Gå til innhold

Speiltvillingene


Ny Bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror at årsaken til at denne bloggeren ikke får noe særlige reaksjoner på at hun legger ut bilder av ungene er pga hun er ikke gjennomsponset og bruker ikke ungene til reklame og inntektskilde sånn som f.eks CBE og pilotfrue (pilotfrue har riktignok ikke lagt ut bilder av den nyfødte enda, men alt rundt utstyr og barnerom til ungen er sponset)

De gangene hun bruker ungene som reklame er når hun viser frem klær hun har sydd selv.

Speiltvillingene er generelt lite sponset, og hun har heller ikke et kvalmende forbruk slik som visse andre toppbloggere. Hun er flink til å lage ting selv, både klær og interiør. 

Generelt fremstår hun som en veldig jordnær blogger. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, skruf skrev:

Jeg tror at årsaken til at denne bloggeren ikke får noe særlige reaksjoner på at hun legger ut bilder av ungene er pga hun er ikke gjennomsponset og bruker ikke ungene til reklame og inntektskilde sånn som f.eks CBE og pilotfrue (pilotfrue har riktignok ikke lagt ut bilder av den nyfødte enda, men alt rundt utstyr og barnerom til ungen er sponset)

De gangene hun bruker ungene som reklame er når hun viser frem klær hun har sydd selv.

Speiltvillingene er generelt lite sponset, og hun har heller ikke et kvalmende forbruk slik som visse andre toppbloggere. Hun er flink til å lage ting selv, både klær og interiør. 

Generelt fremstår hun som en veldig jordnær blogger. 

Enig med deg! Veldig bra og riktig skrevet:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birgitte87
11 timer siden, Dævendøtte skrev:

På en eller annen finurlig måte synes jeg det er greit på den bloggen, selv om jeg egentlig synes at ungene bør få slippe unna bloggbilder. 

Hvorfor er det ok?? Husker for mange år siden hang jeg på et annet mammaforum der mange la ut bilder av sine barn. Plutselig såg jeg et barn på en flyplass som jeg hadde sett mange ganger før, men som jeg ikke kjente privat. Bare sett bilder av barnet spise, sove, leke osv... Er det ok? Er barn allemannseie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birgitte87
1 time siden, skruf skrev:

Jeg tror at årsaken til at denne bloggeren ikke får noe særlige reaksjoner på at hun legger ut bilder av ungene er pga hun er ikke gjennomsponset og bruker ikke ungene til reklame og inntektskilde sånn som f.eks CBE og pilotfrue (pilotfrue har riktignok ikke lagt ut bilder av den nyfødte enda, men alt rundt utstyr og barnerom til ungen er sponset)

De gangene hun bruker ungene som reklame er når hun viser frem klær hun har sydd selv.

Speiltvillingene er generelt lite sponset, og hun har heller ikke et kvalmende forbruk slik som visse andre toppbloggere. Hun er flink til å lage ting selv, både klær og interiør. 

Generelt fremstår hun som en veldig jordnær blogger. 

Ho fikk da sponset bursdagsgave til tvillingene? Og vogn til minste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, birgitte87 skrev:

Hvorfor er det ok?? Husker for mange år siden hang jeg på et annet mammaforum der mange la ut bilder av sine barn. Plutselig såg jeg et barn på en flyplass som jeg hadde sett mange ganger før, men som jeg ikke kjente privat. Bare sett bilder av barnet spise, sove, leke osv... Er det ok? Er barn allemannseie?

Men hva er forskjellen på dette, og et barn som er på TV, skuespiller i en serie/film, med i reklame, eller i media pga barn til en kjendis?

 Så lenge eksponeringen er utelukkende positiv.

Synes man har dratt dette med eksponering av barn for langt. Og jeg tror at vi gjør det fordi vi er sjalu, og vil ødelegge for disse bloggerne.

Jeg tror ikke barna vil ha noe i mot denne type eksponering når de blir voksne. Da snakker jeg og speiltvillingene, og sikkert andre og. Når det gjelder fotballfrue og mamma til michelle, så er det kvalmt det de har gjort, og fremdeles gjør i mtm sitt tilfelle. Det er å bruke barn og tjene penger på det, samt i mammaene tilfelle blande barn og sex og løgn og kroppspress etc. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skruf skrev:

Jeg tror at årsaken til at denne bloggeren ikke får noe særlige reaksjoner på at hun legger ut bilder av ungene er pga hun er ikke gjennomsponset og bruker ikke ungene til reklame og inntektskilde sånn som f.eks CBE og pilotfrue (pilotfrue har riktignok ikke lagt ut bilder av den nyfødte enda, men alt rundt utstyr og barnerom til ungen er sponset)

De gangene hun bruker ungene som reklame er når hun viser frem klær hun har sydd selv.

Speiltvillingene er generelt lite sponset, og hun har heller ikke et kvalmende forbruk slik som visse andre toppbloggere. Hun er flink til å lage ting selv, både klær og interiør. 

Generelt fremstår hun som en veldig jordnær blogger. 

Hva med den gangen du reklamerte for brann-appen?

VirreVapp klærne?

Trillekkofferter/ryggsekker?

Farrisjus?

Bilseter/jllyroom?

 

Jeg syns det er nok reklame med barnas ansikt på denne bloggen også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Ny Bruker skrev:

Hva med den gangen du reklamerte for brann-appen?

VirreVapp klærne?

Trillekkofferter/ryggsekker?

Farrisjus?

Bilseter/jllyroom?

 

Jeg syns det er nok reklame med barnas ansikt på denne bloggen også.

Noe reklame er det, det skrev jeg også, men hun er ikke gjennomsponset slik som endel andre toppbloggere med barn som t.o.m hadde sponseinnlegg på hjemreisedagen fra barsel og der selve fødselsannonsen på bloggen var reklame for ei barneutstyrkjede. 

Så,ja, står fortsatt for utalelsen min om at det er lite spons hos denne bloggeren. 

Edit; 

Hvorfor skriver du «den gangen du reklamerte for brannappen»? Jeg er ikke Stine hvis du tror det. 

Edit 2:

Brannappen var vel også endel av ei kampanje som flere bloggere deltok i. Ei fornuftig kampanje for å øke sikkerhet i hjemmet og redde liv. 

Endret av skruf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
5 timer siden, birgitte87 skrev:

Hvorfor er det ok?? Husker for mange år siden hang jeg på et annet mammaforum der mange la ut bilder av sine barn. Plutselig såg jeg et barn på en flyplass som jeg hadde sett mange ganger før, men som jeg ikke kjente privat. Bare sett bilder av barnet spise, sove, leke osv... Er det ok? Er barn allemannseie?

Jeg sier jo at det ikke er ok. Ikke vri på hva jeg skrev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
5 timer siden, Stein-saks-papir skrev:

Men hva er forskjellen på dette, og et barn som er på TV, skuespiller i en serie/film, med i reklame, eller i media pga barn til en kjendis?

 Så lenge eksponeringen er utelukkende positiv.

Synes man har dratt dette med eksponering av barn for langt. Og jeg tror at vi gjør det fordi vi er sjalu, og vil ødelegge for disse bloggerne.

Jeg tror ikke barna vil ha noe i mot denne type eksponering når de blir voksne. Da snakker jeg og speiltvillingene, og sikkert andre og. Når det gjelder fotballfrue og mamma til michelle, så er det kvalmt det de har gjort, og fremdeles gjør i mtm sitt tilfelle. Det er å bruke barn og tjene penger på det, samt i mammaene tilfelle blande barn og sex og løgn og kroppspress etc. 

Du TROR. Det betyr at du ikke vet. Du vet ikke hvorfor folk engasjerer seg i debatten, og du vet ikke noe om hvordan dette vil oppfattes av barna i fremtiden (med mindre du både er tankeleser og kan spå om fremtiden, noe som ville vært en sensasjon)

Det jeg VET er at det handler om en ukrenkelig rett til å ha et privatliv, en menneskerett, nedfelt i barnekonvensjonen. 

Leser ikke bloggen, aner ikke noe om type eksponering, men påpeker denne retten som alle barn har. Det er dobbeltmoralsk å forsvare en bloggers eksponering og kritisere en annens. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birgitte87
1 time siden, Dævendøtte skrev:

Jeg sier jo at det ikke er ok. Ikke vri på hva jeg skrev. 

Du skriver jo at du synes det er greit på den bloggen 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
49 minutter siden, birgitte87 skrev:

Du skriver jo at du synes det er greit på den bloggen 🙄

På en finurlig måte synes jeg det er greit på den bloggen. Og legger til at jeg egentlig tar avstand fra det. Sånn er det bare, greit på den, men ikke på andre :) Så den egentlige meningen min er at jeg tar sterk avstand fra barn på blogg. Ikke heng deg opp i unntaket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Stein-saks-papir skrev:

Men hva er forskjellen på dette, og et barn som er på TV, skuespiller i en serie/film, med i reklame, eller i media pga barn til en kjendis?

 Så lenge eksponeringen er utelukkende positiv.

Synes man har dratt dette med eksponering av barn for langt. Og jeg tror at vi gjør det fordi vi er sjalu, og vil ødelegge for disse bloggerne.

Jeg tror ikke barna vil ha noe i mot denne type eksponering når de blir voksne. Da snakker jeg og speiltvillingene, og sikkert andre og. Når det gjelder fotballfrue og mamma til michelle, så er det kvalmt det de har gjort, og fremdeles gjør i mtm sitt tilfelle. Det er å bruke barn og tjene penger på det, samt i mammaene tilfelle blande barn og sex og løgn og kroppspress etc. 

Barn som er på TV fordi de er skuespillere eller med i en reklame kan man kjenne igjen, men da vet man ingenting om barnet - bare rollefiguren barnet spiller. De fleste kjendisbarn man ser avbildet i pressen vet man som oftest heller ikke mer om. Man vet kanskje hvem som er foreldrene og lite mer.

Bloggerbarna vises fram som seg selv, og foreldrene deler mye informasjon om barnet. De avbildes ofte i private og sårbare situasjoner. Ser du ikke at det er noe helt annet enn skuespiller/kjendisbarn, som enten avbildes i en rolle eller i offentlige situasjoner?

Noen av disse barna vil kanskje synes det er greit at ukjente vet mye om dem, men det er umulig å vite på forhånd hvilke barn som liker oppmerksomheten, og hvilke som til og med kan ende opp med psykiske problemer/hate å være en halvoffentlig person.

Mitt barn, som nå er voksen, hadde vært rasende på meg hvis jeg hadde blottlagt hennes barndom på den måten mange mammabloggere gjør. Det er ikke riktig at foreldre gjør dette mot barna sine. Deres oppgave er å beskytte barna sine, og la dem velge livet og framtiden selv. Et barn er ikke de voksnes eiendom!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2018 den 10.47, skruf skrev:

 

Edit; 

Hvorfor skriver du «den gangen du reklamerte for brannappen»? Jeg er ikke Stine hvis du tror det. 

Skrev jeg det? Beklager. Var frem og tilbake mellom forumet og selve bloggen/Google for å finne eksemplene, så tenkte sikkert ikke på formuleringene. Beklager igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Hun er en av de desidert verste til og utlevere og bruke barna i reklame. Nekter og følge henne på grunn av det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest PingPongRosadamm

Skjønner virkelig ikke hvorfor denne bloggeren ikke får mer kritikk mtp eksponering av barna? Hun er ekstrem. Ser det er noen som begrunner det med at hun ikke er gjennomsponsa. Men hva med reklame for egen bedrift? Egne klær hun syr? Som nå skal bli til bok. 

Hun er i tillegg grufull på å merke med reklame! Det er helt horribelt, jeg trodde hun var litt mer oppegående enn mange av de andre bloggerne (til tross for eksponeringen av barna, som i grunn er korttenkt), men den gang ei. 

Hun er elendig på å ta i mot kritikk i tillegg, tar det veldig personlig og går i forsvarsmodus med klørne ut umiddelbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, lamorte skrev:

Skjønner virkelig ikke hvorfor denne bloggeren ikke får mer kritikk mtp eksponering av barna? Hun er ekstrem. Ser det er noen som begrunner det med at hun ikke er gjennomsponsa. Men hva med reklame for egen bedrift? Egne klær hun syr? Som nå skal bli til bok. 

Hun er i tillegg grufull på å merke med reklame! Det er helt horribelt, jeg trodde hun var litt mer oppegående enn mange av de andre bloggerne (til tross for eksponeringen av barna, som i grunn er korttenkt), men den gang ei. 

Hun er elendig på å ta i mot kritikk i tillegg, tar det veldig personlig og går i forsvarsmodus med klørne ut umiddelbart. 

Enig med deg. Har egentlig likt denne bloggen, og egentlig synes jeg at eksponeringen av barna har vært på en positiv og fin måte som barna kan se tilbake på med stolthet. Men nå har det tatt helt av, og barna blir brukt direkte i reklame (feks for polarn og pyret nå nylig). Får barna betaling for dette? Alle inntekter de direkte generer burde bli satt på sperret konto til de. Mulig hun gjør det altså. Uansett, jeg har sluttet å lese denne bloggen etter polarn og pyret reklamen, som ble dråpen for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba

Hun et flink til å sy, flink med dyr - men fytti som hun eksponerer barna sine. Hun er nesten den verste av alle bloggerne.

Så hva er det som gjør at hun går klar for all kritikk?

Endret av Macimba
Feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker speiltvillingene!!! Mer ekte og jordnær blogger finner du ikke. Hun deler akkurat nok, men ikke for mye.. Og hun deler av livet sitt slik en slike type blogger bør gjøre.. Blir alltid glad når jeg stikker innom der! Tommel opp!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba

Tommel opp for den ekstreme eksponeringen? Hva er forskjellen på hennes barn og CBE sine barn?

Vi vet hva de heter, hvor de bor, hvordan rommene ser ut osv osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...