Gå til innhold

Er det unødvendig å bekrefte at en takker ja til invitasjon?

Pipaluk

Anbefalte innlegg

Skal ha et lite nyttårsselskap. Sendte ut invitasjoner for noen uker siden. En venninne av annen venninne har ikke svart på min innbydelse som hun fikk på SMS, likevel sier de andre at de har snakket med henne og at hun kommer.  

Eneste hun svarte til innbydelsen var  en «like» med  «hei p så hyggelig med nyttårsaften:). Ikke et ord om hun kom eller ikke. Sendte en melding og spurte om hun kom men har ikke fått noe svar. 

Hun er jo litt spesiell denne dama. Har dere erfaring med at folk kommer uten at de har bekreftet invitasjonen på forhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som mange tror at ingen svar betyr at dem kommer. Avbud meldes som oftest, men langt fra alltid...

Anonymkode: a23f9...2ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pipaluk said:

Skal ha et lite nyttårsselskap. Sendte ut invitasjoner for noen uker siden. En venninne av annen venninne har ikke svart på min innbydelse som hun fikk på SMS, likevel sier de andre at de har snakket med henne og at hun kommer.  

Eneste hun svarte til innbydelsen var  en «like» med  «hei p så hyggelig med nyttårsaften:). Ikke et ord om hun kom eller ikke. Sendte en melding og spurte om hun kom men har ikke fått noe svar. 

Hun er jo litt spesiell denne dama. Har dere erfaring med at folk kommer uten at de har bekreftet invitasjonen på forhånd?

Jeg er vant til å tolke det sånn at om det ikke står noe spesifikt i innbydelsen, så er det ikke et så organisert opplegg at det er nødvendig med tilbakemelding - antall deltakere er ikke så nøye. Likevel pleier jeg å si fra, da.

Men for fremtiden kan det sikkert være greit å spesifisere at du/dere gjerne vil vite hvor mange som kommer, uten nødvendigvis å ty til den formelle S.U. (svar utbedes).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Pipaluk said:

Kanskje jeg er rar, men jeg hadde tolket et «så koselig med nyttårsaften:)» som et ja..? 

Anonymkode: 6e4b8...eae

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, T-Rex skrev:

Jeg er vant til å tolke det sånn at om det ikke står noe spesifikt i innbydelsen, så er det ikke et så organisert opplegg at det er nødvendig med tilbakemelding - antall deltakere er ikke så nøye. Likevel pleier jeg å si fra, da.

Men for fremtiden kan det sikkert være greit å spesifisere at du/dere gjerne vil vite hvor mange som kommer, uten nødvendigvis å ty til den formelle S.U. (svar utbedes).

Dette var en inivitasjon til et sted som innebar overnatting. Fikk så mange frafall o tillegg til de som ikke hadde svart at jeg et døgn hadde endret planen. Ikke noe poeng med stort hus og to gjester. 

Nå har denne dama plutselig dukket opp i chattegruppa jeg opprettet. Ikke bekreftet min invitasjon en gang. Bare sagt at hun kom

Endret av Pipaluk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Pipaluk said:

Dette var en inivitasjon til et sted som innebar overnatting. Fikk så mange frafall o tillegg til de som ikke hadde svart at jeg et døgn hadde endret planen. Ikke noe poeng med stort hus og ti gjester. 

Nå har denne dama plutselig dukket opp i chattegruppa jeg opprettet. Ikke bekreftet min invitasjon en gang. Bare sagt at hun kom

Slik du allerede beskrev sitausjonen i hi, så synes jeg hun er frekk, og hadde kuttet henne lett ut av livet mitt,sånne folk kan man rett og slett ikke stole på.

Anonymkode: 9cb39...c85

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

så frekk hun er, slike folk slutter jeg å invitere,

Ja jeg hadde egentlig ikke lyst til å invitere henne. Hun unnlot å invitere meg til sin bursdagsfeiring. Jeg inviterte henne denne gangen da jeg ikke ønsket å lage noe splid her, er den nyeste i gjengen. Det kan bli litt mye kluss å ikke invitere nå. 

Men ikke etter 2018

Endret av Pipaluk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pipaluk said:

Dette var en inivitasjon til et sted som innebar overnatting.

Da bør jo folk forstå at det er nødvendig med tilbakemelding, enig i det. Nå vet jo ikke jeg noe som helst om denne dama, men manglende "ja takk" er neppe vondt ment. Enkelte folk er temmelig svimete av seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slik du allerede beskrev sitausjonen i hi, så synes jeg hun er frekk, og hadde kuttet henne lett ut av livet mitt,sånne folk kan man rett og slett ikke stole på.

Du føler ikke at du overreagerer litte granne der? 

Anonymkode: 270d5...c93

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når jeg opprettet gruppa så la jeg til to stykker som hadde sagt at de kom. Jeg tenkte å legge til flere etterhvert. 

Har jeg gjort noe feil teknisk eller hvordan kan hun være en del av gruppa uten at jeg har bekreftet henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man svarer på en invitasjon, særlig om den innebærer middag eller sengeplass. 

Anonymkode: d20a5...e5e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du føler ikke at du overreagerer litte granne der? 

Anonymkode: 270d5...c93

Nei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, T-Rex skrev:

Da bør jo folk forstå at det er nødvendig med tilbakemelding, enig i det. Nå vet jo ikke jeg noe som helst om denne dama, men manglende "ja takk" er neppe vondt ment. Enkelte folk er temmelig svimete av seg.

Hun takker ikke for gaver eller for praktisk hjelp hun får. Så er ikke overrasket over dette. 

Om jeg velger å ikke svare på en invitasjon så kan ikke jeg regne med at invitasjonen fortsatt står ved lag. Ting kan endre seg underveis, det kan bli for mange eller for få

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg er rar, men jeg hadde tolket et «så koselig med nyttårsaften:)» som et ja..? 

Anonymkode: 6e4b8...eae

Jeg hadde tolket det som et vinglete svar, spesielt da jeg ikke kjenner henne så godt og ikke ser hverandre ofte. 

Hun har da ikke sagt ja til at hun kommer eller om hun overnatter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit å skrive i invitasjonen om man ønsker tilbakemelding om folk kommer. Junior blir invitert i bursdager og der står det som regel at man skal gi beskjed om han ikke kommer. Ellers synes jeg hun absolutt burde svart når du sendte sms ang. det!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Just now, Hanne67 said:

Veldig greit å skrive i invitasjonen om man ønsker tilbakemelding om folk kommer. Junior blir invitert i bursdager og der står det som regel at man skal gi beskjed om han ikke kommer. Ellers synes jeg hun absolutt burde svart når du sendte sms ang. det!

minner meg om broren, hvor vanskelig er det å skrive J A eller N E I.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

minner meg om broren, hvor vanskelig er det å skrive J A eller N E I.

"min

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare sende en sms og spørre? "Kommer du eller kommer du ikke på nyttårsaften?" 

Jeg er bestandig tydelig på at jeg vil ha tilbakemelding på invitasjoner, ja eller nei . Vi inviterer ofte mye folk, og det er veldig greit å vite om vi blir ni eller nitten. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komnunikasjon ! Hvis du er tydelig i invitasjonen får man som regel tydelig svar tilbake.  Hun gjør det nok ikke for å være slem men noen er litt mer svimete av seg enn andre. I hennes hode kan det være at hennes svar om at det er koselig med nyttårsinvitasjon et selvskrevent ja. Bare spør henne om hun kommer eller ikke da du må planlegge.  Verre er det ikke. 

Anonymkode: aa7e3...cca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...