Gå til innhold

Forby raketter, det skader miljøet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener at det ikke burde vært lov å sende opp raketter. Det er skadelig for miljøet, for dyr, det skremmer dyr, det er også skadelig for mennesker og det er brannfarlig. Vi bruker opp pengene på det tullet, og jeg mener at det er feil å sponse det markedet.  

Vi spiser fortsatt nyttårsmiddag og feirer nyttår, men vi gjør det uten raketter :) 

Hva mener dere? 

Anonymkode: b0371...07d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at det ikke burde vært lov å sende opp raketter. Det er skadelig for miljøet, for dyr, det skremmer dyr, det er også skadelig for mennesker og det er brannfarlig. Vi bruker opp pengene på det tullet, og jeg mener at det er feil å sponse det markedet.  

Vi spiser fortsatt nyttårsmiddag og feirer nyttår, men vi gjør det uten raketter :) 

Hva mener dere? 

Dersom vi fjerner fyrverkeri, hva har vi da igjen?

Gleder meg til kl 12, men nå må jeg snart gå. skal på fest kl 20 :nordvesta:

Anonymkode: 8cd9c...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig. Problemet er bare at dette kun er en kampsak et par dager rundt nyttår når man får se bilder av istykkersprengte øyne osv. Og så er det glemt 1. januar. Hvor ofte leser man artikler mot fyrverkeri i juni, liksom.

Anonymkode: 72922...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom vi fjerner fyrverkeri, hva har vi da igjen?

Gleder meg til kl 12, men nå må jeg snart gå. skal på fest kl 20 :nordvesta:

Anonymkode: 8cd9c...776

Da har vi igjen ett bedre miljø, mindre skader, dyr som ikke blir redde, mindre branner ++ 

er ikke det bedre enn at vi mennesker skal ha det gøy og se på noe fint som lager støy? Trygge dyr, mindre gass 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig! Jeg skjelver som en pusekatt pga rakettene nå :( Takler ikke høye lyder og jeg blir redd. Dessuten er det bortkastede penger. I Japan gjorde de noe annet så jeg på nyhetene, var det ballonger? Lys? Et eller annet de sendte opp som ikke bråker iafall

Anonymkode: fa3fb...2f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Bäcker

Jeg bor to km unna Lillestrøm. For et kvarter siden kunne vi se bort dit, nå er byen skjult bak giftig smog. Hvis Dynal (kjemibedriften på den andre siden av veien) hadde vært årsaken, hadde den blitt stengt ned på timen. Dette er alvorlig forurensning. Jeg vet, for jeg har jobbet hos miljømyndighetene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forby også dyrehold. Det er skadelig for miljøet, det skader og dreper dyr, det er også skadelig for mennesker.

Anonymkode: 408a7...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lidkøping og Boden kommuner i Sverige forbyr fyrverkeri i privat bruk. De har arrangert lys og lasershow istedet. Det er lydløst. Bra for dyrene og miljøet, men det blir jo selvfølgelig brukt strøm. 

Vi trenger vel ikke å ha noen ting.  

Det er så mye som skulle vært forandret her i verden, fordi det vi driver meg ødelegger jorda. 

https://www.nrk.no/ostfold/svensker-bytter-ut-raketter-med-lasershow-1.13841325

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forby også dyrehold. Det er skadelig for miljøet, det skader og dreper dyr, det er også skadelig for mennesker.

Anonymkode: 408a7...c5e

Da burde vi nok heller forbudt mennesker, som er mye mer skadelig for miljø, mennesker og dyr.

Anonymkode: a0332...c40

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venninne av meg fikk rakett i øyet... Ung pen jente fikk ansiktet ødelagt for alltid.  

Ellers kan vi navne husbranner, livredde dyr, forurensning, kjemikalier og forsøpling..

Helt utrolig at fyrverkeri er lov i privat regi!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Forby raketter, alkohol og utekatter! 

Godt nyttår, må dere alle finne Jesus i 2018 :strix:

Må du miste jesus i 2018! For godt!

Anonymkode: ba292...d92

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må du miste jesus i 2018! For godt!

Anonymkode: ba292...d92

Og melde seg ut av kg! For godt! 

Anonymkode: a0332...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...