Gå til innhold

Moden mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, andysowhat skrev:

Når det er sagt, så lurer jeg virkelig hva som ligger bak disse ord uttrykkene hans "gidder ikke" og "vil ikke bli kommandert." 

Er det faktisk sånn at han faktisk ikke gidder, og han hater å bli kommandert uten at han selv forstår hvorfor han føler det sånn, eller er dette noe han sier fordi han faktisk ikke bryr seg, eller kanskje det er sånn at han mener at han gjør mye hjemme, og han forstår ikke hvorfor han skal gjøre dine arbeidsoppgaver også til sine egne.

eller kanskje han sliter med en følelse av frihet i forholdet, og hver gang du spør han om å gjøre noe så føler han at han mister friheten sin.

Vel jeg tror alle disse punktene gjelder. Han gidder stort sett lite, fordi det er diggere for han å sitte uten bukse i sofaen og slenge på kuken. Det høres kanskje flåsete ut at jeg beskriver det slik, men det er faktisk realiteten. Det synes han er chill, samtidig mener han at hans oppgaver ikke burde være stort mer enn å tørke av kjøkkendisken. Her om dagen satt han å spyttet negler like etter jeg hadde rengjort hele kåken. Jeg bemerket det og sa "vet det er en uvane, men hallo, prøv å begrense det når jeg akkurat har støvsugd hele sofaen grundig" så stopper han men glemmer seg med en gang. Da spør jeg om han da støvsuger neste uke. Nei, det gidder han ikke, sier han da. "Hadde du giddet å støvsuge mine negler annenhver dag om jeg holdt på slik" Spør jeg, for å vise at det faktisk er ganske plagsomt at han er så utakknemlig. Det hadde han aldri giddet å gjøre sier han, da fikk jeg fjerne de selv... Har han unntak fra alt fordi han er mann liksom??? Akk 

Anonymkode: 2dc98...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker ikke som det er tak i han what so ever? Burde kanskje bare be han ta alt ansvar i minst 2 uker og så la han se hvor shitty det blir av det, kanskje han da ser verdien i det du gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2018 den 2.26, AnonymBruker skrev:

Synes jeg må slite meg halvt ihjel med min samboer, selv om jeg elsker han! Altså jeg ønsker gjerne at han f eks kan gi meg fine kommentarer når han kommer hjem til skinnende ren kåk, trusene brettet osv... Kjøpe meg kvikklunsj på sin regning ut av det blå for gledens skyld... Sånt finnes kanskje ikke i 2018? Hvordan er deres mann versus denne:

- jeg vasker og rydder og shiner hele kåken hver sjuende dag, han kan komme hjem idet grønnsåpen akkurat har satt seg og bemerker det ikke med et ord! Spør jeg "ser du hvor rent og pent det er, er det ikke deilig? Har akkurat vasket!:-)" sier han med et smil "har du? Åja skulle bare mangle!" - han overskriver ikke engang den noe ironiske kommentaren med et "neida, så fint det er her"

- skittentøyet hans ligger oftest slengt i sofaen og på gulvet rundt om, eller til og med på nattbordet. Jeg må plukke det selv etter å ha spurt i 2 dager om han kan ta det og han sier "jada senere" mens det aldri skjer slik at jeg til slutt må ta det selv! Flytter det til skittentøyet, vasker det, tørker det og bretter - legger pent i skuffen. Aldri et takk engang. Hvis jeg nevner det i situasjoner det er aktuelt og sier f eks "er det ikke deilig at klærne kommer brettet tilbake like etter det er brukt" sier han omtrent at det er en selvfølge 

- ser han meg rydde og tørke støv og vaske mens jeg tydelig viser jeg ikke egentlig ønsker det men må, spør han aldri om å hjelpe! Han skal sitte i sofaen på fb eller se tilfeldig skvip på tv

- han har og sagt jeg egentlig burde lage frokost og smøre lunsj til han også, så han kan dra seg i 30 min ekstra om morgenen, bare fordi jeg jobber ettermiddag

- sier jeg at jeg går på badet for å dusje eller ordne klær så kan han 4 minutter senere sette seg på dass og drite åpenlyst så jeg må stå der i drittlukta enda han vet jeg hater det!

- hver dag han kommer hjem drar han av seg buksa og går bukseløs hele dagen om ikke han skal ut døra. Ofte står han å lager middag i trusa og t-skjorte mens han veksler mellom å grafse i boxern og røre i gryta eller raspe ost. Jeg sier det er ekkelt på kjøkkenet og han bare ler det vekk og tar håndvaskingen jeg beordrer han til mindre seriøst... 

- han sitter og ofte i bokseren og slenger på kuken "for moro skyld" så kukosten blafrer mot meg og jeg uttrykker misnøye mens han bare ler! Bukse er undervurdert hos han rett og slett 

Vi puler som bare det og har det kjempebra ellers, men jeg synes disse punktene er fryktelig plagsomme! Jo mer jeg sier det jo mer gjør han det. 

Anonymkode: 2dc98...927

At du gidder... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2018 den 3.00, Mr. Kilmister skrev:

At du gidder... 

Skal jeg bytte han ut?

Anonymkode: 2dc98...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg bytte han ut?

Anonymkode: 2dc98...927

Vet ikke helt hva du føler. Men han setter jo ikke pris på det du gjør, i tillegg krever han mer av deg. Vil du fortsatt ha det sånn? Du er ikke moren hans. Kan kunne snakke for meg selv, men hadde jeg hatt en kjæreste som deg hadde jeg satt veldig pris på det du gjør. Er ikke mange som deg. Du er helt utrolig tålmodig. Han er en jævla idiot, slik du beskriver han.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du gidder. Ingen sex i verden er verdt å leve sammen med et svin for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et dårlig forsøk på en trolletråd. Prøv igjen.

Anonymkode: 52b06...ad3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noen "trolletråd" i det hele tatt, hver eneste ting jeg sier er ren fakta. Det er sånn han er og sånn han oppfører seg. Sånn vi har det. Ser man utenom disse tingene så har vi det fint, jeg er ekstremt glad i han, men jeg blir sur og irritert kjempefort av å alltid måtte være den som holder det rent og ryddig hjemme, og å måtte be han kle på seg og ikke minst konsentrere meg om at maten vi lager (når ikke jeg lager den alene) er fri for kukhender og eventuelle greier som måtte komme fra bokseren... hvem som helst burde jo fatte og begripe helt selv at det er ekkelt? Nei han synes det er gøy og helt uforstyrrende. 

Anonymkode: 2dc98...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså... hvor fantastisk er denne mannen ellers for å veie opp for dette her? Jeg ble uvel av å lese innlegget ditt og synes det er forunderlig at du har noe tenning igjen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du gidder dette. Han høres ut som en snuskete og utakknemlig kjempeegoist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn med unntak av at min mann også kan rusle rundt i boxer og t-skjorte når vi ikke skal noe, så høres dette helt fjernt ut for meg. Og absolutt ingen kløing eller flyvende kukost, hverken i sofaen eller på kjøkkenet. Hva i all verden er det for en slask du har funnet deg?! Dette høres jo ikke bra ut. 

Jeg er nok mest nøye på renhold og den typen husarbeid, men han tar også sin del. Han er forøvrig definitivt mest engasjert på kjøkkenet, klippe gress, måke snø og slik - så at jeg tar mer vask, klesvask, oppvaskmaskinen osv er jo bare rettferdig. Ellers er han ekstremt oppmerksom, med både små gaver, komplimenter og kos. Flink til å finne på ting. Tror ikke han er noe unikum, det er nok mange fine menn der ute - men jeg blir også stadig overrasket over hva enkelte kvinner tar til takke med! 

Anonymkode: 6cbe0...e4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn med unntak av at min mann også kan rusle rundt i boxer og t-skjorte når vi ikke skal noe, så høres dette helt fjernt ut for meg. Og absolutt ingen kløing eller flyvende kukost, hverken i sofaen eller på kjøkkenet. Hva i all verden er det for en slask du har funnet deg?! Dette høres jo ikke bra ut. 

Jeg er nok mest nøye på renhold og den typen husarbeid, men han tar også sin del. Han er forøvrig definitivt mest engasjert på kjøkkenet, klippe gress, måke snø og slik - så at jeg tar mer vask, klesvask, oppvaskmaskinen osv er jo bare rettferdig. Ellers er han ekstremt oppmerksom, med både små gaver, komplimenter og kos. Flink til å finne på ting. Tror ikke han er noe unikum, det er nok mange fine menn der ute - men jeg blir også stadig overrasket over hva enkelte kvinner tar til takke med! 

Anonymkode: 6cbe0...e4e

Får ikke til å sitere flere på en gang så jeg svarer deg og de to over deg i samme;

Vel, altså han er svært pen og tiltrekkende, det første jeg tenkte da jeg møtte han var "han der trenger jeg ikke se på en gang" (jeg har lav selvtillit da men likevel, han er ikke noe toppmodell men objektivt pen). Så ble ble vi godt kjent og personligheten var like vakker. Men jo mer vi bodde sammen jo mer grisete ble han. Alt dette jeg har nevnt her ble dagligkost. Jeg freaker helt av kukost, han vet det, men respekterer det ikke. Ingen av mine tidligere typer har vært slik at de prakker den på meg og tar den med på kjøkkenet. Ofte er stanken så intens at jeg skal til å brekke meg og da bare ler han olmt. 

Når vi er utenfor huset, finner på ting etc, har vi det alle tiders. Han er forståelsesfull på andre områder enn det nevnte.

Men det er så lite tak i han at jeg blir helt oppgitt! Som oftest er han blakk etter halvannen uke og kan da ikke være med på ting vi blir bedt på eller som jeg spør om. Kino? Bowling? Byen med venner? Neida, bilen hans må ha (helst ubegrenset) bensin så han kan farte rundt til kompiser. Støvsuge har han gjort totalt 3 ganger de siste to åra. 

Anonymkode: 2dc98...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha utrolig lave tanker om deg selv som tror at dette er noe du skal tåle. Min erfaring er at folk generelt ikke endrer seg når andre sier at de må det, så dette er sånn han er. Take it or leave it.

Anonymkode: 5b7e5...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ha utrolig lave tanker om deg selv som tror at dette er noe du skal tåle. Min erfaring er at folk generelt ikke endrer seg når andre sier at de må det, så dette er sånn han er. Take it or leave it.

Anonymkode: 5b7e5...6d8

Så om din mann oppførte seg slik jeg beskriver, hva ville du gjort? Hvordan ville du sagt fra?

Anonymkode: 2dc98...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Så om din mann oppførte seg slik jeg beskriver, hva ville du gjort? Hvordan ville du sagt fra?

Anonymkode: 2dc98...927

Jeg hadde dratt. Jeg hadde ikke kunnet leve med et stort barn og spesielt ikke når han ikke forstår viktigheten og endrer oppførsel. Jeg vil ha en likeverdig partner, men hvis han ikke ønsker å være det så velger han i samme slengen bort meg.

Anonymkode: 5b7e5...6d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5.1.2018 at 2:26 AM, AnonymBruker said:

Synes jeg må slite meg halvt ihjel med min samboer, selv om jeg elsker han! Altså jeg ønsker gjerne at han f eks kan gi meg fine kommentarer når han kommer hjem til skinnende ren kåk, trusene brettet osv... Kjøpe meg kvikklunsj på sin regning ut av det blå for gledens skyld... Sånt finnes kanskje ikke i 2018? Hvordan er deres mann versus denne:

- jeg vasker og rydder og shiner hele kåken hver sjuende dag, han kan komme hjem idet grønnsåpen akkurat har satt seg og bemerker det ikke med et ord! Spør jeg "ser du hvor rent og pent det er, er det ikke deilig? Har akkurat vasket!:-)" sier han med et smil "har du? Åja skulle bare mangle!" - han overskriver ikke engang den noe ironiske kommentaren med et "neida, så fint det er her"

- skittentøyet hans ligger oftest slengt i sofaen og på gulvet rundt om, eller til og med på nattbordet. Jeg må plukke det selv etter å ha spurt i 2 dager om han kan ta det og han sier "jada senere" mens det aldri skjer slik at jeg til slutt må ta det selv! Flytter det til skittentøyet, vasker det, tørker det og bretter - legger pent i skuffen. Aldri et takk engang. Hvis jeg nevner det i situasjoner det er aktuelt og sier f eks "er det ikke deilig at klærne kommer brettet tilbake like etter det er brukt" sier han omtrent at det er en selvfølge 

- ser han meg rydde og tørke støv og vaske mens jeg tydelig viser jeg ikke egentlig ønsker det men må, spør han aldri om å hjelpe! Han skal sitte i sofaen på fb eller se tilfeldig skvip på tv

- han har og sagt jeg egentlig burde lage frokost og smøre lunsj til han også, så han kan dra seg i 30 min ekstra om morgenen, bare fordi jeg jobber ettermiddag

- sier jeg at jeg går på badet for å dusje eller ordne klær så kan han 4 minutter senere sette seg på dass og drite åpenlyst så jeg må stå der i drittlukta enda han vet jeg hater det!

- hver dag han kommer hjem drar han av seg buksa og går bukseløs hele dagen om ikke han skal ut døra. Ofte står han å lager middag i trusa og t-skjorte mens han veksler mellom å grafse i boxern og røre i gryta eller raspe ost. Jeg sier det er ekkelt på kjøkkenet og han bare ler det vekk og tar håndvaskingen jeg beordrer han til mindre seriøst... 

- han sitter og ofte i bokseren og slenger på kuken "for moro skyld" så kukosten blafrer mot meg og jeg uttrykker misnøye mens han bare ler! Bukse er undervurdert hos han rett og slett 

Vi puler som bare det og har det kjempebra ellers, men jeg synes disse punktene er fryktelig plagsomme! Jo mer jeg sier det jo mer gjør han det. 

Anonymkode: 2dc98...927

Din kommunikasjon er heller ikke spesielt moden, bare så det er sagt. Men jeg fatter ikke hvorfor du er sammen med denne mannen. Hvordan orker du å ha sex med en som er så uhygienisk? Hvis pikken hans stinker så mye at du brekker deg, og KUKOST liksom? 
Innsatsen hans i heimen er bare patetisk. Nei, du skal ikke finne deg i dette. Men du kan på ingen måte regne med at han vil forandre seg. Make a choice. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

46 minutter siden, Gravity skrev:

Din kommunikasjon er heller ikke spesielt moden, bare så det er sagt. Men jeg fatter ikke hvorfor du er sammen med denne mannen. Hvordan orker du å ha sex med en som er så uhygienisk? Hvis pikken hans stinker så mye at du brekker deg, og KUKOST liksom? 
Innsatsen hans i heimen er bare patetisk. Nei, du skal ikke finne deg i dette. Men du kan på ingen måte regne med at han vil forandre seg. Make a choice. 

Trodde du forstod at jeg ikke har sitert med selv ordrett, det var for å eksemplifisere - selvfølgelig må jeg få påpeke på en fin måte at det faktisk er en total clean up hjemme som han ikke enser. Det sier jeg alltid med en hyggelig og glad tone og det skulle ikke vært nødvendig å måtte påpeke slik, han viser aldri takknemlighet. Det er faktisk mer hans dritt jeg vasker enn min egen for ikke å nevne alt tøyet jeg plukker opp. 

Ja kukost i ordets mest konkrete forstand. Du ser det tydelig på to meters hold og lukten er ofte så sterk at jeg faktisk kjenner jeg er nær å brekke meg.

Men når vi har sex så er det etter han dusjer. Eller når jeg sjekker at det er fritt for "ting". Han dusjer annenhver dag så det er ganske utrolig hvor fort det samler seg opp. Faktisk samler det seg opp like fort som alt skittentøyet og oppvasken han bare lar stå

Anonymkode: 2dc98...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere i dag sto han på kjøkkenet, påkledd til en forandring, og utbrøt "åh fy faen, kom her å se!" Da jeg gikk inn hadde han noe ekkelt på fingeren og jeg spurte hva i all verden det var. Han sa "fett fra steking, se her oppe, det kryr av det" - da var det altså diverse ansamling av fett og dritt fra matlaging oppetter flisene langs komfyren og til og med på vegglampen. Tydeligvis hadde ingen av oss sett det tidligere, men han avdekket det, og hva gjør han? Jo han legger det han har på fingeren tilbake der han fant det og forventer at jeg skal ta det, når kjøkkenet er hans ansvar! Jeg gjør alt annet her hjemme og tydeligvis innebærer det også å skure ned fettansamlinger han avdekket "for meg"???

Anonymkode: 2dc98...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser denne tråden med litt store øyne. Har i mitt +40 år lange liv aldri opplevd en så uhygienisk mann. TS, du spør hva vi andre ville gjort i ditt tilfelle. Jeg ville gått eller alternativt blitt særboer, med krav om dusj før hvert møte. Det er ikke normalt med ‘kukost’ som er tydelig nok til at partner må forholde seg til den🤢. Da er det hygienen langt fra tilstrekkelig. Og å stå på kjøkkenet og klø seg i skrittet.... Du kan selvsagt begynne med trusler om lignende oppførsel, men jeg tror ikke jeg hadde giddet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tingeling skrev:

Jeg leser denne tråden med litt store øyne. Har i mitt +40 år lange liv aldri opplevd en så uhygienisk mann. TS, du spør hva vi andre ville gjort i ditt tilfelle. Jeg ville gått eller alternativt blitt særboer, med krav om dusj før hvert møte. Det er ikke normalt med ‘kukost’ som er tydelig nok til at partner må forholde seg til den🤢. Da er det hygienen langt fra tilstrekkelig. Og å stå på kjøkkenet og klø seg i skrittet.... Du kan selvsagt begynne med trusler om lignende oppførsel, men jeg tror ikke jeg hadde giddet. 

Jeg har prøvd meg på trusler om samme oppførsel, og han svarer da alltid at det hadde vært ekkelt, men jeg tror og han vet jeg ikke klarer være så ekkel og dermed føler seg trygg på at det er tomme trusler... En kveld her skulle vi ha taco og jeg ba han raspe osten mens jeg gjorde det andre ferdig. Han kom da inn og raspet og danderte osten UTEN å vaske hendene. Jeg hadde sett han slenge på kuken på sofaen rett før, men rakk ikke registrere om han vasket seg og spurte da om han gjorde det. "Nei det glemte jeg, jaja, det er ikke farlig" sa han...

Anonymkode: 2dc98...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...