AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #21 Skrevet 30. desember 2017 Jeg hadde ikke klart fire alene. Jeg hadde ikke fått de to siste uten en veldig deltagende og god partner. Men deg om dette. Du trenger jo ikke bestemme deg for to til, du kan jo eventuelt begynne med én. Altså, ikke kjøpe noen pakke for mange barn i Danmark (jeg vet ikke hvordan det virker) og ta det derfra. Anonymkode: c76e2...d3a
Gjest NotNaomi Skrevet 30. desember 2017 #22 Skrevet 30. desember 2017 Siden de to andre har en pappa de besøker og har kontakt med , så blir det vel litt vanskelig for den tredje , og deretter den fjerde å forklare at de ikke har en de har kontakt med ? Det vil jo være en utfordring å få de til å forstå og godta det etter hvert kanskje ? Dessuten skal det noe til å være alene med barn . To under ti år krever vel sitt ? Og det er forskjell på å være alene med baby pluss flere andre barn . At noen havner i en slik situasjon ufrivillig og klarer det er beundringsverdig ! At du vil gjøre det frivillig , nei , det skjønner jeg ikke . Hadde ihvertfall ventet noen år . Og når du velger bort forhold , så husk at du blir alene om absolutt alt ved å få flere barn alene .
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #23 Skrevet 31. desember 2017 22 timer siden, Perle skrev: Dette er bare trolling. Ikke gidd å svar. Innlegget er skrevet av sur og mann uten familie og uten sexliv. En som vil «peke finger på» egoistiske kvinner som ikke lenger trenger/vil ha eller forkaster menn for å få barn. Absolutt ikke en mann.. men jeg har vært vitne til hva som kan skje om en enslig får for stor omsorgsbyrde.. alt som i dag er glede vil lett bli byttet ut m strev, slit, depresjon og omsorgssvikt.. hvorfor risikere å ødelegge de neste 10 årene, når hun alt er i lykkelige omstendigheter med to friske barn som har foreldre med tid og ressurser .. Anonymkode: 27219...47a 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #24 Skrevet 31. desember 2017 Er alene med et barn på 12. Barnet er aktivt i en idrett som krever at jeg kjører til/fra trening 4-5 dager i uken, til ulike tidspunkt. Hadde jeg hatt 1-2 småsøsken, uten far, hadde jeg aldri kunne stilt opp for barnet mitt slik jeg ønsker. Å måtte få andre til å kjøre/hente osv er ikke greit i lengden, og hadde nok ført til at barnet hadde falt ut av idretten. Ta vare på de to du har, og vær fornøyd med det. Når de er eldre kan du vurdere fosterbarn Anonymkode: 988cb...f76 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #25 Skrevet 31. desember 2017 På 30.12.2017 den 1.57, AnonymBruker skrev: Tenk på de 2 barna du har, de vil da se de nye barna som får være hos mamma hele tiden, og de nye barna må misunne sine søsken som har en god far som stiller opp for de. Jeg hadde aldri satt barna i den situasjonen. Du er bare 30 år, og kan møte en mann, og få flere barn med han, du har faktisk god tid. Anonymkode: 05571...2b1 Det handler vel om å ikke forskjellsbehandle barna sine? For alt vi vet kan det hende at TS gjør en super jobb og at barna hennes tar det supert og få flere søsken. Jeg er oppvokst med mange søsken og syns at det har vært helt topp. Aldri følt at jeg har fått lite oppmerksomhet... Hvordan kan du sitte her og skrive at hun ikke har dårlig tid? Fruktbarheten synker betraktelig hos de fleste kvinner i en alder av 30 år. Selv er jeg 26 år og har prøvd og få barn i 8 år. Jeg er glad jeg startet tidlig. For tiden min begynner faktisk å renne ut. Anonymkode: 9a3f3...944
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #26 Skrevet 31. desember 2017 På 30.12.2017 den 2.04, AnonymBruker skrev: Jeg vil si at ja, det er dumt og egoistisk dersom du drar til danmark for få sæd. Husk at barna også skal følges opp. Dette er da barn som ikke blir 40% hos en far. De blir da 100% hos deg. Det tar ufattelig mye energi når man er helt alene med et, eller flere, barn. Jeg har et barn 100% alene. Som deg, så ønsker jeg også flere barn. Men jeg tror ikke jeg er i stand til å følge opp flere barn i samme grad som jeg ønsker. Og hvem vet, kanskje barnet som man da hadde fått vil være fullstendig pleietrengende eller få andre krevende sykdommer. Man vet hva man har, men aldri hva man får. Anonymkode: 03990...135 Akkurat sånn tenker jeg også. Er 100% alene med 5 åringen min året rundt. (Far bor langt unna og har startet på nytt) Vi klarer oss bra. Men lett er det ikke. Selv om jeg er heldig at han er en frisk unge som knapt har vært forkjøla i sitt liv engang. Jeg er nå 34 og ønsket om flere barn er stort. Men jeg har bestemt meg for at det blir ikke alene. Da vil jeg først finne en mann som er der. Fordi som du sier man vet jo ikke om neste barn man får er friskt. Og to er dobbelt så tidskrevende og dyrt som ett. 😊 Anonymkode: 4b15f...a3a
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #27 Skrevet 31. desember 2017 Dra til Danmark! Anonymkode: 7479f...32d 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2017 #28 Skrevet 31. desember 2017 Har du råd til det? Har du tid til det? Det er noe HELT annet å ha et barn 100% vs 60%. Går du for barn med donor, kan du takke farvel til ALL egentid de neste 18 årene. Og hva vil de to barna du har fra før synes? Og ikke minst - er du forberedt på hvordan du skal takle at to av barna dine har en far som stiller opp for dem, mens de(t) yngste ikke har en far? Hva vil minstemann synes om det? Personlig ville jeg ikke gjort det. Jeg er selv gift og har tre barn. Skulle egentlig gjerne hatt en fjerdemann, men jeg vet at vi ikke har ressurser til det (ikke økonomisk, men mtp tid/oppfølging). Men hvor store ressurser du har, det vet jeg ikke... Anonymkode: 3c1bf...b79 1
Peter007 Skrevet 31. desember 2017 #29 Skrevet 31. desember 2017 Jeg stiller et spørsmål. Skal foreldre som alene velger bli mor med hjelp av donor få aleneforsørger fordeler med tilhørende stønader?
Fru Uperfekt Skrevet 2. januar 2018 #30 Skrevet 2. januar 2018 På 30.12.2017 den 10.40, AnonymBruker skrev: Langt ifra, men det er utrolig fine minner. Hverdagen er der hver dag, en god ferie husker man hele livet, noe som er viktig for barna. Anonymkode: 2ffc2...1ed Men ferier trenger ikke være dyre. Vi telter eller stikker på hytten stort sett og de eldste trekker frem de tingene som det beste ikke sydenturer e.l
Fru Uperfekt Skrevet 2. januar 2018 #31 Skrevet 2. januar 2018 På 31.12.2017 den 20.09, Peter007 skrev: Jeg stiller et spørsmål. Skal foreldre som alene velger bli mor med hjelp av donor få aleneforsørger fordeler med tilhørende stønader? De jeg kjenner som har gjort det har kun fått minste bidrag + en ekstra barnetrygd. De som har råd til å reise til dk har stort sett god nok inntekt til ikke å få støtte til bh eller overgangsstønad.
Peter007 Skrevet 3. januar 2018 #32 Skrevet 3. januar 2018 På 2.1.2018 den 5.33, Fru Uperfekt skrev: De jeg kjenner som har gjort det har kun fått minste bidrag + en ekstra barnetrygd. De som har råd til å reise til dk har stort sett god nok inntekt til ikke å få støtte til bh eller overgangsstønad. Er det riktig de får bidrag og stønader I det hele tatt? De med dårlig råd finner en passende mann for jobben. Er det riktig de får stønader og barnebidrag?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #33 Skrevet 3. januar 2018 4 minutter siden, Peter007 skrev: Er det riktig de får bidrag og stønader I det hele tatt? De med dårlig råd finner en passende mann for jobben. Er det riktig de får stønader og barnebidrag? Ja. 25% av norske menn vil jo ikke ha barn og 1 av 6 kvinner er barnløse. Om det blir noen mindre barnløse av at noen blir gravid med donorsperm i stedet gagner staten for norske kvinner føder for tiden bare 1,7 barn som er alt for lite på lengre sikt. Anonymkode: f7392...f40 3
Peter007 Skrevet 3. januar 2018 #34 Skrevet 3. januar 2018 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. 25% av norske menn vil jo ikke ha barn og 1 av 6 kvinner er barnløse. Om det blir noen mindre barnløse av at noen blir gravid med donorsperm i stedet gagner staten for norske kvinner føder for tiden bare 1,7 barn som er alt for lite på lengre sikt. Anonymkode: f7392...f40 Ja det er også en måte å se det på. Men skal andre betale ekstra for andres barn uten om den vanlige barnetrygden og permisjon som gis. Jeg tviler nå på at stønader til aleneforeldre er avgjørende for antall skattebetalerne. Endret 3. januar 2018 av Peter007
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #35 Skrevet 3. januar 2018 2 minutter siden, Peter007 skrev: Ja det er også en måte å se det på. Men skal andre betale ekstra for andres barn uten om den vanlige barnetrygden og permisjon som gis. Jeg tviler nå på at stønader til aleneforeldre er avgjørende for antall skattebetalerne. Ser det ikke som at andre betaler "ekstra" i det hele tatt. De får det minste beløpet kvinner kan få ved barnefødsel og det samme som kvinner som føder barn av "ukjent far" som ofte bare skjuler en mann som ikke ville ta ansvar og en kvinne som var grei og løy for han. Kvinner som får barnebidrag har mer å rutte med og det gagner samfunnet at det kommer flere barn på denne måten når norske menn er så håpløse at de ikke gidder lage unger engang. Anonymkode: f7392...f40 2
Peter007 Skrevet 3. januar 2018 #36 Skrevet 3. januar 2018 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser det ikke som at andre betaler "ekstra" i det hele tatt. De får det minste beløpet kvinner kan få ved barnefødsel og det samme som kvinner som føder barn av "ukjent far" som ofte bare skjuler en mann som ikke ville ta ansvar og en kvinne som var grei og løy for han. Kvinner som får barnebidrag har mer å rutte med og det gagner samfunnet at det kommer flere barn på denne måten når norske menn er så håpløse at de ikke gidder lage unger engang. Anonymkode: f7392...f40 Hvilket land har du opprinnelse fra? Eller fortrekker du men utenfor Norge? Jeg spør også om kvinner som blir gravide og mottar bidrag og ekstra stønader. Et dette riktig når det var et ONS? Det er altså greit når en mann ikke vil bli far? Det er greit for de norske skattebetaler? Endret 3. januar 2018 av Peter007
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #37 Skrevet 3. januar 2018 1 minutt siden, Peter007 skrev: Hvilket land har du opprinnelse fra? Eller fortrekker du men utenfor Norge? Skjønner ikke hva min etnisitet eller preferanser har med saken å gjøre? Anonymkode: f7392...f40 3
tirben Skrevet 3. januar 2018 #38 Skrevet 3. januar 2018 På 30.12.2017 den 10.21, AnonymBruker skrev: Et alternativ til donorbarn er faktisk adopsjon. Det er mulig å adoptere som enslig, hvis du har barneerfaring, økonomi og jobb på stell, god helse og godt nettverk. Jeg kjenner flere som har gjort dette også nylig. Det et ikke mange land som tillater enslige søkere, men det finnes, og noen av landene som ikke egentlig tillater det har unntak for barn med spesielle behov eller eldre barn. Bare en tanke, hvis det etiske rundt donorbarn er problematisk for deg. Men det er en ganske krevende prosess, så du skal være veldig innstilt på det og engasjert. Anonymkode: 905d5...d20 Ganske krevende som enslig 3-4 barns mor å påta seg ansvaret for barn med spesielle behov! Det vil jeg fraråde.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #39 Skrevet 3. januar 2018 12 minutter siden, Peter007 skrev: Hvilket land har du opprinnelse fra? Eller fortrekker du men utenfor Norge? Jeg spør også om kvinner som blir gravide og mottar bidrag og ekstra stønader. Et dette riktig når det var et ONS? Det er altså greit når en mann ikke vil bli far? Det er greit for de norske skattebetaler? Altnernativet er flere barn som lever under fattigdomsgrensen, og større sosiale forskjeller. Så ja, det er helt greit, spør du meg. Du burde heller gå etter skattekutt til rikinger. Anonymkode: 3c1bf...b79
Gjest O.G. Skrevet 3. januar 2018 #40 Skrevet 3. januar 2018 På 30.12.2017 den 0.39, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere? Jeg er 30, har to barn under 10 hvor jeg har de 60/40(+hovedansvar). Fast jobb, leilighet,bil, familie. Jeg kommer aldri til å finne en ny mann,men har alltid ønsket mange barn! Helst to til. Er det dumt og egoistisk å dra til danmark? Anonymkode: b9a48...7fc Egoistisk er det ikke, men hvordan blir det med de andre barna da? Vil du ha råd til det de har krav på med en unge nr tre i huset, som ingen andre er med og bidrar økonomisk til?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå