Gå til innhold

fremmedfiendtlighet


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

hei bisma

takk for svar! jeg leste innlegget ditt skjønner du og fant ut at du er nok den personen jeg har lett lenge etter!

jeg er selv sammen en annen generasjons gutt av pakistansk opprinnelse. og selv er jeg en norsk jente! slik at sånn sett er situasjonen vår annerledes. men jeg har jo også hatt mine problemer med dette forholdet! og det til tross for at jeg er norsk! det er nok ikke bare muslimer som sliter med slike problemer i deres familie!

men så klart gutten min slet han også! og vi sliter litt enda. men dette skal ikke knekke oss har vi bestemt....

så jeg ville bare høre dine erfaringer og forholdet og hvordan det ble godtatt og om dere alltid var like skuddsikre på at det kunne komme til å virke! til tross for alle som var imot det!

jeg har selvfølgelig mange flerespm men jeg skal ikke skremme deg med alle denne gangen.. du får selv velge om du er villig til å svare dette i hvertfall...

takk for hjelpen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei gjest

Jeg er gift nå og har en nydelig datter.Tilsammen har vi vært sammen 4 1/2 år.Det var ikke lett vi møttes i skul,til mine foreldre oppdaget det.De gjøre alt for å skille oss ,sa ofte dette forholdet kommer aldri til å fungere etter par år vil dere gå fra hverandere .Ja vi var skuddsikre på at vårt forhold ville fungere. I begynelsen likte ikke moren til kjæresten min det .Jeg husker det veldig godt det hun sa til kjæresten min"kunne du ikke finne deg en NORSK jente".Det såret meg og gjøre meg bevisst på at jeg hadde en annen hud farge,reglion og kultur.Jeg holdt på mitt,tilslutt gikk de med på hvis han konvertere til islam ,da kunne vi være sammen. Det godtok ikke foreldre hans og hvertfall ikke at han skulle omskjæres.Det ble mye fram å tilbake .Tilslutt giftet vi oss i skul i en somalisk moske.

Jeg har ikke gått i detaljer ,men du for bare spørre meg det du lurer på.

Håper mine svar kan være til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Ingen problemer med utlendinger som oppfører seg, og følger norske lover.

De som ikke greier det har ikke noe her å gjøre.

Vi tilbyr de faktisk et land å bo i..

2. Nei, ser ikke egentlig på svensker/dansker som utlendinger.

Er vel lett å si det i ord, men de bli rpå en måte for nær til å kalle dem det.

3. Ser seff på samer som norske.

4. Bortsett fra jeg nevnte, at de skal følge norske lover syns jeg ikke det. Hvordan de generelt vil være er opp til dem.

Men bønnerop bl.a har jeg ingenting til overs for.

Greit nok med et par moskeer, men ikke disse ropene flere ganger om dagen.(og det ble avslått, og takk for det)

5. Utenlandske kvinner må få kle seg i hva de ønsker, akkurat som oss.

Men jeg tviler egentlig sterkt på at de egentlig ønsker å pakke seg inn i så mye som de gjør.

Tenk det flotte håret mange gjemmer inni et sjal..

6.Nei i grunnen ikke.

Er ikke andre muslimers feil det som skjedde..

Men er endel muslimer som støtter det..altså muslimer her i norge.

DE har jeg også noe imot..

7.JA, alle mennesker er like mye verdt.

Kjønn,alder,tro, sykdom, whatever.

8.Ja det hadde jeg.

Ikke om jeg hadde hatt en sønn som giftet seg med en muslimsk jente.

Men datter og muslimsk gutt.. Der hade jeg vært veldig skeptisk.

Kan ikke dømme alle, men det er en kjennsgjerning at mange menn har et kvinnesyn som er helt på trynet. (det kommer gjerne frem først etter giftemål)

9. Jada, treffer man riktig person kan norsk og muslimsk gå godt sammen. Veldig ofte ikke.. Men har sett det går.

10.Ja, har flere utenlandske venner.

11. Nei,min kjæreste er norsk.

12. Ser jeg en norsk og utenlandsk hånd i hånd tenker jeg stort sett ikke så my eover det. Ser det jo hele tiden.

Men kommer egentlig an på kjønn og hvor han/hun kommer fra. Uten ar det trenger være negativt.

13. Nei, vi vet at det er flere utenlandske kriminelle. (uten å forsvare norske idioter)

14. En utenlandsk gutt med bmw eller lignende.. Kommer litt an på alder..

Men det er sjeldent en ung gutt har råd til en bmw, uansett rase. Litt for rart når han selv kjører rundt i en bmw, og familien en gammel mazda..

Mye uærlige penger tenker jeg.

15. Innvendig er vi like når vi er født,uansett hvor vi kommer fra.

Men det endrer seg med alder.. avhengig av oppdragelse, kultur, relgion osv.

16. Hvordan VI kan bedre det? Noen må bli mer åpne for at folk ikke er "som oss". Bortsett fra det må vi møtes på halvveien.. De er jammen ikke no ebedre mange.

17. Aner ikke hvorfor de syns nordmenn er usosiale. HVa med de selv? Ofte er man delt opp i grupper.. norske, og utenlandske. De er for seg selv.

Og det kan de mye takke seg selv for, mange ønsker ikke bli kjent med norske. (snakker ikke om den yngre generasjon her, det blir noe helt annet)

Norske jenter f.eks er horer for mange..(uten å ta opp den debatten igjen)

Norske menn skal ihvertfall ikke få være sammen med "deres"jenter. Da blir de banket opp..

Min kjæreste har sammen ei pakistansk eller indisk jente som noen år siden.. Han ble oppsøkt av gutter som verken han eller hun kjente.. De måtte slå opp ellers ble det værst for han...

Det sier jo litt om hvor trangsynte og egoistiske mange av dem er.. Og det er gutter/menn.. Når det kommer tildet negative jeg har å si om muslimer så er det MENN sin skyld.. Kvinner har ikke mye de skal ha sagt i det hele tatt.

Håper virkelig det forandrer seg snart.. Ikke la dere undertrykke av menn vær så snill! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Binn@ ikke innlogget

1. Jeg har i bunn og grunn en skepsis til alle mennesker, men ikken spesielle motforestillinger til utlendinger generelt.

2. JA, svensker er utlendinger, og jeg ser at de har en litt annen kulturell bakgrunn en oss.

3. Samer er absolutt nordmenn, og nei de er det ikke. Dvs. De er de opprinnelige innbyggerene.

4. Vi som har borger rettigheter i et land, har også plikter. Og de pliktene skal vi alle rette oss etter. Der hvor du har en religion som sier at dens bud skal du konsultere først, og er de istrid med et lands lov, er det religionen du skal følge. Det får det seg til å knyte seg i meg. F.eks Muslimske troende kvinner kan aldri fult ut få alle menneskerettighetene oppfylt, fordi det stider mot profetens lære. Der får jeg problemer...

5. Vi har alle våre personlige oppfattninger om hva som er fint, behaglig osv å gå med. Når det blir et påbud du ikke kan bryte i religionens navn, begrenser det individets rettigheter. Om kvinne velger av fri vilje å ikle seg noe så er det helt greit for meg. MEn når jeg ser 4-5 åringer med hidjab, så strider det ikke bare mot troen, men hvor langt foreldre kan gå for å tvinge/ overtale barna til å bruke noe de ikke fult ut forstår bakgrunnen til. Islam har ingen påbud som sier at barn må være tildekket. (hvor mye man er tildekket er vel så mye kulturelt betinget, som religiøst)

6. 11 sept. har ikke gitt meg et anderledes syn, men en større innsikt. Har lest meg opp, og samtalet mye i perioden etter. Både med norske og ikke etniske nordmenn.

7. Ja, vi er alle like mye verdt. Heløt klart. Derfor har jeg problemer med religioner, og grupperer menneskenes individuelle rettigheter.

8. Det får være opp til avkommet. Ville fortalt om egne tanker rundt probelstillingen, men ville ikke nektet dem å gifte seg av kjærlighet.

9. Tror at det er mulig for alle typer mennesker å leve lykkelige sammen, så lenge man ikke begrenser hverandre, og lever etter samme grunnleggende verdier. Individuelt som alt annet det her...

10. Ja, jeg har utenlandske venner. Fra alle verdens kontinenter. (ja ikke fra polområdene da...)

11. Jeg er gift selv med en utlending. Vestlig, men ganske forskjellig kultur. Det går bra det :ler:

12. .. øh .. ikke så mye. Ofte lurer jeg på om det er noen jeg kjenner...

13. I noen typer forbrytelser er fokuset større om forbrytelsen er gjort av en med fremmedkulturell bakgrunn. (narkotika, vold, gjeng osv) men ofte er det med å sette søkelys på et problem som man skulle gjort noe med for lenge siden (Mulla Krekar f.eks)

14. Egentlig ikke... noen ganger så...

15. Vi er ikke helt like. Vi har forskjellig gen sammensettning, men jeg vet ikke hvor dypt du ønsker å gå... vi har alle lever, nyrer osv, men det finnes genetiske sykdommer som f.eks afrikanere har, som etniske europeere, asiater osv ikke har. Men basis tanken om mat, klær, forelskelse osv, har vi alle tror jeg.

16. Som Madison sa, vi bør kanskje møtes på halv veien... Stille krav, til oss alle, tror jeg er viktig. Hvis ingen stiler krav til deg, er jo ikke det du gjør noe viktig heller. Frihet under ansvar..

17. Der er det vel noen nationale forskjeller er det ikke. Norlendinger er ikke som vestlendinger osv. Noen kan tone det ned litt, og mange tone det opp.

Det var det jeg hadde å si om denne saken. Sånn midt på treet nordmann vil jeg tro.. :wink:

:kul: Rock on

Binn@

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...