Gå til innhold

Det satt en liten jente..........


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

...på Karl Johan i går. Rett utenfor stortingen. Hun hadde en liten dukke og en hatt med seg. Oppi hatten lå det 5 kroner. Jenta så en annen vei da jeg prøvde å få øyenkontakt med henne.

Helvete så forbanne jeg ble.

Jeg så meg rundt etter politi, men fant ingen.

En slik fornedrelse av denne lille jenta..og så skamfull hun var.. jeg glemmer det aldri....

Mitt spørsmål er (er ikke så god på jus), kan man henvise til en eller annen pargraf der man sier at barn ikke skal gjøre slik. Jeg vil jo tro det. Dette bryter helt klart med barnekovensjonenen.

Og skal jeg kontakte barnvernet neste gang jeg ser dette. Er det noen barnvernspedagoger her som har litt peiling på dette? Eller jurister for den sak skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du at hun satt og tigget?? :o

Jøss. Har nesten ikke ord... sånn skal vi ikke ha det i Norge.

Men det er jo lett nok for meg å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Bertha, hun satt å tigget. Kikka meg litt rundt, tenkte nok at faren eller boren stod i nærheten. Neste gang jeg ser dette skal jeg snakke med henne, og spørre hvor foreldrene hennes er. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mettemo
Ja Bertha, hun satt å tigget. Kikka meg litt rundt, tenkte nok at faren eller boren stod i nærheten. Neste gang jeg ser dette skal jeg snakke med henne, og spørre hvor foreldrene hennes er. :(

Jeg er enig og tar sterk avstand fra mennesker som setter sine små barn til å tigge. :evil:

Det var noen annet jeg reagerte på i ditt innlegg.Faren eller broren stod nok i nærheten.Hallo, hvorfor ikke mor eller søster. Tror du ikke en mor kan gjøre slikt? Det tror jeg. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, til en viss grad tror jeg mor kan gjøre noe sånt....

Grunne til at jeg sa far eller bror, er at jeg tror jeg så far eller hvem det nå var. Han stod og stirra noe så grasat. Så derfor. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Polyanna, ikke innl.

Forferdelig at noen kan gjøre sånt. Og like forferdelig at ingen som så det (deg inkludert, Care) ringte barnevernsvakta eller politiet!!! :o

Vet at sånt er vanskelig å tenke på der og da, men det var det du burde ha gjort....

Polyanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...