robert90 Skrevet 2. januar 2018 #1 Skrevet 2. januar 2018 (endret) jeg er en gutt på 27 år, og har vært i veldig lite forhold, det er fordi det som regel aldri kommer så langt. Jeg har datet en del jenter og har ikke problemer med å ha kontakt med damer, men av en eller annen grunn kommer jeg opp i damer som, dumper meg for andre gutter. Jeg begynner å lure på om det er noe jeg selv gjør feil, som gjør at de mister interessen, jeg ser meg selv som en veldig hyggelig fyr, og er opptatt av å gjøre så mye godt som mulig for de damene jeg forelsker meg i, men nå begynner det å gå på selvtilliten løs, det har nylig skjedd for tredje gang. jeg fikk kontakt med en veldig hyggelig dame, jeg fikk troen på at det endelig var min tur, hun bor i en annen by enn meg, men planen var at vi skulle møtes i januar etter jule og nyttårsfeiringen, men dagen før nyttårsaften får jeg altså den kjipe meldingen, en gammel flamme hadde flyttet hjem igjen og hun ville se hvordan det gikk med han, og dette er som sagt ikke første gang. Vi skal ikke lenger tilbake enn til sommeren før akkurat det samme skjedde jeg kom i kontakt med en jente, og når vi endelig skal møtes, så har hun funnet seg en annen. Jeg forstår ikke hva det er, jeg ser meg selv som en hyggelig gutt. Det hører også med til historien at jeg jobber på sjøen, og har en turnus på 4 uker på jobb og 4 uker fri, og historien blir ofte at man treffer en jente, reiser på sjøen og når man kommer hjem igjen er hun borte. jeg har også noen Kinks på den sexuelle fronten, som jeg som regel forteller når temaet kommer opp, jeg tenker at det er viktig å fortelle en partner hva man liker på den sexuelle fronten, og dette har som regel de jentene jeg har snakket med syntes har vært spennende, men jeg begynner å tenke at dette også kan være grunnen til at folk ikke har lyst til å gi det en sjanse med meg. Har dere damer noen innspill her, om hva dere tenker er grunnen for at dette skjer ? Endret 2. januar 2018 av robert90
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #2 Skrevet 2. januar 2018 Den type turnus du snakker om er jo kjent som skilsmisseturnusen. Jeg hadde aldri giddet date en fyr med en sånn turnus. Jeg har heller aldri giddet date fyrer som bor langt vekke. Å snakke om sex veldig tidlig er også kjempeturnoff for meg. Anonymkode: 7ac0a...30a 17
robert90 Skrevet 2. januar 2018 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2018 oi her var jo alt gale her, jaja greit får ta det til meg da, når det gjelder det med sex så har som regel tema kommet opp naturlig ikke noe jeg nødvendigvis har tatt opp fordi jeg hadde et ekstremt behov for det. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #4 Skrevet 2. januar 2018 Det enkle svaret er at andre menn får tid til å bygge en relasjon til jenta. Det går ikke når du stikker på sjøen. Dette med å "ta opp" seksuelle preferanser før sex er også en turn-off. Sex er noe man finner ut av, og de fleste jenter trenger å bli tent av fyren før man begynner å "diskutere" sex. Anonymkode: 1a080...d33 11
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #5 Skrevet 2. januar 2018 Nå er jeg i et forhold da, men svarer likevel: Den turnusen din hadde ikke vært særlig positivt for min del. Særlig i en datingfase - det er rett og slett litt mer krevende å bli kjent med noen som er der en måned og så er borte en måned. Forøvrig også krevende med tanke på barn senere - men du kan jo selvsagt bytte jobb før den tid. Jeg tror også jeg hadde blitt skremt av hvis du begynte å snakke om seksuelle preferanser og forventninger tidlig i et forhold. Der er vi nok alle forskjellige, og selv om jeg er enig med deg at det er viktig å være åpen - så tror jeg det fort kunne vært veldig turnoff for meg. Litt avhengig av hva dine preferanser er så klart, men det hadde nok skremt meg. Kan være med på forskjellig med en jeg kjenner og stoler på, men å få de forventningene i fleisen på et tidlig tidspunkt, kunne lett skremt meg vekk. Ellers er det jo ikke så lett å si hvorfor du ikke har hatt hellet med deg ennå. Det er jo snakk om mye flaks og uflaks også. Jeg har nå hatt kjæreste et par år, og er 30. Jeg var singel helt til jeg møtte ham. Alle sa hele tiden at de ikke kunne skjønne hvorfor jeg var singel, for det var jo ikke "noe galt" med meg. Livet på stell, god jobb, normalt søt, og relativt oppegående. Så det er jo endel flaks og uflaks involvert. Jeg hadde en del uflaks - så var jeg heldig å møtte mannen min. Anonymkode: b0a27...6e6 3
robert90 Skrevet 2. januar 2018 Forfatter #6 Skrevet 2. januar 2018 jeg forstår jo at 4 uker på sjøen kan virke lenge, men så er jo like lenge hjemme da, så jeg har jo mer fri i løpet av et år enn de fleste andre har, så det er jo nok av tid til å bygge relasjoner, men ja jeg ser hva folk mener det blir rett og slett for lenge vekke i starten.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #7 Skrevet 2. januar 2018 2 minutter siden, robert90 skrev: jeg forstår jo at 4 uker på sjøen kan virke lenge, men så er jo like lenge hjemme da, så jeg har jo mer fri i løpet av et år enn de fleste andre har, så det er jo nok av tid til å bygge relasjoner, men ja jeg ser hva folk mener det blir rett og slett for lenge vekke i starten. I det daglige hjelper det jo ikke så mye at du er 4 uker hjemme hver fjerde uke, for en hver standard kvinne jobber jo selv, og ofte på dagtid og da vil du jo for henne ikke være mer merkbart hjemme i de 4 hjemmeukene enn en hvilken som helst mann som har en vanlig jobb. Derimot i de 4 jobbukene er du jo også borte på kvelden og i helgene, noe en mann med vanlig jobb ikke er. Anonymkode: e8546...0ce 6
robert90 Skrevet 2. januar 2018 Forfatter #8 Skrevet 2. januar 2018 skjønner, jeg må rett og slett skifte jobb for å få meg dame hehe da tror jeg at jeg skal klare meg uten dame. Det vil nemlig medføre en en lønnsnedgang på flere hundre tusen for meg med min utdannelse, men da vet jeg i det minste litt hva dere damer tenker.
isw Skrevet 2. januar 2018 #9 Skrevet 2. januar 2018 (endret) Jeg tror det er en kombinasjon av flere ting. For det første tror jeg kanskje det å bli dumpet blir en selvoppfyllende profeti for deg - du regner vel litt med at det skal skje nå etter at det har skjedd så mange ganger, og viser en usikker framtreden som kan bli tolket feil av jenter. Dernest er jobben din uheldig. Det fungerer kanskje hvis du har blitt sammen med noen over tid, men i datingfasen er det uheldig å være bortreist 4 uker av gangen. Det er vel en grunn til at livet er komplisert for mange sjøfolk. Selv om lønnen er meget bra. Til slutt tenker jeg litt på at du kanskje ikke i datingfasen bør lufte dine aller mest ekstreme seksuelle preferanser. Du trenger ikke foreslå anal eller BDSM på tredje daten, det er tema man kan bevege seg inn på etter en god stund. Endret 2. januar 2018 av isw 3
Gjest Minesveiper Skrevet 2. januar 2018 #10 Skrevet 2. januar 2018 (endret) Hvis jeg var deg ts ville jeg gått ut og sjekket damer første og andre uken etter at du har kommet hjem fra jobb. Så kan du bruke de neste to tre ukene til å date og bli bedre kjent med damene du møter. Endret 2. januar 2018 av Minesveiper
robert90 Skrevet 2. januar 2018 Forfatter #11 Skrevet 2. januar 2018 isw jeg ser det du skriver her og tenker at du har veldig mye rett. Når det gjelder dette med sex, så må jeg igjen presisere at det ikke har blitt tatt opp av meg fordi jeg har et ekstremt behov for å brette ut om det, men man begynner gjerne å snakke om det helt naturlig etterhvert og da har jeg lagt det frem, men som damene gjerne sier her så er vel det et større turn off enn jeg har gjort regni med, men slik jeg har oppfattet det har jo ikke dette vært et problem, mens jeg har pratet med dem, men jeg skal får ta det litt til etterettning.
Gjest Uhumskheter Skrevet 2. januar 2018 #12 Skrevet 2. januar 2018 Prøvde å date en som jobber på sjøen. Fungerte ikke i det hele tatt. Det er flott og fint i en måned og så sitter man der og har et langdistanseforhold i en hel måned. Jeg trenger mere enn det. Sitte på rumpa og vente en måned på noen man ikke engang kjenner noe særlig, da skal jeg være stormende forelsket for å ha tålmodighet til det. Er en grunn til at jeg ikke oppsøker langdistanseforhold
robert90 Skrevet 2. januar 2018 Forfatter #13 Skrevet 2. januar 2018 1 minutt siden, Minesveiper skrev: Hvis jeg var deg ts ville jeg gått ut og sjekket damer første og andre uken etter at du har kommet hjem fra jobb. Så kan du bruke de neste to tre ukene til å date og bli bedre kjent med dem damene du møter. det du snakker om her har jeg også innsett, men så er det jo sånn at når man gjerne planlegger med ting, så finner man ingen, mens når man ikke har planlagt med ting så dukker de gjerne opp. de tingene her lar seg jo ikke alltid planlegge. 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #14 Skrevet 2. januar 2018 Må bare skyte inn her at jeg og samboeren møttes da han akkrat hadde begynt i forsvaret. Møttes én gang før han reiste bort i 10 uker hvor vi kun snakket på skype og tlf og sånn. Slik holdt vi på i 8 mnd, med kun noen ferier. Men når han først var hjemme var vi sammen hver eneste dag. Nå har jeg også vært på et halvt års utveksling, han skal et havt år (sannsynligvis) nesteår, og etter det skal nok jeg ta master i utlandet. Blir skummelt å se om det går, men så langt har vi det fint sammen. Selv om omtrent halvparten av vårt forhld har vært avstandsforhold Anonymkode: 3a0bd...5a6 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #15 Skrevet 2. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Må bare skyte inn her at jeg og samboeren møttes da han akkrat hadde begynt i forsvaret. Møttes én gang før han reiste bort i 10 uker hvor vi kun snakket på skype og tlf og sånn. Slik holdt vi på i 8 mnd, med kun noen ferier. Men når han først var hjemme var vi sammen hver eneste dag. Nå har jeg også vært på et halvt års utveksling, han skal et havt år (sannsynligvis) nesteår, og etter det skal nok jeg ta master i utlandet. Blir skummelt å se om det går, men så langt har vi det fint sammen. Selv om omtrent halvparten av vårt forhld har vært avstandsforhold Anonymkode: 3a0bd...5a6 poenget mitt med dette var å si at på tross av en dum turnus kan et forhold og dating funke Anonymkode: 3a0bd...5a6 1
Gjest Minesveiper Skrevet 2. januar 2018 #16 Skrevet 2. januar 2018 (endret) 2 hours ago, robert90 said: det du snakker om her har jeg også innsett, men så er det jo sånn at når man gjerne planlegger med ting, så finner man ingen, mens når man ikke har planlagt med ting så dukker de gjerne opp. de tingene her lar seg jo ikke alltid planlegge. Problemet ditt er at damene du møter rett før du drar ofte vil bli "kalde" og miste interessen for deg gitt at de har muligheter til å møte noen andre. Hvorfor skal de vente 4 uker for møte en fyr de så vidt kjenner? Du er i en posisjon hvor du må svi mens jernet er varmt, og du trenger 2-3 uker på å skape en dyp nok relasjon til at damen vil vente de 4 ukene på deg. Endret 2. januar 2018 av Minesveiper
robert90 Skrevet 2. januar 2018 Forfatter #17 Skrevet 2. januar 2018 heldigvis snakker vi ikke 4 måneder, men uker hadde vi snakket 4 måneder hadde nok jeg klikket for lengst, men jeg forstår poenget ditt fult ut. Tingen er at 4 uker virker ikke spesielt lenge for meg, i mitt hodet bør det være mulig å vente de ukene, men for folk som ikke er vandt med dette blir det nok ikke bare 4 uker men en HEL måned uten noe fysisk kontakt, og det er jo det jeg sliter med da, men alternativene mine på land er svært dårlige. så det er ikke så lett å bare bytte jobb.
robert90 Skrevet 2. januar 2018 Forfatter #18 Skrevet 2. januar 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: poenget mitt med dette var å si at på tross av en dum turnus kan et forhold og dating funke Anonymkode: 3a0bd...5a6 takk din historie gir meg litt pågangsmot i det minste
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #19 Skrevet 2. januar 2018 38 minutter siden, robert90 skrev: skjønner, jeg må rett og slett skifte jobb for å få meg dame hehe da tror jeg at jeg skal klare meg uten dame. Det vil nemlig medføre en en lønnsnedgang på flere hundre tusen for meg med min utdannelse, men da vet jeg i det minste litt hva dere damer tenker. «Dere damer» er ikke en homogen gruppe, men det er klart det er ekstra vanskelig å finne noen som ønsker å være sammen med noen som er helt fraværende i én måned i strekk mange ganger i året. De fleste ville nok ikke med viten og vilje fått barn med en slik mann for eksempel, da er man dømt til å være alenemor halvparten av tiden. For min del ville jeg sannsynligvis mistet følelsene i en datingperiode om mannen var borte én måned midt i, men det er meg. Og derfor innleder jeg jo heller ikke et forhold med noen med en slik livsstil i utgangspunktet. For det blir jo en livsstil med slike arbeidstider. Har tidligere erfaringer med det, og det forholdet endte for å si det sånn. Anonymkode: f769f...709 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #20 Skrevet 2. januar 2018 Gjør et eksperiment en periode. Unngå å nevne dine "kincks" på det seksuelle plan for damene du møter de neste månedene. Vent, lat som at du er en vanlig A4 fyr når det kommer til det seksuelle, og se hva som da skjer. Mister damene interessen like fort, eller blir en eller to "hengende ved interessen" selv om du reiser på sjøen i fire uker? Da vet du at det er sex-pratet ditt som har skremt bort de fleste hittil. Sex-prat såååå tidlig i forholdet, særlig før man har møtt hverandre noen ganger, klint litt og funnet ut av at man har kjemi og LIKER hverandre, det er turn-off for mange. For meg inkludert. Jeg hadde rett og slett backet ut om en fyr begynte sexprat før alt dette nybegynner-greiene var gjennomgått først, i det minste. Anonymkode: 3ae1e...b95 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå