AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #1 Skrevet 30. desember 2017 Jeg har ønsket å ta silikon i lang tid men sliter alltid med å finne tid til det. Er student og småbarnsmamma, og synes det er vanskelig å finne en tid som passer iforhold til at man trenger tid på å komme seg. Når på året tok dere en silikonoperasjon og hvor lang tid tok det før dere var tilbake i studie/jobb? Vil det være mulig å ta det midt i et semester (evt vinter/påskeferie) og være tilbake på skolen etter ca en uke? Hvor mye hjelp trengte dere den første tiden er også interessant. Er ikke mange som har noen samboer/foreldre som kan ta fri lenge fra jobb for å hjelpe. Ta gjerne med om dere opererte over eller under muskel, da jeg har forstått at dette er en del å si! Anonymkode: fe945...f45
Nerine_ Skrevet 1. januar 2018 #3 Skrevet 1. januar 2018 Hvor store er barna dine? Hvordan er arbeidstiden til samboeren din?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #4 Skrevet 1. januar 2018 Fra TS: min sønn er 1,5 år og min samboer jobber 7-3 man-fred. Sønnen min går en del selv men krever jo litt løft ut og inn av bil, seng, stol osv. Anonymkode: fe945...f45
Nerine_ Skrevet 1. januar 2018 #5 Skrevet 1. januar 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra TS: min sønn er 1,5 år og min samboer jobber 7-3 man-fred. Sønnen min går en del selv men krever jo litt løft ut og inn av bil, seng, stol osv. Anonymkode: fe945...f45 Da er du avhengig av hjelp i 2-3 uker. Regner ikke med at mannen rekker å levere i bhg før jobb siden han starter 7..? Vent til sommerferien 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #6 Skrevet 2. januar 2018 TS her: om jeg feks får gjort det i påskeferien tror jeg han kan ta det meste ca en uke. Etter det håpet jeg å klare det meste selv og må tilbake på skolen. Ville helst gjort det en stund før sommerferien for å kunne gå i bikini og de kan ha healet litt. Andre erfaringer? Anonymkode: fe945...f45
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #7 Skrevet 2. januar 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Fra TS: min sønn er 1,5 år og min samboer jobber 7-3 man-fred. Sønnen min går en del selv men krever jo litt løft ut og inn av bil, seng, stol osv. Anonymkode: fe945...f45 Du kan verken løfte eller bære i flere uker etter en slik operasjon. Har du og lagt inn i budsjettet ditt at du må skifte innleggene mange ganger resten av livet? Anonymkode: e3985...0f0 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #8 Skrevet 2. januar 2018 Jeg tok silikon i november får litt over 4 år siden. Angrer ikke. Er så glad for at jeg gjorde det. Jeg har 3 barn sammen med mannen. De første dagene skal du sove sittende. Etter 3-4 dager så kan du sove liggende som du pleier. Jeg fikk gode smertestillende tabl, og etter 1 uke med det, så behøvde jeg ikke tabl lenger. Jeg måtte ha et stramt bånd over puppene og rundt kroppen( om du skjønner), i 3 uker. Dette gjør man fordi puppene ikke skal gli så langt opp. Jeg måtte ha hjelp i 1 uke av mannen min, da jeg ikke klarte å løfte hendene høyere enn til der puppene var. I tillegg hadde jeg vondt. Etter 1 uke var jeg fin form. 6 mnd etter operasjonen så kunne jeg bruke vanlige bher. Det var så gøy å handle bher, og det er det fortsatt etter operasjonen så skal du bruke sportsbh i 6 mnd. Og etter 6 mnd så var det godt å få prøvde forskjellige bher! Jeg elsker å kjøler bher, og har aldri hatt så mange bher før. Dessuten så elsker jeg kløften jeg fikk pga silikonen, da jeg var veldig flat før. Lykke til Ts (jeg skriver fra mobil) Anonymkode: 958f4...e84
Nerine_ Skrevet 2. januar 2018 #9 Skrevet 2. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tok silikon i november får litt over 4 år siden. Angrer ikke. Er så glad for at jeg gjorde det. Jeg har 3 barn sammen med mannen. De første dagene skal du sove sittende. Etter 3-4 dager så kan du sove liggende som du pleier. Jeg fikk gode smertestillende tabl, og etter 1 uke med det, så behøvde jeg ikke tabl lenger. Jeg måtte ha et stramt bånd over puppene og rundt kroppen( om du skjønner), i 3 uker. Dette gjør man fordi puppene ikke skal gli så langt opp. Jeg måtte ha hjelp i 1 uke av mannen min, da jeg ikke klarte å løfte hendene høyere enn til der puppene var. I tillegg hadde jeg vondt. Etter 1 uke var jeg fin form. 6 mnd etter operasjonen så kunne jeg bruke vanlige bher. Det var så gøy å handle bher, og det er det fortsatt etter operasjonen så skal du bruke sportsbh i 6 mnd. Og etter 6 mnd så var det godt å få prøvde forskjellige bher! Jeg elsker å kjøler bher, og har aldri hatt så mange bher før. Dessuten så elsker jeg kløften jeg fikk pga silikonen, da jeg var veldig flat før. Lykke til Ts (jeg skriver fra mobil) Anonymkode: 958f4...e84 Det er ulike regler for hva man kan/ikke kan avhengig av klinikk,bør selvfølgelig individuelle forskjeller. Ikke ment som "kritikk" til deg altså AB, bare som en liten info til TS.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #10 Skrevet 2. januar 2018 6-8 uker var jeg sykemeldt. Jobber med barn, skulle ikke bære. Anonymkode: 533c7...e2c 1
Djungelvrål Skrevet 2. januar 2018 #11 Skrevet 2. januar 2018 21 timer siden, Nerine_ skrev: Da er du avhengig av hjelp i 2-3 uker. Regner ikke med at mannen rekker å levere i bhg før jobb siden han starter 7..? Vent til sommerferien Det er man ikke, jeg tok under muskel og var tilbake i jobb etter 1 uke. Vasket også gulv etter 2 dager. Kunne ikke bruke mer enn en uke ferie, ville jo ha noe tilgode til sommeren.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #12 Skrevet 2. januar 2018 4 minutter siden, Peonjenta skrev: Det er man ikke, jeg tok under muskel og var tilbake i jobb etter 1 uke. Vasket også gulv etter 2 dager. Kunne ikke bruke mer enn en uke ferie, ville jo ha noe tilgode til sommeren. Samme her. Var tilbake på jobb i stall etter tre dager. Tok så klart ikke de tyngste løftene eller noen sjangser, men småplukket rundt med det jeg klarte. Red fult etter 3 uker. Var tilbake på jobb i matbutikk etter 8 dager. Tok bare ting forsiktig og i rolig tempo. Anonymkode: 55027...f9e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #13 Skrevet 2. januar 2018 TS her: Takk for info fra flere! forstått det slik at de fleste er liggende i ca en uke, men er nok individuelt og du kan nok være uheldig. AB som jobbet med hest, tok du også under muskel? Ser at man heller ikke får sykemelding for dette så det må jo da gjøres i ferier eller lignende. Flere erfaringer? * fra en klinikk jeg snakket med fikk jeg beskjed om å ikke løfte tungt de første 5 dagene. Videre med armene inntil kroppen. Anonymkode: fe945...f45
Nerine_ Skrevet 2. januar 2018 #14 Skrevet 2. januar 2018 32 minutter siden, Peonjenta skrev: Det er man ikke, jeg tok under muskel og var tilbake i jobb etter 1 uke. Vasket også gulv etter 2 dager. Kunne ikke bruke mer enn en uke ferie, ville jo ha noe tilgode til sommeren. Selvom du gjorde det, er det absolutt ikke anbefalt å bruke brystmuskulaturen så mye etter så kort tid. Det kan gi komplikasjoner. 3
Djungelvrål Skrevet 2. januar 2018 #15 Skrevet 2. januar 2018 1 time siden, Nerine_ skrev: Selvom du gjorde det, er det absolutt ikke anbefalt å bruke brystmuskulaturen så mye etter så kort tid. Det kan gi komplikasjoner. Det er ikke akkurat fysisk tungt å dra en liten mopp etter seg. Jeg gadd ikke være sengeliggende, det gadd jeg ikke etter keisersnitt heller. Oppe å gikk dagen etter.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #16 Skrevet 2. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS her: Takk for info fra flere! forstått det slik at de fleste er liggende i ca en uke, men er nok individuelt og du kan nok være uheldig. AB som jobbet med hest, tok du også under muskel? Ser at man heller ikke får sykemelding for dette så det må jo da gjøres i ferier eller lignende. Flere erfaringer? * fra en klinikk jeg snakket med fikk jeg beskjed om å ikke løfte tungt de første 5 dagene. Videre med armene inntil kroppen. Anonymkode: fe945...f45 Jeg er AB som jobbet med hest Jeg tok under muskel ja. Jeg hadde veldig vondt de to første dagene og etter dette kunne jeg gradvis gjøre mer. Var så klart veldig forsiktig i begynnelsen, smertene begrenser hva du klarer å gjøre. Noe av det værste var faktisk å kjøre bil så min daværende samboer kjørte meg rundt i begynnelsen Anonymkode: 55027...f9e
Nerine_ Skrevet 2. januar 2018 #17 Skrevet 2. januar 2018 54 minutter siden, Peonjenta skrev: Det er ikke akkurat fysisk tungt å dra en liten mopp etter seg. Jeg gadd ikke være sengeliggende, det gadd jeg ikke etter keisersnitt heller. Oppe å gikk dagen etter. TS har ett barn som må løftes, det kan hun ikke gjøre på en stund etter operasjonen. Ingen har snakket om å være sengeliggende, men forhåndsregler gitt av klinikken bør følges. 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #18 Skrevet 2. januar 2018 Tok det i sommerferien. Hadde da en toåring og to større barn. Trengte hjelp den første uken både til å reise meg, gå på do, men ble bedre etter hvert. Verste var å ikke løfte det yngste barnet, ikke være med på fysisk lek med barna og ikke trene. Du trenger forresten ikke skifte ut innleggene slik som er nevnt over her. Livsgaranti på innleggene de bruker nå. Jeg angrer ikke et sekund eller en krone på avgjørelsen om å ta silikon Anonymkode: e1232...959
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #19 Skrevet 2. januar 2018 Tok forrrssten over muskel. Ikke plass under til meg. Anonymkode: e1232...959
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #20 Skrevet 2. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tok det i sommerferien. Hadde da en toåring og to større barn. Trengte hjelp den første uken både til å reise meg, gå på do, men ble bedre etter hvert. Verste var å ikke løfte det yngste barnet, ikke være med på fysisk lek med barna og ikke trene. Du trenger forresten ikke skifte ut innleggene slik som er nevnt over her. Livsgaranti på innleggene de bruker nå. Jeg angrer ikke et sekund eller en krone på avgjørelsen om å ta silikon Anonymkode: e1232...959 Kan jeg få spørre om hvor lenge det har vært livstidsgaranti på innleggene? Jeg fikk veldig lite informasjon om slikt når jeg tok mine og klinikken finnes ikke lenger... Anonymkode: 55027...f9e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå