Gå til innhold

Er man i trøbbel når bygdedyret plutselig skal vite ting om deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er enkelte i nærmiljøet(spesielt ei) som nå har begynt å stille meg ekle spørsmål. Det er tydelig at hun vil under huden på meg heller, enn å være en venn. Ser hun meg ute så tar ikke vedkommende hintet. Hun suger seg fast i meg, og stiller meg spørsmål på spørsmål.. Til slutt ender det med at jeg omtrent må "løpe" fra vedkommende..

Har aldri forstått hvorfor enkelte har dette umettelige behovet for å vite "alt" om noen. Jeg har ingen interesse for det, da jeg rett og slett ikke ser nytten i det.

Jeg opplever det slik at enkelte bygdedamer sirkler rundt deg, uten å ta deg inn i varmen. Men å spørre og grave/fiske dypt inn i privatlivet ditt, det skal de altså..

Det er forskjell på vanlige normale spørsmål, og spørsmål som rett og slett kan anses som frekke og invaderende.

Hvordan skal jeg tolke situasjonen min? Føler de er fryktelig nysgjerrige på meg, og ute etter å lete etter dritt om meg ute:/ Jeg aner ikke hva det er snakk om, men noe stygt greier de vel å skape ut av ingenting.

Anonymkode: 860c9...2be

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spør hvorfor de absolutt skal vite ting om deg, og si deretter at det har de ikke noe med og fortsett med det om de graver videre. Ikke knekk under presset deres, uansett. Sånne bygdedyr burde lære seg vanlig folkeskikk og heller finne måter å gjøre egne liv mer interessante. 

Du kan jo alltids snu det rundt og grave og mase om deres liv for å se hvordan de liker det. 

Anonymkode: 2a1f4...bd2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør hvorfor de absolutt skal vite ting om deg, og si deretter at det har de ikke noe med og fortsett med det om de graver videre. Ikke knekk under presset deres, uansett. Sånne bygdedyr burde lære seg vanlig folkeskikk og heller finne måter å gjøre egne liv mer interessante. 

Du kan jo alltids snu det rundt og grave og mase om deres liv for å se hvordan de liker det. 

Skal prøve, men er litt redd for å sette meg selv enda mer under lupen deres. Skjønner ikke at de gidder å være så ekle og pågående,  når jeg i utgangspunktet ikke er så spennende. 

Tror det kanskje handler om å ta innersvingen på meg, men hvorfor? 

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal prøve, men er litt redd for å sette meg selv enda mer under lupen deres. Skjønner ikke at de gidder å være så ekle og pågående,  når jeg i utgangspunktet ikke er så spennende. 

Tror det kanskje handler om å ta innersvingen på meg, men hvorfor? 

Ts

Vær the bigger person rett og slett. Ikke bry deg om det. Det sier mer om dem enn deg at de graver sånn. Aner ikke hvorfor, men har sett folk være unødvendig sure og frekke mot andre før.

Så en smart video hvor en person ga tips om å slutte å bry seg om hva andre mener. Du kan ikke styre andres oppførsel, bare hvordan du selv reagerer. Det er noe jeg lever etter og livet mitt har hvertfall blitt litt enklere. Andres meninger og spørsmål betyr ingenting om du ikke ber om det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det jeg lurer på er følgende:

1.Hvem er det som baksnakkes?

2.Hva er det fører til/trigger personer til å baksnakke enkelte?

3.Hvorfor bruker de mye tid på å "ta" enkelte?

4.Hvordan opptre ute i det offentlige rom, for å gli ut av grepet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er enkelte i nærmiljøet(spesielt ei) som nå har begynt å stille meg ekle spørsmål. Det er tydelig at hun vil under huden på meg heller, enn å være en venn. Ser hun meg ute så tar ikke vedkommende hintet. Hun suger seg fast i meg, og stiller meg spørsmål på spørsmål.. Til slutt ender det med at jeg omtrent må "løpe" fra vedkommende..

Har aldri forstått hvorfor enkelte har dette umettelige behovet for å vite "alt" om noen. Jeg har ingen interesse for det, da jeg rett og slett ikke ser nytten i det.

Jeg opplever det slik at enkelte bygdedamer sirkler rundt deg, uten å ta deg inn i varmen. Men å spørre og grave/fiske dypt inn i privatlivet ditt, det skal de altså..

Det er forskjell på vanlige normale spørsmål, og spørsmål som rett og slett kan anses som frekke og invaderende.

Hvordan skal jeg tolke situasjonen min? Føler de er fryktelig nysgjerrige på meg, og ute etter å lete etter dritt om meg ute:/ Jeg aner ikke hva det er snakk om, men noe stygt greier de vel å skape ut av ingenting.

Sånn er det på bygda. Dem snakker vel om seg selv da. Takes one to know one. 

Har ikke opplevd det du har opplevd men har jo opplevd bygdefolk og hvordan de kan være. Dem er litt underutviklede mentalt sett. Eier ikke sosiale antenner og har lagt merke til at dem er så asosiale at de alt for ofte siterer TV-ting når de sier noe så det trenger ikke være deg men rett og slett tvn dems som de har et oppheng i. Fått firkanta øyne for å si det sånn. 

Anonymkode: 0e3ea...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke opplevd det du har opplevd men har jo opplevd bygdefolk og hvordan de kan være. Dem er litt underutviklede mentalt sett. Eier ikke sosiale antenner og har lagt merke til at dem er så asosiale at de alt for ofte siterer TV-ting når de sier noe så det trenger ikke være deg men rett og slett tvn dems som de har et oppheng i. Fått firkanta øyne for å si det sånn. 

Anonymkode: 0e3ea...a51

Det var da veldig generaliserende. Ser ikke poenget med å prøve å hause opp konflikt mellom bygd og by.

Kommer fra bygda, bor nå i en helt annen bygd - og er absolutt ikke "underutviklet mentalt sett". Ei heller uten sosiale antenner eller opphengt i TV. Kjenner heller ingen som er sånn. 

Har også bodd i Oslo - min konklusjon er at det finnes dumme og ekle folk overalt. I bygda er det kanskje vanskeligere å gjemme seg for dem siden det bor færre der, men det betyr virkelig ikke at alle fra bygda er idioter.

Anonymkode: d30c3...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...