Gjest TomKrus Skrevet 8. februar 2005 #21 Del Skrevet 8. februar 2005 Du må vite at du ikke trenger noen som helst i livet ditt. Ikke legg for mye vekt på relasjoner. Dine sporadiske biologiske innspill i sjekkingens verden sammenblandet med slik kvasipsykologisk prat, utgjør en herlig suppe. Mennesket er et flokkdyr og det er avhengig av relasjoner. Hadde det ikke vært slik, ville brorparten av oss vært ensomme ulver som trakk innom vannhullet i ny og ne for å parre oss. Tiden går og relasjoner kommer og går. Det er ingen grunn til å sørge over brutte relasjoner. Uten sorg over brutte relasjoner, ville vi aldri hatt noen relasjoner. Det er et slikt savn et brutt forhold medfører, som forteller hvor viktig denne kontakten er for oss. Enhver person som har erfart en smertelig kjærlighetssorg vet hvor viktig en slik relasjon er for et menneske. Uselvstendige mennesker er de mest sårbare i denne verden, og de når aldri langt på noe som helst område. De fleste av oss er i mer eller mindre grad avhengig av andre. Det er det som har vært vårt fortrinn. Mennesker som er fullstendig uavhengig av andre dør gjerne slik de likte å leve: alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagne Skrevet 8. februar 2005 #22 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg vil heller være avhengig av andre enn å være en eremitt, jeg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valentino Skrevet 8. februar 2005 #23 Del Skrevet 8. februar 2005 Mennesket er et flokkdyr og det er avhengig av relasjoner. Ja, men det betyr ikke at vi behøver å legge så mye vekt på disse relasjonene. Altfor mange legger altfor mye i relasjoner av frykt for ikke å danne nye relasjoner. De fleste av oss er i mer eller mindre grad avhengig av andre. Det er det som har vært vårt fortrinn. Selvfølgelig skal ikke mennesker leve alene, men mennesker må ikke legge for mye vekt på i NÅVÆRENDE relasjonene. Er vi klar over at de høyst sannsynlig blir brutt på forhånd blir ikke bruddene så triste. Nye relasjoner oppstår hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 8. februar 2005 #24 Del Skrevet 8. februar 2005 Selvfølgelig skal ikke mennesker leve alene, men mennesker må ikke legge for mye vekt på i NÅVÆRENDE relasjonene. Er vi klar over at de høyst sannsynlig blir brutt på forhånd blir ikke bruddene så triste. Nye relasjoner oppstår hver dag. Nye relasjoner oppstår hver dag, men sterke relasjoner er et fortrinn. Dermed bør det "straffe" seg å miste et slikt forhold (for å forhnidre å gjøre feil i framtiden), og kroppen reagerer på den måten den gjør. Uten de sterke relasjonene vi mennesker skaper ville vi nok aldri kommet så langt som vi har kommet. Det har så klart sine ulemper, men hadde ikke fordelene veid opp for det, ville denne samværsformen dødd ut for lenge siden. Det er nok ikke bare intellektet som vektlegger et slikt forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*M* Skrevet 8. februar 2005 #25 Del Skrevet 8. februar 2005 men nå må jeg nok forlate singlegjengen! Javel, så får jeg sitte igjen her jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 8. februar 2005 #26 Del Skrevet 8. februar 2005 Jeg unner alle som går i to sko å ha noen som synes de er spesiell, jeg. Kjempeheldig! Her er jeg altså helt enig med deg Fiona, jeg unner IKKE de som går i en sko å ha noen spesiell. Det må da være måte på Kunne jo dessuten tenkes at den andre skoen ble lei seg og da er det sikkert farlig. Så den første skoen burde ikke gjøre seg så avhengig av den første. Den burde trives alene først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 8. februar 2005 #27 Del Skrevet 8. februar 2005 Nei, dere er så falske og smiskete på dette forumet at det er helt vondt å lese. Det handler ikke om å være hverken falsk eller smiskete, men det går da an å være litt hyggelig når folk opplever noe positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 8. februar 2005 #28 Del Skrevet 8. februar 2005 Haha. Valentino, hva er egentlig poenget ditt? Hvis du vil være en ekkel kjedelig dust, kan du ikke heller si det enn å pakke det så dårlig inn? Pakker han det noen gang bra inn? Enten kan jeg skrive at du sikkert er en av de bitre idiotene som prøver og prøver på byen og heller burde brukt pengene sine på en extreme makeover, enn på øl, men tror jeg heller bare heretter overser slike slitsomme personer som du Pass deg, eller får du flere bitre makeover-tips fra den kanten enn du ønsker deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valentino Skrevet 9. februar 2005 #29 Del Skrevet 9. februar 2005 Pakker han det noen gang bra inn? Vel, hvorfor skal folk pakke inn ting hele tiden? Hva med å si ting slik de faktisk er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 9. februar 2005 #30 Del Skrevet 9. februar 2005 Vel, hvorfor skal folk pakke inn ting hele tiden? Hva med å si ting slik de faktisk er? Hvem er det som pakker inn hva? Synes du nok en gang uttrykker deg ganske ullent... Og slutt å være så bitter hele tiden, det blir du bare sur og lei av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. februar 2005 #31 Del Skrevet 9. februar 2005 Huff for en bråketråd. Nei, drit og dra på dere eremitter som noen så fint nevnte her, jeg er lykkelig og forelsket! Og blir ikke mindre forelsket av at surgubber ber meg tenker over hvor glad jeg var da jeg var alene. Da var jeg ikke glad nemlig. Men han her har jeg likt lenge og dette har gjort meg dritaglad, men hei du vi kan sikkert diskutere humøret mitt, hvis det er slikt som interesserer deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 9. februar 2005 #32 Del Skrevet 9. februar 2005 Enig med deg! Det er så digg å være forelsket og glad! Jippi! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valentino Skrevet 10. februar 2005 #33 Del Skrevet 10. februar 2005 hvor glad jeg var da jeg var alene. Da var jeg ikke glad nemlig. Men han her har jeg likt lenge og dette har gjort meg dritaglad Hva i all verden har du å bidra med i dette forholdet da du ikke liker deg selv godt nok til å trives i eget selskap? Du kommer til å snylte på hans energi i dette forholdet, og er ingen eremitt, men en parasitt. Eremitter gjør ingen skade, men det gjør parasitter. Når du har levd en stund på denne mannen du nå har funnet finner du ut at du allikevel ikke er fornøyd fordi du ikke liker ditt eget selskap. Han her kan ikke fylle dette tomrommet. Det er bare en illusjon så lenge du er forelsket. En forelskelse varer vanligvis i 1,5 til 2 år, og dette forholdet er dømt til å mislykkes dersom du ikke i løpet av denne tiden lærer å elske deg selv og trives i eget selskap. Det blir lite tid til å lære dette så lenge man er i et forhold. Derfor har alle godt av å være single i lengre perioder mellom forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 10. februar 2005 #34 Del Skrevet 10. februar 2005 Hva i all verden har du å bidra med i dette forholdet da du ikke liker deg selv godt nok til å trives i eget selskap? Du kommer til å snylte på hans energi i dette forholdet, og er ingen eremitt, men en parasitt. Eremitter gjør ingen skade, men det gjør parasitter. Når du har levd en stund på denne mannen du nå har funnet finner du ut at du allikevel ikke er fornøyd fordi du ikke liker ditt eget selskap. Han her kan ikke fylle dette tomrommet. Det er bare en illusjon så lenge du er forelsket. En forelskelse varer vanligvis i 1,5 til 2 år, og dette forholdet er dømt til å mislykkes dersom du ikke i løpet av denne tiden lærer å elske deg selv og trives i eget selskap. Det blir lite tid til å lære dette så lenge man er i et forhold. Derfor har alle godt av å være single i lengre perioder mellom forhold. Nå er jeg på nippet til å kalle deg en idiot, men nøyer med med å si at du fremstiller deg selv som en premiedust... Dette er den verste svadaen du har kommet opp med på en stund, og det sier ikke lite. Tror du, mest av alle personer trenger litt kjærlighet, da blir du sikkert både lunere og gladere. Men å skaffe seg kjærlighet vet du jo alt om, så jeg skal holde meg fra å gi deg noen råd på veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valentino Skrevet 10. februar 2005 #35 Del Skrevet 10. februar 2005 Nå er jeg på nippet til å kalle deg en idiot, men nøyer med med å si at du fremstiller deg selv som en premiedust... Dette er den verste svadaen du har kommet opp med på en stund, og det sier ikke lite. Du aner ikke hvor feil du tar! Les det jeg skrev et par ganger til, og tenk gjennom det litt. Forestill deg også en stund at det var en profesjonell psykolog som skrev innlegget, ikke meg. Det jeg skrev der er faktisk veldig viktig. Forhold er verdifulle, jeg sier ikke annet. Men forhold kan ikke dekke over at en part i forholdet har problemer. Problemene løses ikke ved å dekke over de, men å løse de. Disse problemene det er snakk om her løses ikke nødvendigvis ved å gå inn i et forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khayman Skrevet 10. februar 2005 #36 Del Skrevet 10. februar 2005 Du aner ikke hvor feil du tar! Les det jeg skrev et par ganger til, og tenk gjennom det litt. Forestill deg også en stund at det var en profesjonell psykolog som skrev innlegget, ikke meg. Det jeg skrev der er faktisk veldig viktig. Tror du kanskje bør lese gjennom dine egne innlegg....da kanskje du ser at de oser av bitterhet og mangel på respekt. Hvis du bytter ut profesjonell psykolog med hobbypsykolog er vi kanskje nærmere sannheten. Tror ikke en profesjonell psykolog ville brukt sine egne bitre erfaringer med kvinner for å analysere andres liv (særlig hvis han ikke visste noe som helst om den personen) Spesielt ikke på en så negativ måte som i denne tråden. Nå er jeg rimelig sikker på at Spideys nyfunne lykke ikke påvirkes av det som skrives i tråden her, men sånne uttalelser gjør ikke det kollektive ryktet til menn noen tjenester. Lykke til Spidey.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valentino Skrevet 10. februar 2005 #37 Del Skrevet 10. februar 2005 bitterhet og mangel på respekt. For det første er det ingen bitterhet, og for det andre får ingen som ikke har bevist at de fortjener det respekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 10. februar 2005 #38 Del Skrevet 10. februar 2005 Og hvem har sagt at Spidey har problemer? Har hun problemer fordi hun synes det er leit å ikke ha en kjæreste å være glad i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lestat Skrevet 10. februar 2005 #39 Del Skrevet 10. februar 2005 Av og til lurer jeg på om noen driver med en form for "live rollespill" her på forumet. Det er i alle fall ikke bestandig jeg skjønner agendaen til enkelte.... Uansett, lykke til Spidey 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. februar 2005 #40 Del Skrevet 11. februar 2005 Takktakk til alle som sier lykke til og jeg tror du misforstod helt her, valentino. Har ikke noen problemer med meg selv. Jeg liker meg ganske godt faktisk, men nå har det ikke noe med å like PERSONEN meg selv, men TILVÆRELSEN. Jeg liker bedre å ha en å være glad i og som gjengjelder de følelsene. Det betyr da ikke at jeg har problemer med meg selv? Da er det jo millioner her i dette landet som har problemer med seg selv da, huff, nei tror jeg skal gå og slå opp med ham i dag og bli en egoistisk liten dritt som kun deler gleden med en person, meg selv. Høres ikke det ut som en plan? Denne tråden var egentlig ment for å få utløp for hvor glad jeg er, og istedenfor skriver jeg ord på ord med en idiot (klarte ikke dy meg, jeg) jeg har irritert meg over hjernekapasiteten mange ganger. Intelligens har du sikkert, men sosial intelligens? Næh. Tror vi lar dette ligger, jeg, blir bare irritert over slike sutreunger som deg som skal lage diskusjon ut av alt Hadebja ;D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå