AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #41 Del Skrevet 1. januar 2018 Hva mener du er god avstand mellom husene? Fyrverkeri er faktisk farlig, det er ikke uten grunn at det er forbudt flere steder pga brannfare. Syns dere kunne dratt et sted med god plass rundt, som fotballbane, park eller en stor, tom parkeringsplass. Du er tydeligvis her for å høste sympati over at naboen er teit, men deres avgjørelse er jo heller ikke noe å skryte av, så jeg syns faktisk naboen har et poeng. Tror heller ikke hun har skreket så mye som du skal ha det til, folk i dag tåler jo ikke å få tilsnakk. Anonymkode: 773c2...5eb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #42 Del Skrevet 1. januar 2018 Selv om noen ikke liker raketter. Så må de akseptere at andre liker det. Slik er det med alt. Jeg liket ikke rakefisk, og blir plaget av stanken når andre spiser det. Men jeg unner de det, og vil ikke ha et forbud bare fordi at jeg ikke liker det. Anonymkode: d8e9c...5a0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #43 Del Skrevet 1. januar 2018 Vi bor i tettbygd strøk, men naboene skal bruke fyrverkeri hvert år, maks en meter fra huset vårt. Krysser fingrene for regn/snø for det lander i hekken, på taket, det smeller i veggene og et år traff det et vindu. Ungene er livredde, kattene er livredde, jeg er forbanna. Skjønner naboen din godt, selv om jeg ikke synes språkbruken er innafor. Likevel må jeg innrømme at for noen år siden gikk ut og brølte at naboen kunne dra til helvete, da de sto ute gode og fulle og sendte raketter som smalt i veggene og ungene hylte av skrekk. Og politiet hadde jo ikke tid til å komme. Totalforbud mot privat fyrverkeri, ja takk. Anonymkode: 20f24...917 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 1. januar 2018 #44 Del Skrevet 1. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv om noen ikke liker raketter. Så må de akseptere at andre liker det. Slik er det med alt. Anonymkode: d8e9c...5a0 Snur litt på setningen din jeg: Selv om noen LIKER raketter, så må de akseptere at andre IKKE liker det. Slik er det med alt. Synes at man bør ta hensyn til naboer når man bor i tettbygde strøk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 1. januar 2018 #45 Del Skrevet 1. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv om noen ikke liker raketter. Så må de akseptere at andre liker det. Slik er det med alt. Jeg liket ikke rakefisk, og blir plaget av stanken når andre spiser det. Men jeg unner de det, og vil ikke ha et forbud bare fordi at jeg ikke liker det. Anonymkode: d8e9c...5a0 Er det farlig for deg å lukte på rakfisk? Nei. Men det kan være farlig med raketter mellom husveggene. Derfor må man vise hensyn og helst ikke skyte dette opp slik at det plager naboene. Det er forbudt å skyte opp raketter mange steder fordi det også er brannfarlig. Ingen blir skadet av at en ved bordet spiser rakfisk. Velg litt mer fornuftige sammenligninger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #46 Del Skrevet 1. januar 2018 Tusen takk for svar. Jeg fikk en beklagelse fra nabodama selv i morgest, der hun kunne fortelle at hun sliter med det ene og det andre når det kommer til psyke. Annet syn på henne nå ja... Håper hun tørr å be om hjelp snart TS Anonymkode: 209cc...2da 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #47 Del Skrevet 1. januar 2018 Jeg er ganske drittlei folk som skal skyte opp raketter og sånt lenge før midnatt. "For barnas skyld..." Det medfører jo at det smeller konstant fra kl. 16.00-17.00 til langt ut på natta. Et rent helvete for oss som bor i strøk der det er mange barnefamilier og mange boliger. Og noen av oss har kjæledyr som blir redde. Da jeg var liten, ble vi vekket opp litt før midnatt. Fikk tjukk genser utenpå pysjen, og fikk se fyrverkeri. Altså ved midnatt. Ikke kl. 17.00, 18.00, 19.00, 20.00, 21.00 = hele fordømte kvelden. Anonymkode: a214d...383 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #48 Del Skrevet 1. januar 2018 13 timer siden, Eltele skrev: Såpass ja. Hvis huset hennes begynte å brenne fordi du satt opp raketter så ville jeg beklaget det ja. Det er ikke noe å spøke med. Nabohuset der jeg bodde før tok fyr pga raketter. Garasjen vår fikk skader av brannen. Garasjene lå vegg i vegg mens husene hadde et lite mellomrom. Hus og garasjer var koblet sammen uten mellomrom. Om det gir mening Anonymkode: 4b6bb...c05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #49 Del Skrevet 1. januar 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ved kl.20 var jeg, ungene og mannen ute og skøt opp noen fyrverkeri like ved huset vårt, på en snuplass mellom to hus (godt avstand mellom husene). Så kommer nabodama ut og skjeler oss ut, hun brøler til oss og sier at vi skal dra til helvette, at om huset hennes brenner opp så skal hun ta hevn og tenne på vårt, og at vi er noen dømmende idioter uten sympati og fornuft Ungene (5 og 3 år) ble så klart livredde, jeg er så satt ut, samme er min mann. Denne dama har bodd her siden sommeren, hun sitter nesten alltid inne og jeg har sett henne ute 2-3 ganger siden hun flyttet hit. Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal takle dette, bør mannen eller jeg gå over og si unnskyld? Anonymkode: 209cc...2da Du skal selvsagt politianmelde henne. Alle trusler skal og må anmeldes. For alt du vet er hun en psyko kjenning av dem som du bør flytte langt, langt unna. Anonymkode: ed4b0...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #50 Del Skrevet 1. januar 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: De aller fleste plasser er det faktisk ulovlig frem til midnatt. Anonymkode: fca58...86b Ikke på andre manns eiendom. Har dere kontroll på at restene ikke falt ned på hennes eiendom?? Anonymkode: e90b4...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #51 Del Skrevet 1. januar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi bor i tettbygd strøk, men naboene skal bruke fyrverkeri hvert år, maks en meter fra huset vårt. Krysser fingrene for regn/snø for det lander i hekken, på taket, det smeller i veggene og et år traff det et vindu. Ungene er livredde, kattene er livredde, jeg er forbanna. Skjønner naboen din godt, selv om jeg ikke synes språkbruken er innafor. Likevel må jeg innrømme at for noen år siden gikk ut og brølte at naboen kunne dra til helvete, da de sto ute gode og fulle og sendte raketter som smalt i veggene og ungene hylte av skrekk. Og politiet hadde jo ikke tid til å komme. Totalforbud mot privat fyrverkeri, ja takk. Anonymkode: 20f24...917 Du er i besittelse av å ha naboene fra helvete du også skjønner jeg. Anonymkode: e90b4...511 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 1. januar 2018 #52 Del Skrevet 1. januar 2018 Jeg synes det burde være total forbud for privatpersoner med fyrverkeri. Det er så mye skader hvert år. Noen ganger mister en kontroll uansett om en er edru. Det er ikke få som har mistet et øye. Reglene er klare her: https://www.aftenposten.no/osloby/i/vmA4oL/Nyttarsaften-i-Oslo-Brudd-pa-reglene-kan-koste-deg-7000-kroner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #53 Del Skrevet 1. januar 2018 Er ikke alle som har en fotballbane, park eller stor åpen plass å sende opp fyrverkeri fra. Vi pleier å stå mellom vår (mamma og pappa) og naboen sitt hus og skyter opp utover fjorden. Er en hel tomt ledig der. Naboen på oppsiden sender opp rett over bilene våre. I år hadde ikke vi noe, og det var rolig ute til klokken var nesten 24. Var flott å se over på andre siden av fjorden fyrverkeri oppover fjellsiden. Godt hun kom og beklagde I morgen er det en tur ut og se om det ligger rester rundt vårt hus her. Nettopp kommet hjem og alt for mørkt til å se noe. Finner alltid noe. Her og står de ovenfor og skyter opp. Anonymkode: 1ed8c...faa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #54 Del Skrevet 1. januar 2018 Har ikke sett en fugl her ute i hele dag. Ligger sikkert daue av skrekk inni skogbrynet etter det helvetes levenet fra de uvettige naboene her i halve går. Anonymkode: a7362...f34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 1. januar 2018 #55 Del Skrevet 1. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er i besittelse av å ha naboene fra helvete du også skjønner jeg. Anonymkode: e90b4...511 Det tror jeg veldig mange av oss har! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 1. januar 2018 #56 Del Skrevet 1. januar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ganske drittlei folk som skal skyte opp raketter og sånt lenge før midnatt. "For barnas skyld..." Det medfører jo at det smeller konstant fra kl. 16.00-17.00 til langt ut på natta. Et rent helvete for oss som bor i strøk der det er mange barnefamilier og mange boliger. Og noen av oss har kjæledyr som blir redde. Da jeg var liten, ble vi vekket opp litt før midnatt. Fikk tjukk genser utenpå pysjen, og fikk se fyrverkeri. Altså ved midnatt. Ikke kl. 17.00, 18.00, 19.00, 20.00, 21.00 = hele fordømte kvelden. Anonymkode: a214d...383 Dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 1. januar 2018 #57 Del Skrevet 1. januar 2018 På 31.12.2017 den 20.20, AnonymBruker skrev: Ved kl.20 var jeg, ungene og mannen ute og skøt opp noen fyrverkeri like ved huset vårt, på en snuplass mellom to hus (godt avstand mellom husene). Så kommer nabodama ut og skjeler oss ut, hun brøler til oss og sier at vi skal dra til helvette, at om huset hennes brenner opp så skal hun ta hevn og tenne på vårt, og at vi er noen dømmende idioter uten sympati og fornuft Ungene (5 og 3 år) ble så klart livredde, jeg er så satt ut, samme er min mann. Denne dama har bodd her siden sommeren, hun sitter nesten alltid inne og jeg har sett henne ute 2-3 ganger siden hun flyttet hit. Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal takle dette, bør mannen eller jeg gå over og si unnskyld? Anonymkode: 209cc...2da Vent til kl 24 med å sende opp raketter, er ikke nyttår før. Du trenger ikke plage andre fordi DINE unger ikke er gamle nok til å være oppe til kl 24.00. Skjønner godt at naboen ble irritert! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 1. januar 2018 #58 Del Skrevet 1. januar 2018 På 31.12.2017 den 20.20, AnonymBruker skrev: Ved kl.20 var jeg, ungene og mannen ute og skøt opp noen fyrverkeri like ved huset vårt, på en snuplass mellom to hus (godt avstand mellom husene). Så kommer nabodama ut og skjeler oss ut, hun brøler til oss og sier at vi skal dra til helvette, at om huset hennes brenner opp så skal hun ta hevn og tenne på vårt, og at vi er noen dømmende idioter uten sympati og fornuft Ungene (5 og 3 år) ble så klart livredde, jeg er så satt ut, samme er min mann. Denne dama har bodd her siden sommeren, hun sitter nesten alltid inne og jeg har sett henne ute 2-3 ganger siden hun flyttet hit. Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal takle dette, bør mannen eller jeg gå over og si unnskyld? Anonymkode: 209cc...2da Naboen er rar, ikke dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 2. januar 2018 #59 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Herrejesus, hun høres jo helt crazy ut 😱 Hun hadde ingen grunn til å kjefte dere huden full! Greit hun ble irritert, men hun kunne ordlagt seg på en annen måte. Ikke greit å komme med slike trusler Endret 2. januar 2018 av smalls Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 2. januar 2018 #60 Del Skrevet 2. januar 2018 Jeg skjønner at dere vil sende opp raketter på Nyttårssaften med barna, men det er lov å bruke fornuft og det syns jeg er spesielt viktig når det gjelder oppskyting av raketter. Mye idioter som farer rundt og skyter opp som det passer dem og passer ikke på hverken sikkerhet for egen adferd eller andres. Jeg skjønner også naboen som ikke ønsker dette rett ved huset og i tettbebyggelse. Syns det er merkelig at dere setter diagnose på naboen så fort hun sier ifra, jeg tror jeg også hadde sagt ifra og jeg har i følge helsevesenet ingen psykiske lidelser eller fysisk sykdom 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå