Gå til innhold

Ønsker flere barn-alenemor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere? Jeg er 30, har to barn under 10 hvor jeg har de 60/40(+hovedansvar). Fast jobb, leilighet,bil, familie. 

Jeg kommer aldri til å finne en ny mann,men har alltid ønsket mange barn! Helst to til. Er det dumt og egoistisk å dra til danmark? 

Anonymkode: b9a48...7fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, å dra til Danmark i seg selv er vel ikke det. Derimot virker det som om du har tenkt lite på de barna du allerede har. Sikkert vanskelig nok å dele oppmerksomheten mellom de som enslig, også tenker du at du skal dele den med flere barn? Selv om det går økonomisk sett, vil jeg si at barna dine vil ha det bedre om de slipper å konkurrere om din oppmerksomhet.

Riktignok har jeg selv verken barn eller lyst på det, men har dog kjent på hvordan det er å vokse opp under slike forhold. Er ikke veldig festlig å føle seg nedprioritert hele tiden fordi mor er opptatt med leksene til søsken nr.1 eller hjelpe søsken nr. 2 med livskrisen sin. 

Selvom du klarer å skrive meldinger og å se på TV samtidig, vil jeg påstå det er vanskeligere å "multitaske" fult fokus på flere barn.

• Liker 19
Skrevet

Tenk på de 2 barna du har, de vil da se de nye barna som får være hos mamma hele tiden, og de nye barna må misunne sine søsken som har en god far som stiller opp for de. Jeg hadde aldri satt barna i den situasjonen. 

Du er bare 30 år, og kan møte en mann, og få flere barn med han, du har faktisk god tid.

Anonymkode: 05571...2b1

• Liker 6
Skrevet

Jeg vil si at ja, det er dumt og egoistisk dersom du drar til danmark for få sæd. Husk at barna også skal følges opp. Dette er da barn som ikke blir 40% hos en far. De blir da 100% hos deg. Det tar ufattelig mye energi når man er helt alene med et, eller flere, barn.

Jeg har et barn 100% alene. Som deg, så ønsker jeg også flere barn. Men jeg tror ikke jeg er i stand til å følge opp flere barn i samme grad som jeg ønsker. Og hvem vet, kanskje barnet som man da hadde fått vil være fullstendig pleietrengende eller få andre krevende sykdommer. Man vet hva man har, men aldri hva man får.

Anonymkode: 03990...135

• Liker 6
Skrevet

Det er i det minste mindre egoistisk av deg å dra til danmark enn det er å finne en random fyr på byen.

Bare tenk nøye gjennom om du faktisk har overskudd og tid til et barn til.

• Liker 3
Skrevet

Ikke for å spy ut eder og galle, men:

du har alt 2 barn.

du tror du blir enslig resten av livet

du har kun en leilighet

4 barn vil koste en formue, du bør ha hus ( ja- selv om leiligheten kan være stor så har man laaangt mindre lagerplass etc ..)

og orker du å gå gravid og være eneste voksne ? Særlig problematisk m unge nr 4, da du vil ha en unge uten far..

eksen til eksen min var alenemor med 4 barn fordelt på to menn . Hun hadde flyttet langt bort fra begge fedrene og var dermed alene. Hun lot eldste mann ha langt mer ansvar enn det ett barn  skal ha. Og brukte han som " mannen" i huset ( ikke sexuelt da , men sånn ansvarsmessig) ,endte med at barnevernet måtte gripe inn.

Anonymkode: 27219...47a

• Liker 5
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du har alt 2 barn.

du har kun en leilighet

4 barn vil koste en formue, du bør ha hus ( ja- selv om leiligheten kan være stor så har man laaangt mindre lagerplass etc ..)

og orker du å gå gravid og være eneste voksne ? Særlig problematisk m unge nr 4, da du vil ha en unge uten far..

eksen til eksen min var alenemor med 4 barn fordelt på to menn . Hun hadde flyttet langt bort fra begge fedrene og var dermed alene. Hun lot eldste mann ha langt mer ansvar enn det ett barn  skal ha. Og brukte han som " mannen" i huset ( ikke sexuelt da , men sånn ansvarsmessig) ,endte med at barnevernet måtte gripe inn.

Dette er bare trolling. Ikke gidd å svar. :arwen:

Innlegget er skrevet av sur og mann uten familie og uten sexliv. En som vil «peke finger på» egoistiske kvinner som ikke lenger trenger/vil ha eller forkaster menn for å få barn. 

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere? Jeg er 30, har to barn under 10 hvor jeg har de 60/40(+hovedansvar). Fast jobb, leilighet,bil, familie. 

Jeg kommer aldri til å finne en ny mann,men har alltid ønsket mange barn! Helst to til. Er det dumt og egoistisk å dra til danmark? 

Anonymkode: b9a48...7fc

har du glemt hvordan det er å bli forelsket?

Anonymkode: ee10f...1ad

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

du har alt 2 barn.

du har kun en leilighet

Ikke for å spy ut eder og galle ... men for hva da?

Anonymkode: 5d0e4...5ea

• Liker 1
Skrevet

tror du vil få større utbytte å la en mann bli tent på deg! :)

Anonymkode: ee10f...1ad

Skrevet

Et alternativ til donorbarn er faktisk adopsjon. Det er mulig å adoptere som enslig, hvis du har barneerfaring, økonomi og jobb på stell, god helse og godt nettverk. Jeg kjenner flere som har gjort dette også nylig. Det et ikke mange land som tillater enslige søkere, men det finnes, og noen av landene som ikke egentlig tillater det har unntak for barn med spesielle behov eller eldre barn.

Bare en tanke, hvis det etiske rundt donorbarn er problematisk for deg. Men det er en ganske krevende prosess, så du skal være veldig innstilt på det og engasjert.

Anonymkode: 905d5...d20

• Liker 1
Skrevet

Sparer du til ungene dine, gir du de gode ferier osv? Dette er et mål alle burde ha. At feriene er dyre er ikke noe behov, men det koster uansett. Har en følelse at du ikke engang tenker på slike ting, for dra til dyreparken hvert år og kose seg.. bare dette koser penger og noe barn kanskje fortjener. Det er minner man vil ha med barna sine. Men du vil bare ha barn og ikke få minner med de?

Anonymkode: 2ffc2...1ed

Skrevet

Minner med barna er det du sitter igjen med helt til slutt. Det betyr ALT. Dør du når du er 50 og har hatt en utrolig reise med barna dine, kunne jeg død med et smil rundt munnen. Hadde mitt liv bestått av forstre opp barn alene og ikke hatt tid til minner.. nei, da hadde jeg angret når den siste tid kom.

Skrevet

Er 100% alene med 1 barn. Hadde vært fint med søsken, men jeg er livredd for å bli alene med flere barn. Så nei. Jeg skal ikke ha flere. 

Anonymkode: 4f359...aca

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sparer du til ungene dine, gir du de gode ferier osv? Dette er et mål alle burde ha. At feriene er dyre er ikke noe behov, men det koster uansett. Har en følelse at du ikke engang tenker på slike ting, for dra til dyreparken hvert år og kose seg.. bare dette koser penger og noe barn kanskje fortjener. Det er minner man vil ha med barna sine. Men du vil bare ha barn og ikke få minner med de?

Er minner kun ferier? 

Anonymkode: e4abe...455

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Minner med barna er det du sitter igjen med helt til slutt. Det betyr ALT. Dør du når du er 50 og har hatt en utrolig reise med barna dine, kunne jeg død med et smil rundt munnen. Hadde mitt liv bestått av forstre opp barn alene og ikke hatt tid til minner.. nei, da hadde jeg angret når den siste tid kom.

Men hvorfor forutsetter du at TS ikke klarer å gi barna sine gode minner hvis hun får et barn til :vetikke: Foreldre har forskjellige kapasitet og forutsetninger, det at du setter likhetstegn mellom tre barn og evig slit betyr jo ikke at det er slik for alle. Hvis TS hadde følt at hverdagen var utfordrende og kaotisk ville neppe tanken på et tredje barn vært noe hun vurderte seriøst.

• Liker 2
Skrevet

Endel foreldre idag gir iPad til ungene og kaller dette minner. Her burde hun fokusere på barna hun har, istedenfor og få et barn uten pappa. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er minner kun ferier? 

Anonymkode: e4abe...455

Langt ifra, men det er utrolig fine minner. Hverdagen er der hver dag, en god ferie husker man hele livet, noe som er viktig for barna.

• Liker 1
Skrevet

Hva med å være beredskapshjem eller fosterhjem? 

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Langt ifra, men det er utrolig fine minner. Hverdagen er der hver dag, en god ferie husker man hele livet, noe som er viktig for barna.

Enig med deg, men igjen: hvor tar du det fra at dette ikke lar seg gjøre for TS?? Hvorfor mener du at gode minner blir byttet ut med iPad hvis hun får et barn til? Oppriktig nysgjerrig her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...