da flytter du noen innlegg opp! ) og tenkte det var trivelig å hilse på. Spennende å følge prosessen deres fremover!

Oooh, dagboknabo 😃 Velkommen hit 😃

 

Uttaksdag i dag! Det var ubehagelig, men langt fra så grusomt som jeg hadde forestilt meg det. Ikke fikk jeg intravenøst heller, det var litt skuffende 🙄 Men, 11 egg ut! Den lett svake høyresiden gav 3 egg, mens venstresiden med sine kjempeposer hadde 8. Legen som utførte uttaket hadde samme navn som meg, så det må jo bare bety lykke 😁 Og ikke bare det, mannens prøve ble analysert mens vi var der, og antallet er nå fire ganger høyere enn det var ved første prøve! Så det går rette veien, selv om det fremdeles er dårligere enn normalen!

Nå er det bare å vente. Hvis jeg ikke hørte noe innen fredag, skulle jeg bare møte opp kl 2 for innsett. Satser på at telefonen ikke lager så mye som et knyst 😎

Og nå gjør det forøvrig skikkelig vondt, som en kontinuerlig, middels sterk menssmerte. Hevn for at det har gått så greit hittil vil jeg tro 😛 Satser på at det forsvinner til i morgen.. Og så er det bare å vente... 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ginny skrev:

Oooh, dagboknabo 😃 Velkommen hit 😃

 

Uttaksdag i dag! Det var ubehagelig, men langt fra så grusomt som jeg hadde forestilt meg det. Ikke fikk jeg intravenøst heller, det var litt skuffende 🙄 Men, 11 egg ut! Den lett svake høyresiden gav 3 egg, mens venstresiden med sine kjempeposer hadde 8. Legen som utførte uttaket hadde samme navn som meg, så det må jo bare bety lykke 😁 Og ikke bare det, mannens prøve ble analysert mens vi var der, og antallet er nå fire ganger høyere enn det var ved første prøve! Så det går rette veien, selv om det fremdeles er dårligere enn normalen!

Nå er det bare å vente. Hvis jeg ikke hørte noe innen fredag, skulle jeg bare møte opp kl 2 for innsett. Satser på at telefonen ikke lager så mye som et knyst 😎

Og nå gjør det forøvrig skikkelig vondt, som en kontinuerlig, middels sterk menssmerte. Hevn for at det har gått så greit hittil vil jeg tro 😛 Satser på at det forsvinner til i morgen.. Og så er det bare å vente... 🤞

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Azumarill skrev:

11 egg ut, det må jo være bra! Nå må de bare oppføre seg eggsemplarisk fremover. Håper formen er grei etter gårsdagen også.  Krysser fingrene for null telefoner fremover! Og  at det bare skal vise seg å være en telefonselger hvis den faktisk ringer. Litt sånn motsatt av når man møtt noen og håper på en ring eller melding eller i det minste en snap og ser på telefonen hvert femte minutt sånn for å dobbeltsjekke om den har batteri eller dekning og om lyden er på som man ikke går glipp av noe....og når det først ringer så er det bare mamma.

Håper det 😃 

Ingen har ringt så langt! Holdt på å dø i morges da et forsikringsselskap ringte mannen, jeg tenkte at nå var alt dødt 😵 Under 24 timer igjen nå, så med mindre mamma ringer (og hun FaceTimer bare 😛) så skal det går bra 😃

Formen er mye bedre i dag, ikke så vondt lenger, heldigvis. Så har vi hele den store babyklister-diskusjonen i hjemmet, ingen av oss tror på homeopati, meeeen.... Meeen 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyklisterdiskusjonen løste seg selv! Gadd ikke vente på postgang fra Danmark, og det er et apotek i byen her som selger noe tilsvarende. Homeopatigreier på apptek? Jepp.

Men, nå viste det seg at man trenger resept for å kjøpe det! Det er vann liksom 🙄

Jeg skjønner ingenting av noenting lenger 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...