Gå til innhold

Venninnen hans misliker meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du lest mine innlegg? Vi har fjernet oss fra de som behandler meg skikkelig dårlig. Vi er med to vennepar som er hyggelige, vi er ikke med i store grupper. Er gutta alene så er han med. 

Anonymkode: 4a4a4...aeb

At dere har fjernet dere dra de ja, men ikke noe om at noen har konfrontert de med oppførselen sin. 

Anonymkode: 3e8fc...2fc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At dere har fjernet dere dra de ja, men ikke noe om at noen har konfrontert de med oppførselen sin. 

Jeg konfronterte hver gang jeg ble urettferdig behandlet. De var som sagt veldig falske og passet på når disse utbruddene kom og ikke. Samboer var aldri tilstede  da de begynte. Jeg kan forsvare meg selv, men sa klart ifra at samboer vet om saken. Sa til de at ved å holde på som dette så gjør de slik at samboer ikke ønsker å være med de. Han har siden fjernet seg fra de, så de er veldig klar over alt.

Tenkte lenge at jeg gjorde det verre med å konfrontere. Dro også hjem til verstingen og satte meg ned med vedkommende for å prate ut og finne en løsning. Etter det besøket tok det helt av så å konfrontere hjelper ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg konfronterte hver gang jeg ble urettferdig behandlet. De var som sagt veldig falske og passet på når disse utbruddene kom og ikke. Samboer var aldri tilstede  da de begynte. Jeg kan forsvare meg selv, men sa klart ifra at samboer vet om saken. Sa til de at ved å holde på som dette så gjør de slik at samboer ikke ønsker å være med de. Han har siden fjernet seg fra de, så de er veldig klar over alt.

Tenkte lenge at jeg gjorde det verre med å konfrontere. Dro også hjem til verstingen og satte meg ned med vedkommende for å prate ut og finne en løsning. Etter det besøket tok det helt av så å konfrontere hjelper ikke.

For noen tragiske folk... 

Men synes faktisk samboeren din burde vært den som konfrontere de. Når han tydelig ser at de fryser deg ut, og lar deg sitte alene burde han sagt noe der og da. Å i hvertfall da de snakker dritt om deg i ditt eget hjem. 

Vet det ikke er uvanlig at mannfolka ikke vil blande seg, så det er ikke bare i deres gjeng det hender. Men synest faktisk det er ganske feigt. 

Å ta avstand i stede,  er i mine øyne å stikke halen mellom beina. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skriver at ingen snakker med deg - men tar du intiativ til å snakke med noen? Fort å forsvinne i mengden. 

Anonymkode: 7ada9...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noen tragiske folk... 

Men synes faktisk samboeren din burde vært den som konfrontere de. Når han tydelig ser at de fryser deg ut, og lar deg sitte alene burde han sagt noe der og da. Å i hvertfall da de snakker dritt om deg i ditt eget hjem. 

Vet det ikke er uvanlig at mannfolka ikke vil blande seg, så det er ikke bare i deres gjeng det hender. Men synest faktisk det er ganske feigt. 

Å ta avstand i stede,  er i mine øyne å stikke halen mellom beina. 

Han fikk ikke med seg før etterpå at de hadde pratet dritt om meg hos oss. Han stilte seg ved meg hver gang han så at jeg var alene. Men som sagt så tok det rundt et år før han så hvor ille det var selv fordi de skjuler det så godt. Og jeg tenkte ofte at jeg overdrev og at det ikke var så ille. Men det ble bare verre hele tiden så han oppdaget det tilslutt. 

Mine venner behandler aldri han dårlig, aldri noen gang. Forholdet har ikke bestandig vært perfekt ellers og vennene mine vet hva vi har vært gjennom. De er hyggelige uansett når man møtes. 

Samboer sa etter hvert at hans vennskap er veldig overfladisk med 5 av gutta, noe som har en stor sammenheng med hvilke av jentene som behandlet meg dårlig. Selv om man er en gjeng så er ikke alle like gode venner. 

Å ta avstand for meg er å sette strek, beskytte seg selv. Hvorfor? Jo fordi man kan ikke vente at noen slike mennesker forandrer seg. De forandrer bare taktikk, måter og blir mer falske. Å ikke fjerne seg fra mennesker som behandler en dårlig er ikke å anbefale. Jeg har ingenting å bevise ovenfor de.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Her er det typen din som må ta oppgjøret med venninnen sin. Hun er sur fordi du er en inntrenger i gjengen og fordi du har satt henne på plass. Dermed har du gjort deg selv til en trussel for deres vennskap. 

Det er selvsagt helt uakseptabelt med fyllepreik og det er enda mer uakseptabelt å ikke be om unnskyldning uoppfordret. Og det er her din kjæreste skulle tatt oppgjøret og ikke du. Slik det fremstår nå er han en tøffel som sender deg for å ta oppgjøret. Det er hans venner og ergo er det hans oppgjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, Eltele skrev:

Er hun venninnen din veldig ung? 16-17-åring? :) I puberteten? 

Vi er alle i 20-årene :) 

- TS

Anonymkode: 05de8...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke det signaliserer at hun misliker deg fordi hun sier til kjæresten din at han ikke får gå hjem så tidlig når de endelig er ute hele den "vanlige gjengen" igjen

Greia var at gjengen endelig var samlet igjen uten meg. Hun sa spesifikt at det var fordi jeg for en gangs skyld ikke var med, og samboeren min sa at hun la det frem som om jeg bare var en pest og en plage. 

Til en annen som lurte på hva hun sa som var frekt: Jeg vil ikke skrive akkurat hva hun har sagt, fordi det blir veldig gjenkjennelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Greia var at gjengen endelig var samlet igjen uten meg. Hun sa spesifikt at det var fordi jeg for en gangs skyld ikke var med, og samboeren min sa at hun la det frem som om jeg bare var en pest og en plage. 

Til en annen som lurte på hva hun sa som var frekt: Jeg vil ikke skrive akkurat hva hun har sagt, fordi det blir veldig gjenkjennelig.

TS forresten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte først at hun var sjalu eller noe slikt, men hun har selv samboer som det ser ut til å gå bra med, så jeg velger å tvile på det.

Selvfølgelig er hun sjalu. At hun har samboer bremser ikke det. Du er en trussel på to felter. Du truer hennes plass som tiltrekkende jente i flokken, og du har kapret hennes gode venn. Hun er ikke slem pga deg, men det er rare hormongreier og sånt .

Endret av I Grosny
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eltele
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er alle i 20-årene :) 

- TS

Jeg spurte siden du mener hun slår seg vrang nesten slik pubertale unger gjør når du kommer. At du tar hennes plass og alt det der. Kan det være at hun har fast sitteplass og at du tar den slik en annen påpeker? 

20 ja. Da er det ikke puberteten i allefall. 

Endret av Eltele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kan bare sitte å gjette på hvorfor hun ikke liker deg. Noen ganger så møter man mennesker som man ikke blir helt venner med. Problemmet er når dette er mennesker vi må omgås med. Feks kollega, familiemedlem eller som i dette tilfelle en person i en vennegjeng. 

Har du prøvd å være alene med denne venninnen? Har dere ikke noe tilfelles? Har du vært inkluderene mot henne? 

Jeg har ei venninne som er verdensmester i å bli fornærmet. Hvis man får et dårlig førsteinntrykk hos henne er toget kjørt. Har prøvd å ta dette opp med henne flere ganger, for det blir slitsomt for oss andre som ikke konstant går rundt å blir krenket, og fornærmet hele tiden. Det har til tider blitt så vanskelig at jeg sjeldent prøver å si noe morsomt til henne fordi hun blir fort svært negativ, og tolker alt mulig i verste mening. I starten kunne jeg bli lei meg over oppførselen hennes, men har skjønt nå at hun sliter med noe. Alt ble bedre når jeg klarte å skille hennes reaksjoner fra meg, og mine følelser.

Som nevnt vet ikke akkurat hvorfor situasjonen din (TS) er som den er. 

Det er ikke hyggelig at noen ikke liker deg, samtidig virker det som problemet ligger hos henne. Eller altså legg problemet på henne, og prøv å kos deg. Det er ikke verdens undergang at dere ikke har god kjemi. Og ikke minst oppfører hun seg kjipt. Så kan både du, og samboeren din sette ned foten og si ifra at dette ikke er greit.

Anonymkode: a6f59...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan bare sitte å gjette på hvorfor hun ikke liker deg. Noen ganger så møter man mennesker som man ikke blir helt venner med. Problemmet er når dette er mennesker vi må omgås med. Feks kollega, familiemedlem eller som i dette tilfelle en person i en vennegjeng. 

Har du prøvd å være alene med denne venninnen? Har dere ikke noe tilfelles? Har du vært inkluderene mot henne? 

Jeg har ei venninne som er verdensmester i å bli fornærmet. Hvis man får et dårlig førsteinntrykk hos henne er toget kjørt. Har prøvd å ta dette opp med henne flere ganger, for det blir slitsomt for oss andre som ikke konstant går rundt å blir krenket, og fornærmet hele tiden. Det har til tider blitt så vanskelig at jeg sjeldent prøver å si noe morsomt til henne fordi hun blir fort svært negativ, og tolker alt mulig i verste mening. I starten kunne jeg bli lei meg over oppførselen hennes, men har skjønt nå at hun sliter med noe. Alt ble bedre når jeg klarte å skille hennes reaksjoner fra meg, og mine følelser.

Som nevnt vet ikke akkurat hvorfor situasjonen din (TS) er som den er. 

Det er ikke hyggelig at noen ikke liker deg, samtidig virker det som problemet ligger hos henne. Eller altså legg problemet på henne, og prøv å kos deg. Det er ikke verdens undergang at dere ikke har god kjemi. Og ikke minst oppfører hun seg kjipt. Så kan både du, og samboeren din sette ned foten og si ifra at dette ikke er greit.

Anonymkode: a6f59...ba8

Som ts beskriver det så virker det ikke som om det er hun som blir lett fornærmet, men venninna som har store problemer. 

Men ser hva du mener. Det er de som føler seg krenket for det minste og tar alt i verste mening. Har en sånn i omgangskretsen selv. Mye man sier både på gøy og i beste mening , blir vridd over til fornærmelse i hennes øyne. Går rundt og irriterer seg lenge og næger på et eller annet noen har sagt, så får man plutselig den meldingen eller tilsnakket. Hun skjønner ikke selv at det sårer mye at hun holder på sånn. Hvis vi skulle si ifra noe, så er det frem med" så det er lissom en mal på hvordan man skal reagere/si ting på?" Men hun glemmer selv at hun er den som faktisk mener og har en mal på hvordan alle andre skal te seg. Kan bli mye og det er ikke hyggelig når det blir drama av ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...