Gå til innhold

Rosendahl

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har hatt isskåler, serveringsskåler, glass og asjetter fra Rosendahl til hverdagsbruk. Nå har vi kun noen få isskåler igjen, samt noen få serveringsskåler.

Har sikkert kastet rundt 24 glass da de enten hadde fått skår eller at hele bunnen sprakk løs. Skålene som er kastet har også hele bunnen sprukket løs eller så har skålene  sprukket i 2. I tillegg ble glassene slitt og stygge før de ble ødeagt. Bruker aldri en krone med på service fra det merket.

Har nå Eva Solo glass og er så relativt langt fornøyd, eneste ulempen er at de har fordypninger under hvor vannet ikke renner av. Med veldig mye kalk i vannet blir det kalkmerker på de.

Anonymkode: 1a222...fb9

ENig. Rosendahl er ikke god kvalitet.

Anonymkode: c97bd...631

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Så glassene tåler ikke oppvaskmaskin særlig?

Kan du anbefale et annet merke som du synes er bedre?

Anonymkode: 8b468...809

Vi har høye kjøkkenglass og lave melkeglass. Brukes daglig. Like blanke og fine.

• Liker 1
Skrevet

Alle vannglassene mine fra Rosendahl har fått skår og sprekker etter bare et par års bruk (fikk dem til jul for to år siden). De andre vannglassene mine, som er arvet fra min farmor og dermed flere tiår gamle, ser helt nye ut i forhold. Så jeg ville neppe brukt penger på Rosendahl igjen.

Anonymkode: e056f...e30

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe har du gjort feil. Har samme glass selv 5 år etter og de er like fine. 

Anonymkode: fc57e...f57

Nei, jeg har ikke gjort noe feil. Og de dyrere glassene fra Iittala som har fått samme behandling ser fremdeles nye ut. Til og med glassene fra Ikea ser bedre ut. Glassene fra Iittala kan vaskes på maks 50 grader, og såpass bør også Rosendahl tåle.

Anonymkode: 77708...553

Skrevet

Vi har glasskåler og stor glassbolle fra Rosendahl og det har vært flittig brukt i over 5 år nå. Vasket i oppvaskmaskin hver gang, og det er ikke et eneste hakk eller skår i noe. Alt brukes nesten daglig. 

Anonymkode: 3c316...624

• Liker 2
Skrevet

Vi har mye fra Rosendahl, bl.a. vannglass, vinglass, isskåler, flere serveringsskåler i ulike størrelser, salt- og pepperbøsse, middagstallerkener, eggeglass og bestikk. Har hatt alt i over 10 år, alt vaskes i maskin og alt er fremdeles like fint.

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde en stor skål og fire små, men to av de små knuste. Vi pleide å spise is i dem, og da blir de tydelig så skjøre at et lite kakk på feil sted får skåla til å dele seg i to.

Anonymkode: 79ccc...b33

Skrevet

Vi har en god del i rosendahl. Måtte reklamere på tallerkenene, da de ble full av svarte riper. De nye vi fikk er fine, så det er bare tallerkenene fra en viss periode som er stygge. Ellers ingen problemer, ingenting har knust eller fått hakk, selv om vi vasker på minimum 65 grader, og har en ettåring som kaster glasset i gulvet relativt ofte... 

Super kvalitet er det jo heller ikke, men til den prisen kan man jo ikke forvente det. Vi har noen tallerkener fra Figgjo som er 20 år gamle, sammenligner vi dem ser de jo nesten nye ut i forhold til Rosendahl (Rosendahl har fått en del hvite striper/riper). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...