Gå til innhold

Klar ferdig ferdig - Kreft.....


ferdig

Anbefalte innlegg

Da er jeg over halveis i behandlingen og kroppen sier klart i fra at radioaktivitet og giftstoffer som dreper celler er ikke no serlig kult, men har så få bivirkninger at det er egentlig ikke lov å klage synes jeg. Litt kvalm og veldig sliten er det jeg har liksom, så detta går "strålende" hehe.

Bare gleder meg til å komme på jobb igjen, selv om det bare er for ca 8 uker før operasjon, så er det nye 2 mnd sykemelding og deretter kan det nye livet sakte begynne.

Teller dager 🙂

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere har alle hørt om kjæringa som sto med nasan i stubben i 100år? vel, nå skulle jeg ønske det var meg så kunne jeg tatt med stubben oppi senga å ligger hert i 100år og sovet!

Er så sliten at det gjør vondt, bare å gå med søppel er et ork du planlegger i timesvis, skrive dette her har jeg manna meg opp til i to dager nå og ikke be meg starte med do gåing enda, kan si det slik at hitill i dag bare så har jeg hvert på do ca 35 ganger og det er ikke mye resultater å skryte av der inne. Vondt i tarmene, magan, ryggen, rommpa, hue osv osv, men vet du hva,jeg er heldig, det er så mange der ute som har det mye værre enn meg å jeg priser meg lykkelig for at jeg er såpass bra som jeg er, er bare veldig glad neste uke er jeg ferdig med cellegift og stråling, da er det bare å vente ca 3-4 uker før bivirkningene sakte begynner dempe seg også blir det opperasjon rett før jul en gang.

I Mai er jeg i form igjen....... Håper jeg 🙂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/4/2018 at 9:32 AM, ferdig said:

Humor overvinner det meste

Når jeg mistet håret, gredde jeg det lille igjen i en sleik og tegnet på Hitler bart....vi finner alle våre metoder

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Mkigjen skrev:

Når jeg mistet håret, gredde jeg det lille igjen i en sleik og tegnet på Hitler bart....vi finner alle våre metoder

Humor er viktig, og den er der enda. Ikke bra humor menn humor er det 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Parasoll skrev:

Hvor er datteren din opp i alt dette?

Lykke til ja❤️

Min datter er med på dette, holdes innformert og holder seg innformert. Fikk seinest i går melding om att hadde jeg spist mere kål hadde dette hvert unngått, da har hu lest et sted at forskning på mus viser at de som fikk kål unngikk kreftsvulster i tarmen. Så hun er med men som mange andre "barn" trur jeg hun prøver å legge det bort så mye hun klarer i frykt for hva som kan skje.

Vi satte oss ned når fakta kom på bordet og leste om dette å pratet om dette, men som jeg sier til henne, dette er en dump i veien men ikke et hull å falle i å det er ikke noe vitsi å ta sorger på forskudd, de kommer fort nokk. Trur hu tar det pent nå, sier hvertfall det selv og jeg spørr henne ofte om det er noe hun lurer på, om det er noe hun vil pratye om osv.

 

Takk for omtanken❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Rask oppdatering.

Formen er stigende, blir fort sliten å sover dårlig men ellers i "topp" form, bedre enn på lenge hvertfall 🙂 jobber 80% og venter på operasjon, skal inn til kontroll nå snart for å se hvordan det står til med svulsten og får vel vite mer da.

Så her er ting bra, positive tanker og prøve leve som normalt 😉

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Og her kommer foreløpige konklusjonen 😉

JEG ER KREFT FRI!!!!!😎

Etter stråling og cellegift krympet svulsten såpass mye at det ble erklert velykket, så rett før jul ble det operasjon, de tokk da ut restene og la tarmen ut på magen så nå har jeg stomi og det ser ut til at det er noe jeg må ha resten av livet, men alternativet er at livet blei mye kortere så da tar jeg pose på magen jeg 🙂

Skal ikke nekte for at dette har hvert en tøff jul, pga en feil fikk jeg ikke smertestillende i riktig mengde før dagen etter operasjon og jeg sa ja til å bli sendt hjem alt for tidlig så etter 2 dager hjeme, uten å klare spise mer enn 2 knekkebrød og drikke 0,5L saft måtte jeg inn på sykehuset igjen for å få veske og næring. Men nå er alt mye bedre 🙂

Vomdt både her og der men humøret er på vei tilbake og hele kroppen roper etter å gå på turer snart, og dra på jobb 🙂

 

Takk for all omtanke her inne, nå skal jeg lage ny bruker som blir hetende "påsan" eller noe slikt 🙂

 

Ha et godt nytt år.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye ts❤🎉🤗 Dette er gode nyheter❤❤❤Stor klem fra meg💙

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2019 den 23.19, ferdig skrev:

Og her kommer foreløpige konklusjonen 😉

JEG ER KREFT FRI!!!!!😎

Etter stråling og cellegift krympet svulsten såpass mye at det ble erklert velykket, så rett før jul ble det operasjon, de tokk da ut restene og la tarmen ut på magen så nå har jeg stomi og det ser ut til at det er noe jeg må ha resten av livet, men alternativet er at livet blei mye kortere så da tar jeg pose på magen jeg 🙂

Skal ikke nekte for at dette har hvert en tøff jul, pga en feil fikk jeg ikke smertestillende i riktig mengde før dagen etter operasjon og jeg sa ja til å bli sendt hjem alt for tidlig så etter 2 dager hjeme, uten å klare spise mer enn 2 knekkebrød og drikke 0,5L saft måtte jeg inn på sykehuset igjen for å få veske og næring. Men nå er alt mye bedre 🙂

Vomdt både her og der men humøret er på vei tilbake og hele kroppen roper etter å gå på turer snart, og dra på jobb 🙂

 

Takk for all omtanke her inne, nå skal jeg lage ny bruker som blir hetende "påsan" eller noe slikt 🙂

 

Ha et godt nytt år.

Gratulerer!! Må være tidenes herligste følelse! :hug:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dette var hyggelig lesning! Så veldig godt at du er kreftfri og har det greit. Jeg heier på deg og ønsker deg alt det beste for tiden fremover :smilyblomst:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...

1 År etter operasjon nå, tiden går fort. Har ikke helt vendt meg til å ha en pose på magen men ting går veldig bra. Sliten det meste av tiden men det er vanlig sier de som har hvert der før meg, kreftbehandling tar på men alternativet er ikke der 😉 er 100% i jobb, er vel egentlig mer enn jeg klarer men nav har sine regler og forholde seg til så da blir det sånn da, søkte om Aap men siden jeg i 6 mnd nå har jobbet over 50% var det ikke noe å hente der, fordelen er at det blir tidlig kvelden etter jobb 🙂

Er av de heldige som ikke har lekasjer, kan stort sett spise hva jeg vil og har ikke så mye smerter så føler meg heldig og banker ofte i bordet når jeg tenker på det, ting kan fort snu. Veldig uvant å ikke kunne bruke kroppen som mann vil, ikke løfte tungt, ikke bøye eller reise meg fort, være obs på hva du spiser dagene før du skal på møter med ukjente ( pga lyder fra stomien) og vær obs på at du blir sliten av ingenting så ta det med ro, ikke lett når du har levd hele livet med å gjøre hva du vil og da gjerne i høyt tempo, men jeg lever så jeg skall ikke klage 😉

Nå er det snart jul og denne julen skal nytes med familie og venner, god mat og fin stemning. Ønsker dere alle en fin jul og et strålende godt nytt år 🙂

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...