Gå til innhold

Prøve bli gravid for første gang!


Gravid2018

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Gravid2018 skrev:

Denne nå. Godt synlig i virkeligheten, kjæresten så den og :yvonne: Utvannet kveldsurin så rart da.. :fnise:

B669727E-8932-4D5E-BC8D-0A554BE97DF2.jpeg

Gratulerer!!!! Den er positiv!!! :alice:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Ede skrev:

Gratulerer!!!! Den er positiv!!! :alice:

Tatt 5(!) idag og 3 var svak positiv. Jeg klarer ikke tro det, så utrolig heldig jeg her! Håper babyspira klamrer seg godt fast :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gravid2018 skrev:

Tatt 5(!) idag og 3 var svak positiv. Jeg klarer ikke tro det, så utrolig heldig jeg her! Håper babyspira klamrer seg godt fast :rodmer:

Veldig glad på dine vegne! :nordvesta:

Nå vet du at du har lett for å bli gravid, må være en utrolig god følelse. 

Gir håp til oss andre prøvere også! :laugh: Man kan jo bli paranoid av alle her inne som sliter, det er lett å glemme at de fleste friske jenter blir gravide innen noen få pp! (Håper ikke jeg har jinkset meg selv med å si det nå! :fnise: ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ede skrev:

Veldig glad på dine vegne! :nordvesta:

Nå vet du at du har lett for å bli gravid, må være en utrolig god følelse. 

Gir håp til oss andre prøvere også! :laugh: Man kan jo bli paranoid av alle her inne som sliter, det er lett å glemme at de fleste friske jenter blir gravide innen noen få pp! (Håper ikke jeg har jinkset meg selv med å si det nå! :fnise: ) 

Klarer ikke helt å stole på eBay-testen, selv om det hadde vært veldig rart om de plutselig skulle vise seg å vise falsk. Har jo ømme pupper og, noe jeg ikke har under pms. Grugleder meg til å teste med en apotektest etter jobb idag!:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gravid2018 skrev:

Klarer ikke helt å stole på eBay-testen, selv om det hadde vært veldig rart om de plutselig skulle vise seg å vise falsk. Har jo ømme pupper og, noe jeg ikke har under pms. Grugleder meg til å teste med en apotektest etter jobb idag!:bond:

De er nok til å stole på, falsk negativt er mye vanligere enn falskt positivt!

Er ikke sikkert apotektest er bedre, bare ikke få panikk om en annen type test ble negativ, spesielt når det ikke er morgenurin, er jo stor forskjell på hvor sensitive de er...! Kanskje kjøpe to så du kan teste på morgenurin også? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ede skrev:

De er nok til å stole på, falsk negativt er mye vanligere enn falskt positivt!

Er ikke sikkert apotektest er bedre, bare ikke få panikk om en annen type test ble negativ, spesielt når det ikke er morgenurin, er jo stor forskjell på hvor sensitive de er...! Kanskje kjøpe to så du kan teste på morgenurin også? :laugh:

Kjøper en digital med uke + et par ymse andre. :P Venter jo en del tester i posten som skal være ordentlige iallfall! Men ALDRI fått slike tester så er som sagt rart om de er falske nå. :P 

Holder meg nå og skal ikke drikke på noen timer så satser på at det blir konsentrert nok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Gravid2018 skrev:

Kjøper en digital med uke + et par ymse andre. :P Venter jo en del tester i posten som skal være ordentlige iallfall! Men ALDRI fått slike tester så er som sagt rart om de er falske nå. :P 

Holder meg nå og skal ikke drikke på noen timer så satser på at det blir konsentrert nok:)

De er positive, for det skal mye til for å få falsk positiv på tre tester! Du er bare 9/10 dpo og da er streken svak. Ville testet med strimlene noen dager frem for å forsikre at den blir sterkere og det ikke bare var kjemisk :) Igjen, gratulerer. Det går når man ikke har trua, rett og slett!

Anonymkode: 7113a...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å meld deg inn i termingruppa di hvis du får positiv ikveld:

:yvonne:

Anonymkode: 7113a...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Jeg tror ikke dette er kjemisk? :rodmer::gravid::bolledeig:

56C63F39-D443-49F4-A842-E675FDC6A8C3.jpeg

Hva mener du ?

Jeg fikk samme streker og samme digital da jeg hadde kjemisk.... Ikke for å være en gledesdreper men man kan vel ikke dømme kjemisk eller ei ut fra tester?

Gratulerer så mye,du er i vertfall gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BethD skrev:

Hva mener du ?

Jeg fikk samme streker og samme digital da jeg hadde kjemisk.... Ikke for å være en gledesdreper men man kan vel ikke dømme kjemisk eller ei ut fra tester?

Gratulerer så mye,du er i vertfall gravid :)

Uff, håper jeg er gravid og at egget har festet seg godt. Hadde det jeg tror er festeblødning sist torsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gravid2018 skrev:

Uff, håper jeg er gravid og at egget har festet seg godt. Hadde det jeg tror er festeblødning sist torsdag! :)

Du er vertfall helt garantert gravid og jeg krysser fingrene for at den sitter godt fast der inne :):) Kjempeglad på dine vegner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, BethD skrev:

Du er vertfall helt garantert gravid og jeg krysser fingrene for at den sitter godt fast der inne :):) Kjempeglad på dine vegner!!

Det håper jeg og. :rodmer: Så hyggelig!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Gravid2018 skrev:

Uff, håper jeg er gravid og at egget har festet seg godt. Hadde det jeg tror er festeblødning sist torsdag! :)

Du er gravid :) Kjemisk betyr bare at HCG faller igjen og du får blødning. Det skjer heldigvis sjelden etter positiv test :) 

Anonymkode: 7113a...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er en kalkulator jeg fulgte slavisk i starten, når jeg var livredd for SA:

 https://spacefem.com/pregnant/mc.php?m=18&d=04&y=16

Som du kan se (etter du har lagt inn dine datoer) så går sjansen for SA ganske fort nedover. :) 

Anonymkode: 7113a...315

Ble ikke helt klok med hva jeg skulle fylle inn. Hva er lmp? Når jeg første inn første syklusdag kom drt at uke tre er i mars. Er jo i uke 4 nå :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ede skrev:

:yvonne::nori: Så gøy! 

Jaa! Veldig nervepirrende, håper strekene blir sterkere og ukene øker om noen dager :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gravid2018 skrev:

Ble ikke helt klok med hva jeg skulle fylle inn. Hva er lmp? Når jeg første inn første syklusdag kom drt at uke tre er i mars. Er jo i uke 4 nå :klo:

Du har nok fylt inn måned og dato om hverandre. Måned først, så dato 🙂 

Hvis du for eksempel skriver 25 januar 2018 (som syklusstart) så er du 3 uker og 6 dager. Jeg vet jo ikke din syklus, så var bare en vill gjetning. 

Du kan iallefall følge den hver dag og se sjansen bli mindre :) 

LMP står for Last Menstrual Period.

Anonymkode: 7113a...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok fylt inn måned og dato om hverandre. Måned først, så dato 🙂 

Hvis du for eksempel skriver 25 januar 2018 (som syklusstart) så er du 3 uker og 6 dager. Jeg vet jo ikke din syklus, så var bare en vill gjetning. 

Du kan iallefall følge den hver dag og se sjansen bli mindre :) 

LMP står for Last Menstrual Period.

Anonymkode: 7113a...315

Ja, fant det ut etterhvert. :fnise:

Står 33%, så det skal altså være 67% sjangse for at dette går bra? Håper strekene på testene blir sterkere og mensen uteblir, da kan jeg stole litt mer på den der og slappe av litt mer:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...