Gå til innhold

Er det vi eller naboen som er rar?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
23 minutter siden, makkapakka skrev:

Syns det er merkelig at dere setter diagnose på naboen så fort hun sier ifra, jeg tror jeg også hadde sagt ifra og jeg har i følge helsevesenet ingen psykiske lidelser eller fysisk sykdom 

Har du spurt?

Anonymkode: 2428f...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Naboen din her må ha et virkelig problem hvis hun kan lirke av seg denne type kommentarer med barn tilstede bare fordi dere fyrte opp litt fyrverkeri kl 20. I vårt nabolag er det faktisk lov å fyre opp fyrverkeri fra kl 18 og det er helt vanlig at de som har små barn går ut mye tidligere nettopp pga barna. Vi bor i blokker og her fyrer vi (alle som bor i borettslaget) opp på lekeplassen utenfor den ene blokken og på plassen ved grendahuset. Det er absoultt ingen som har klaget på noe av dette. 

Hvis man ikke tåler at barnefamilier med små barn fyrer opp raketter litt tidligere enn andre, så mener jeg at man ikke bør bo i et tettsted. Har man dyr, så forstår jeg at man reagerer uansett når raketter blir fyrt opp. Har selv dyr, men de har heldigvis ikke reagert noe særlig på dette. 

Jeg hadde ikke brydd meg om denne naboen og bare latt henne seile sin egen sjø. Hun kan ikke ha det bra med seg selv når hun blir så forbannet pga noen få raketter på selveste nyttårsaften...

Endret av Kittykat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det kan være irriterende når foreldra sender opp raketter tidlig kveld med barna , men jeg går ikke ut å kjefter og smeller. Hvert fall ikke foran barn! :nei:Det er noe helt annet hvis det er fulle fjols som holder på. Men foreldre som fyrer opp raketter med barna må folk faktisk tåle, selv om jeg og synes det kan være irriterende. 

Egentlig så er det helt vanvittig at dette enda er lov. Hvert år skader folk seg pga raketter. Hvert år! Jeg stemmer for felles oppskyting av kommunen klokka 24 00 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eltele
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe å spøke med. Nabohuset der jeg bodde før tok fyr pga raketter. Garasjen vår fikk skader av brannen. Garasjene lå vegg i vegg mens husene hadde et lite mellomrom. Hus og garasjer var koblet sammen uten mellomrom. Om det gir mening :P 

Anonymkode: 4b6bb...c05

Hvis jeg hadde satt opp raketter og nabohuset tok fyr så måtte jeg nok måtte erstatte det. Vet ikke helt loven når det gjelder raketter men da hadde jeg vært oppriktig lei meg. Jeg kan jo berolige deg med at jeg spøker ikke. Folk har fått mange advarsler når det gjelder å skyte opp raketter så det er greit å høre på disse rådene også. 

Raketter er ikke et leketøy, noe som mange tror. Også står man ikke i mellom to hus for å fyre opp raketter. Da er man passe dum. :roll: Da ber man om problemer. 

Jeg leste om to gutter som hadde kjøpt raketter for mange mange tusen. Hva sier det? Jo, at de tror de kan leke med raketter og foreldrene driter tydeligvis i ungene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns fyrverkeri er en uting, og det er ingen grunn til å innføre dette som tradisjon hos små barn. Fyrverkeri er dyrt, ikke miljøvennlig og skremmer både dyr og mennesker. Hvis man først skal sende opp fyrverkeri syns jeg man skal gå unna hus. Skyt det opp mellom hus virker veldig tankeløst og egoistisk. Jeg syns forævrig naboen ikke virker spesielt hyggelig heller, og kunne snakket til dere i en annen tone og ikke kommet med trusler. Så både du og naboen har vært korttenkte her.

Anonymkode: 6cd22...bb0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor på landet og har et forsamlingshus rett nedenfor her. Når det er bryllup der hender det at de skyter opp raketter. Da har vi ikke fått noe forvarsel og plutselig smeller der trett utenfor stuevinduet. Har aldri tenkt tanken på å kjefte på de for det. 

Anonymkode: 1ed8c...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.12.2017 den 20.28, AnonymBruker skrev:

De aller fleste plasser er det faktisk ulovlig frem til midnatt.

Anonymkode: fca58...86b

Nei, det er tillatt å skyte fyrverkeri fra 18.00 til 02.00 på nyttårsaften, ja noen folk og dyr er redde, har redd hund selv, men det får man ordne på nyttårsaften for det er forventet, så definitivt, naboen er rar og voldsomt uhøflig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten hun sa det på er langt i fra okey, men det er jækla irriterende for oss som har dyr at det skal skytes opp en uke før det er lov, det resulteres bare til at dyrene lever under tortur i en uke. Heldigvis sto bare katten min i vindu å så på i år som i fjor, men det er mange andre som har det hakke værre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...