Gå til innhold

Helsesøster vet best?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tok en rask titt i boka til poden, og fant ut at når han var 6 måneder veide han 9 kg. Jeg hørte aldri fra helsesøster eller noen andre at han var for tykk, han var(og er) en sunn og frisk unge.

Syns ikke du skal finne deg i dette, helsesøster sin jobb er da ikke å få deg til å føle deg som en dårlig mor.

Du kan jo kanskje bytte helsesøster...?

*trøsteklem* fra meg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av ren nysgjerrighet måtte jeg bare sjekke opplysningene du ga om alder, høyde og vekt med vekstskjemaene i pediatriboken min. Ut fra disse skjemaene ser datteren din aldeles normal ut! :)

Det ser ut til at hun er relativt høy for alderen, men vekten er ganske gjennomsnittlig i forhold til høyden. Jeg synes ikke du skal bekymre deg for dette.

Skrevet

Jeg ringte i dag til Helsestasjonen og snakket med ei Helsesøster,hun har vært på helsestasjonen i mange år.Jeg fortalte om mitt møte med "vikaren" og hun ble paff,hun gikk inn på kurven til min datter og sa at det ikke var noe i veien med verken vekt eller lengde.Og at datteren min verken er for tykk eller slank.

På forrige kontroll var hun 8180 og 66 cm,nå var hun 8980 og 72 cm lang.Jeg skulle også få komme til henne på neste kontroll hvis ikke vår faste hadde kommet tilbake.Det satte jeg stor pris på å få høre.

Angående hjemmesituasjonen min så vet helsestasjonen om det.Og jeg snakket med kuratoren på barnevernet og også hun mente at det som helsesøster hadde spurt om hadde hun ikke med å spørre om.Hadde hun lest det vår faste helsesøster hadde skrevet hadde hun fått vite hvorfor barnevernet er inne.

Ja tule jeg har flere ganger skrevet at barnevernet er inne i familien.

De er pålagt det etter LOV,siden jeg har ei datter som bor i fosterhjem.

I begynnelsen var Barnevernet inne med Miljøarbeider 4 timer i uka,2 dager.Nå er det redusert til 1 time hver uke.Jeg samarbeider bra med miljøarbeider og kurrator og fått rapport fra barnevernet at alt er tilfredstillende,men at de velger å ha miljøarbeider i hjemmet 1 time hver uke for oppfølging,råd og veiledning.

Jeg finner meg ikke i at helsesøster er arrogant og frekk mot meg,da jeg trossalt kjenner mitt barn best,og vet når min unge er trøtt.

Men har fått høre av flere småbarnsforeldre som jeg kjenner at de har lagt inn klage på henne.Hun er ikke godt likt som Helsesøster.

Koldbruna

Skrevet

Det første som slo meg var at det var da vannvittig mye morsmelkerstatning hun får. Det er jo morsmelk i grøten også. Tenker tilbake på min egen jente, så ammet jeg jo litt fremdeles på den tiden, så det blir jo ikke sammeliknbart. Men hun fikk for det meste vann til måltidene (grøt og middagsglassene), morsmelk om morgenen og en gang til utover dagen, og en stor flaske erstatning om kvelden. (Så sluttet jeg med amming da hun var 8 mnd). Men det er jo godt muig at det er mer riktig at barna skal ha såpass som din får. Ikke vet jeg.

Men vekta på jenta di er det ikke noe å si på. Mine barn har vært av de "lange/slanke" hele veien, og yngstejenta var da 71/8170. Ditt barn er da langt fra tjukk. :roll:

Helsesøster har ikke vært noe flink her. Dersom hun lurer på hvordan aktivitetsnivået på barnet er, så får hun spørre på en annen måte. Og den bemerkningen kunne hun spart seg. Vi mødre er ofte superhårsåre i denne perioden. Og en helsesøsters oppgave er også å støtte mor, ikke bryte henne ned. :klem:

Skrevet

Jeg er helt sikker på at du som mor vet når barnet ditt er sunn og frisk. Og dette høres helt tullete ut.

Helsesøster skal da ikke male fanden på vegen for alt mulig...

En sunn frisk unge, er en sunn frisk unge!! Helsestasjonen skal ikke sykeliggjøre en liten baby og få foreldre bekymret for småting...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ante ikke at barnevernet var inne i bildet,men kansje det stiller saken i et annet lys? Hun spør for å gøre seg kjent osv?

Skrevet
Jeg ante ikke at barnevernet var inne i bildet' date='men kansje det stiller saken i et annet lys? Hun spør for å gøre seg kjent osv?[/quote']

Nei det stiller ikke saken i et annet lys. :kjempesinna:

Hun hadde ikke NOE med å spørre om det hun gjorde,si det hun gjorde eller være frekk og si som hun gjorde.

Jeg har tatt opp situasjonen med en annen Helsesøster,og hun skjønte meg.

Koldbruna

Skrevet
Jeg ringte i dag til Helsestasjonen og snakket med ei Helsesøster,hun har vært på helsestasjonen i mange år.Jeg fortalte om mitt møte med "vikaren" og hun ble paff,hun gikk inn på kurven til min datter og sa at det ikke var noe i veien med verken vekt eller lengde.Og at datteren min verken er for tykk eller slank.

På forrige kontroll var hun 8180 og 66 cm,nå var hun 8980 og 72 cm lang.Jeg skulle også få komme til henne på neste kontroll hvis ikke vår faste hadde kommet tilbake.Det satte jeg stor pris på å få høre.

Angående hjemmesituasjonen min så vet helsestasjonen om det.Og jeg snakket med kuratoren på barnevernet og også hun mente at det som helsesøster hadde spurt om hadde hun ikke med å spørre om.Hadde hun lest det vår faste helsesøster hadde skrevet hadde hun fått vite hvorfor barnevernet er inne.

Ja tule jeg har flere ganger skrevet at barnevernet er inne i familien.

De er pålagt det etter LOV,siden jeg har ei datter som bor i fosterhjem.

I begynnelsen var Barnevernet inne med Miljøarbeider 4 timer i uka,2 dager.Nå er det redusert til 1 time hver uke.Jeg samarbeider bra med miljøarbeider og kurrator og fått rapport fra barnevernet at alt er tilfredstillende,men at de velger å ha miljøarbeider i hjemmet 1 time hver uke for oppfølging,råd og veiledning.

Jeg finner meg ikke i at helsesøster er arrogant og frekk mot meg,da jeg trossalt kjenner mitt barn best,og vet når min unge er trøtt.

Men har fått høre av flere småbarnsforeldre som jeg kjenner at de har lagt inn klage på henne.Hun er ikke godt likt som Helsesøster.

Koldbruna

hei

jeg er klar over din situasjo n du har svart før :-) vhorfor tror du jeg svarete henne :-)

åpositivt at de har resyurser toil og hjelpe deg så mye det er ikke alle steder de ahr det

jeg håper du vet at du kan få råd og veiledning siden også om det er noe her avsluttes alle saker med et brev om at du vet vor du finner ogss vis du trenger råd eller veiledning eller hjelp med noe vi for vere glad vi bor i en komune so mhar resurser til og hjelpe når en trenger det

jeg håper de og gjør noe med den helsesøteren det er ikke bra

hilsen

Skrevet
Jeg ante ikke at barnevernet var inne i bildet,men kansje det stiller saken i et annet lys? Hun spør for å gøre seg kjent osv?

hei

kmilde himmel vor uoppdatert går det ann og bli :o vis banrevernet er inne så tar de kontakt med alle for og hjelpe har du hørt om realasjonsbygging det er det det gjør vis du får hjelp fra banrevenret fordi du kanskje mister kontrollen med banret så tar de kontakt med ppt og bup og helsestasjon dette er og byfgge realsjoner vis du for hjelp med noe fra ppt kan det og hende at de tar kontakt med banrevenret vis de t trenger gog får i gang tiltak derfra ddet er en del de må ta inn

slik det er i denen saken her så er nok alle invoolvert det er helt riktig :roll:

hilsen

Skrevet

Nei det stiller ikke saken i et annet lys. :kjempesinna:

Hun hadde ikke NOE med å spørre om det hun gjorde,si det hun gjorde eller være frekk og si som hun gjorde.

Jeg har tatt opp situasjonen med en annen Helsesøster,og hun skjønte meg.

Koldbruna

hei

jeg er enig med deg jeg syns ikke du ska lvere sint ver den gjest hun fabulerer jo vilt

hilsen

Skrevet

Hei Kolbruna!

Så godt at du fikk sankket med hun andre helsesøsteren. Hun høres jo ikke stor for stor ut, lille tulla di. Men det var sikkert kjempe godt å få bekreftet det fra denne andre helsesøsteren. Synes det er bra du sier i fra jeg!

Klem

Skrevet
Hei Kolbruna!

Så godt at du fikk sankket med hun andre helsesøsteren. Hun høres jo ikke stor for stor ut, lille tulla di. Men det var sikkert kjempe godt å få bekreftet det fra denne andre helsesøsteren. Synes det er bra du sier i fra jeg!

Klem

Takk Becca :klem:

Koldbruna

Skrevet

Takk Becca :klem:

Koldbruna

hei

jeg syns det er bgra du fikk sakt fra og og mellom oss sakt jeg tror den gjesten er en slik må ha rett type

hilsen

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjenner til helsesøstere som er litt snåle..

Da sønnen min var på 4 årskontroll hadde vi flyttet og fått ny helsestasjon vi tilhørte.. Det ble tatt div. tester på gutten og man kunne helt tydelig se at han til slutt var møkk lei hele greia, men helsesøster tvang han til å sitte stille og gjøre som hun sa.. Det som virkelig fikk det til å renne over for meg var når hun ga gutten en penn og et papir og ba han skrive navnet sitt. Gutten tok pennen og lagde noen kjappe krusseduller på arket før han slang pennen fra seg og erklærte FERDIG !!!..... Gjett hvem som fikk beskjed om at en 4 åring skulle kunne skrive navnet sitt og ha bedre ro i kroppen.. Vet du, jeg bare reiste meg opp, tok ungen i armen og marsjerte ut. Stoppet bare opp for å gi beskjed til kontorsøster at jeg ALDRI kom til å sette mine ben der igjen om dem ikke gjorde noe med det mennesket der... I barnehaven fikk jeg vite at denne helsesøsteren var beryktet bla. foreldrene i bydelen.

Et par i blokka jeg bodde i var laange og tyyne, både mor og far.. Dem fikk en baby som også var lang og tynn. Da fikk dem beskjed av helsesøsteren om at det var noe alvorlig galt siden barnet ikke var rundere... Mamman og pappan ble jo vettskremte.

Heldigvis er dette mennesket borte nå...

Gjest Anonymous
Skrevet

En venninne av meg byttet helsesøster fordi hun klarte henne ikke. Helsesøster spurte hva hun kunne gjøre for at det skulle gå bedre. Men venninnen min sto på sitt og sa at det var bare kjemien det var noe galt med. Det kan ikke fikses ved at noen "endrer" seg. :wink:

Hun har nå en annen helsesøster og trives!

Skrevet

Jeg er kjempe spent på åssen det går neste gang vi skal på kontroll.

Jeg vet bare det at min datter utvikler seg normalt.

Koldbruna

Gjest skindeep
Skrevet

Jenta mi var 9000 g og 69 cm på 6 1/2 mnd. kontroll!

Det er sunt og godt at de har "bollekinn". Hadde de vært for tynn, hadde det vært ille og. Noen blir aldri fornøyd!

Skrevet
Jeg er kjempe spent på åssen det går neste gang vi skal på kontroll.

Jeg vet bare det at min datter utvikler seg normalt.

Koldbruna

hei

det er og viktig og vurder et vbarn mot feorledrene og ikke for seg jeg krysser ifngerne for at det går bra

hilsen

Skrevet

Synes du skal konfrontere denne helsesøsteren jeg, du skal ikke finne deg i slikt.

Og bare bytt,det hadde jeg gjort.

Og ja................vi som er mødre kjenner faktisk barna våre best.

For en spydig besseviserkommentar hun kom med.

Kjenner jeg blir sinna........grrrrrrrrr :evil:

Skrevet
Synes du skal konfrontere denne helsesøsteren jeg, du skal ikke finne deg i slikt.

Og bare bytt,det hadde jeg gjort.

Og ja................vi som er mødre kjenner faktisk barna våre best.

For en spydig besseviserkommentar hun kom med.

Kjenner jeg blir sinna........grrrrrrrrr :evil:

hei

hun har alt byttet vis du lesr hele tråden ser du det du er fortsatt registrert da vorfor legger du inn tråder med anet nik da ikke for og vere slem men jeg kjenner igjen historien og husker vem som skrevo g jeg tror andre gjør det også

hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...