AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #21 Del Skrevet 5. januar 2018 På 4.1.2018 den 9.16, AnonymBruker skrev: Vi trnger ikke tenke så mue over en slik sak. De av oss som vet hvordan loven og helsepersonell arbeider vet at psykologer, leger og andre behandlere tar ikke i mot komporentopplysninger fra andre om egen pasient. Dette skaper mistillit mellom behandler og pasient er er dermed frarådet å gjøre med mindre det er fare for pasientens liv og helse. Så ring i vei, men du slipper neppe igjennom til psykologen. Anonymkode: 3b35b...a98 Jeg snakket med min fastlege om nettopp dette. Jeg var bekymret for min mor som nettopp var blitt enke og derfor var svært nedfor. Det er mye mer her, men poenget er at jeg har snakket med min mor om at hun bør prate med noen. Det vil hun ikke, selv om spiseforstyrrelsen hennes har kommet tilbake. Da jeg nevnte denne bekymringen for min fastlege og sa at jeg vurderte å ringe min mors fastlege, sa min lege at de satte pris på slike bekymringsmeldinger fordi mange ikke oppsøke helsevesenet selv. Men, sa hun, det vil bli oppgitt hvem som har meldt inn til vedkommende man er bekymret for. Sålenge man først har snakket med den det gjelder selv (i mitt tilfelle min mor), tenker jeg det er ok å melde inn en bekymring. Så er det opp til legen å vurdere videre. I tilfellet du nevner går venninna allerede til psykolog, så med mindre det står om liv (selvmordsfare) tenker jeg at man ikke trenger å blande seg inn. Hva din venninne snakker med psykologen om er det bare hun og psykologen som vet. Anonymkode: 6dca4...116 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mass Skrevet 5. januar 2018 #22 Del Skrevet 5. januar 2018 Jeg synes det høres rart ut å ta kontakt med andre sine psykologer uansett grunn. Jeg tenker at slikt ville forverret problemet til den venninnen det måtte gjelde. Man går jo bak ryggen på henne og det kan jo lett føles som en sammensvergelse fra både psykolog og venninne dersom psykologen tar det opp med pasienten. Vi har jo ikke rett til å blande oss i alt og krysse andre sine grenser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå