Gå til innhold

Helsesøster vet best?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg synes det er positivt at helsesøstre tar oppgaven sin alvorlig og gir beskjed når det er noe som man kanskje bør endre på.

Det er vel det som er noe av vitsen med å gå på helsestasjonen med barna våre ?

hei

vis det skal vere slik så bør det jo vere noe galt med ungen og her er det ikke det og spørre og grave slik er uprofesjonelt ille med foreldre og so mikke tør og ta opp feil behandling med folk man skal ikke finne seg i aslt man skal ta op ting og stå på vitsen med og gå på helsestasjonen er og sjekke at ting utvikler seg normalt ikke bliskremt med ting som ikke er riktig

hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg snakker ikke om dette enkelttilfellet, Tule - for det har jeg ikke forutsetninger til å kunne gjøre. Det har faktisk ingen av oss uten å høre begge sider av saken.

Men generelt sagt - så synes jeg det er positivt at helsepersonell reagerer på avvik - hvis det er noen som helst mulighet for at et barn ikke har det godt hjemme (gjentar at jeg ikke snakker om Koldbruna`s tilfelle). For hvem er det som i ettertid får skylden for at omsorgssvikt ikke blir gjort noe med ? Jo, det er skolen, barnehagen og helsepersonell som blir hengt ut i media og som veldig ofte blir saksøkt i slike tilfeller. Vi kan ikke sitte her og kritisere dem for å opptre kritisk - samtidig som vi er de første til å be folk melde fra til barnevern og andre hvis de skulle ha mistanke om ett eller annet.

Nok engang så poengterer jeg at jeg ikke snakker om Koldbruna og hennes opplevelse - jeg snakker om dette på et helt generelt grunnlag.

Skrevet

hei

vis det skal vere slik så bør det jo vere noe galt med ungen og her er det ikke det og spørre og grave slik er uprofesjonelt ille med foreldre og so mikke tør og ta opp feil behandling med folk man skal ikke finne seg i aslt man skal ta op ting og stå på vitsen med og gå på helsestasjonen er og sjekke at ting utvikler seg normalt ikke bliskremt med ting som ikke er riktig

hilsen

Hei Tule!

Jeg MÅ bare spørre. Jeg har store problemer med å lese hva du skriver, og få med meg sammenhengen. Har du dysleksi? Ikke ta det ille opp! Jeg bare lurer...

Hilsen CC!

Gjest Anonymous
Skrevet
Synes du skal konfrontere denne helsesøsteren jeg, du skal ikke finne deg i slikt.

Og bare bytt,det hadde jeg gjort.

Og ja................vi som er mødre kjenner faktisk barna våre best.

For en spydig besseviserkommentar hun kom med.

Kjenner jeg blir sinna........grrrrrrrrr :evil:

Jeg må spørre meg selv hvorfor dere overhodet tar barna deres med til helsesøster/lege om dere vet best selv.

Skrevet

Jeg må spørre meg selv hvorfor dere overhodet tar barna deres med til helsesøster/lege om dere vet best selv.

Man får jo problemer om man IKKE møter til kontroller på helsestasjonen! :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

<gjest fabuler ikke vilt,men hun spør. jeg sjekker ikke folk her inne. Ikke viste jeg at hun var inne hos barnevernet.

Si meg,hvor lenge må man "omgås" barnevernet pga en har en datter i fosterhjem.?

Kjenner da folk som har hatt hjelp av bv,men har da ikke noe i hjemmet deres å gjøre i ettertid. barnet hennes har vert i fosterhjem i 5 år,men har nå nytt barn.

Eneste hun har av kontakt er når besøksavtale skal lages. det blir som koldbrunas barn,hun aner ikke hvem fam er.

men derimot så ar eg kjente som har bv på besøk og det er for at de er tvilende til deres evne å takle hverdagen på sikt alene.

Skrevet
<gjest fabuler ikke vilt,men hun spør. jeg sjekker ikke folk her inne. Ikke viste jeg at hun var inne hos barnevernet.

Si meg,hvor lenge må man "omgås" barnevernet pga en har en datter i fosterhjem.?

Kjenner da folk som har hatt hjelp av bv,men har da ikke noe i hjemmet deres å gjøre i ettertid. barnet hennes har vert i fosterhjem i 5 år,men har nå nytt barn.

Eneste hun har av kontakt er når besøksavtale skal lages. det blir som koldbrunas barn,hun aner ikke hvem fam er.

men derimot så ar eg kjente som har bv på besøk og det er for at de er tvilende til deres evne å takle hverdagen på sikt alene.

hei

det er nok strengt at når man har et basnr iforsterhjem en det de er pålagt er nok og undersøke om forledrene kan trenge mer hjkelp og det kommer no kan på va som er grunnen til at et banr er i forsterhjem jeg vet ikkevorfor kolbrunas banr vble plaser og jeg vil ikke spekulere i det me n det kan hende at da de kom for og undersøke vordan det var syns hun det var trykt og ingik avtale om hjelp og som hun sier så er ale oppdatert

og va mener du med hun vet ikke vem familien er

hilsen

Skrevet

hei

det er nok strengt at når man har et basnr iforsterhjem en det de er pålagt er nok og undersøke om forledrene kan trenge mer hjkelp og det kommer no kan på va som er grunnen til at et banr er i forsterhjem jeg vet ikkevorfor kolbrunas banr vble plaser og jeg vil ikke spekulere i det me n det kan hende at da de kom for og undersøke vordan det var syns hun det var trykt og ingik avtale om hjelp og som hun sier så er ale oppdatert

og va mener du med hun vet ikke vem familien er

hilsen

Barnevernet har plikt til å følge opp og i mitt tilfelle har de valgt å sette inn miljøarbeider.

Og nå er det 1 time 1 gang i uka frem til sommeren.Miljøarbeideren gir råd og veiledning.

Hvorfor min eldste datter bor i fosterhjem har jeg skrevet i ett innlegg her før for lenge siden.Jeg orker ikke repitere,og håper folk her inne har forståelse for det.Mange som er her i dag fulgte den tråden og jeg fikk så mye pepper og negative tilbakemeldinger på det innlegget.Men vet at det innlegget ligger på det gamle forumet i allefall.

Og du kjære gjest hva mener du med dette

gjest fabuler ikke vilt,men hun spør. jeg sjekker ikke folk her inne. Ikke viste jeg at hun var inne hos barnevernet.

Jeg føler du kjenner til meg og min sak?Vet du noe jeg ikke vet.Eller misforstår jeg nå?? :roll:

Koldbruna

Skrevet

Barnevernet har plikt til å følge opp og i mitt tilfelle har de valgt å sette inn miljøarbeider.

Og nå er det 1 time 1 gang i uka frem til sommeren.Miljøarbeideren gir råd og veiledning.

Hvorfor min eldste datter bor i fosterhjem har jeg skrevet i ett innlegg her før for lenge siden.Jeg orker ikke repitere,og håper folk her inne har forståelse for det.Mange som er her i dag fulgte den tråden og jeg fikk så mye pepper og negative tilbakemeldinger på det innlegget.Men vet at det innlegget ligger på det gamle forumet i allefall.

Og du kjære gjest hva mener du med dette

gjest fabuler ikke vilt,men hun spør. jeg sjekker ikke folk her inne. Ikke viste jeg at hun var inne hos barnevernet.

Jeg føler du kjenner til meg og min sak?Vet du noe jeg ikke vet.Eller misforstår jeg nå?? :roll:

Koldbruna

hri

jeg syns og det er litt rart isden det er swå mange år siden men plikt betyr jo ike konkrete tiltak det betyr og sette inn det som trengs ut fra va de ser

og den gjesten syns jeg og skrev rart og vis det låg på det gamle forumet så tror jegkanksje deter slettet jeg tror ike jeg finner det mer men de5t er ikke så farlig jeg tror ikke jeg trenger og vite det jeg bare svarte her inne jeg syns de anre var usakelige og forsvarte

hilsen

Skrevet

hei

poenget er at man kjenner banret best slev men man vil jo ivte om det er noe annet galt en helsesøster bør vere ydmyk og spørre om familien vis hun mener at banr er tykt eller lite oig se om det har noe med det før hun begynner oganta og hun bør respekter om noe ligger til familien og er en en vikar så bør en respektere det den andre har sakt vis man tar banret med seg ti llege er det vel fordi det kan ha skadet seg eller ha blitt syk det er vel opplakt på helse stasjoen er man egnetlig på lagt og gå eller til fastlege men det er ikke altid det er så mye vits noen gnager kan man og la vere

hilsen

Skrevet

Man får jo problemer om man IKKE møter til kontroller på helsestasjonen! :roll:

hei

vorfor skulle man det man kan jo gå til fastlegen dette er vle so med vaksinering det er et frivilling tilbud til foeldrene jeg syns det og er ille med kommuner som bygger mer inn i det med jhelsestasjoene en det so mskal vere der forksempel treff med andre banr og lignenede so mdet ikke eer så mye utbytte av slik at foreldrene kanskje skal få skyllfølelse vis de ikke går der

hilsen

Gjest Anonymous
Skrevet

Tule.

Bare å beklage, men jeg makter ikke å lese dine innlegg.

Noe kan være leseig,men det sise her....tror du det er lett? Ikke et komma,punktum...

Antakelig lider du av dysl,men kan du ikke få noen til å skrive for deg?

Er et såpass vikti tema du skriver om også,men det blir for vanskelig å lese.

Dette er utenom debatten.

Hva skal det ha seg at du skrev mye bedre før?

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg slurver selv,men..................................

Ser du er saksbehandler,men hva? med denne skrivingen?

Skrevet

hei

vorfor skulle man det man kan jo gå til fastlegen dette er vle so med vaksinering det er et frivilling tilbud til foeldrene jeg syns det og er ille med kommuner som bygger mer inn i det med jhelsestasjoene en det so mskal vere der forksempel treff med andre banr og lignenede so mdet ikke eer så mye utbytte av slik at foreldrene kanskje skal få skyllfølelse vis de ikke går der

hilsen

Er det ikke helsesøster som innkaller til spedbarnskontroller? Har hørt flere ganger at hvis man ikke møter til kontrollene uten å si fra, vekker det bekymring. Men hvis man velger å gå til fastlege i stedet er det jo ikke bekymringsfullt. Hvis man ikke tar barnet til kontroll i det hele tatt, kan det føre til at bekymring meldes til barnevenet.

Skrevet
Tule.

Bare å beklage, men jeg makter ikke å lese dine innlegg.

Noe kan være leseig,men det sise her....tror du det er lett? Ikke et komma,punktum...

Antakelig lider du av dysl,men kan du ikke få noen til å skrive for deg?

Er et såpass vikti tema du skriver om også,men det blir for vanskelig å lese.

Dette er utenom debatten.

Hva skal det ha seg at du skrev mye bedre før?

hei

har jeg skrevet bedre før, jeg skal prøve og skjerpe meg jeg har ikke dysleksi men har motoriskeskrivevnasker og noen ganger tar jegi kke nok tid

hilsen

Skrevet

hei

det er ikke så myeskriving på jobben det er mest klikinh og haking og det er et annet tastatur der har jeg lakt meg til touchmetoden, tasturet hjeme er mere flatt og jegh ar ikkee så god støtte til håndleddene, ellers er det mye godkjenning av ssøknader jeg gjør vi er og litt sinte på sakasbehandlere so mtar inn søknader uten og sjekke om de er irikgtig utfylt så jeg tror ikke jeg er den verste, dette er vel og noe vi egentlig skulle tatt på pm

hilsen

Skrevet

Skrevet

Er det ikke helsesøster som innkaller til spedbarnskontroller? Har hørt flere ganger at hvis man ikke møter til kontrollene uten å si fra, vekker det bekymring. Men hvis man velger å gå til fastlege i stedet er det jo ikke bekymringsfullt. Hvis man ikke tar barnet til kontroll i det hele tatt, kan det føre til at bekymring meldes til barnevenet.

hei

skal vi se prøver en ny sittestilling derfår jeg en bedre stilling på tastauret skal vi se jo det med eglene vet jeg ikke helt men du har vel vert sksbehandler mener jeg og ha hørt så du vet kanskje dette bedre en meg syns og det er rart at slik gis med tvnag jeg syns det kunne vertet tilbud og her har jo barnevernet vet inne hele tiden så de burde vel følge md jeg syns ikke det er helsesøsters ansvar da

hilsen

hilsen

Skrevet

hei

skal vi se prøver en ny sittestilling derfår jeg en bedre stilling på tastauret skal vi se jo det med eglene vet jeg ikke helt men du har vel vert sksbehandler mener jeg og ha hørt så du vet kanskje dette bedre en meg syns og det er rart at slik gis med tvnag jeg syns det kunne vertet tilbud og her har jo barnevernet vet inne hele tiden så de burde vel følge md jeg syns ikke det er helsesøsters ansvar da

hilsen

Jeg har bare vært saksbehandler i forbindelse med praksis. Er ikke ferdig utdannet før til sommeren. Er enig i at helsesøster i trådstarters tilfelle ikke burde opptrådt som hun gjorde, spesielt ikke når bvt er inne, som du skriver.

Skrevet

Jeg har bare vært saksbehandler i forbindelse med praksis. Er ikke ferdig utdannet før til sommeren. Er enig i at helsesøster i trådstarters tilfelle ikke burde opptrådt som hun gjorde, spesielt ikke når bvt er inne, som du skriver.

hei

fint at noen er enig jeg syns og ar hun kslulle vert mer oppdatert når man gjør så mye med relasjonsbygging som man gjør nå

hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...