Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror Julie er den i forkledning. Klikker om de sender inn CA :kjefte:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Christy89 skrev:

Jeg tror Julie er den i forkledning. Klikker om de sender inn CA :kjefte:

Ja det tenkte jeg også pga. det svarte håret. Først så tenkte jeg med en gang på Ingrid, siden det var så langt og svart, men etter litt betenkningstid så kom jeg frem til at man ikke blir sendt inn igjen rett etter utsjekk, så kom jeg på at det kunne passe Julies hår :) Må si jeg faktisk gleder meg litt til å få Julie inn igjen og skape litt show og furore.

Jeg er også usikker på om Karoline har tatt et bra valg mtp. å sende ut Ingrid i stedenfor Newa, men på en annen side så syntes jeg det var litt deilig at det ikke ble så forutsigbart i går, jeg hadde faktisk ikke tenkt på tanken en gang, så synest det blir bra når det plutselig går den veien. Men jeg fikk vondt av Leo, det var oppriktig ikke et lett valg, men jeg skulle faktisk ønske at han også tok en vending og sendte ut Charlotte i stedenfor og viste at han faktisk setter vennskapet med Erik høyere enn partnerskapet, og dermed hadde skapt en mulighet til å kanskje skifte allianse. 

Neste uke kan bli spennende, og jeg elsker temaet! :nori:

Jeg synest at gårsdagens episode gjorde ting mer spennende igjen, etter 2 uker som egentlig har vært ganske kjedelig.

Forresten, jeg blir helt matt av at folk glemmer at PH er et spill og blir skikkelig ekle mot deltagerne på sosiale medier. Sist var det Julie, og hetsingen bare forsetter hos andre med en gang man tar upopulære valg. Ja, Newa har ikke oppført seg greitt denne uken, faktisk ganske så ufyselig, men er det likevel greitt å drive å sende DM på Instagram om at man er psyko? Både hun og Karoline har visst fått hatmeldinger på Instagram etter denne uken, ser i tillegg at folk skriver ekle kommentarer på gamle bilder, i tillegg til at noen kommentarer her inne også er på grensen til mobbing. Newa har faktisk ikke lagt ut noe bilde siden 24.april, sikkert fordi hun blir sliten av alle kommentarene, og hadde lagt ut en DM om at hun blir så sliten av at folk hele tiden må sende henne ekle meldinger. Hun vegrer seg sikkert for å legge ut bilder fordi hun hele tiden får ekle kommentarer. På det siste bildet står det blant annet kommentarer som "din krøpling", "ekle bitch" o.s.v, ser det tilsvarende på Karoline sin profil, utvalgte kommentarer etter gårsdagen: "kjerring", "jævla fitte", "møkkdame" o.s.v. Det verste straffen man kan få er nok å se seg selv på TV og innse hvor dårlig oppførsel man har hatt, og ikke gi noe form for oppmerksomhet. Det mest utfordrende er nok ikke å delta i PH der og da, men tiden som kommer etterpå. Jeg håper at deltagerne får tilbud om å ha noen å snakke med om dette i ettertid for å ikke la det gå så lett innpå en. 

• Liker 8
Skrevet
13 minutter siden, missmcbeal skrev:

men etter litt betenkningstid så kom jeg frem til at man ikke blir sendt inn igjen rett etter utsjekk,

Dette har hendt før. Nanna røyk på parseremonien og ble sendt inn uka etter. Samme med Martine fra sesong 7. Men det er ikke vanlig

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Christy89 skrev:

Dette har hendt før. Nanna røyk på parseremonien og ble sendt inn uka etter. Samme med Martine fra sesong 7. Men det er ikke vanlig

Hm, jeg synest nemlig håret virket litt langt til å være Julie sitt, men har ikke studert previewen så nøye. Ingrid har jo veldig langt hår, Julie sitt er nok ganske mye kortere. Forøvrig vil det jo i praksis bety at de blir sendt inn dagen etter utsjekk... Men det passer mer med at det er Julie som blir sendt inn.

Skrevet

Hvilken kommentarer her inne grenser til mobbing? Folk her inne kan være krasse, men vil ikke si det grenser til  mobbing. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor gikk Ingrid til Leo egentlig? De sto jo i motsatt allianse. Hun må da ha skjønt at han ikke kunne redde henne og samtidig bevare partnerskapet og alliansen sin.

Hun burde jo ha gått til Oscar. Der tror jeg hun ville hatt en sjanse. Tror Oscar ville beholdt Ingrid for Eriks skyld. Greit at hun og Newa er venninner og sto i samme allianse, men man må redde seg selv først, tross alt. Ville ikke vært første gang to jenter som spiller sammen står bak samme gutt. Og neste uke ville jo Oscar kunne spilt sammen med den nye jenta, for å prøve å få ut Charlotte slik at alliansen blir i flertall. Det ville vært bedre for han enn å stå med Newa som er i ferd med å irritere alle dere inne fra vettet, inkludert han selv.. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, LadyBlaBla skrev:

Hvorfor gikk Ingrid til Leo egentlig? De sto jo i motsatt allianse. Hun må da ha skjønt at han ikke kunne redde henne og samtidig bevare partnerskapet og alliansen sin.

Hun burde jo ha gått til Oscar. Der tror jeg hun ville hatt en sjanse. Tror Oscar ville beholdt Ingrid for Eriks skyld. Greit at hun og Newa er venninner og sto i samme allianse, men man må redde seg selv først, tross alt. Ville ikke vært første gang to jenter som spiller sammen står bak samme gutt. Og neste uke ville jo Oscar kunne spilt sammen med den nye jenta, for å prøve å få ut Charlotte slik at alliansen blir i flertall. Det ville vært bedre for han enn å stå med Newa som er i ferd med å irritere alle dere inne fra vettet, inkludert han selv.. 

Ingrid og Leo hadde avtalt at de skulle være hverandres backup tidligere denne uken tror jeg.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Christy89 skrev:

Hvilken kommentarer her inne grenser til mobbing? Folk her inne kan være krasse, men vil ikke si det grenser til  mobbing. 

Tja, jeg synest kommentaren "Newa er tvers igjennom et ekkelt menneske" er en kommentar som grenser til mobbing. Man kan si at oppførselen hennes var ekkel denne uken, det er jeg enig i, men hva slags grunnlag har man egentlig for å si at et annet menneske ikke har noe godt i seg i det hele tatt, basert på det man ser på TV-skjermen i en realityprogram som handler om å spille et spill? Man kjenner faktisk ikke personen irl, så jeg synest det ble ganske så sprøtt å lire fra seg en sånn kommentar.

Ja hun var ekkel når hun argumenterte mot Charlotte, har vært sutrete denne uken og er ganske så umoden i tankegang og argumentasjon, oppførselen hennes minner litt om en liten unge som blir sur når den ikke får det som en vil, mens hun blir veldig cocky og glad når ting går hennes vei. Litt på samme måte som Erik egentlig :P

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, Lerke987 skrev:

Ingrid og Leo hadde avtalt at de skulle være hverandres backup tidligere denne uken tror jeg.

Veldig naivt av henne å tro at Leo ville gått imot alle sine medspillere og sin egen partner for å redde henne. Neste uke ville hun jo gått tilbake til Erik, og han ville stått mutters alene med mange sure tidligere allierte. Da hjelper det ikke at Erik skylder han en tjeneste, lissom. Nei, hun fortjente å ryke etter å ha tatt en så dårlig risikovurdering.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, LadyBlaBla skrev:

Veldig naivt av henne å tro at Leo ville gått imot alle sine medspillere og sin egen partner for å redde henne. Neste uke ville hun jo gått tilbake til Erik, og han ville stått mutters alene med mange sure tidligere allierte. Da hjelper det ikke at Erik skylder han en tjeneste, lissom. Nei, hun fortjente å ryke etter å ha tatt en så dårlig risikovurdering.

Oskar hadde nok ikke valgt henne bare sånn uten videre uten at de hadde gjort en avtale, og hvorfor skulle hun gjøre det når hun ble lovd at hun skulle få bli? Det er visst sånn at man skriver på forhånd på en lapp hvem man skal gå til som nummer 1. og 2. Så hadde hun allerede skrevet Leo på lappen før sermonien, så kunne hun ikke plutselig stille seg bak en annen person som hun ikke hadde skrevet på lappen. Ingrid var nok sjanseløs når Karoline tok det valget hun tok. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, missmcbeal skrev:

Oskar hadde nok ikke valgt henne bare sånn uten videre uten at de hadde gjort en avtale, og hvorfor skulle hun gjøre det når hun ble lovd at hun skulle få bli? Det er visst sånn at man skriver på forhånd på en lapp hvem man skal gå til som nummer 1. og 2. Så hadde hun allerede skrevet Leo på lappen før sermonien, så kunne hun ikke plutselig stille seg bak en annen person som hun ikke hadde skrevet på lappen. Ingrid var nok sjanseløs når Karoline tok det valget hun tok. 

Men alle visste jo at Karoline ville stille seg bak enten Erik eller Oskar. Ingrid valgte jo selv å sette opp Leo som nr. 2. Hun kunne ha valgt Oskar. 

Anonymkode: ee3b9...52b

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men alle visste jo at Karoline ville stille seg bak enten Erik eller Oskar. Ingrid valgte jo selv å sette opp Leo som nr. 2. Hun kunne ha valgt Oskar. 

Anonymkode: ee3b9...52b

Nei alle visste ikke det. Karoline stod mellom Ingrid og Newa, og det var vel bare hennes allianse som visste om det muligens kom til å skje. Til og med Leo virket veldig overrasket at valget falt på Ingrid. Hvorfor i all verden skulle Karoline gå og si det til alle andre utenom sin allianse? Det hadde jo ikke vært noe poeng å si det til noen andre sånn at Ingrid hadde sjanse til å selge seg inn hos Oskar, da hadde jo hele poenget med fredningen forsvunnet, for da hadde jo Ingrid og Erik kunne finne hverandre igjen neste uke? Det vil jo bare bli en svekkelse av at Ingrid ble sendt ut, ikke skiftet ut som partner...

Edit: Leste feil, at alle visste at det stod mellom Ingrid og Newa er klart, men de fleste trodde vel at Karoline hadde landet på Newa. Uansett tror jeg ikke at Ingrid hadde hatt sjans til å selge seg inn hos Oskar basert på en dag.

Endret av missmcbeal
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For Karoline sin overlevelse videre i spillet hadde det vært lurere for henne å sendt ut Newa. Hun er ikke en trussel kanskje nei, men Ingrid hadde Erik som nå kommer til å hevne seg på Karoline. Hadde Karoline sendt ut Newa hadde ingen følt at de måtte ha hevnet seg, fordi Newa var ikke en sterk spiller der inne. Hun bare er der, på en måte. Erik er en spiller, en veldig stor spiller. Erik finner alltid en måte. 

Så nei jeg synes ikke det var bra spilt av Karoline. Det er fortsatt mange uker igjen til finalen, det betyr at det er mange uker igjen for henne å ryke på. Frem til nå var det ikke Karoline som sto som hovedfokus for Erik å få sendt ut, men nå har Karoline klart å sette seg selv og Leo i fare. Jeg har en følelse av at det er Leo eller Karoline som ryker neste uke.

Anonymkode: 41a26...d9b

Mange uker igjen til finalen? Hva snakker du om? Det er fire uker til Paradise er over. Det er tre uker til semifinaleuka hvor alt snus på hodet som regel. Det er altså to vanlige uker igjen 🙄

Anonymkode: ba1c0...d93

AnonymBruker
Skrevet

Skulle Karoline og Leo spilt spille virkelig bra, så hadde de sendt ut hun blonde :P for da hadde Leo stått sterkt hos den andre aliance og Karoline hos deres aliance. Da kunne de sagt at Leo tok valget fordi han ikke klarte å være så uærlig, å det trur jeg alle hadde godtatt. i en finale da, så hadde Karoline og Leo blitt det snille godet paret.

Anonymkode: 4bcdf...bdc

• Liker 5
Skrevet
33 minutter siden, missmcbeal skrev:

Nei alle visste ikke det. Karoline stod mellom Ingrid og Newa, og det var vel bare hennes allianse som visste om det muligens kom til å skje. Til og med Leo virket veldig overrasket at valget falt på Ingrid. Hvorfor i all verden skulle Karoline gå og si det til alle andre utenom sin allianse? Det hadde jo ikke vært noe poeng å si det til noen andre sånn at Ingrid hadde sjanse til å selge seg inn hos Oskar, da hadde jo hele poenget med fredningen forsvunnet, for da hadde jo Ingrid og Erik kunne finne hverandre igjen neste uke? Det vil jo bare bli en svekkelse av at Ingrid ble sendt ut, ikke skiftet ut som partner...

Edit: Leste feil, at alle visste at det stod mellom Ingrid og Newa er klart, men de fleste trodde vel at Karoline hadde landet på Newa. Uansett tror jeg ikke at Ingrid hadde hatt sjans til å selge seg inn hos Oskar basert på en dag.

Karoline kunne velge mellom Erik, Leo, Mathias eller Oscar. Den eneste reelle trusselen for Ingrid blant disse alternativene er Erik. Det hadde derfor ikke vært umulig for henne å ta høyde for dette og snakke seg inn hos Oscar, sånn i tilfelle det ble slik. Det at hun og Erik stolte blindt på sine motspillere og ikke garderte seg ved å snakke med alliansen sin, var etter mitt syn dårlig spilt. Så da fikk hun i grunnen som fortjent. De beste spillerne ryker ikke på sånne amatørmessige feil.

• Liker 2
Skrevet (endret)
16 minutter siden, LadyBlaBla skrev:

Karoline kunne velge mellom Erik, Leo, Mathias eller Oscar. Den eneste reelle trusselen for Ingrid blant disse alternativene er Erik. Det hadde derfor ikke vært umulig for henne å ta høyde for dette og snakke seg inn hos Oscar, sånn i tilfelle det ble slik. Det at hun og Erik stolte blindt på sine motspillere og ikke garderte seg ved å snakke med alliansen sin, var etter mitt syn dårlig spilt. Så da fikk hun i grunnen som fortjent. De beste spillerne ryker ikke på sånne amatørmessige feil.

Jeg tror ikke dette handler om at de var så dumme at de ikke skjønte at det var sjanse for at Ingrid kom til å ryke, men at det ikke hadde noe for seg å snakke med Oskar (med k-forøvrig) uansett. Om det faktisk var en sjanse å spille seg inn der, så tror jeg de hadde prøvd det. Husk at det kan være diskutert og sagt ting som er blitt klippet vekk. En annen ting er at Oskar nok tenker også at Ingrid ville gått tilbake til Erik ved første mulige anledning, så det er jo ikke akkurat taktisk smart å velge Ingrid når han ikke vet om han har en partner litt frem i tid. Dette tror jeg Ingrid klarer å tenke seg til selv. Selv om Newa ikke akkurat  er det tryggeste heller med tanke på at hun sier at hun skal gå tilbake til Marius i semifinalen (hun har vel bare sagt det på sync og ikke til Oskar), så virker det mye tryggere å ha henne som partner enn Ingrid.

Endret av missmcbeal
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle Karoline og Leo spilt spille virkelig bra, så hadde de sendt ut hun blonde :P for da hadde Leo stått sterkt hos den andre aliance og Karoline hos deres aliance. Da kunne de sagt at Leo tok valget fordi han ikke klarte å være så uærlig, å det trur jeg alle hadde godtatt. i en finale da, så hadde Karoline og Leo blitt det snille godet paret.

Mener du hun nye, Ine Beate? Hun fikk jo en låsning med Marius, eller Marius ble vel låst med Ine rettere sagt fordi han klarte oppdraget sitt på solo. 

Skrevet
2 minutter siden, missmcbeal skrev:

Jeg tror ikke dette handler om at de var så dumme at de ikke skjønte at det var sjanse for at Ingrid kom til å ryke, men at det ikke hadde noe for seg å snakke med Oskar (med k-forøvrig) uansett. Om det faktisk var en sjanse å spille seg inn der, så tror jeg de hadde prøvd det. Husk at det kan være diskutert og sagt ting som er blitt klippet vekk. En annen ting er at Oskar nok tenker også at Ingrid ville gått tilbake til Erik ved første mulige anledning, så det er jo ikke akkurat taktisk smart å velge Ingrid når han ikke vet om han har en partner litt frem i tid. Dette tror jeg Ingrid klarer å tenke seg til selv. Selv om Newa ikke akkurat  er det tryggeste heller med tanke på at hun sier at hun skal gå tilbake til Marius i semifinalen (hun har vel bare sagt det på sync og ikke til Oskar), så virker det mye tryggere å ha henne som partner enn Ingrid.

Da er vi uenige om det, da. :)

Når man først er på Paradise så mener jeg det blir for passivt og for defensivt å ikke prøve å redde seg selv fordi «det ikke hadde noe for seg». Da har hun gitt opp uten å prøve da. Og jeg forholder meg ikke til ting som kanskje kan ha blitt sagt eller gjort men som ikke er vist på TV. Jeg diskuterer basert på det vi faktisk har sett.

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt poeng!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er rart at ingen av deltakerne svarer AM og Mathias når Triana spør hvem som er sterke par. 

Anonymkode: d13d8...b3b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...