Gå til innhold

Ønsker flere barn-alenemor.

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altnernativet er flere barn som lever under fattigdomsgrensen, og større sosiale forskjeller. Så ja, det er helt greit, spør du meg. Du burde heller gå etter skattekutt til rikinger. 

Anonymkode: 3c1bf...b79

Du mener økt skatt til rikinger, ikke skatte kutt? 

Er det ikke egoistisk å føde barn når en vet økonomi ikke bærer et barn alene? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hva min etnisitet eller preferanser har med saken å gjøre?

Anonymkode: f7392...f40

Sitat : norske menn er så håpløse at de ikke gidder lage unger engang. 

Derfor er etnisk bakgrunn en preferanse 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Peter007 skrev:

Du mener økt skatt til rikinger, ikke skatte kutt? 

Er det ikke egoistisk å føde barn når en vet økonomi ikke bærer et barn alene? 

Det er ikke meningen at én person skal bære hele den økonomiske byrden av barn, men to. Når 25 % av menn ikke vil ha barn, må en kompensere for det på en eller annen måte for kvinner kan ikke stoppe å føde barn. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Peter007 skrev:

Sitat : norske menn er så håpløse at de ikke gidder lage unger engang. 

Derfor er etnisk bakgrunn en preferanse 

Jeg foretrekker å forholde meg til fakta og fakta for Norge, siden jeg bor i Norge. Fødselsstatistikk på 1,7 barn per kvinner, er ikke et tall som har oppstått pga kvinner, men menn. 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke meningen at én person skal bære hele den økonomiske byrden av barn, men to. Når 25 % av menn ikke vil ha barn, må en kompensere for det på en eller annen måte for kvinner kan ikke stoppe å føde barn. 

Og det skal økonomisk kompenseres av utenforstående når barn regnes som et privat anliggende av myndighetene?  Dette rimer vel ikke? 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg foretrekker å forholde meg til fakta og fakta for Norge, siden jeg bor i Norge. Fødselsstatistikk på 1,7 barn per kvinner, er ikke et tall som har oppstått pga kvinner, men menn. 

Hehe, Javel når 1 av 6 kvinner er barnløse? Det er vel en kombinasjon? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Peter007 skrev:

Og det skal økonomisk kompenseres av utenforstående når barn regnes som et privat anliggende av myndighetene?  Dette rimer vel ikke? 

Det blir i liten grad kompensert av "utenforstående" fordi beløpet kvinner med donor-barn får er betraktelig lavere enn kvinner som får barn med kjent far. Per i dag er barn et privat anliggende, men det vil ikke kunne være det på sikt når så mange norske menn ikke vil ha barn, fordi vi trenger at folk får barn og det ville være absurd om en legger opp til at kvinner skal ta hele byrden med barn alene.

Foreløpig klarer kvinner her i landet å kompensere noe for de 25% av menn som ikke får barn, fordi mange norske kvinner har så god økonomi at de klarer byrden av barn alene og vi har gode velferdsordninger sammenlignet med andre land. Men om en ser på Europa som helhet er tallet helt nede i 1,5 barn per kvinne nå fordi andre land ikke har samme velferdsordninger som oss og ender med at kvinner forblir barnløse eller aborterer barn pga økonomi. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Peter007 skrev:

Hehe, Javel når 1 av 6 kvinner er barnløse? Det er vel en kombinasjon? 

Det er klart tallene henger sammen. Men de viser i det minste at kvinner i mye større grad stadig ønsker barn.

Skrevet
2 timer siden, Peter007 skrev:

Er det riktig de får bidrag og stønader I det hele tatt? 

De med dårlig råd finner en passende mann for jobben. Er det riktig de får stønader og barnebidrag? 

Ja

Jeg fikk stønader når min første mann døde, ser ikke på det annerledes om en har valgt å få barn med f.eks ukjent far

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...