Gå til innhold

Silikon og tidspunkt for operasjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok operasjonen i 2014 ved Aleris Trondheim 

Anonymkode: e1232...959

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det svaret over her var myntet på brukeren som spurte om livsgaranti.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk veldig streng beskjed om å ikke løfte på minst 2 uker, sting kan løsne og implantater kan forflytte seg. Jeg løftet ikke tungt, men var noe aktiv litt for tidlig, og sting løsnet slik at jeg nå har et stygt arr på ene siden. 

Anonymkode: 0c693...d55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her: Hvordan har altså dere med små barn gjort det om dere har tatt silikon? Alltid gjort det når samboer/venn kan være hos deg og hjelpe fra 1-2 uker med alt?

Anonymkode: fe945...f45

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS her: Hvordan har altså dere med små barn gjort det om dere har tatt silikon? Alltid gjort det når samboer/venn kan være hos deg og hjelpe fra 1-2 uker med alt?

Hvorfor skal samboer hjelpe til med alt i 2 uker??  Jeg kan ikke huske at jeg var invalid i 14 dager.   Man klarer da det meste selv etter få dager.  Hva er det du ikke klarer?  Å rydde ut av oppvaskmaskinen og brette klær?

AnonymBruker
Skrevet

TS her: ser flere her skriver at man ikke må løfte tungt og trengte hjelp til alt i iallefall en uke? Jeg Tenker først og fremst på små løft av min sønn, opp av seng, i bil osv som jeg er mest bekymret for. Tror ikke min mann har muligheter for å ta alt dette i over en uke, om jeg får gjort det i en av småferiebe før sommeren.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her: ser flere her skriver at man ikke må løfte tungt og trengte hjelp til alt i iallefall en uke? Jeg Tenker først og fremst på små løft av min sønn, opp av seng, i bil osv som jeg er mest bekymret for. Tror ikke min mann har muligheter for å ta alt dette i over en uke, om jeg får gjort det i en av småferiebe før sommeren.

Du skal nok helst ikke løfte på sønnen din den første perioden. Jeg fikk iallefall beskjed om å ikke løfte noe særlig på ett par uker eller noe sånt, det kan gi komplikasjoner. Alt annet klarte jeg selv. Uansett så bør du vente til du vet du kan få hjelp, for du vet aldri hvordan du føler deg etterpå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS igjen: men hvordan gjorde dere det med tanke på jobb/skole? Tok dere helt fri i flere uker? Til og fra jobb/skole krever også litt løft i forhold til veske/sekk med diverse osv.

AnonymBruker
Skrevet

Og har dere med små barn so har tatt silikon ikke løftet barna deres på flere uker? Hvordan har dere da evt gjort det/har samboer alltid tatt disse løftene?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS igjen: men hvordan gjorde dere det med tanke på jobb/skole? Tok dere helt fri i flere uker? Til og fra jobb/skole krever også litt løft i forhold til veske/sekk med diverse osv.

Kan ikke svare for alle her, men de jeg kjenner som har tatt silikon har brukt sommerferien til det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan uansett ikke løfte små løft innen bare en uke, selv om brukere her skriver det er ok. Jeg trosset anbefalinger og har ødelagt hele resultatet pga sting som løsnet. Du må ha hjelp i 2 uker! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Tok det i sommerferien. Hadde da en toåring og to større barn. Trengte hjelp den første uken både til å reise meg, gå på do, men ble bedre etter hvert. Verste var å ikke løfte det yngste barnet, ikke være med på fysisk lek med barna og ikke trene. 

Du trenger forresten ikke skifte ut innleggene slik som er nevnt over her. Livsgaranti på innleggene de bruker nå.

Jeg angrer ikke et sekund eller en krone på avgjørelsen om å ta silikon

Man MÅ skifte i løpet av livet.  Sånn er det bare!  

Anonymkode: a34a6...2e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei!

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei!

Jo,  om man ikke er 80 år når man fyller på så MÅ man det. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo,  om man ikke er 80 år når man fyller på så MÅ man det. 

Jeg har snakket med både norske og amerikanske kirurger, og de sa at man aldri trenger å bytte så lenge man ikke opplever komplikasjoner (som gjerne skjer innen 1 år). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beregn god tid:

"Det er viktig å ta det med ro de første ukene for å få et best mulig resultat. Det viktigste er å unngå å strekke armene høyt de første 3 ukene og å unngå å løfte tungt i samme periode. Dersom du har anatomiske proteser anbefaler vi å unngå tunge løft de første 6 ukene etter operasjonen da dette kan redusere risikoen for forskyvninger/ rotasjonsproblemer." Cosmo

"Du må unngå fysisk trening i 6 uker etter operasjon. Vi ønsker også å ha deg tilbake på kontroll ca. 6 måneder etter operasjonen eller før ved behov. Det tar 3-6 måneder før brystene får sin endelige fasong." Aleris

"Lett trening som ikke involverer bruk av armene i sterk grad kan du forsiktig begynne med tidligst 2 uker etter operasjonen, men ikke glem bruken av sports-bh. Direkte kraftig bruk av armene, dvs også samtidig bruk av brystmuskelen (f.eks styrketrening) bør vente 4-6 uker." Volvat

Anonymkode: 7d6dd...095

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da ser jeg ingen annen løsning enn at du må vente noen år. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt mine i 12 år, det er ikke noen fysisk grunn til at jeg MÅ skifte, 

Skrevet

Har ikke tatt selv, men har flere venninner som har gjort det. Å hvor lenge de har hatt vondt har variert dra en dag til 3 uker. 

Hun ene gikk på butikken samme kveld, mens hun andre ikke orker å gå ut av leiligheten på 3uker. Å de tre andre noe midt i mellom. 

Men uansett om du har vondt eller ikke, så bør man følge rådene man får. For komplikasjoner er det siste man vil ha. 

AnonymBruker
Skrevet
På 2.1.2018 den 20.20, Nerine_ skrev:

Det er ulike regler for hva man kan/ikke kan avhengig av klinikk,bør selvfølgelig individuelle forskjeller. Ikke ment som "kritikk" til deg altså AB, bare som en liten info til TS. 

Ts spurte etter erfaringer. Dette er min erfaring ;) 

Anonymkode: 958f4...e84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...